Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Mistä hommasit kollektorin? Jyränkö hommas pyynnöstä ja ainakin CSP tarrat tuotteessa, Quote Link to comment
Guest a-p Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 CSP?? Muut osat näyttää olevan sieltä. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 CSP?? Muut osat näyttää olevan sieltä. No nyt en laita päätäni asiasta vadille, voin toki asian tarkastaa jos jollain on halua. Tämä on ollut ns. "mä haluan sellaisen, saatko hommattua?" osa. Osien keräilykin tässä puoliseisaallaan vaiheessa on ollut sellainen, että putkiston tavaratkin ollut olemassa jo kauan, mutta nyt kun päätin viedä asioita eteenpäin haalin viime viikkoina ne omiin käsiini. Quote Link to comment
Ketsa Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 (edited) No nyt en laita päätäni asiasta vadille, voin toki asian tarkastaa jos jollain on halua. Tämä on ollut ns. "mä haluan sellaisen, saatko hommattua?" osa. Osien keräilykin tässä puoliseisaallaan vaiheessa on ollut sellainen, että putkiston tavaratkin ollut olemassa jo kauan, mutta nyt kun päätin viedä asioita eteenpäin haalin viime viikkoina ne omiin käsiini. Ei tarvetta kysellä. Kyllä noita maailmalta löytyy. Edited October 17, 2014 by Ketsa Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 http://www.csp-shop.com/products/Products/Exhaust_System%2CComplete_Exhaust_System%2CBug/22309b/det/ olisko tossa Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Ei tarvetta kysellä. Kyllä noita maailmalta löytyy. Aattelin vaan, että onko Suomessa puulaakia missä noita olisi hyllyssä. Ei tuli ihan tilauskamana. Alkuvaiheessa tilasin itse oikeastaan kaiken tarvittavan, nyt muutama juttu tullut pyynnöstä muiden tilaamana, kuten tämä. Quote Link to comment
Ketsa Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 En ollutkaan huomannut, että CSP myy myös pelkkiä kollektoreita. Ei mennyt hukkaan tämäkään topikin lukeminen :-) http://www.csp-shop.com/cshop/images/artikel/detail/22789.jpg Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Hyvä niin :-) Quote Link to comment
ARTO Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Projekti saanut isompaa vaihdetta silmään, hyvä niin:) Quote Link to comment
Guest micco Posted October 21, 2014 Share Posted October 21, 2014 Tässäpä nyt sitten laatikon uumeniin laitettavat rattaat: Weddlen rattaat 1: 3.78 2: 2.21 3: 1.50 4: 1.04 Lisäksi tosiaan tulee lukko. Välitykset nyt koitettu haarukoida vähän tiheämmäksi kuin vakio, että olisi paremmin alueella, mutta kuitenkin niin, ettei pää olisi kipeä kun moottoritiellä ajelee 120 km/h. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 21, 2014 Share Posted October 21, 2014 Tuosta alkaa muodostumaan tuleva puhallinkoppa, sopivasti oikean sävyinen. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 21, 2014 Share Posted October 21, 2014 Tässä on tilanne moottorin suhteen tänään. Hidasta edistymistä, josko se siitä. Yllättävän paljon vaatii loppujen lopuksi jokainen osa hienosäätöä ja työstöä, että istuu paikalleen. Jakaja kuvassa vielä kärjellinen, tulee vaihtumaan nykyaikaisempaan versioon. Quote Link to comment
Rebel Posted October 21, 2014 Share Posted October 21, 2014 Hyvältä näyttää! saatan tulla ihaileen kun oon siä päin liikkeellä... T:serkkupoika... Quote Link to comment
Guest micco Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Hyvältä näyttää! saatan tulla ihaileen kun oon siä päin liikkeellä... T:serkkupoika... Tuu vaan. Eihän sieltä maalta nyt niin pitkä matka oo tänne kaupunkiin, et vaik muutenki tulis :-) Quote Link to comment
