Jump to content

2165 strokerista muutama kysymys (kaasareista)...


Guest immi

Recommended Posts

Pitkäaikainen kone projekti alkaa olla loppusuoralla. Lohko on nipussa ja sylinteriputket paikoillaan, nyt pitäisi vielä valita sopivat keinut, työntötangot, työntötankojen suojaputket, tulpat ja kytkin.

 

Koneen faktoja:

-78mm akseli

-Mahlen 94mm putket

-30 pumppu

-nokkana Scat, numeroa en muista enää kun tuli toi lohko niputettua jo ennen armeijaa, 1,5v sitten, nosto kuitenkin 11,7mm vakio keinuilla vakiokansilta...

-kannet CB 044 Magnum plussat 42 imu 37 pako, ei viilailla.

-dekkikorkeus 2mm palotila 55, eli puristukset noin 9.

-kaasareina 2*44 IDF

-jakaja 009

 

 

ELI:

1.Mitkä olisivat hyvät keinut?

 

2.Mitkä työntötangot? (millä materiaalilla minkäkin verran venavälystä?)

 

3.Mitkä tönäriensuojaputket on hyvät? Toimiiko vakiot?

 

4.Kytkimeksi ajattelin Kennedy stage 2?

 

5.Tulpat?

 

Suuttimista kyselen myöhemmin kun saadaan paketti konttiin...

Link to comment

1. Keinujen välityssuhde nokan mukaan. Laatu lompakon mukaan.

 

2. Como tönäreillä voi pistää "löysää nollaa", eli ei välystä mutta työntötanko pyörii. Olen tosin itse laittanut jotain pientä (0.05) välystä.

 

3. Kyllä ne vakiot käy ihan hyvin. Niitä vaan ei sovi uusiokäyttää tai alkaa vuotaaan öljyä. Tosin bling-bling aluputket ovat siitä paremmat kun ne saa pois kansia irroittamatta. Mikäli nokassa on raju nosto (varsinkin jos välitetyt keinut) täytyy olla tarkkana alutuubien kanssa ettei ota tönärit kiinni suuremman seinämävahvuuden takia.

Link to comment

Noita osatilauksia näyttää olevan tällähetkellä vähän joka suunnalla käynnissä... Jos johonkin tilaukseen saisi mukaan seuraavat osat:

-Kennedy stage 1 tai 2

-keinuvivustojen akseli pultattavilla päillä

-säädettävät tönärien suojaputket (homma hoidossa)

-katkaistavat cromoly tönärit (homma hoidossa)

 

Hintoja ja tilauksien ajankohtia voi laittaa yksityisviestillä tai sähköpostiin: immi@suomi24.fi

 

Myös käytettyjä, ehjiä ja hyviä voi tarjota.

Link to comment

Ne voi muutaman kerran venyttää takas pitkiksi (hiukan yli) jolloin ne puristuu uudelleen kasaan...

 

Ne ei vaan välttämättä sovi sinne jos kansi on kovin eri mitan päässä lohkosta.

 

"ikivanhoja" ei kannata missään nimessä käyttää uudelleen.

 

Jan

Link to comment
Niinpä ja ne kannattaa maalata jos hyvän haluaa ihan hyvä laadukas spraypohjamaalikin riittää.

 

 

Useimmat pohjamaalit ei pidä vettä. Eli päälle pintamaali joka pitää. Tai lakka.

 

Jan

Link to comment

Onko missään varmaa tietoa siitä mihinkä asti heppoja mikin kennedy riittää,lisäksi minkäpaksuista levyä asetelman valmistaja suosittaa ja mitä kennedy suosittaa asetelman kiinnityspinnan ja kytkinlevyn pinnan välille vauhtipyörässä mittaa 21mm:ähän on standardi ja kiinnityspinnasta ei kannata sorvata pois ainakaan vakiopohjaisella asetelmalla alle 21mm mittaan koska jousivoima kuulemma muuttuu käänteiseksi ja kytkin luistaa!!! vaikka järjellä ajatellen asia ei näin olekkaan. Jokkispuolella käyttävät Fiatin TC.ssä / Golfin koneessa noin 120-150 heppasessa Luc kuplan 200mm vakiokytkintä 21,4mm mitalla,mullekin yksi pikkukoneen vauhtipyörä sorvattiin just tuohon mittaan ja kytkinpaketti on uusi Luc,testattu ei ole vielä.

 

Mitenkä kuplan kytkinpolkimen päässä se vipu kestää Stage 2 ja 3:sen voiman? ei ole kiva jos liikennevaloissa / ruuhkassa napsahtaa poikki ja kops...

