Jump to content

1300S tietoja/tietäjää?


Guest Bubla

Recommended Posts

Posted

Koittanu tässä etsiä monenlaista tietoa valmistettujen määrästä ym mutta on niin ristiriitaista infoa että...

 

http://www.sebeetles.com/gt.htm

http://www.torquecars.co.uk/vw/gt-beetle.htm

 

Näistä olen koittanut huonolla lontoon kielen osaamisella katsella jotain mut noi prosenttiluvut värien kohdalla ei täsmää, toisessa vihreitä ois se 40% ja toisessa kerrotaan olevan 10%.

Myös suomeen tuotujen 1300S mallien määrä vaihtelee lähteestä riippuen, on mainittu 50kpl, 100kpl ja 700kpl..

 

Onko tääl joku fakiiri jolla on oikeaa tietoa, koskien lähinnä tätä suomen tilannetta.

 

Kiitos.

  • 1 year later...
Guest Bubla
Posted

Sallinette nostaa uudelleen ylös tämä jos joku olisi löytänyt tietoutta... Eli aihe edelleen kiinnostaa ja käypi ajankohtaiseksi taas kun kesä auto kelit alkaa... :)

Posted

Luultavasti se 50-200kpl on oikea määrä. Samaa lukua olen kuullut enemmän itseäni kiinnostavasta 1303 S Big mallista. Oli totuus mikä tahansa, vähän tuoduista "erikoismalleista" on kuitenkin kyse ja vallitsevasta rustoilu/lowering muodista johtuen eivät nämä 70-luvun "erikoiskuplat" nauti juurikaan kummempaa arvostusta kuin perusmallit, pois lukien ko malleja harrastavat:)

Guest Bubla
Posted

Jepjep

 

Kovin vähän on myynnissä näitä 1300S malleja, empä ole nähnyt tänä keväänä yhtään... Jospas nekin joskus saisi arvostusta osakseen, kyllähän nuo ainakin päät kääntyy ku ajelen omalla pirtsakan värisellä kulkineellani.. :)

Posted

Saman ikäisiin liittyen Volksworld showssa oli aivan hävyttömän hieno Maailmanmestarikupla (Marathon beetle).

 

Jos kohta kun urputtamistahan show-autoistakin pitää löytää niin miusta siinä oli hölmösti tehty turvakaaren etuputki (tuulilasin luona) koska se oli suora ja melko alhaalla korissa, ite olisin taivuttanut ja noita show-kelpoisia autojahan on tullu 0 tehtyäkin... :)

Posted

En ole ikinä löytänyt mitään luotettavaa infoa 1300S mallista vaikka varmasti 20 vuotta olen

yrittänyt pitää silmät auki kyseisestä aiheesta, kupla kirjallisuus ei juuri

myöskään tunne kyseistä mallia.

 

Englannissa ne on myyty GT logoilla, GT logo muutos tehtiin kai englannissa

mutta siitä luovuttiin kun GT logot nosti vakuutus maksuja sielläpäin.

 

Aikanaan kun VWllä oli vielä töissä enemmän vanhempia kuplaaikaisia ihmisiä

niin nekin yleensä pyöritteli päätään ja muisteli että sellaisia on ollut mutta

siihen se tieto on jäänyt.

 

Oman kokemuksen perusteella ne on -72/-73 rekisteröityjä 113 alkuisella

runkonumerolla ja uudella vaihteiston etukiinnikkeellä kaikki.

 

Aihe nyt on vaan kiinnostanut kun muutin oman 1300 -74 vastaamaan

S mallia aikanaan levyjarruilla, pitkällä S laatikolla, VW1300S logo takaluukussa,

kojelautaan en halunut muovia joten se modifikaatio jäi tekemättä,

no kyseinen jalostus jatkui ja on nykyään tuo "Suomen ensimmäinen G-lookkeri"

tuolla projektiosiolla.

 

Dennis

Posted

Löysin tämmösen 1300S:n raktorivajasta 15 vuotta sitten, laitoin siihen '58 korin splitin takalasilla. Oi nuoruuden intoa ja niitä aikoja ;o)

 

n583817865_1536209_2139476.jpg

Posted

No on tää suomenmaa pieni, piti mennä katsomaan kyseistä autoa pari vuotta sitten,

mutta kun selvisi ettei ollut alkuperäinen splittikori niin into laantui enkä sitten

käynyt katsomassa...

 

Edit

vai onko se sama auto, eri kilvet ja rättikatto, penkit kuitenkin samanväriset kun

se takapenkki sinun kuvassa (auton vieressä)

 

uusikamerakuvat170.jpg

 

Dennis

Posted

Lyhyesti sanottuna 1300s on 1300 sporti malli ja siihen tulee sitten ne levyjarrut eteen, 1600 kone ja haluttu pitkäperäinen vaihteisto eli 3,875 perällä. Muuten ei eroa tavalliseen 1300 malliin, paitsi sai rajatuilla väreillä ja tais olla jotain 1300s/gt speciaalia sisällä kuten vaihdekepin nuppia jne...

 

Mun kuplakirjat tuntee hyvin 1300S mallin.

Posted

Mulla oli joskus +10v takaperin raatona vihreä 1300S. Ei enää muistikuvia, et mihin sen myin. Kojelaudan musta muovihärpäke noissa tais olla kaikissa vakiona.

Posted

Juu samat asiat se "S" tuo 1300 malliin kun 1302/03 malleihin, mutta ei läheskään

yhtä yleinen kun ne, eikä sitä ole myyty kovin monessa maassa.

 

Myöskin ilmeisesti valmistettu ainoastaan yhtenä mallivuotena

 

Dennis

Guest Rampe
Posted

norsuntassu valot tais olla noissa ensimmäisenä ja just toi kojelaudan muovipinta

Posted

Dennis, sama pirssi on. Em. varusteet olivat tuossakin. Ko. auton kori muuten sai ovaalikaton ja '58:n rungon, mutta on vielä projektina...

Guest tommi
Posted
Ja etenkin kun on museoitu väärillä takavaloilla... :)

 

kuuluisko noitten olla sitten eriväriset ?

Posted
vuosimallissa-72 ei kyl oo vielä isoja takavaloja kun ei oo viel -73 mallissakaan ainakaan alkupäästä ja väärän värisetkin ne on...

 

Eikö 1300S nimenomaan ollut 'norsunjaloilla' ensimmäinen, ehkä yhdessä 1303S:n kanssa? 1300 ja 1302S 'kirkonikkunoilla'.

Posted

1300s mallit ovat kaikki vuosimallin 1973 autoja vaikka osa olisi ensirekisteröity 1972 puolella.

 

Norsuvalothan noissa on kaikissa, mutta nettiauton yksilössä 2000-luvun tuunaussävyillä.

Guest tommi
Posted

Olin samanvärisen 1300S:n, rek.AAN-531 muistaakseni, kyydissä ekat automatkani syksystä -72 eteenpäin ja siinä oli nimenomaan nuo norsuntassut. Kyseinen auto poistettu rekisteristä parikymmentä vuotta sitten v-vauhtipiste vikana omistajana.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...