Guest micco Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Tänään purkautui laatikko palasiksi, vieläkö menis tavarat takaisin paikalleenkin.... Pientä pakitusta tuli, kun tarkemmin tarkastellessa välitys on tosi kulunut, joten sen suhteen täytyy miettiä josko se sit menis vaihtoon. Huomenissa pitäs saada mahdollinen korvaava tuote, täytyy tuumia sitten. Stefat tuli jo laatikkoa varten, puuttuu enään vahvistettu poski ja muutama laakeri, jotka menee vaihtoon varotoimenpiteenä. Päivän bonus oli MSD sytkäkamat. Erikoisesti oli laatikosta pakki ratas tosi kulunut, joten tais olla ameriikan isäntä ollu sorvarin poika, tai sit entisessä elämässä rekkamies, joka peruuttanut enemmän kuin ajellu eteenpäin. Quote Link to comment
ARTO Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Pakki näissä 73-> laatikoissa monesti mallia pomppaa päältä eli kuluva osa näissä ja toki amerikkalaisen Joe välillä unohtaa kytkimen polkaisun ja sorvaisee... Quote Link to comment
Guest micco Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Pakki näissä 73-> laatikoissa monesti mallia pomppaa päältä eli kuluva osa näissä ja toki amerikkalaisen Joe välillä unohtaa kytkimen polkaisun ja sorvaisee... Joo se oli kyl ihan moro. Quote Link to comment
metake Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Erikoisesti oli laatikosta pakki ratas tosi kulunut http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/19097-vaihteistoon-pakkirattaita/ Quote Link to comment
Tutkija Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Tuo kuvassa näkyvä pakkiratas ei oo kulunutta nähnytkään vähän vasta kulmaa kulutettu... usein tulee vastaan puolet kapeemmaksi kuluneita ja nekin vielä toimivat kun säätää kohdalleen. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Tuo kuvassa näkyvä pakkiratas ei oo kulunutta nähnytkään vähän vasta kulmaa kulutettu... usein tulee vastaan puolet kapeemmaksi kuluneita ja nekin vielä toimivat kun säätää kohdalleen. Voi olla näinkin, mutta aika valmiin oloinen oli, ehkäpä kuvassa näyttää hieman edustavammalta kuin luonossa. Näin se on yleensä ton kauniimman sukupuolen edustajienkin kanssa. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/19097-vaihteistoon-pakkirattaita/ Täytyy tarkastaa tarve huomenissa, kun päivä valkenee, palaan asiaan jos tarve ilmenee. Tuliko siihen privakyselyyn vielä minkäänlaista selvyyttä? Quote Link to comment
metake Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Tuliko siihen privakyselyyn vielä minkäänlaista selvyyttä? No ei tullut kun en ole saanut asiaa hoidettua, laiskuuttani todennäköisesti.. Palataan huomenna asiaan jos saatais sitä(kin) eteenpäin. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Tänään tapahtunut edistyminen on jäänyt laatikon kuorien sipistelyyn vähän siistimpään kuntoon. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Moottori koekasannut itseään ja alkavat pikkuhiljaa osat löytävän paikkansa ja jokainen mahtuu olemaan sulassa sovussa toistensa kanssa hienoisista tilaongelmista huolimatta. Imusarjat menee vielä vaihtoon, sillä vanhoista oli kaiverrettu sen verran, että kohdistaminen nyky kansiin olisi ollut mahdotonta, tai vaatinut kohtuuttoman työmaarän täyttöhitsauksineen ja vinkuiluineen. Uudet kuitenkin hommattu, askarrellaan vanhoista vaikka äitimuorille joululahjaksi jotain kivaa, tai sitten ei. Laatikko tuottaa hieman päänvaivaa, ei oikeastaan kulunut pakkiratas, vaan välityksen rattaat on syönyt matkan varrella sen verran metallista aamupalaa ja on yllättävän huonossa kunnossa, joten josko siihen saisi alkuviikosta kunnollisen orkkis VW vaihto-osan ja saisi laatikonkin pikkuhiljaa niputeltua kasaan. Vahvistettu poski, lukko ja rattaat odottavat jo uusien tiivisteiden kanssa innoissaan, että pääsisivät tositoimiin. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Vaikka kuinka kivasti sointuu valkoinen flektikoppa auton väritykseen, pistää vähintään noi oranssit venakopan kannet silmään niin pahasti, jotta meinaa pahaolo oikein tulla. Nuija on lyöty pöytään ja tällä päätöksellä täytyy moottoritilan ja moottorikomponenttien lopullista väritystä hieman tuumailla. Nyt on paikka antaa ideoita, minkä väriseksi esm flektikoppa ja venakopan kannet olisi syytä värittää?? Moottoripellit tulevat olemaan alumiinisia. Kuvia jollain ideoiden tueksi...? Quote Link to comment
ARTO Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Jos haluat kopan pitää valkoisena, venakopat mustaksi ja olis kivuttomin vaihtoehto. Quote Link to comment
Guest micco Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Nonni. Josko pientä päivitystä tännekkin. Talvi on mennyt ja jotain pientä edistystä on avokkaankin kanssa tapahtunut. Työt todella näyttää haitaavan harrastamista, joten vakavassa harkinnassa luopua toisesta ja helpommalta tuntuis luopua töistä, vaihtelua olis sekin. Suurin kiitos tän hetkisestä etenemisestä meneekin muille kuin itselle asioiden etenemisestä. Hyvä että muut potkii vähän vauhtia, kun asiat polkee paikallaan. Vokkelo otettu taas työn alle ja laatikko löytänyt paikkansa vihdoin auton alle. Tekis mieli jo päästä testaamaan miltä tehdyt parannukset tuntuu, alla kuitenkin ensimmäistä kertaa kunnollinen laatikko. Takapalakin poistettu hienosäätöä varten. Quote Link to comment
Guest micco Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Tässä moottorikin löytänyt itsensä paikalleen. Pakosarja istuu kuin hansikas, tosin sentti pari olis saanut äänenvaimennin olla enemmän ns. Pyöräkotelon suunnassa, joten täytyy katsoa täytyykö asiaan tehdä hienosäätöä. Laatikko on hirtetty niin kovasti kiinni, joten hirveää liikettä ei pitäisi päästä tapahtumaan, mutta onneksi kyse hyvin pienestä hienosäädöstä. Onnistuin hukkaamaan kuvan jossa näkyi kuinka lähellä äänenvaimennin on pyöräkoteloa / runkopalkkia. Quote Link to comment
Guest micco Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Nyt taas kutakuinkin asiat ajantasalla. Sytkävehkeet mallailtu paikalleen ja seuraavana edessä johdotus mahdollisimman siististi, sekä konehuoneen pellitys. Sumppusäiliön paikka askarruttaa, ajatuksena tällä hetkellä sijoittaa se eteen lauhduttimen kera. Löytyykö kellään ideaa mistä sais valmiita säiliöitä järkevästi nopealla selaamisella jenkkilä oli ainoa paikka, tosin en kovin hartaasti vielä etsinytkään. Lisänä täytyy mainita, että tollainen vaijerivivusto on aika esteettisesti jees, sekä helppo stemmata synkkaan, lopullinen toimivuus varmistettakoon kun pääsee tositoimiin. Quote Link to comment
x-pj Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Kuplapajalla, kun viimeksi kävin, oli sumppusäiliöitä, jotka on mitoitettu ja suunniteltu asennettavaksi takalokasuojaan. Pätevän oloisia olivat. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 http://www.nettivaraosa.com/2016999 Myynti osastolta bongattua. Quote Link to comment
-Alex- Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Itsellä sama haaste edessä, että laittaako sumppusäiliö minne ja millainen.Tällähetkellä suunnitelmissa laittaa itse suunniteltu säiliö vaihteiston viereen kuten tomilla, mahdollisesti n. 7,5-9 litrainen ylhäältä kapenava käfer cup tukitankojen väliin. http://2.bp.blogspot.com/-NjPxBXPbTe4/Tf7V9kseoAI/AAAAAAAAApQ/H31THXMYzDA/s1600/TJS_3404.jpg http://2.bp.blogspot.com/-q9CtuF5kwwQ/TkNq6aFhxzI/AAAAAAAAAp4/T7kvwiV87fY/s1600/TJS_3520.jpg Nyt taas kutakuinkin asiat ajantasalla. Sytkävehkeet mallailtu paikalleen ja seuraavana edessä johdotus mahdollisimman siististi, sekä konehuoneen pellitys. Sumppusäiliön paikka askarruttaa, ajatuksena tällä hetkellä sijoittaa se eteen lauhduttimen kera. Löytyykö kellään ideaa mistä sais valmiita säiliöitä järkevästi nopealla selaamisella jenkkilä oli ainoa paikka, tosin en kovin hartaasti vielä etsinytkään. Lisänä täytyy mainita, että tollainen vaijerivivusto on aika esteettisesti jees, sekä helppo stemmata synkkaan, lopullinen toimivuus varmistettakoon kun pääsee tositoimiin. Quote Link to comment
