Teevee Posted May 30, 2009 Posted May 30, 2009 Ostin uuden Kennedyn stg2 paineastelman ja 4-lapaisen sintterilevyn.. Nyt ongelmana onkin et kun kytkinlevy on paineasetelman ja vauhtipyörän välissä, jää niiden väliin puolen sentin rako johon pultti pitäis laittaa kiinni.. Eli voiko tohon ongelmitta laittaa prikkoja kiinnityspulttien väliin vai mikä on meininki? Quote
Guest Posted May 30, 2009 Posted May 30, 2009 Umm... paineasetelma kiristyy vauhtipyoraa vasten vasta kun pultteja kiristetaan vuorotellen vahan kerrallaan about tahtimaisessa jarjestyksessa. Kun pultit on momentissaan, niin paineasetelma on kireasti vauhtipyoraa vasten ja asetelman jousipaine puristaa kytkinlevya vauhtipyoraan pain myos. Jos siella asetelman ja vauhtiksen valissa ei olis ilman pultteja yhtaan rakoa, niin ei se silloin puristais kytkinlevya yhtaan vaikka kuinka pulttais kiinni. Eli pulteilla "imetaan" asetelma paikoilleen tasaisesti kiristelemalla. Quote
Teevee Posted May 30, 2009 Author Posted May 30, 2009 Aaa.. No niin, aina oppii uutta. Kiitos Bugfuel! 1 Quote
Teevee Posted June 2, 2009 Author Posted June 2, 2009 No nyt on kone paikallaan, mutta sit ilmeni seuraava ongelma: kytkin ei irrota. Säädin kytkinvaijerista jo koko säätövaran loppuun eikä silti irrota? Mikä vikana ja mitään ehdotuksia millä sais irrottamaan? Quote
tono Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 onkos siinä suojakuoressa se mutka vaihteiston kyljessä? : ) Quote
Marko Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 painelaakeri ja asetelma on eriparia. Tai painelaakeri irronnut haarukasta. Quote
Teevee Posted June 2, 2009 Author Posted June 2, 2009 Painelaakeri on -65:een sopiva HD painelaakeri, että eikös semmonen nyt passaa tuon asetelman kanssa.. No, huomenna pitää ottaa kone pois ja kattoo mikä meininki.. Vähän kiire vaan tulee ku Mantorppiin tarvis torstaina lähteä eikä kuplaa oo ees katsastettu. :D Quote
mite^ Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 kai sulla on asetelmassa keskirikka. Onko vauhtiksen kytkin pintaa tai asetelman kiinnityspintaa vauhtipyörässä sorvattu? Quote
metake Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 Muistitko samalla vaihtaa myös HD-irrotushaarukan: http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/4952-20.jpg Vakiohaarukka antautuu jo Stage 1:llä, niin voi jäädä Torppi saavuttamatta vakiohaarukalla + Stage 2:lla... Quote
Marko Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 uuudessa kennedyssä on keskirinkula ellet ottanut sitä pois niin pitäs toimia tuon laakerin kanssa. Mikäli rinkula on paikallaan veikkaan että laakeri irti haarukasta tai haarukka antautunut. Quote
Guest Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Mulla antautui haarukka torpissa paikanpaalla leikkiessa... :) T4 Kone avokuplassa, vakio T4 kytkin Onneksi swapista loytyi HD haarukka ja joltain ruottalaiselta kisatiimilta tunkki ja tyokaluja senverta etta paasi vaihtamaan. Ainoa kerta kun en ottanut ainuttakaan tyokalua mukaan matkaan! Ennen ollu aina tyokaluja niin paljon ku mahtuu mukaan, eika koskaan tarvinnu... Quote
