Guest Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Tarvitsen mitat (millimetreissä) ohuttolpan ja paksutolpan tuulilasin korkuudesta. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Katso pajalle.com choppausprojekti läpi. Jotain tietoa. Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 ei sielläkään tarpeellista tietoa ollut. nyt tarvitaan tarkkoja mittoja. mutta täytyy kysellä jostain kuplan laseja myyvältä firmalta Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 En tiedä onko sulla tästä tiedosta mitään hyötyä mutta pre-57 korien tuulilasin korkeus on seuraava: Paksutolpat 58-64 saivat hieman isomman tuulilasin ja sitten tietenkin ohuttolpan ikkuna vieläkin isommaksi. Olikohan niin että ohuttolpan oli 25-30mm korkeampi kuin splitin ja paksutolpan jotain tuosta välistä. En enää muista tarkkaan... Quote Link to comment
Unkki Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Uudemmassa paksutolpassa keskellä pellin reunasta pellin reunaan 345 mm Lähde: http://www.fvwa.fi/keskustelu?f=26&t=14 ... hp&start=0 Quote Link to comment
Essi Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Mullon molempia laseja hyllyssä. Jos vielä tarvetta, niin voin ehtoolla mitata. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Oisko tässä ajatuksena chopata uudempikoppasta vähän reilummin perustuen mallisarjan aikasempiin tuulilasin korkeuksiin? Jos näin, niin täytyy kyl onnitella hyvästä ideasta. Quote Link to comment
metake Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Oisko tässä ajatuksena chopata uudempikoppasta vähän reilummin perustuen mallisarjan aikasempiin tuulilasin korkeuksiin? Jos näin, niin täytyy kyl onnitella hyvästä ideasta. Ei se paljon auta, max madallus mitataan tuulilasin alkuperäisestä korkeudesta, ei jäljelle jäävästä. Eli ohut tolppaa saa madaltaa enemmän kuin paksutolppaa. a) madallus saa olla enintään 16 % tuulilasin korkeudesta etupylvään suunnassa mitattuna, mutta ei kuitenkaan yli 100 mm tuulilasin etupylvään suunnassa mitattuna; Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Juu, tuota minäkin arvelin.. :) Jos ei halua madaltaa itse kattoa liikaa (oviaukot tulee liian mataliksi niin vois madaltaa pelkästään tuulilasin yläreunaa ja pyöristää kattoa alaspäin. Samalla saa vähän vanhemman mallin loookin siihen.. ;) Elikkä näin: ;) Quote Link to comment
Guest arto linden Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Mulla paksutolppa jossa tuulilasi keskeltä mitattuna 21cm matala, ja kilvissä, tehty tosin vuonna 1980... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Oisko tässä ajatuksena chopata uudempikoppasta vähän reilummin perustuen mallisarjan aikasempiin tuulilasin korkeuksiin? Jos näin, niin täytyy kyl onnitella hyvästä ideasta. Ei se paljon auta, max madallus mitataan tuulilasin alkuperäisestä korkeudesta, ei jäljelle jäävästä. Eli ohut tolppaa saa madaltaa enemmän kuin paksutolppaa. a) madallus saa olla enintään 16 % tuulilasin korkeudesta etupylvään suunnassa mitattuna, mutta ei kuitenkaan yli 100 mm tuulilasin etupylvään suunnassa mitattuna; Joo, koska kummassakaan ei tule tuo 100 mm täyteen, niin ohuttolppasta saa chopata enemmän. Mutta, paksutolpalle jää matalampi lasi. Tästä ollut ennenkin puhetta, Ei tämä mikään uusi ajatus ole. Ainakin osalla konttoreista hyväksyvät mallisarjaan kuuluvan auton katon vaihdon ja sitä saa sitten sen jälkeen chopata sen 16%. Pistähän kuvaa kun on homma aloitettu. Quote Link to comment
