Jump to content

Ovet lukossa ja avaimet virtalukossa :)


Guest Toompe

Recommended Posts

Guest Toompe

Nii ja ´73 kuppeli kyseessä.. nii mitenkähän tonne olis helpoin päästä sisään. Yks osaset lasit vaihdettu eteen. Olis kiva saada avaimet taskuun ennen ku joku narkki vetää lasin alas ja nauttii kauniista kesäillasta vw:n vauhdittamana :)

Link to comment

Uudempiinkin autoihin murtauduttu tyyliin..

 

Väännetään esim isoilla meisseleillä tai vastaavilla ovikarmi ylhäältä raolleen ja rakosesta sitten tuikitaan tapauskohtaisesti joko väännetyn oven lukitusnappia tai toisen oven kahvaa.

 

Muistaa sitten käyttää suojateippiä tai vastaavaa ettei maalit mene kokonaan ruvelle ja mahdollisesti palautumatonta oven muotoa kannattaa väännellä takaisn muotoon ettei kovasti pääse tuuli suhisemaan:)

Link to comment

Pura lasinpyyhijän sulka. Sulkaa paikallaan pitävissä metalleissa (siis ne kumin juuressa olevat, kumin mittaiset) on päässä koukkumainen kolo. Tunge ko. rauta tiivisteen ja ikkunan välistä oven sisään. Hetken kun tunnustelet niin saat koukkupään tarttumaan nupin vivuston alapäähän. Varovasti vedät ylöspäin ja sillä selvä.

Link to comment

Ainakin helsingin poliisit teki juurikin noin ja nosti rautalangalla tjsp. salvan ylös, Eikä suhissut tai muuttanut muotoaan käsittelystä.

 

 

 

btw... tän topikin vastaukset kannattaa varmaan poistaa kun kysyjä saanut ongelmansa ratkaistua?

Link to comment

Tuossa oven karmin vääntämisessä on hyvänä apuna verenpaineen mittauksessa käytettävä pussi/kiristyspanta. Sen ujuttaa ovenkarmin väliin ja sitten pumpulla ilmaa. Ei tule maalivaurioita ja karmin saa sen verta rakoselleen kuin tarvii.

Link to comment

70 lukulaisiin kupliin pääsee todella helposti sisään jos ei ole uudet oventiivisteet ja kunhan on alkuperäiset

isolla nupilla olevat lukitusnupit sillä yleensä sinisellä tai vihreällä nylon narulla jota käytetään usein pahvilaatikoiden ympärillä.

 

-Taivuta se kaksinkertaiseksi ja paina sitä vekkiä tiuksti niin että pysyy tuplana.

-Paina naru tuplana ovenraosta sisään nupin korkeudella

-Kun pää on auton sisällä ala työntää sitä taaempaa narua, pidä toista paikalla ja se alkaa taipumaan

eteenpäin nupin suuntaan. yritä ujuttaa nupin päälle, kiristä, ja ala nostaa narua ovenraossa.

-Se on siinä eikä naarmuja missään :-)

 

Opittu helsingin poliiseilta vuonna jotain.. kun kuplia oli enemmän kun unohdettiin avaimet kaverin

1303S -74seen, testasin jälkeenpäin itse ja helppoa kun mikä jos kuluneet tiivisteet...

 

Älä väännä yläkarmia kuplassa, on niin jäykät ovet, toimii vanhoissa nousevan auringon maan autoissa,

mutta ei kuplassa kovin hyvin

Link to comment

Ulkopuolelle lasin ja tiivarin väliin ruuvari että siihen tulee rakoa ja sitten pyyhkijän sulan metalli liuskalla tai jäykällä rautalangalla siitä raosta nostat nupin ylös. Teet vain sopivan koukun päähän. Ensikertalaisella voi kulua tuohon jopa 5min että ovi on auki.

Link to comment

Jos etuluukun saa auki niin ota hanskalokeron pohja pois ja sitä kautta ovi auki.

 

Kapeami kätönen voi tuhkakupin reijän kautta saada avaimet lukosta.

 

Nämä toimii ehkä paremmin vanhempiin kupliin jossa ovissa sisällä lihakoukkukahvat ja virtalukko tuhkakupin vieressä.

 

Eiköhän tuohon pääse tosiaan vaikka polkupyörän avaimella kuskin lukon kautta :)

Link to comment
Guest Mika Raussi

Rautalangalla saa tiivisteen ja lasin välistä ihan pirun helposti. Ei jää yhtään mitään jälkeä mihinkään, eikä oo ovi kiero sen jälkeen.

