Jump to content

kannattaako ehjien kansien koneistus?


Guest mikko412

Recommended Posts

mulla on melko uudet siis vähän ajetut 1600cc kannet.pakoseetit loppu ainakin yhdestä sylinteristä.imut päällisin puolin ok mutta nuo pakot mietityttää.kannattaako teettää uusiksi seetit ja ja mahdollisesti venat+ohjurit vai meneekö samaan hintaan uudet kannet koneeseen suoran kii?

 

eli millasilla hinnoilla ootte saanut teettettyä kansia kuntoon seetit + ohjurit venat ehkä pystyy vielä käyttämäänkin?

Link to comment

vaihda samalla imunen suuremmaksi, ohjurit ei kustanna montaa euroa tuohon lisäksi. Kk:stä saa hyvin ylikokoja ja nopella toimituksella. Jos päätä seetit vaihtaa suuremmiksi + venttiilit niit sitten vähän kanavia kattelee paremmiksi. Toki uusi kansi ei koskaan ole valmis kansi niin kuin täällä isot pojat kertoilee.

Link to comment

No eipä sen valmiimpi ole vanhakaan kansi, jos ei ole mitään tehty. Mut jos eivät ole halki mistään niin sit tekee noista ja vaihtaa kaikki kerralla. Mutta kyllähän koneistamossa näkee tartteeko vaihtaa vai ei. Tietenki vaihtotyö tulee äkkiä uusien vakiokansienhintaan ellei itse pysty tekeen.

Link to comment

Jos kannet on tosiaan vain vähän ajetut ja budjettikorjausta hakee, niin kannattanee vaihtaa vain kaikki pakoseetit. Alkuperäisten materiaali lienee ollut liian huonoa alun perin jos on vähillä kilometreillä mennyt huonoksi.

 

Uusia seetejä ei kannata kuitenkaan mennä suin päin ostamaan, sillä moni kansien korjaaja haluaa sorvata seetit itse haluamalleen asennusmitalle.

Link to comment

tänään tuli sähköpostia lohjan koneistamosta seetin vaihto a 30e

ohjurin vaihto a 5e

seetin koneistus a 6e

venttiilin hionta a 5e

 

yhteensä noin 200e (sis pesut,alv) ilmeisesti ei vielä osat mukana?tai sit on?

Link to comment
tänään tuli sähköpostia lohjan koneistamosta seetin vaihto a 30e

ohjurin vaihto a 5e

seetin koneistus a 6e

venttiilin hionta a 5e

 

yhteensä noin 200e (sis pesut,alv) ilmeisesti ei vielä osat mukana?tai sit on?

seetien koneistuksen ja hionnan voi teetättää vaikka amiksessa. Seetien ja ohjarien vaihosta en ota kantaa miten onnistuu amiksessa. meillä on ainakin suht kehnosti noita teriä, ei oo mitään race seetikulmiin teriä :(

Link to comment

Mitä tarkoittaa 'seetit loppu'? Onko tiivistepinta huono vai onko tosiaan tarvetta koko istukkarenkaan vaihdolle? Jos pitää paikkansa 'melko uudet vähän ajetut', niin ei kai siinä ohjureiden vaihdolle ole vielä tarvetta? Ei kannata tehdä turhia töitä, jos kannet on vain normaalin huollon tarpeessa (eikä tehdä mitään isoventtiilikantta), niin riittänee istukoiden koneistus ja uudet venat?

Link to comment

ilmeisesti istukat ei ole lyijytöntä bensaa kestäneet.n 30tkm ajetut ovat kannet mutta 1 pakovena n 3-4mm uponnu seetiin ,muut ei ehkä yhtään tai alle millin luokkaa. lyijyttömällä on ajettu tähän jamaan.

 

amc muistaakseni valusta löytyy joten eivät ole orkkikset.imu venat ok(päällisin puolin,eivät vähääkään uponneet) eikös tää lyijyttömyys ongelma ole juuri pakoseetien tuho.

 

ohjureissa venan kanssa väljää on sillai että tuntuu ja kun varsi ohjurissa ja kattoo lautasta n vajaa millin heiluu sinne tänne,venan varsi on ok osittain näkyy jopa tehtaan koneistusjäljet! tää siis sen yhden 3-4mm uponneen venan kans katottuna

 

turhia töitä vältän tän koneen kans,tulee olemaan tosi budjettikone--->ehkä leimaan jopa 1300cc koneella ton doppelin ja leiman jälkeen otetaan konepuoli uusiksi.

 

niin ja samoilla kilsoilla olen yhden 1300cc orkkis kansiparinkin tuhonnu lyijyttömällä bensalla.

 

nyt toki olen sen lisäaineen aina lorauttanu mutta siitä tässä ei nyt olekkaan kysymys

Link to comment

Halvimmillaan Mikä-Lie-venttiilit Italiasta maksaa n kympin / kpl koneistamolta.

Hytösellä brassi TRW'n abaut puolet em hinnasta.

Vanhan venan kunnostus hiomalla 5e

 

Jokainen saa olla oma mieltään kannattaako ostaa uusia vai alkaa hiomaan jo valmiiksi hakkautunutta germaani venaa takasin ruotuun....

Link to comment
tuplavarmistuksen varmistus... Seeti kulunut, ei itse venttiililautanen?!

 

no miltäs tuo seeti näyttää,minusta täysin pois kulunut!

 

sori huono kuva mutta selvän saa seetin kunnosta

post-874-13888360510805_thumb.jpg

Link to comment

ja se että näihin kansiin tunkisin sen n 200e kii,ja imupuoli sillon vielä laittamatta.niin kallistun kyllä sit n.300e uusiin jotka lyijyttömälle tarkotettu.

 

vakio koneeseen tulevat kuitenkin,eli ei mitään hipoja tarvi olla.

Link to comment
kamerasta tarkennus päälle

 

ViilViil: oikea termi lienee makrokuvaus eikä mikään kukkatarkennus ;)

 

joo,kameran asetuksista en tiedä mutta seeti on loppu.faktaa eli en usko että noita teetätän kuntoon sen verta suolanen hinta tuntuu olevan.ehkä noi 3 muuta pako seetiä vielä koneistas kuntoon vaihtamatta niitä.mutta kokonaan uusien kansien hinta sen verta sopiva?ehkä? että tulevaan koneeseen ostankin uudet. jää keväällä nähtäväksi,kun doppeliin leimaa haetaan

Link to comment

Joskus läjän käytettyjä T1 vw kansia tuli koneistettu istukoista ja alkuperäisiä kansia jotka oli lyijylliselle bensalle tarkoitettu istukkarenkaisiin puri terä kun voihin,mutta sitten pari lyijyttömälle tarkoitettua uudempaa kantta istukat oli todella kovaa materiaalia jyrsiä!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...