Link to comment

Mitenkä kuplan kytkinpolkimen päässä se vipu kestää Stage 2 ja 3:sen voiman? ei ole kiva jos liikennevaloissa / ruuhkassa napsahtaa poikki ja kops...

 

 

On ainakin vielä kestänyt, tosin liikennevaloissa heitän vapaalle jolloin ei tarvi pitää kytkintä alhaalla. Onhan siinä sellainen että jos katkeaa niin jarrua sen verran että etupyörät saa lukkoon ja sitten kaasua että kumi palaa sen aikaa kun tarvii olla paikallaan D:D:D:D

Link to comment
Guest Toheltaja

pito riippuu varsin paljon myös käytettävästä levystä. Stage III RLR mustaa magiaa lätylllä muistan lukeneeni sen pitäneen liki 800 heppaa vaivatta. Vääntöjä en muista enää.

 

Vakio 215mm asetelmalla T-4 koneesta tiedän ajettaneen kilpaa radalla about 250-270 heppasella kutosella ilman ongelmia. Levynä 4 lapainen sintteri

Link to comment
  • 3 months later...

No niin... Tämä istuu nyt vasta autossa paikoillaan pienten muutoksien vuoksi. Muutamia epäselviä asioita vielä:

 

1. Kaasareina 2*44idf, tällä hetkellä:sisäkurkku 36, pää 135, seosputket F11, tyhjäkäynti 55, Onko alkuunkaan kohdallaan? Mikä olisi optimi suutinuhdistelmä ennen kuin pääsee penkkiin säätelemään?

 

2. webereissä on kummassakin liitännät kahdelle polttoaine letkulle, miten kytketään?

 

3. Linkki ensimmäinen käynnistys topicceihin.

 

4. Kiitos

Link to comment

>2. webereissä on kummassakin liitännät kahdelle polttoaine letkulle, miten >kytketään?

 

 

toiseen kaasariin pää-bensansyöttöletku, ja siitä toisesta liittimestä samassa kaasarissa hyppyletku toiselle puolelle, toiseen kaasariin... jossa yksi liitin jää ylimääräiseksi. Tulppaat sen tai vaihdat liittimen sellaiseen jossa on vain yksi lähtö.

 

 

 

>3. Linkki ensimmäinen käynnistys topicceihin.

 

ilman tulppia öljynpaineet ylös niin että valo sammuu, tulpat takas, sytkään 7 astetta perusennakkoa, käynnistys ja suoraan 2000rpm 15-20 minuuttia. Saa vähän kaasutella jos tarvii, alle 3000rpm ja yli 2000 välissä kuitenkin pitäis pitää. Samalla kattelee vuotoja ja voi vaikka koittaa saada kaasareita paremmin synkrooniin.

 

 

Jan

Link to comment
Mikä olisi optimi suutinuhdistelmä ennen kuin pääsee penkkiin säätelemään

 

 

Penkkiin mennään nimenomaan säätämään optimi suutinkokoja. Kukaan ei pysty kertoa mitkä siellä tarkasti pitää olla, ennen kuin menet sinne penkkiin.

Link to comment

Joo ei tietenkään niitä saada vielä kohdalleen, mutta onko toi yhdistelmä sellainen jolla voi käynnistellä, vähän sisäänajella jne. Omasta mielestä tuntuu suuttimet aavistuksen pieniltä kurkkuihin nähden? Penkkiin päästään heti kun on vähän ensin sisäänajeltu... Jos toi nyt ei heti mossahda...

Link to comment

Suuttimet miun mielestä vähän pienet, 145-155 olis parempi lähtökohta. Tyhjäkäynti on ookoompi, 60 voisi olla vielä sopivampi.

 

Itte kaasarit riittää kyllä hyvästi tuolle padalle. Seosputkesta en valitettavasti osaa sanoa sen kummemmin.

 

Sisäkurkut on ihan passelit noille spekseille.

 

Ainakaan nokan sisäänajo (ekat n. 20 minsaa) ei kovin kaksisesti moottoria rasita, ei pitäisi vahinkoa päästä tapahtumaan, mikäli vaan saa pidettyä kierrokset tasaisena ilman että pötisee kaasareista takaisinpäin.

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment
No niin ja tämä kone käy. Tosin ei jaksa oikein startti pyörittää.

 

Kiitoksia hyvistä neuvoista!!!

 

 

Jos se on vasta kasattu uusilla osilla niin ei ihme että starttin on vähän hidas. Se vetreytyy kyllä siitä viimeistään parin koeajon jälkeen kun osat hioutuu.

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...