Teevee Posted June 3, 2009 Author Posted June 3, 2009 Muistitko samalla vaihtaa myös HD-irrotushaarukan: http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/4952-20.jpg Vakiohaarukka antautuu jo Stage 1:llä, niin voi jäädä Torppi saavuttamatta vakiohaarukalla + Stage 2:lla... Taitaa kupla jäädä sitten kotiin. Ei oo tuota HD-irroitushaarukkaa, kun ei osatoimittajalla sitä juuri nyt ollut.. Hmm.. No ei tässä muu auta kuin ottaa se kone pois ja kattoo onko se painelaakeri irronnut vai mitä on.. Alkaa olee taas aika hardcoreharrastamista, viisi yötä putkeen ollut 13 ja puoli tuntista töissä, päivät tehnyt kuplaa.. :D No mutta eiköhän tää tästä. Quote
Guest Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 milta se poljin tuntuu? Onko se veltto vai onko siina vastusta, siis siina maarin etta se tuntuisi about normaalilta? Joskus tormasin kytkimeen joka irroitti kunnolla vain jos polkimen painoi vain hiukan yli puolenvalin. Taysin pohjaan painaminen ei irroittanutkaan kokonaan. Meni vissiin asetelman kapalat "yli"... ratkaisuksi loytyi yllattaen vaijerin loystyttaminen eika kiristaminen. Varsinainen syy taisi olla epasopivat osat. Liian kauan sitten tapahtunutta, en muista edes minka merkkinen auto :) Quote
Guest DaFox Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Pura se rottelo nyt äkkiä, olen vielä päivällä täällä Hki/Espoo suunnilla. Luulis että täältä joltain löytyis uusi tai käytetty haarukka. Quote
Guest Keiteleen Kone Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Uusia kytkinvivun siirtohaarukoita -71 malleihin löytyy Keiteleen Koneesta. Quote
Guest Aircooled.fi Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Kuin myös Aircooled.fi:stä. Myös palautusjousia löytyy erikseen, muttei juuri tällä hetkellä valmiita täydellisiä akselisarjoja uretaanipuslineen ja jousineen. Quote
Teevee Posted June 3, 2009 Author Posted June 3, 2009 Otin just koneen pois, tuossa olis pari kuvaa selventämään tilannetta: http://i41.tinypic.com/fylqvr.jpg http://i39.tinypic.com/2nm2gdy.jpg Eli mikä tässä nyt sit mättää? Quote
mikko k Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Jotenkin kauheen syvällä noi paineasetelman käpälät... Pitäis olla mun silmään ulompana... Eli sen takia ei irrottais.. Levyn paksuus jotenkin pielessä tai asetelman kiinnityspinnan etäisyys levyn pinnasta väärä.. Quote
metake Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Samaa mieltä, asetelma ei nyt jostain syystä istu oikein. Nuo käpälät/lautasjousi pitäis tosiaan olla huomattavasti ulompana. Quote
Guest metyme Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Joissain paineasetelmissa on asennustuki helpottamassa sen paikoilleen laittamista olisko jäänyt paikoilleen. Jotain hämärää tossa on kun paineasetelma on noin syvällä. Quote
metake Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Eihän sulla vaan ole levy väärinpäin? Niin että se keskiö pohjais vauhtiksen pulttiin? Quote
Marko Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 näyttää kyl siltä et levy ei oo paikallaan ja siks astelman käpälät on sisällä. Quote
Teevee Posted June 3, 2009 Author Posted June 3, 2009 Tuossa on vielä kuva vauhtiksesta.. Eihän tuo levy mee sinne kuin yhdessä asennossa..? Kyllä se ainakin keskitettiin.. http://i40.tinypic.com/2vl5pv7.jpg Quote
mikan Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Siinä vaiheessa kun tarvitaan sintterilevyä ja jäykkää asetelmaa, kannattaisi vauhtipyöräkin olla 8 tapilla kiinni. t. Mika Quote
