Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Tästä ei vielä hirveesti enempää tässä vaiheessa, kunnes saan rojektin varsinaisesti käyntiin... mutta kommenttia arvon hörhöiltä olisiko syytä säilyttää kallisarvoinen kasvatettu patina vai kylmästi tuhottava luonnon muotoilema arvokas taideteos ja hinkattava samalaiseks kuin (lähes) kaikilla muillakin? ;o) Quote Link to comment
Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 maalii vaan, patinaa on jokaisessa autossa jotka on ollu metsässä Quote Link to comment
Tanhis Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Tosta puuttuu tonttiin ja patina -vaihtoehto. Quote Link to comment
Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 maalii vaan, patinaa on jokaisessa autossa jotka on ollu metsässä Samaa mieltä noin yleensä itsekin, mut harvemmin vaan tullut noin tervepeltisiä moisia patinoita vastaan ainakaan itselläni. Vaikka tuossakin toki tekemistä, mut helmat ja varsinkin luukut & ovet päällepäin melko ok kunnossa pääosin. Tosta puuttuu tonttiin ja patina -vaihtoehto. Kyllä se jonkin verran tosta tippuu kyllä... se siis itsestäänselviö ;o) Quote Link to comment
Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 tuli tuplana perhana... Quote Link to comment
Sami P. Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Tuo viimenen lauseesi ensimmäisessä postauksessa paljasti oman mielipiteesi. Pidä se! Miksi edes kysymään muilta? Quote Link to comment
Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Tuo viimenen lauseesi ensimmäisessä postauksessa paljasti oman mielipiteesi. Pidä se! Miksi edes kysymään muilta? Heh, joo olisin voinut toki muotoilla vastauksen muullakin tavalla. Tiedän toki ajatukseni ja päätöksen teen 100% itse. Tuossa kommentissani lähinnä perustelin tuotakin vaihtoehtoa, siis miksi se toimisi niinkin. Hifistelylaitetta tuosta ei tule, se on kuitenkin varma. Ei sisältä eikä päältä. Eli vaikka aikanaan teenkin sitä mitä teen, mielelläni kuulisin näkemyksiä asiaan... ;o) Tekniikasta sitten jossain vaiheessa jahka ehdin itsekään sitä miettimään tarkemmin. Jännä juttu muuten, jokunen vuos sitten pallikset oli lähinnä ongelmajätettä, nykyisin tuntuu jonkin verran olevan kiinnostusta niihinkin kun alkavat käydä vähemmäksi ja kaikki kohtuulliset risulasit on jo kohta rakennettu tässä maassa... Oli itsellänikin moisia (palloja) useampi aikoinaan mistä ei tahtonut päästä millään eroon, piti melkein maksaa että hakijoita löytyi. Vaikka oli kulkevassakin kunnossa... Quote Link to comment
Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Tuli mieleen, muutama kymmen km tien päällä ja ainoastaan toisen lampun luomen kromit lähti irti... mitä lie taiwanin laatua nuokin =oD Quote Link to comment
Jallu Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Oootko kysyny Heikiltä saatko käyttää hänen mielipide-vaihtoehtoa äänestyksessä...??? (tämä oli vaan jänis-kevennys : ) ) Maalaa vaan, rupee kyrsii ruosteet jossain vaiheessa kuiteskin.. Quote Link to comment
Guest VWanker Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Maalaa vaan, rupee kyrsii ruosteet jossain vaiheessa kuiteskin.. Mutta jos maalaa ja rupee maalit kyrsimään niin takaisinpäin on mahdotonta mennä. Jos ruosteet ja patina alkaa kyrsimään niin siitä on mahdollista mennä "parempaan" päin. Eikö? Quote Link to comment
