Guest Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Mietin tässä tulevaan reissuautoon soveltuvaa moottoriratkaisua ja mieleen tuli VW:n 1,6-1,8 bensakoneen asennus tölkkiin. Onko jollakin kokemusta kyseisestä swapista? Ei luulisi olevan mikään järin iso projekti, onhan diesel-malli juurikin tuolla Golf-Passat-pohjaisella moottorilla. Quote Link to comment
-AP- Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Muistan Hesassa Humalistonkadun kellarissa taannoin tuollaisen nähneeni, onkohan kyseisen tallin isännät 'linjoilla' ...? Suurin kiusa kai muodostuu siitä, että pensakone on henkilöautossa pystyssä ja se täytyy pakuun mahtuakseen kallistaa vinoon > puuhaa mm. öljypumpun, öljypohjan ja moottorikorvien kanssa. Dieselkoneen osat käyttökelpoisia muutostyössä? Seuraavaksi joku varmaan huomauttaa, että VOLKKARIPALSTA on tarkoitettu keskusteluun ILMAJÄÄHDYTTEISISTÄ VW-autoista (mikä onkin itse asiassa moottorin luonnollinen elintila)... Quote Link to comment
Sakke Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Myöskin imusarjan kanssa joutuu taikinoimaan.Se jää aika ahtaalle. Quote Link to comment
mite^ Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 notta pojat, onhan niitä kolffin, passatin audin jne rivikonetta vinossakin siellä pellin alla. Paljonko pitäis kallistaa? Kyllä tämäkin potki aika iloisesti :) http://s97.photobucket.com/albums/l229/Mite1/Sekalaisia%20kisa%20ja%20auto%20kuvia/?action=view¤t=jmsmyleinenkitee041-1.jpg Quote Link to comment
Guest Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Muistan Hesassa Humalistonkadun kellarissa taannoin tuollaisen nähneeni, onkohan kyseisen tallin isännät 'linjoilla' ...? Suurin kiusa kai muodostuu siitä, että pensakone on henkilöautossa pystyssä ja se täytyy pakuun mahtuakseen kallistaa vinoon > puuhaa mm. öljypumpun, öljypohjan ja moottorikorvien kanssa. Dieselkoneen osat käyttökelpoisia muutostyössä? Seuraavaksi joku varmaan huomauttaa, että VOLKKARIPALSTA on tarkoitettu keskusteluun ILMAJÄÄHDYTTEISISTÄ VW-autoista (mikä onkin itse asiassa moottorin luonnollinen elintila)... Ok, kiitti vinkeistä. Jos jokuta ahdistaa tämä topicci niin tämän voi toki poistaa. Ja jos jollakulla on omakohtaista kokemusta kyseisestä swapista niin voi laittaa lisätietoja vaikka privana. Quote Link to comment
metake Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Tölkin dieselissä on kallistuksesta johtuen erilaiset venttiilin nostajat/kansi. Pystykoneesta kun vaihtaa samanlaiset niin iloisesti napsahtaa kiinni voitelun puutteeseen, käyköhän bensakoneelle samoin? Quote Link to comment
mite^ Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 pistäkäähä ny kuvaa jostaki misä asennossa se moturi siellä oikeesti on. siis se tiiissseli. Quote Link to comment
metake Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 pistäkäähä ny kuvaa jostaki misä asennossa se moturi siellä oikeesti on. siis se tiiissseli. Vaaka-asennossa. Quote Link to comment
mite^ Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 ai son niin paljo :o Quote Link to comment
Guest Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 no huh, eikos tolkin 1.6 diiseli ole golffin pystydiiseli jota on kallistettu kylla, mutta ei sentaan vaakaan. Oljypohja on eri, oljypumpun imuputki on erilainen, ja jotain muuta pienta. Muuten sama pata? Nain jostain muistelen lukeneeni? Quote Link to comment
metake Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 No täsmennetään sen verran, ettei se nyt ihan makuuasennossa ole, mutta sanoisin että lähempänä vaaka-asentoa kuin pystyä. Ja kuten mainitsin, niin golffiin verrattuna on kannessa ja nostajissa eroja. Golfin koneesta kun nappaa kannen tölkkiin, niin ei kannatta kovin kauas kotoa lähteä ettei tule pitkä matka hinata takas ;) Quote Link to comment