 

Tarkempia ohjeita saa privalla jos tarvii.

Link to comment

Mun mielestä helpoin ois jos leikkais takasivulasin tiivisteestä mattopuukolla "soiron" pois että saa imukupilla yms. lasin pois tiivisteeltä ja sit ovet auki. Ostaa sitten uuden tiivisteen vaikka käytettynä muutamalla eurolla...?

Link to comment
70 lukulaisiin kupliin pääsee todella helposti sisään jos ei ole uudet oventiivisteet ja kunhan on alkuperäiset

isolla nupilla olevat lukitusnupit sillä yleensä sinisellä tai vihreällä nylon narulla jota käytetään usein pahvilaatikoiden ympärillä.

 

-Taivuta se kaksinkertaiseksi ja paina sitä vekkiä tiuksti niin että pysyy tuplana.

-Paina naru tuplana ovenraosta sisään nupin korkeudella

-Kun pää on auton sisällä ala työntää sitä taaempaa narua, pidä toista paikalla ja se alkaa taipumaan

eteenpäin nupin suuntaan. yritä ujuttaa nupin päälle, kiristä, ja ala nostaa narua ovenraossa.

-Se on siinä eikä naarmuja missään :-)

 

Opittu helsingin poliiseilta vuonna jotain.. kun kuplia oli enemmän kun unohdettiin avaimet kaverin

1303S -74seen, testasin jälkeenpäin itse ja helppoa kun mikä jos kuluneet tiivisteet...

 

Älä väännä yläkarmia kuplassa, on niin jäykät ovet, toimii vanhoissa nousevan auringon maan autoissa,

mutta ei kuplassa kovin hyvin

 

Tämä se on hyväksi havaittu ja koettu. Onnistuu helposti kaikkiin missä on nuppia vähäkään näkösällä.

Jos nupissa ei ole "tattia" niin taittokohtaan hieman kakspuoli teippiä niin lähtee.

 

nimim. kerrankin eräs afroamerikkalainen vanhempi mies totesi et ootkos joku entinen carjackkeri ku noin nopeesti avautu? Vanha auto ja tuttu mies oli kyseessä...

Link to comment

what_would_macgyver_do.jpg

 

Kyllä näistä vinkeistä kokeilisin ensinnä sitä toisilla avaimilla sisään -konstia. Ainakin tsiljoonaan vanhaan autoon menty ties millä avaimilla. Kun lukkoja ei öljytä niin haittalevyt ei liiku enää ja sisään pääsee millä tahansa. Oma ennätys on jäätelötikulla Oldsmobileen joskus nuoruudessa.

 

Nuo muut alkaa muistuttamaan MacGyverin tekniikoita :)

Link to comment
70 lukulaisiin kupliin pääsee todella helposti sisään jos ei ole uudet oventiivisteet ja kunhan on alkuperäiset

isolla nupilla olevat lukitusnupit sillä yleensä sinisellä tai vihreällä nylon narulla jota käytetään usein pahvilaatikoiden ympärillä.

 

Tämä se on hyväksi havaittu ja koettu. Onnistuu helposti kaikkiin missä on nuppia vähäkään näkösällä.

Jos nupissa ei ole "tattia" niin taittokohtaan hieman kakspuoli teippiä niin lähtee.

 

nimim. kerrankin eräs afroamerikkalainen vanhempi mies totesi et ootkos joku entinen carjackkeri ku noin nopeesti avautu? Vanha auto ja tuttu mies oli kyseessä...

 

 

tata olen minakin kayttanyt menestyksella 90 luvun alkupuolelta lahtien :)

Pidan jopa pienta rullaa ko. nauhaa jossain tyokalupakissa pysyvasti

Link to comment
Guest Mika Raussi

Edelleen oikein muotoiltu rautalanka oikeeseen paikkaan tepsii. Joskus aikoinaan opettelin kun ovi oli levällään ja pariin otteeseen oon tarvinnu.

 

Jännä kun kerran jäi avaimet virtalukkoon ja kävin sit viereisestä rengasliikkeestä kyselemässä rautalankaa ja linjapihtejä. Kaveri ei oikeen uskonu, että niillä sais mitään aikaseks mut yllätty melkosesti kun tulin samantien autolla takasin.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...