Jump to content

Paineasetelma-vauhtipyörä ongelma


Recommended Posts

Posted

Ostin uuden Kennedyn stg2 paineastelman ja 4-lapaisen sintterilevyn.. Nyt ongelmana onkin et kun kytkinlevy on paineasetelman ja vauhtipyörän välissä, jää niiden väliin puolen sentin rako johon pultti pitäis laittaa kiinni.. Eli voiko tohon ongelmitta laittaa prikkoja kiinnityspulttien väliin vai mikä on meininki?

Posted

Umm... paineasetelma kiristyy vauhtipyoraa vasten vasta kun pultteja kiristetaan vuorotellen vahan kerrallaan about tahtimaisessa jarjestyksessa. Kun pultit on momentissaan, niin paineasetelma on kireasti vauhtipyoraa vasten ja asetelman jousipaine puristaa kytkinlevya vauhtipyoraan pain myos. Jos siella asetelman ja vauhtiksen valissa ei olis ilman pultteja yhtaan rakoa, niin ei se silloin puristais kytkinlevya yhtaan vaikka kuinka pulttais kiinni. Eli pulteilla "imetaan" asetelma paikoilleen tasaisesti kiristelemalla.

Posted

No nyt on kone paikallaan, mutta sit ilmeni seuraava ongelma: kytkin ei irrota. Säädin kytkinvaijerista jo koko säätövaran loppuun eikä silti irrota? Mikä vikana ja mitään ehdotuksia millä sais irrottamaan?

Posted

Painelaakeri on -65:een sopiva HD painelaakeri, että eikös semmonen nyt passaa tuon asetelman kanssa.. No, huomenna pitää ottaa kone pois ja kattoo mikä meininki.. Vähän kiire vaan tulee ku Mantorppiin tarvis torstaina lähteä eikä kuplaa oo ees katsastettu. :D

Posted

kai sulla on asetelmassa keskirikka. Onko vauhtiksen kytkin pintaa tai asetelman kiinnityspintaa vauhtipyörässä sorvattu?

Posted

uuudessa kennedyssä on keskirinkula ellet ottanut sitä pois niin pitäs toimia tuon laakerin kanssa. Mikäli rinkula on paikallaan veikkaan että laakeri irti haarukasta tai haarukka antautunut.

Posted

Mulla antautui haarukka torpissa paikanpaalla leikkiessa... :)

T4 Kone avokuplassa, vakio T4 kytkin

 

 

Onneksi swapista loytyi HD haarukka ja joltain ruottalaiselta kisatiimilta tunkki ja tyokaluja senverta etta paasi vaihtamaan. Ainoa kerta kun en ottanut ainuttakaan tyokalua mukaan matkaan! Ennen ollu aina tyokaluja niin paljon ku mahtuu mukaan, eika koskaan tarvinnu...

Posted
Muistitko samalla vaihtaa myös HD-irrotushaarukan: http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/4952-20.jpg

 

Vakiohaarukka antautuu jo Stage 1:llä, niin voi jäädä Torppi saavuttamatta vakiohaarukalla + Stage 2:lla...

 

Taitaa kupla jäädä sitten kotiin.

 

Ei oo tuota HD-irroitushaarukkaa, kun ei osatoimittajalla sitä juuri nyt ollut.. Hmm.. No ei tässä muu auta kuin ottaa se kone pois ja kattoo onko se painelaakeri irronnut vai mitä on..

 

Alkaa olee taas aika hardcoreharrastamista, viisi yötä putkeen ollut 13 ja puoli tuntista töissä, päivät tehnyt kuplaa.. :D No mutta eiköhän tää tästä.

Posted

milta se poljin tuntuu? Onko se veltto vai onko siina vastusta, siis siina maarin etta se tuntuisi about normaalilta?

Joskus tormasin kytkimeen joka irroitti kunnolla vain jos polkimen painoi vain hiukan yli puolenvalin. Taysin pohjaan painaminen ei irroittanutkaan kokonaan. Meni vissiin asetelman kapalat "yli"... ratkaisuksi loytyi yllattaen vaijerin loystyttaminen eika kiristaminen. Varsinainen syy taisi olla epasopivat osat. Liian kauan sitten tapahtunutta, en muista edes minka merkkinen auto :)

Guest DaFox
Posted

Pura se rottelo nyt äkkiä, olen vielä päivällä täällä Hki/Espoo suunnilla. Luulis että täältä joltain löytyis uusi tai käytetty haarukka.

Guest Keiteleen Kone
Posted

Uusia kytkinvivun siirtohaarukoita -71 malleihin löytyy Keiteleen Koneesta.

Guest Aircooled.fi
Posted

Kuin myös Aircooled.fi:stä.

 

Myös palautusjousia löytyy erikseen, muttei juuri tällä hetkellä valmiita täydellisiä akselisarjoja uretaanipuslineen ja jousineen.