Guest Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 tallikaverini on jo aikoja sitten tehndyt tällaisen, Audin rivikone paikalle ja kovaa kulkee, keskustelijoiden arvailut muutostöiden tarpeesta ovat aika llähellä sitä mitä muistan kevrini tehneen Quote Link to comment
mikan Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Tiedän, että ainakin yksi volkkaripalstalainen on laittanut 1.9 tdi motin tölkkiin. Suurimmat hauskuudet tais olla sähköjen ja ajonestojen kanssa. Öljypohja vaati myös säätöä tyyliin cut and weld. t. Mika Quote Link to comment
mikko k Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Jos Mika mua tarkoittaa, niin kyllä.. Aikanaan ajoin -90 syncrotölkillä ensin 160 tkm orkkiskoneella. Sitten 120 tkm kolmoskolffin 1,9 td koneella, joka oli helppo svappi. Seuraavaksi asensin uuden vm. 2000 kolffin 90 hv tdi koneen, joka heti lastutettiin n. 120hv/320Nm ja sillä ajoin 50 tkm, ennenkuin meni koko auto vaihtoon. Svappi oli jo jonkin verran hankalampi just noiden sähköjen, ajonestojen, ym. kuten sähköisen kaasupolkimen kanssa. Öljypohjakin piti leipoa alumiinista monesta palasta.. Quote Link to comment
Guest juha siilin Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Mikko ! Oliko sulla tuo tölkki alkujaan jo diisseli vai bensa? Jouduitko vekslaamaan vauhtipyöriä tai kytkiankselia? Quote Link to comment
mikko k Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Mun tölkki oli alunperin 1,6 td. Vauhtipyörä oli kokoajan alkuperäinen, samoin kytkinakseli. Ainoastaan on muistettava, että kolffin koneissa ei ole kammenpäissä valmiina neulalaakeria kytkinakselille, joten se pitää muistaa asentaa, paikka sille kammessa kyllä on. Quote Link to comment
mite^ Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Mun tölkki oli alunperin 1,6 td. Vauhtipyörä oli kokoajan alkuperäinen, samoin kytkinakseli. Ainoastaan on muistettava, että kolffin koneissa ei ole kammenpäissä valmiina neulalaakeria kytkinakselille, joten se pitää muistaa asentaa, paikka sille kammessa kyllä on. keiteleen koneesta saa tai irroittaa vkuplan vp:n pultista, kaikkiin kolffin kampiin ei kuulemma mee suoraan vaan jotkut tarvii holkin. sanoo isommat pojat. mikäli siihen passaa kuplan laakeri? Quote Link to comment
Guest Jani Antikainen Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Mulla on ollut jo tovin työn alla juuri samanlainen projekti. Lisää juttua löytyy tuolta FVWA:n puolelta. http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... sc&start=0 Quote Link to comment
Ketsa Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Hyvä. Tällä puolella seriffit voikin sitten varmaan lukita asiattoman keskustelun? Quote Link to comment
Guest Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Mulla on ollut jo tovin työn alla juuri samanlainen projekti. Lisää juttua löytyy tuolta FVWA:n puolelta. http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... sc&start=0 Jeah, kiitos linkistä ja kaikista vastauksista. Nyt voi minun puolesta lukottaa tämän "asiattoman" topicin. Quote Link to comment
metake Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Hyvä. Tällä puolella seriffit voikin sitten varmaan lukita asiattoman keskustelun? Sanoo hän joka ajeli vesikoneisella kuplalla :D Quote Link to comment
P_Valtonen Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 No saahan sitä kerran erehtyä? Quote Link to comment
metake Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 No saahan sitä kerran erehtyä? No, olkoon menneeksi kunhan ei toistu ;) Quote Link to comment
Ketsa Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 No saahan sitä kerran erehtyä? No, olkoon menneeksi kunhan ei toistu ;) Ja aamulla mennään vesikoneisella ooppelilla töihin, mutta en siitäkään vesikoneesta tunne tarvetta alkaa tarinoimaan Suomen ainoalla foorumilla joka on tarkoitettu keskustelulle ilmajäähdytteisistä volkkareista. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.