Guest Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 mulla on melko uudet siis vähän ajetut 1600cc kannet.pakoseetit loppu ainakin yhdestä sylinteristä.imut päällisin puolin ok mutta nuo pakot mietityttää.kannattaako teettää uusiksi seetit ja ja mahdollisesti venat+ohjurit vai meneekö samaan hintaan uudet kannet koneeseen suoran kii? eli millasilla hinnoilla ootte saanut teettettyä kansia kuntoon seetit + ohjurit venat ehkä pystyy vielä käyttämäänkin? Quote Link to comment
mite^ Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 vaihda samalla imunen suuremmaksi, ohjurit ei kustanna montaa euroa tuohon lisäksi. Kk:stä saa hyvin ylikokoja ja nopella toimituksella. Jos päätä seetit vaihtaa suuremmiksi + venttiilit niit sitten vähän kanavia kattelee paremmiksi. Toki uusi kansi ei koskaan ole valmis kansi niin kuin täällä isot pojat kertoilee. Quote Link to comment
JaniM Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 No eipä sen valmiimpi ole vanhakaan kansi, jos ei ole mitään tehty. Mut jos eivät ole halki mistään niin sit tekee noista ja vaihtaa kaikki kerralla. Mutta kyllähän koneistamossa näkee tartteeko vaihtaa vai ei. Tietenki vaihtotyö tulee äkkiä uusien vakiokansienhintaan ellei itse pysty tekeen. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Jos kannet on tosiaan vain vähän ajetut ja budjettikorjausta hakee, niin kannattanee vaihtaa vain kaikki pakoseetit. Alkuperäisten materiaali lienee ollut liian huonoa alun perin jos on vähillä kilometreillä mennyt huonoksi. Uusia seetejä ei kannata kuitenkaan mennä suin päin ostamaan, sillä moni kansien korjaaja haluaa sorvata seetit itse haluamalleen asennusmitalle. Quote Link to comment
Guest Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 täytyypi käydä lohjan koneistamossa kyselee mitä noi pakopuolen korjaus maksaa. ite en pysty tekee,kun ei oo vehkeitä Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 k-liner'iä kehiin ja tulee parempi & halvempi kuin vaihtamalla ohjuri toiseen. Sikamainen hinta 8e/kpl (8mm ohjurille / riippuu kokeistamosta myös). Boonuksena tuon saa kalvetua myös alikokosille (kuluneille tai tuumasille) venttiilin varsille. Quote Link to comment
Guest Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 kansiset oy tekee linereita ja muutenkin hyvaa tyota. Aika modernit laitteet Quote Link to comment
Guest Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 tänään tuli sähköpostia lohjan koneistamosta seetin vaihto a 30e ohjurin vaihto a 5e seetin koneistus a 6e venttiilin hionta a 5e yhteensä noin 200e (sis pesut,alv) ilmeisesti ei vielä osat mukana?tai sit on? Quote Link to comment
mite^ Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 tänään tuli sähköpostia lohjan koneistamosta seetin vaihto a 30e ohjurin vaihto a 5e seetin koneistus a 6e venttiilin hionta a 5e yhteensä noin 200e (sis pesut,alv) ilmeisesti ei vielä osat mukana?tai sit on? seetien koneistuksen ja hionnan voi teetättää vaikka amiksessa. Seetien ja ohjarien vaihosta en ota kantaa miten onnistuu amiksessa. meillä on ainakin suht kehnosti noita teriä, ei oo mitään race seetikulmiin teriä :( Quote Link to comment
-AP- Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Mitä tarkoittaa 'seetit loppu'? Onko tiivistepinta huono vai onko tosiaan tarvetta koko istukkarenkaan vaihdolle? Jos pitää paikkansa 'melko uudet vähän ajetut', niin ei kai siinä ohjureiden vaihdolle ole vielä tarvetta? Ei kannata tehdä turhia töitä, jos kannet on vain normaalin huollon tarpeessa (eikä tehdä mitään isoventtiilikantta), niin riittänee istukoiden koneistus ja uudet venat? Quote Link to comment
mite^ Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 jos venat on koneistettu jo aikas syvälle sinne seetiin. mää näistä mitää oikeesti ymmärrä etes. Quote Link to comment
-AP- Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 'Melko uusia vähän ajettuja' kansia tuskin on ehditty koneistaa kovin moneen kertaan? Quote Link to comment
mite^ Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 se tässä on juur mielenkiintosta. Notta ne sitte vaurioitunu jotenki muuten? Quote Link to comment
ARTO Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 post without pics sucks... Quote Link to comment