Guest Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Maalaa vaan, rupee kyrsii ruosteet jossain vaiheessa kuiteskin.. Mutta jos maalaa ja rupee maalit kyrsimään niin takaisinpäin on mahdotonta mennä. Jos ruosteet ja patina alkaa kyrsimään niin siitä on mahdollista mennä "parempaan" päin. Eikö? Jep, kuvat on pieniä, ei saa niin hyvää kuvaa noista. Ulospäin näkyvistä pelleistä olen tähän mennessä olen löytänyt yhden selkeän ruostereiän, on vänkärin puolen takakaaren etupuolella, ja tietysti ihan helmakotelon alareunassa saattaa olla alkua. Niin joo ja tuulilasin tiivarin välistä pilkistelee kanssa vähän + puskurin nurkissa hieman kanssa. Muuten kaikki näkyvät ruosteet on paikoissa mitkä näkee vain auton alle kömpimällä. Tosin en ole ihan niin tarkkaan tutkinut vielä että varmasti uskon löytyvän ruostetta ylempääkin, mutta toistaiseks melko hyvin maalin alla piikossa. Muuten suunilleen kaikki mitä näkyy kuvissa sen näköisenä on jäkälää, sammalta ja likaa. Niin joo ja ainakin liukuovessa olevan tuuletusikkunan totesin jäävän käteen kun sitä koittaa avata, eli pahmentynyt... tyypillinen paikka sinänsä. Joo ja etuvillkujen ympärillä vähän alkua. Eli onhan sitä kyllä jonkin verran... Niin joo ja itseni tuntien auto olis joka tapauksessa liikenteeseen oton jälkeen jonkin aikaa saman näköinen ja sitten taas alkaa työmaa... btw, onko noita takaosan tuuletusikkunan raameja ym. hilkkeitä jossain järkevään hintaan myynnissä? uusia siis. Quote Link to comment
Guest Damien Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Nääh, pese vaan moskat pois ja anna auton olla silleensä ja vanheta arvokkaasti. Quote Link to comment
pihlis Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Naapurin kakkostyypin kanssa mietittiin ja tultiin siihen tulokseen että kerralla pellit kuntoon ja uuteen maaliin. Onpahan sitten keräilyharvinaisuus arvoisessaan kunnossa. Jäkäläpatina on jo niin laast siisonia... Quote Link to comment
Guest Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Naapurin kakkostyypin kanssa mietittiin ja tultiin siihen tulokseen että kerralla pellit kuntoon ja uuteen maaliin. No ruosteet korjataan joka tapauksessa, ja tekniikka laitetaan kuntoon kans. No tietysti semmoinen seikka on, että jos aikoo asiakkaiden nenän eteen kurvata tuolla niin parempi olisi olla "edustuskunnossa" mutta toisaalta... Kieltämättä melko tasaisia nuo äänestystulokset tässä vaiheessa ;o) Quote Link to comment
Guest Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Juu asiasta seitsemänteen, mimmosia vaneri tms. "väliaikaiseen henkilökuljetukseen" penkkejä porukoilla takaosastossa? Tuossa kun on 6:lle rekisteriotteen mukaan sellaiset... Ajatuksena että ovat mahdollisesti hyvinkin askeettiset, tietysti ilman pehmusteita, kuten pitääkin, ainakin ajon aikana, mutta mahdollista kenties muuttaa vaikka makuulaveriksi tms. Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Damienin kanssa samaa mieltä. Jäkälät pois ja annat muuten olla kun kerran on jo niin siisti patinapintakin. Silleen ainakin minun pritseni saa olla. ;) (tosin siinä ei ollu edes jäkälää ennestäänkään... ) ;) Quote Link to comment
Guest Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Peri kuvaa tämänpäiväisestä ylläristä ;o) No ei tuo paha ole, mutta sääliksi käy... Quote Link to comment
Guest Barn Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Onko mulkut iskeny pallikseen... Quote Link to comment
Guest Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Onko mulkut iskeny pallikseen... Jep, sellasia ihan pieniä mustia mulkkuja, miljoona suunnilleen... Quote Link to comment
Guest Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Haa tänään nytkähti taas hieman eteenpäin... No sain ainakin vihdoin auton talliin sisälle. Ikkunat tiputin pois, tiivisteet valmista tavaraa kaikki :o( Lisäksi tuulilasin alareunan happamat osoittautui luultua pahemmaksi. No korjauspala siihen tulossa, saa nähdä riittääkö, tai onko laatu mimmonen. Lisäksi sain purettua loputkin vaneripenkit takaa pois, kuten myös vanerilevyn lattialta, sen alla oli routamatto... suoraan peltiä vasten, tietenkin, mitenkäs muuten. No lisää hitsattavaakin sit löyty sieltä samantien... Juu ja kojelautaa revin kanssa irti, löyty pari osapuutettakin, mutten katastrofaalisia (lämmönsäätimien vipuloita lähinnä). Kuvia laitan jahka muistan ottaa kamerankin mukaan tallille ;o) Quote Link to comment