Teevee Posted June 3, 2009 Author Posted June 3, 2009 Kaivoin äsken varaston perukoilta vakio vauhtipyörän ja mittasin kytkimen tartuntapinnasta ulkosyrjään ja eroa kuvassa olevaan koneeseen oli 3mm.. Eli prikkoja väliin. Quote
mikan Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 21 mm pitäis muistaakseni olla. Sintterilevy lienee saman paksuinen kuin tavallinen massalevy? t. Mika Quote
ajomies Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Tehtaan mitta 21,3mm mutta viisas saksalainen insinööri on suunnitellut mitan niin että uudella levyllä kytkin menee "yli" eli kuluessaan pitää pidempään.Kilpakoneisiin mitta 21,7-22mm tuottaa kunnon kytkimen,Kennedystä ei kokemusta mutta VW:n tähtiasetelmalla futaa loistavasti! Quote
Dennis Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Tältä näytti minun asetelma kun olin vähän huolissani et meneekö yli, oli noin 21mm korkeudella kitkapinnasta asennuspintaan, mutta hyvin toimii. (asetelma ilman keskirinkulaa kun on vähän uudempi auto) Minulla on Bugpackin Progrip massalevy kun on vaan strokeri pellin alla, lienee samanpaksuinen kun sintteri, asetelma Kennedy II. Hyvin pitää ja hienosti piirtää 205 renkailla ja lukkoperällä :-) Quote
mite^ Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 ei aikaakaan kuin asetelma syä nuo kynsien päät vituiksi. Siksi niitä rinkuloita on tehty myös sellaisiin missä sitä ei ole. Ja kohta sanoo että on 30v ajanu ilman rinkulaa joten ok. kiitos :) Quote
metake Posted June 3, 2009 Posted June 3, 2009 Minulla on Bugpackin Progrip massalevy kun on vaan strokeri pellin alla,lienee samanpaksuinen kun sintteri, asetelma Kennedy II. Hyvin pitää ja hienosti piirtää 205 renkailla ja lukkoperällä :-) Niin pitäiskin pitää kun KEP ilmoittaa tuolle väännön kestoa massalevyllä 294 Nm, taitaa olla aika harvassa tän maan vaparit jotka puskee vääntöä yli tuon.. Ja Teeveen koneessa saa olla vääntöä KEP:n ilmoituksen mukaan sintterilevyllä 367 Nm. Quote
Teevee Posted June 3, 2009 Author Posted June 3, 2009 Ja Teeveen koneessa saa olla vääntöä KEP:n ilmoituksen mukaan sintterilevyllä 367 Nm. Hehee, kyllä on semmonen rookeri et oksat pois. :D No olipa mikä tahansa, mut sain nyt toimimaan kytkimen, laitoin pari prikkaa asetelman ja vauhtiksen väliin kiinnityspulttien alle ja hyvin funkkaa.. Ainakin vielä. Aamulla katsastukseen ja jos katsari suo, niin runia kohti. :) Mut kiitän loistavista vinkeistä koko poppoolle. :) Quote
Dennis Posted June 4, 2009 Posted June 4, 2009 Minulla on Bugpackin Progrip massalevy kun on vaan strokeri pellin alla,lienee samanpaksuinen kun sintteri, asetelma Kennedy II. Hyvin pitää ja hienosti piirtää 205 renkailla ja lukkoperällä :-) Niin pitäiskin pitää kun KEP ilmoittaa tuolle väännön kestoa massalevyllä 294 Nm, taitaa olla aika harvassa tän maan vaparit jotka puskee vääntöä yli tuon.. Ja Teeveen koneessa saa olla vääntöä KEP:n ilmoituksen mukaan sintterilevyllä 367 Nm. Juu niin ajattelinkin että pitäisikin pitää jos kaikki Ok, alkoi näyttämään vaan niin lähelle et menis jousi "yli" asetelmassa, sentakia pieni pelko et ei pidä. Tuo Progrip ottaa melkein liian hyvin kun yrittää ajaa autoa hitaasti esim. talliin, edellinen kone vastaavalla Sachs 2000 lbs asetelmalla ja Sachs massalevyllä otti kun vakio, oli vaan jäykempi polkea. Dennis Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.