Guest Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 ilmeisesti istukat ei ole lyijytöntä bensaa kestäneet.n 30tkm ajetut ovat kannet mutta 1 pakovena n 3-4mm uponnu seetiin ,muut ei ehkä yhtään tai alle millin luokkaa. lyijyttömällä on ajettu tähän jamaan. amc muistaakseni valusta löytyy joten eivät ole orkkikset.imu venat ok(päällisin puolin,eivät vähääkään uponneet) eikös tää lyijyttömyys ongelma ole juuri pakoseetien tuho. ohjureissa venan kanssa väljää on sillai että tuntuu ja kun varsi ohjurissa ja kattoo lautasta n vajaa millin heiluu sinne tänne,venan varsi on ok osittain näkyy jopa tehtaan koneistusjäljet! tää siis sen yhden 3-4mm uponneen venan kans katottuna turhia töitä vältän tän koneen kans,tulee olemaan tosi budjettikone--->ehkä leimaan jopa 1300cc koneella ton doppelin ja leiman jälkeen otetaan konepuoli uusiksi. niin ja samoilla kilsoilla olen yhden 1300cc orkkis kansiparinkin tuhonnu lyijyttömällä bensalla. nyt toki olen sen lisäaineen aina lorauttanu mutta siitä tässä ei nyt olekkaan kysymys Quote Link to comment
mite^ Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 ohjurien välys täytyy katsoa mittakellolla. Jos ohjurit ok ja imuseetit + venat niin uusii sitten vain ne pakoseetit. Eli pakoseetien vaihto + koneistus kulmille + venttiilin tiivistepinnan hionta. Quote Link to comment
ARTO Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 tuplavarmistuksen varmistus... Seeti kulunut, ei itse venttiililautanen?! Quote Link to comment
mite^ Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 onko venat 8mm vai 9mm varrella? siis pakoset. ei montaa euroa kustanna nuo 9mm kappaleelta. 8mm ei nekään paljoa mutta pari euroa enemmän kuin 9mm varrella olevat. Motonetista saa ja varmaan myös fiksus ja ad.. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Halvimmillaan Mikä-Lie-venttiilit Italiasta maksaa n kympin / kpl koneistamolta. Hytösellä brassi TRW'n abaut puolet em hinnasta. Vanhan venan kunnostus hiomalla 5e Jokainen saa olla oma mieltään kannattaako ostaa uusia vai alkaa hiomaan jo valmiiksi hakkautunutta germaani venaa takasin ruotuun.... Quote Link to comment
mite^ Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 niinhän se on. tietty sitte ku ollaa isommassa venakoossa ja esim rosteri tai titaanivenoissa niin se hionta yleensä aika usein tulee eteen. Ainakin kun on hiomakone kotona. Quote Link to comment
Guest Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 tuplavarmistuksen varmistus... Seeti kulunut, ei itse venttiililautanen?! no miltäs tuo seeti näyttää,minusta täysin pois kulunut! sori huono kuva mutta selvän saa seetin kunnosta Quote Link to comment
Guest Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 ja se että näihin kansiin tunkisin sen n 200e kii,ja imupuoli sillon vielä laittamatta.niin kallistun kyllä sit n.300e uusiin jotka lyijyttömälle tarkotettu. vakio koneeseen tulevat kuitenkin,eli ei mitään hipoja tarvi olla. Quote Link to comment
mite^ Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 näyttäs aika syvällä olevan. Winkki: Ota kuva ilman salamaa ja kamerasta tarkennus päälle. Yleensä tarkennuksen ikoni kuva kamerassa on kukka tai vastaava. canonissa on kukka. :) Quote Link to comment
Pepe Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 kamerasta tarkennus päälle ViilViil: oikea termi lienee makrokuvaus eikä mikään kukkatarkennus ;) Quote Link to comment
Guest Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 kamerasta tarkennus päälle ViilViil: oikea termi lienee makrokuvaus eikä mikään kukkatarkennus ;) joo,kameran asetuksista en tiedä mutta seeti on loppu.faktaa eli en usko että noita teetätän kuntoon sen verta suolanen hinta tuntuu olevan.ehkä noi 3 muuta pako seetiä vielä koneistas kuntoon vaihtamatta niitä.mutta kokonaan uusien kansien hinta sen verta sopiva?ehkä? että tulevaan koneeseen ostankin uudet. jää keväällä nähtäväksi,kun doppeliin leimaa haetaan Quote Link to comment
Racing Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Joskus läjän käytettyjä T1 vw kansia tuli koneistettu istukoista ja alkuperäisiä kansia jotka oli lyijylliselle bensalle tarkoitettu istukkarenkaisiin puri terä kun voihin,mutta sitten pari lyijyttömälle tarkoitettua uudempaa kantta istukat oli todella kovaa materiaalia jyrsiä! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.