Posted

Jotenkin kauheen syvällä noi paineasetelman käpälät...

 

Pitäis olla mun silmään ulompana...

 

Eli sen takia ei irrottais.. Levyn paksuus jotenkin pielessä tai asetelman kiinnityspinnan etäisyys levyn pinnasta väärä..

Posted

Samaa mieltä, asetelma ei nyt jostain syystä istu oikein. Nuo käpälät/lautasjousi pitäis tosiaan olla huomattavasti ulompana.

Guest metyme
Posted

Joissain paineasetelmissa on asennustuki helpottamassa sen paikoilleen laittamista olisko jäänyt paikoilleen.

Jotain hämärää tossa on kun paineasetelma on noin syvällä.

Posted

Siinä vaiheessa kun tarvitaan sintterilevyä ja jäykkää asetelmaa, kannattaisi vauhtipyöräkin olla 8 tapilla kiinni.

 

t. Mika

Posted

Kaivoin äsken varaston perukoilta vakio vauhtipyörän ja mittasin kytkimen tartuntapinnasta ulkosyrjään ja eroa kuvassa olevaan koneeseen oli 3mm.. Eli prikkoja väliin.

Posted

Tehtaan mitta 21,3mm mutta viisas saksalainen insinööri on suunnitellut mitan niin että uudella levyllä kytkin menee "yli" eli kuluessaan pitää pidempään.Kilpakoneisiin mitta 21,7-22mm tuottaa kunnon kytkimen,Kennedystä ei kokemusta mutta VW:n tähtiasetelmalla futaa loistavasti!

Posted

Tältä näytti minun asetelma kun olin vähän huolissani et meneekö yli,

oli noin 21mm korkeudella kitkapinnasta asennuspintaan, mutta hyvin toimii.

(asetelma ilman keskirinkulaa kun on vähän uudempi auto)

 

Minulla on Bugpackin Progrip massalevy kun on vaan strokeri pellin alla,

lienee samanpaksuinen kun sintteri, asetelma Kennedy II.

 

Hyvin pitää ja hienosti piirtää 205 renkailla ja lukkoperällä :-)

 

20032009232.jpg

Posted

ei aikaakaan kuin asetelma syä nuo kynsien päät vituiksi. Siksi niitä rinkuloita on tehty myös sellaisiin missä sitä ei ole.

 

Ja kohta sanoo että on 30v ajanu ilman rinkulaa joten ok. kiitos :)

Posted
Minulla on Bugpackin Progrip massalevy kun on vaan strokeri pellin alla,

lienee samanpaksuinen kun sintteri, asetelma Kennedy II.

 

Hyvin pitää ja hienosti piirtää 205 renkailla ja lukkoperällä :-)

 

Niin pitäiskin pitää kun KEP ilmoittaa tuolle väännön kestoa massalevyllä 294 Nm, taitaa olla aika harvassa tän maan vaparit jotka puskee vääntöä yli tuon..

 

Ja Teeveen koneessa saa olla vääntöä KEP:n ilmoituksen mukaan sintterilevyllä 367 Nm.

Posted
Ja Teeveen koneessa saa olla vääntöä KEP:n ilmoituksen mukaan sintterilevyllä 367 Nm.

 

Hehee, kyllä on semmonen rookeri et oksat pois. :D No olipa mikä tahansa, mut sain nyt toimimaan kytkimen, laitoin pari prikkaa asetelman ja vauhtiksen väliin kiinnityspulttien alle ja hyvin funkkaa.. Ainakin vielä. Aamulla katsastukseen ja jos katsari suo, niin runia kohti. :)

 

Mut kiitän loistavista vinkeistä koko poppoolle. :)

Posted
Minulla on Bugpackin Progrip massalevy kun on vaan strokeri pellin alla,

lienee samanpaksuinen kun sintteri, asetelma Kennedy II.

 

Hyvin pitää ja hienosti piirtää 205 renkailla ja lukkoperällä :-)

 

Niin pitäiskin pitää kun KEP ilmoittaa tuolle väännön kestoa massalevyllä 294 Nm, taitaa olla aika harvassa tän maan vaparit jotka puskee vääntöä yli tuon..

 

Ja Teeveen koneessa saa olla vääntöä KEP:n ilmoituksen mukaan sintterilevyllä 367 Nm.

 

Juu niin ajattelinkin että pitäisikin pitää jos kaikki Ok, alkoi näyttämään vaan niin lähelle et menis jousi "yli" asetelmassa, sentakia pieni pelko et ei pidä.

 

Tuo Progrip ottaa melkein liian hyvin kun yrittää ajaa autoa hitaasti esim. talliin,

edellinen kone vastaavalla Sachs 2000 lbs asetelmalla ja Sachs massalevyllä otti

kun vakio, oli vaan jäykempi polkea.

 

Dennis

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...