Guest Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Tallille en ole taaskaan ehtinyt, mutta sen verran joutessani sain aikaan että kävin kahvat käyttää lukkosepällä, putsas, fiksas ja sarjoitti uusiksi. Ovien kaffat on nyt samalla kuin virtalukon avain, takaluukku omalla avaimellansa, sitä kun ei saanut tehtyä enää samalle. Noita kun tutkittiin niin oli ainakin 4 eri autosta noi lukkopesät... Paras oli se että jälkikäteen totesin että ovien kahvat ja virtalukko on nyt M- mallisella avaimella (kuplan), virtalukko kun on varmaan vaihdettu kuplasta tuohon, mutta kakkostyypin kahvojen R tyyppinen on sen verran lähellä tuota M mallia että sarjoitus onnistui hyvinkin. Vielä kun löytää sen puuttuvan konepellin kahvan niin saa sarjoitettua samalle avaimelle kuin takaluukun... Mitäkö maksoi? 1 uus vara-avain oviin, + 1 uus avain takaluukun lukkoon (unohtu otaa vielä vara-avainkin) ja neljän kaffan korjaus/fixaus/sarjoitus kaikki yhteensä 50,- €. Raaski sen kyllä maksaakin. Kahvat oli lukkopesineen meinaan aika juntturissa kaikki ja yks oli melko löysässä kunnossa kuulemma lukon osalta, viilattu uusia osiakin siis. Quote Link to comment
Guest Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 No ni, vapaapäivän kunniaksi piti piipahtaa tallilla, kone irroitettu, lähti aika kivutomasti. Laatikko samaten irroitettu. Loota oli CE- koodilla varustettu, liekö sitten oikea tuohon, siis orggis. En oikein löytänyt noita koodeja ja tarkemipia tietoja noista palliksen laatikoista tähän hätään... Seuraavaks sit etuakseli irti ja sen jälkeen rakennettava joku rullakkosysteemi millä saa koppaa liikuteltua tallissa kuitenkin. Quote Link to comment
SePi Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Kumma että nuo projektit näyttää siellä metsän siimeksessä paljon helpommilta kuin sitten tallissa purettuna? Ei mitään, arvaanpa nyt missä sinäkin vapaa-aikaasi sitten vietät lähitulevaisuudessa. Mutta eihän näitä säily tuleville vuosille, jos ei joku välillä innostu pikku rempasta... Quote Link to comment
Guest Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Kumma että nuo projektit näyttää siellä metsän siimeksessä paljon helpommilta kuin sitten tallissa purettuna? Niimpä, toisaalta tässä vaiheessa vielä olen positiivisella mielellä, suuri osa ruosteesta kun on onneksi vain pinnassa... Vaan sa nähdä kun on tutkinut tarkemmin pintaa syvemmältä. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Onhan tuo tosi hyväpeltinen aihio. Nuo muutamat paikat ja siistimiset jotka tarvii pintaan, maalaisin alkuperäisellä savyllä mutta täysmattana. Tulee paha jos laittaa "uutta" kiiltävää pintaa täplittäin. Kunnon maalari voi vielä koittaa sävyttää haalistumisen mukaan. Jäkälät ym vaan kylmästi pestään pois, mutta kaikki vanha ehjä maalipinta säilytetään. Noin sen itse tekisin. On lisäksi edullisempikin ratkaisu kuin ylimaali. Jos haluat siistin kiiltävän auton, myy tuo pois sellaiselle joka arvostaa patinaa, ja osta tilalle auto joka on valmiiksi kiiltävä tai pakko maalata kokonaan. Palloja on hyvin vielä tarjolla, ja pienellä hakemisella löytää juuri sellaisen joka sopii omiin suunnitelmiin. Ei tuosta ole pakko tehdä vaikka se sattuikin olemaan oma löytö. Eli jos haluat bussin, osta bussi. Jos haluat kiiltävän, älä tee tuosta kiiltävää. Noin hyvin säilynyttä patinamaalia ei ole kuin ehkä yhdessä pallossa kahdestakymmenestä ? Quote Link to comment
NO H2O Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Samaa mieltä Mikan kanssa, käytyäni tuota ensi kertaa katsomassa luonnostelin sen mielessäni Mikan kuvailemaksi. En vain itse innostunut tuosta sen enempää, kuultuani että tuota ko. pallista kohtaisi kenties paalituomio vinkkasin Samille että: "Olisi kohtuu pallis tiedossa..." Hyvä että aihio päätyi harrastajalle jolla on virtaa kintaissa viedä tuota eteenpäin... Quote Link to comment
