Jump to content

Tölkkiin suora bensnelonen, onko kokemuksia?


Guest Eksu79

Recommended Posts

Posted

Mietin tässä tulevaan reissuautoon soveltuvaa moottoriratkaisua ja mieleen tuli VW:n 1,6-1,8 bensakoneen asennus tölkkiin. Onko jollakin kokemusta kyseisestä swapista? Ei luulisi olevan mikään järin iso projekti, onhan diesel-malli juurikin tuolla Golf-Passat-pohjaisella moottorilla.

Posted

Muistan Hesassa Humalistonkadun kellarissa taannoin tuollaisen nähneeni, onkohan kyseisen tallin isännät 'linjoilla' ...?

 

Suurin kiusa kai muodostuu siitä, että pensakone on henkilöautossa pystyssä ja se täytyy pakuun mahtuakseen kallistaa vinoon > puuhaa mm. öljypumpun, öljypohjan ja moottorikorvien kanssa. Dieselkoneen osat käyttökelpoisia muutostyössä?

 

Seuraavaksi joku varmaan huomauttaa, että VOLKKARIPALSTA on tarkoitettu keskusteluun ILMAJÄÄHDYTTEISISTÄ VW-autoista (mikä onkin itse asiassa moottorin luonnollinen elintila)...

Posted
Muistan Hesassa Humalistonkadun kellarissa taannoin tuollaisen nähneeni, onkohan kyseisen tallin isännät 'linjoilla' ...?

 

Suurin kiusa kai muodostuu siitä, että pensakone on henkilöautossa pystyssä ja se täytyy pakuun mahtuakseen kallistaa vinoon > puuhaa mm. öljypumpun, öljypohjan ja moottorikorvien kanssa. Dieselkoneen osat käyttökelpoisia muutostyössä?

 

Seuraavaksi joku varmaan huomauttaa, että VOLKKARIPALSTA on tarkoitettu keskusteluun ILMAJÄÄHDYTTEISISTÄ VW-autoista (mikä onkin itse asiassa moottorin luonnollinen elintila)...

Ok, kiitti vinkeistä. Jos jokuta ahdistaa tämä topicci niin tämän voi toki poistaa.

Ja jos jollakulla on omakohtaista kokemusta kyseisestä swapista niin voi laittaa lisätietoja vaikka privana.

Posted

Tölkin dieselissä on kallistuksesta johtuen erilaiset venttiilin nostajat/kansi. Pystykoneesta kun vaihtaa samanlaiset niin iloisesti napsahtaa kiinni voitelun puutteeseen, käyköhän bensakoneelle samoin?

Posted

no huh, eikos tolkin 1.6 diiseli ole golffin pystydiiseli jota on kallistettu kylla, mutta ei sentaan vaakaan. Oljypohja on eri, oljypumpun imuputki on erilainen, ja jotain muuta pienta. Muuten sama pata? Nain jostain muistelen lukeneeni?

Posted

No täsmennetään sen verran, ettei se nyt ihan makuuasennossa ole, mutta sanoisin että lähempänä vaaka-asentoa kuin pystyä. Ja kuten mainitsin, niin golffiin verrattuna on kannessa ja nostajissa eroja. Golfin koneesta kun nappaa kannen tölkkiin, niin ei kannatta kovin kauas kotoa lähteä ettei tule pitkä matka hinata takas ;)

Posted

tallikaverini on jo aikoja sitten tehndyt tällaisen, Audin rivikone paikalle ja kovaa kulkee, keskustelijoiden arvailut muutostöiden tarpeesta ovat aika llähellä sitä mitä muistan kevrini tehneen

Posted

Tiedän, että ainakin yksi volkkaripalstalainen on laittanut 1.9 tdi motin tölkkiin. Suurimmat hauskuudet tais olla sähköjen ja ajonestojen kanssa. Öljypohja vaati myös säätöä tyyliin cut and weld.

 

t. Mika

Posted

Jos Mika mua tarkoittaa, niin kyllä..

 

Aikanaan ajoin -90 syncrotölkillä ensin 160 tkm orkkiskoneella. Sitten 120 tkm kolmoskolffin 1,9 td koneella, joka oli helppo svappi.

 

Seuraavaksi asensin uuden vm. 2000 kolffin 90 hv tdi koneen, joka heti lastutettiin n. 120hv/320Nm ja sillä ajoin 50 tkm, ennenkuin meni koko auto vaihtoon. Svappi oli jo jonkin verran hankalampi just noiden sähköjen, ajonestojen, ym. kuten sähköisen kaasupolkimen kanssa. Öljypohjakin piti leipoa alumiinista monesta palasta..

Guest juha siilin
Posted

Mikko !

 

Oliko sulla tuo tölkki alkujaan jo diisseli vai bensa? Jouduitko vekslaamaan vauhtipyöriä tai kytkiankselia?

Posted

Mun tölkki oli alunperin 1,6 td. Vauhtipyörä oli kokoajan alkuperäinen, samoin kytkinakseli.

 

Ainoastaan on muistettava, että kolffin koneissa ei ole kammenpäissä valmiina neulalaakeria kytkinakselille, joten se pitää muistaa asentaa, paikka sille kammessa kyllä on.

Posted
Mun tölkki oli alunperin 1,6 td. Vauhtipyörä oli kokoajan alkuperäinen, samoin kytkinakseli.

 

Ainoastaan on muistettava, että kolffin koneissa ei ole kammenpäissä valmiina neulalaakeria kytkinakselille, joten se pitää muistaa asentaa, paikka sille kammessa kyllä on.

 

keiteleen koneesta saa tai irroittaa vkuplan vp:n pultista, kaikkiin kolffin kampiin ei kuulemma mee suoraan vaan jotkut tarvii holkin. sanoo isommat pojat. mikäli siihen passaa kuplan laakeri?

Posted
Hyvä. Tällä puolella seriffit voikin sitten varmaan lukita asiattoman keskustelun?

 

Sanoo hän joka ajeli vesikoneisella kuplalla :D

Posted
No saahan sitä kerran erehtyä?

 

No, olkoon menneeksi kunhan ei toistu ;)

 

Ja aamulla mennään vesikoneisella ooppelilla töihin, mutta en siitäkään vesikoneesta tunne tarvetta alkaa tarinoimaan Suomen ainoalla foorumilla joka on tarkoitettu keskustelulle ilmajäähdytteisistä volkkareista.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...