Jump to content

Kuplan tuulilasi korkuudet


Guest Volksrod

Recommended Posts

En tiedä onko sulla tästä tiedosta mitään hyötyä mutta pre-57 korien tuulilasin korkeus on seuraava:

 

8058.jpg

 

Paksutolpat 58-64 saivat hieman isomman tuulilasin ja sitten tietenkin ohuttolpan ikkuna vieläkin isommaksi. Olikohan niin että ohuttolpan oli 25-30mm korkeampi kuin splitin ja paksutolpan jotain tuosta välistä. En enää muista tarkkaan...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Oisko tässä ajatuksena chopata uudempikoppasta vähän reilummin perustuen mallisarjan aikasempiin tuulilasin korkeuksiin? Jos näin, niin täytyy kyl onnitella hyvästä ideasta.

Link to comment
Oisko tässä ajatuksena chopata uudempikoppasta vähän reilummin perustuen mallisarjan aikasempiin tuulilasin korkeuksiin? Jos näin, niin täytyy kyl onnitella hyvästä ideasta.

 

Ei se paljon auta, max madallus mitataan tuulilasin alkuperäisestä korkeudesta, ei jäljelle jäävästä. Eli ohut tolppaa saa madaltaa enemmän kuin paksutolppaa.

 

a) madallus saa olla enintään 16 % tuulilasin korkeudesta etupylvään suunnassa mitattuna, mutta ei kuitenkaan yli 100 mm tuulilasin etupylvään suunnassa mitattuna;

Link to comment

Juu, tuota minäkin arvelin.. :)

 

Jos ei halua madaltaa itse kattoa liikaa (oviaukot tulee liian mataliksi niin vois madaltaa pelkästään tuulilasin yläreunaa ja pyöristää kattoa alaspäin. Samalla saa vähän vanhemman mallin loookin siihen.. ;)

 

Elikkä näin: ;)

 

313297.jpg

314648.jpg

Link to comment
Oisko tässä ajatuksena chopata uudempikoppasta vähän reilummin perustuen mallisarjan aikasempiin tuulilasin korkeuksiin? Jos näin, niin täytyy kyl onnitella hyvästä ideasta.

 

Ei se paljon auta, max madallus mitataan tuulilasin alkuperäisestä korkeudesta, ei jäljelle jäävästä. Eli ohut tolppaa saa madaltaa enemmän kuin paksutolppaa.

 

a) madallus saa olla enintään 16 % tuulilasin korkeudesta etupylvään suunnassa mitattuna, mutta ei kuitenkaan yli 100 mm tuulilasin etupylvään suunnassa mitattuna;

 

Joo, koska kummassakaan ei tule tuo 100 mm täyteen, niin ohuttolppasta saa chopata enemmän. Mutta, paksutolpalle jää matalampi lasi.

 

Tästä ollut ennenkin puhetta, Ei tämä mikään uusi ajatus ole. Ainakin osalla konttoreista hyväksyvät mallisarjaan kuuluvan auton katon vaihdon ja sitä saa sitten sen jälkeen chopata sen 16%.

 

Pistähän kuvaa kun on homma aloitettu.

Link to comment

Minä sain pari vuotta sitten '69-kuplaan AKE:sta luvan laittaa '63-kori ja sen kattoa saa madaltaa tuulilasista 75 mm.

En tiedä, olisiko onnistunut muuten, mutta minulla oli siihen jo 80-luvun lopussa luvat, jotka sitten menivät vuosituhannen vaihteessa vanhoiksi säännösten muuttuessa. Muutos oli autoon kuitenkin jo tehty vuonna -89, mistä minulla oli laittaa hakemuksen liitteeksi valokuvia mukaan. Auto on edelleenkin projektina...

 

Hakemusta jättäessäni virkailija sanoi, ettei tiedä, kuinka noihin yli 16%:n madalluksiin suhtaudutaan (päätökset tekee joku muu), mutta jos näyttäisi, ettei lupaa tule, sieltä oltaisiin yhteydessä eikä välttämättä laskutettaisi. Seuraavan kerran oltiin yhteydessä, kun tuli lupa kotiin postiennakolla. Eli olen tyytyväinen AKE:n palveluihin ;)

 

Voihan AKE:sta kokeilla onneaan...

Link to comment

Mitä muuten tarkalleen tarkoittaa lain "etupylvään suunnassa mitattuna"? Ilmeisesti ei kuitenkaan etupylväästä mitattuna. Kuplan tapauksessa varsinkin hankalaa, koska etupylväs kaartuu sulavasti ikkuna-aukon yläreunaksi. Nykyautoissa yläkulmat ovat enemmän kulmia kuin kaaria.

 

Jälleen kerran tulee kirpun omistajana mieleen, että kuinka matala tuulilasi kirpussa voi olla?

 

t. Mika

Link to comment

tarkoitus on juurikin että vaihdoin paksutolpan katon ohut tolppaan ja ajattelin sopata kattoa käyttäen vertailuna tuota paksutolppaa. tuohon lasin mittaamiseen mulle sanottiin että riittää kun mittaa lasin keskeltä sen korkeuden (lasin) ei pilarin tai karmin korkeutta. onko muuten noita paksutolpan uusia ovia saatavana suomessa. vai tekeekö ne brassit vaan ohuttolpan ovia uustuotantona?

Link to comment
Oisko tässä ajatuksena chopata uudempikoppasta vähän reilummin perustuen mallisarjan aikasempiin tuulilasin korkeuksiin? Jos näin, niin täytyy kyl onnitella hyvästä ideasta.

 

Ei se paljon auta, max madallus mitataan tuulilasin alkuperäisestä korkeudesta, ei jäljelle jäävästä. Eli ohut tolppaa saa madaltaa enemmän kuin paksutolppaa.

 

a) madallus saa olla enintään 16 % tuulilasin korkeudesta etupylvään suunnassa mitattuna, mutta ei kuitenkaan yli 100 mm tuulilasin etupylvään suunnassa mitattuna;

laskin tuossa että kun ohut ja paksutolppaa madaltaa sen sallitun 16% jää tuulilasin korkeudeksi

 

Ohuttolpassa noin 318mm

Ja paksutolpassa noin 289mm.

 

kummassakaan tapauksessa ei 100mm yläraja ylity.

 

Millien päällehän noita ei oo koskaan katottu eikä aivan millileen niitä voi laskeakkaan menee muuten niin hankalaksi toteuttaminen vaikka pilarit leikkais miten poikki aina jää millin parin heitto...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...