Guest Jessie Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 En vain itse innostunut tuosta sen enempää, kuultuani että tuota ko. pallista kohtaisi kenties paalituomio vinkkasin Samille että: "Olisi kohtuu pallis tiedossa..." Niitä lähes paalivalmiita ei tarvii sitten ihan kaikkia tarjotella... Quote Link to comment
NO H2O Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 En vain itse innostunut tuosta sen enempää, kuultuani että tuota ko. pallista kohtaisi kenties paalituomio vinkkasin Samille että: "Olisi kohtuu pallis tiedossa..." Niitä lähes paalivalmiita ei tarvii sitten ihan kaikkia tarjotella... Juu ei... Yhden homeisen paksutolpan laitoin juuri syksyllä paaliin kun en edes ilennyt tarjota sitä kenellekään hoksattuani sen homeisuuden... Sekin näytti ja tuntui siellä Rantasalmen takametsien vajassa paremmalta kuin mitä oli... Muun muassa takapenkki näytti ihan hyvältä mutta sormi meni painamalla kankaasta läpi... BTW.. En muuten ole aikaisemmin autoa purkaessani tarvinnut aktiivihiilisuodattimella varustettua hengityssuojainta... Quote Link to comment
multanen Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Mittees vuosmallia tämä pallis on? Kytkinkopassa kun on nuo korvakkeet. Quote Link to comment
Racing Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Mittees vuosmallia tämä pallis on? Kytkinkopassa kun on nuo korvakkeet. -71 veikkaisin. Quote Link to comment
Guest Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Mittees vuosmallia tämä pallis on? Kytkinkopassa kun on nuo korvakkeet. -71 veikkaisin. -71 se on juu, laatikko on joko kokonaan tai sit tuo kytkinkopan osuus vaihtunut uudempaan. Miten lie, tarina ei kerro. Tuo laatikko kuitenkin näillä näkymin tarkistetaan/kunnostetaan, jollei tule parempaa kohtuuhinnalla vastaan. Quote Link to comment
Guest Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Pari kuvaa lisää, tässäkin näytti taas paremmalta kuin mitä oli... Joitakin peltiosia odotellaan edelleen maailmalta tulevaksi, pääsis sitten rykäsemaan kerralla enempi kasaan kerralla... Quote Link to comment
Guest Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Laitettu ploki pystyyn, päivitellään sitä suunnilleen yhtä verkkaiseen tahtiin kuin saa raatoa rakennettua... Quote Link to comment
Guest Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Peltityöt sitten saatu vihdoinkin alulle, ja tietysti kaasu loppu pullosta enskättelyssä... Quote Link to comment
Guest Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Juu, monologi jatkuu, sain sit kannetkin jo koneeseen, tosin koneen kasaus vasta keväämmällä joskus, tai miten kerkee. Ompahan lentokoneesta kotosin noi kannet ;o) VW Brazil sellaiset kylläkin. Kairattu valmiiks 90,5 putkille, tullee sen kokoiset tai 92 putket& männät. Sit olis yks 69 vastapainokampurakin, mut pitää miettiä laittaako sen, vaiko pidempi... no pitää seurata myös kassavajetta tilillä... Höpötystä tuolla plokissa kans... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Pitää nyt kait sanoa jotakin positiivista tästä waunustasi; "kauniin väriset takaiskarit" :) Quote Link to comment
Miglos Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 OH-U315 toihan on ULTRAKEVYT, eikä mikään LENTOKONE .... HEHEHEHEHEE Quote Link to comment
Guest Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Pitää nyt kait sanoa jotakin positiivista tästä waunustasi; "kauniin väriset takaiskarit" :) Sä varmaan tarviit noi omaan doppeliis? Paljon maksat? ;o) Quote Link to comment
Guest Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 OH-U315 toihan on ULTRAKEVYT, eikä mikään LENTOKONE .... HEHEHEHEHEE No lentävä kone enivei. Btw. laita ne yhtestiedot joskus niin san sen siiven matkaan... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.