Guest micco Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Itsellä sama haaste edessä, että laittaako sumppusäiliö minne ja millainen. Tällähetkellä suunnitelmissa laittaa itse suunniteltu säiliö vaihteiston viereen kuten tomilla, mahdollisesti n. 7,5-9 litrainen ylhäältä kapenava käfer cup tukitankojen väliin. http://2.bp.blogspot.com/-NjPxBXPbTe4/Tf7V9kseoAI/AAAAAAAAApQ/H31THXMYzDA/s1600/TJS_3404.jpg http://2.bp.blogspot.com/-q9CtuF5kwwQ/TkNq6aFhxzI/AAAAAAAAAp4/T7kvwiV87fY/s1600/TJS_3520.jpg Eiks sulla ollu jossain vaiheessa myynnissä sellainen pyöreä mallinen sumppusäiliö, vai muistanko väärin? Meinasitko teettää Suomen niemellä vai rakennella itse? Mä olen tullu siihen tulokseen, että laitan etultavaratilaan sumppusäiliön , sekä lauhduttimen, vedän letkut todennäköisesti runkotunnelista, kun idea oli vielä sellainen, että saisi tehtyä lauhduttimelta puhaltimen kanssa lämminilmapuhalluksen tuulilasille. Quote Link to comment
Guest micco Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Kuplapajalla, kun viimeksi kävin, oli sumppusäiliöitä, jotka on mitoitettu ja suunniteltu asennettavaksi takalokasuojaan. Pätevän oloisia olivat. Kiitti täytyy kysästä Jussilta, enemmän tosin se etutavaratila hotsittas, kun toi hide out on jo toisella puolen ja jotenkin jänjnittää laittaa öljyjuttuja ns. herkkään paikkaan, mikä voi olla alttiina jollekkin mekaaniselle vahingolle. Quote Link to comment
Guest micco Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 http://www.nettivaraosa.com/2016999 Myynti osastolta bongattua. Tack, toi olikin tullu mulle tietoon, mutta kun itsellä jo lauhdutin ja letkut kuitenkin tulee teetettyä just mittaset, niin vähän kalliin olonen käytetty, kun suurin osa tavarasta jää käyttämättä, mutta tämäkin harkinnassa. Quote Link to comment
x-pj Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Minulle ei ole kokemusta kuivasumpuista, mutta olen ymmärtänyt että öljyn pitäisi tulla painepuolen pumpulle imemättä. Ainakin, jos käytetään 26/21 mm pumppuja. Varminta, jos on lyhyt matka, reilunkokoinen letku ja sumpun pohja vähintäin pumpun tasolla. Pumppuja on toki monenlaisia. Rallivehkeisiin noi Jussin säiliöt on tehty ja niissä toimineet. Quote Link to comment
Guest micco Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Minulle ei ole kokemusta kuivasumpuista, mutta olen ymmärtänyt että öljyn pitäisi tulla painepuolen pumpulle imemättä. Ainakin, jos käytetään 26/21 mm pumppuja. Varminta, jos on lyhyt matka, reilunkokoinen letku ja sumpun pohja vähintäin pumpun tasolla. Pumppuja on toki monenlaisia. Rallivehkeisiin noi Jussin säiliöt on tehty ja niissä toimineet. Joo tiedossa olikin, että kilpureissa käytetty siellä ja ensimmäinen versio, jonka väkersin aikanaan oli tarkoitettu nimenomaan sijoitettavaksi pyöräkoteloon. Kilpavehkeissä on ollut myöskin keulalla sumppusäiliöitä, mutta tosi pointteja noi sunkin mietteet, täytyy vielä vähän harrastaa miettimistä. Voihan tosin kierrättää lauhduttimen keulan kautta ja sijoittaa kuitenkin sumpun säiliön taakse. Periaatteessa ihan mielenkiintoinen paikka toi Alex:n linkittämäkin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.