Unkki Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Minä sain pari vuotta sitten '69-kuplaan AKE:sta luvan laittaa '63-kori ja sen kattoa saa madaltaa tuulilasista 75 mm. En tiedä, olisiko onnistunut muuten, mutta minulla oli siihen jo 80-luvun lopussa luvat, jotka sitten menivät vuosituhannen vaihteessa vanhoiksi säännösten muuttuessa. Muutos oli autoon kuitenkin jo tehty vuonna -89, mistä minulla oli laittaa hakemuksen liitteeksi valokuvia mukaan. Auto on edelleenkin projektina... Hakemusta jättäessäni virkailija sanoi, ettei tiedä, kuinka noihin yli 16%:n madalluksiin suhtaudutaan (päätökset tekee joku muu), mutta jos näyttäisi, ettei lupaa tule, sieltä oltaisiin yhteydessä eikä välttämättä laskutettaisi. Seuraavan kerran oltiin yhteydessä, kun tuli lupa kotiin postiennakolla. Eli olen tyytyväinen AKE:n palveluihin ;) Voihan AKE:sta kokeilla onneaan... Quote Link to comment
Essi Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Lasin korkeus keskeltä mitattuna: - ohuttolppa 65- = 378mm - paksutolppa 58-64 = 344mm Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Mun doppeli on toki chopattu lain sallimiin mittoihin, mutta muutoskatsastuksessa ei lasin korkeutta mitattu, ja otteeseen tuli merkintä kattoa madallettu. Quote Link to comment
mikan Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Mitä muuten tarkalleen tarkoittaa lain "etupylvään suunnassa mitattuna"? Ilmeisesti ei kuitenkaan etupylväästä mitattuna. Kuplan tapauksessa varsinkin hankalaa, koska etupylväs kaartuu sulavasti ikkuna-aukon yläreunaksi. Nykyautoissa yläkulmat ovat enemmän kulmia kuin kaaria. Jälleen kerran tulee kirpun omistajana mieleen, että kuinka matala tuulilasi kirpussa voi olla? t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 tarkoitus on juurikin että vaihdoin paksutolpan katon ohut tolppaan ja ajattelin sopata kattoa käyttäen vertailuna tuota paksutolppaa. tuohon lasin mittaamiseen mulle sanottiin että riittää kun mittaa lasin keskeltä sen korkeuden (lasin) ei pilarin tai karmin korkeutta. onko muuten noita paksutolpan uusia ovia saatavana suomessa. vai tekeekö ne brassit vaan ohuttolpan ovia uustuotantona? Quote Link to comment
Ketsa Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 HotCarsilla ainkin on ollut tarjonnassa uutta paksutolpan ovea. Kaipailisin itsekkin moisen laadusta tietoa. Quote Link to comment
Guest Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 niimpäs näkyy olevan. jännä että vanhemmat ovat helvempia kuin uudemman ovet... onko noita kukaan ostanut tuolta? passaako ne edes paikoilleen? Quote Link to comment
Guest Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Oisko tässä ajatuksena chopata uudempikoppasta vähän reilummin perustuen mallisarjan aikasempiin tuulilasin korkeuksiin? Jos näin, niin täytyy kyl onnitella hyvästä ideasta. Ei se paljon auta, max madallus mitataan tuulilasin alkuperäisestä korkeudesta, ei jäljelle jäävästä. Eli ohut tolppaa saa madaltaa enemmän kuin paksutolppaa. a) madallus saa olla enintään 16 % tuulilasin korkeudesta etupylvään suunnassa mitattuna, mutta ei kuitenkaan yli 100 mm tuulilasin etupylvään suunnassa mitattuna; laskin tuossa että kun ohut ja paksutolppaa madaltaa sen sallitun 16% jää tuulilasin korkeudeksi Ohuttolpassa noin 318mm Ja paksutolpassa noin 289mm. kummassakaan tapauksessa ei 100mm yläraja ylity. Millien päällehän noita ei oo koskaan katottu eikä aivan millileen niitä voi laskeakkaan menee muuten niin hankalaksi toteuttaminen vaikka pilarit leikkais miten poikki aina jää millin parin heitto... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Jos on tarkoitus chopata, niin joutuuhan sen oven kanssa kuitenkin askartelemaan. Eli eiköhän sen saa istumaan tarviikkeenkin. Mutta onhan hyviä orkkis paksutolppasia oviakin aika hyvin saatavilla. Quote Link to comment
Unkki Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Jos jollakulla jää yli alareunastaan huonot paksutolpan ovet, voin hakea pois kuljeksimasta (riippuu tietysti sijainnista). Muuten saisivat olla ehjät, mutta alareunasta saa vaikka kokonaan puuttua 100 mm Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.