Guest Hugo Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Mikä ois toimiva puristin kuplan kannelle? Tällä yritin... http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/19/huge/19-227_h.jpg Quote Link to comment
Virtanen Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Käytä sitä kannen yläpuoliselle akselille tarkoitettua paininta, toimii ilmajäähdytteisen kannessa vaikkei siellä mitään keppejä pyörikään. Quote Link to comment
Guest nokivasara Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Itte olen irroitellut pitkä- ja paksuvartisella lenkkiavaimella, jonka lenkki osa kannen pinnapulttiin, paksu rikka ja mutteri päälle. Lähtee tosi nätisti lukot irti lautasista. Kokoaminen onnistuu myös samalla tavalla helposti. Quote Link to comment
Marko Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=604 Quote Link to comment
Per Jernström Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Voinhan minäkin tässä tunnustaa millainen Ghetto Engineering työkalu mulla on tähän tarkoitukseen. Iso vanha (jämäkkä) ruuvipuristin ja noin 4cm pitkä kyljestä avattu alumiiniholkki. Se holkki on päältäkatsottuna C-mallinen ja laitetaan ruuvipuristimen ja venttiililautasen väliin. Ei sillä pääse yhtä näppärästi laittamaan lukkoja takaisin kun kuvan laitteella mutta jäi aikoinaan enemmän rahaa mikrometrin ostamiseen. Quote Link to comment
Guest Hugo Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Kävin hakeen Motonetistä IKH:n puristimen. Tässä on säätömahdollisuuksia ihan mukavasti ja kun oikea säätö löytyi jouset oli helppo laittaa eikä puristaminen vaatinut kovin paljon voimaa, toisin kuin biltema jossa mulla loppu voimat kesken. Quote Link to comment
-Alex- Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Itsellä tuollainen puristin kuten aircooledin kauppaama, mutta hotcarsista ostettuna, sinkitty vain kuvaan verrattuna. Näppärä kun on pöytään pultannut ja pitkä varsi. Quote Link to comment
Guest Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 iso C-puristin jostain biltemasta kait, on toiminut mulla kun kannet on irti. Kannet paikoillaan tyoskentelya varten tein oman tyokalun, hitsasin kaytettyyn keinuvipuun jatkovarren, ja ruuvinpuoleisen paan katkaisin lahelta akselia ja hitsasin 2 sakaraa sen tilalle jotka painavat lautasta. Keskella siis aukko siina missa ennen oli saatoruuvi, siita lukot sitten saa irrotettua. Keinuvipu pultataan vakio keinuvipuakseliin. Toiminut ihan ok jopa tien paalla missa ei ollut mahiksia paineistaa sylinteria! Normaalisti tulpanreiasta paineilmaa sisaan etta vena pysyy kiinni. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Hep! Itte sorvilla / jyrsimellä puuhasin semmosen jonka saapi pylväsporakoneeseen kiinni. Muuten kiva mutta ne venat tippuu, jos ei muista laittaa esim. vanhasta autonpesusienestä vaahtomuovinpalasta palotilaan ;-) Rosterista tietty. Toimii hyvin sellaisen ison poran kanssa jossa mahdollisuus lukita ns käsikampi alas, eli on rajottajat molempiin suuntiin koneessa. Meinasin kyllä kokeilla jousitettua magneettiakin pitämään venttiilin ylhäällä mutta toi superlooni oli aika paljon nopeempi noin valmistusajaltaan. Vähän joutuu laittamaan kannen toiselle reunalle korotuspalaa etä tulee venttiilit pystyyn, mutta muuten ihan mulle riittänyt kaikkiin kolmeen kanteen mihin sitä on tarttennu. Iso plussa on se, ettei vie tilaa juuri lainkaan, miinusta taas se että häviää tod. helpolla. -eemeli- Quote Link to comment
mite^ Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Mulla on ruuvipuristimessa sellanen palikka hitsattuna. Palotilaan kuminpala ja kansi pöytää vasten ja kiertää kiinni. Menee kupla niinkuin Golffinkin venat. Quote Link to comment
Pepe Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Ketjun aikaisemmat linkit ja kuvat kaikki rikki. Mikäs näistä nyt olisi sopiva kuplan kansien kanssa? Motonet http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=76-5042 http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=76-5040 http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=76-5203 Biltema http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... tin-19228/ http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... tin-19227/ Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Motonetin eka ja bilteman eka näyttäs olevan sama kalu. Ainoo noista, joka menee lähellekään Quote Link to comment
Tanhis Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Ketjun aikaisemmat linkit ja kuvat kaikki rikki. Mikäs näistä nyt olisi sopiva kuplan kansien kanssa? Motonet http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=76-5042 http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=76-5040 http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=76-5203 Biltema http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... tin-19228/ http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... tin-19227/ <- tää lienee se joka oli ketjun aloittajan mielestä hanurista Tämä ainakin täyttä kuraa sain kyllä yhden kansiparin venat irti ja takasin pikku virittelyllä just ja just ja sit härveli hajosi. Quote Link to comment
Pepe Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Kävin hakemassa tuon Raussin "suositteleman" Motonetista, pitää testailla kun ehtii. Quote Link to comment
-Alex- Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Itse pidän tuosta aircooledin puristimesta, käytössä ollut jo pitkään. http://www.aircooled.fi/tuote/151/ventt ... sipuristin Quote Link to comment
Pepe Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Todettakoon että nämä ovat aivan perseestä kuplan kansien kanssa: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=76-5042 http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... tin-19228/ Kahdella kädellä saa nippa nappa jousta (joo vakiota pikkaisen jäykempi, mutta silti) kasaan, mutta milläs hitolla sitten enää operoit lukkoja. Quote Link to comment
pipo_esa Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Eikös noiden pepen linkkaamien puristimien idea ole että eka säädetään vastin ruuvi niin että saadaan kahva käännettyä ja jouset puristetaan tosta vastinruuvista? Kun tuli todettua että kahvaa vääntämällä kahva vääntyy eikä jouset painu :d Quote Link to comment
Pepe Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Joo, Esa on oikeassa, mulla oli näköjään väärä taktiikka. Siitä huolimatta aika rimpula työkalu... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Mie aikoinaan tuollaisella hevosenkenkämallilla sain tehtyä parin kansia jossa oli jämäkät chevy-style -jouset (seetipaine mitattu 90kg ja täyspaineeseen loppu 160kg mittari kesken). Sitten kun toisen kerran samaa yritin niin en kertakaikkiaan käsittänyt miten oon muka tässä joskus onnistunut, ja hitsailin parissa tunnissa pöytämallin työkalun mukaelman (http://www.aircooled.fi/tuote/151/ventt ... sipuristin) kun oli viikonloppu ja olevinaan kova kiire. En harkitsisi mitään muuta enää kun ostaa tuon pöytämallisen (kun se Petterin hytikkamalli meni kipurajan yli). Puavo Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.