-Alex- Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Mitäs vaihteiston kannakkeita olette yleensä käyttänyt 150+hv volkkareissa? Itse en enään koske ainakaan näihin uretaanikannakkeisiin, ei kestänyt montaa kesää halkeamatta ainakaan se etummainen. Bergin vaihteiston kannake löytyy ja myös 40x40x3 putkipalkista tehty "traction bar" takatuki jolla siirretään moottorin painoa koriin. Vaihdoin sen etummaisen tuohon cb:n myymään rhino kannakkeeseen, joten eiköhän vaihteisto siirtynyt n. 5mm taaksepäin, eikä enään korvakkeet olleet kohdilla tuon bergin tuen suhteen. Meinaan vaan että kestäisiköhän kumiset HD tyyppiset vaihteistonkannakkeetkin yhtälailla, kun niitä olisi saatavilla helposti vielä tulevaisuudessakin. Quote Link to comment
mikan Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Ajattelin seuraavaksi laittaa ja . Lisäksi pitäis askarrella vielä . Jos sitten pomppis hieman vähemmän. t. Mika Quote Link to comment
-Alex- Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Ahaa, sä laitat kiinteät kannakkeet..no johan rauhoittuu pomppiminen :D Sulla tais olla swingaxle? Kuinkahan tuo IRS pomppii jos vertaa swingiin? Quote Link to comment
hanski. Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 akselille hetkeksi lukemista: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3404-kuplan-laatikon-kiinnikkeet-2/ Quote Link to comment
mikan Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Moottorin takatuesta on hyviä kokemuksia, mutta se kun ei oikein ole lasikuituhärpäkkeessä mahdollinen. Ja toisaalta kun metelin suhteen ei ole paljon väliä, niin kumia ei käytetä. Kaikki rauta rautaa vasten. Mulla ei ole irs-vehjettä ollut paitsi notsi, mutta vakiotehoilla se ei pomppinut eikä sutinut. :-) Jaahas, kiva löytö tuo aiempi topic. :-) Piti jo kuplaan laittaa sama setti, mutta kupla sai mennä ja kirppu tuli tuolloin tilalle. t. Mika Quote Link to comment
-Alex- Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Juu, mä en mielellään kiinteitä rautoja laita, en hyväksy että se olisi ainoa vaihtoehto tehokkaassa katuausotssa=) Jos vielä pomppii 245mm renkailla, niin sitten CSP:n häkkyrä sinne. Quote Link to comment
Guest Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 kandee tarkistaa iskarit ja jousilattojen takana olevat donitsit myos. Ja uudemmissa kuplissa (mis on z-vakaaja tehtaalta)on ohkasemmat vaantosauvat, neki vois vaihtaa jaykempiin. Quote Link to comment
-Alex- Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Juu, tulee IRS, vapari 944:sen vääntösauvat, uudet lattojen puslat, uudet iskarit jne. noiden lisäksi Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 saksalaiset vakiot kumit monien mielestä toimivimmat. Uretaaniset repee, tai rikkoo melko helposti nokkapalan... Kovilla kiinnikkeillä en itte tykkää ajaa, resonoi melkoisesti :( Quote Link to comment
multanen Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Ja uudemmissa kuplissa (mis on z-vakaaja tehtaalta)on ohkasemmat vaantosauvat, neki vois vaihtaa jaykempiin. Mikä on Z-vakaaja? (ei kait sama kuin Z-bar?) Quote Link to comment
mikan Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Onko iskarisuosituksia? Pohjaanlyöntikumeiksi jotkut vaihtaneet bussin kumit. Siis jos ei ole mikään tontitettu vehje kyseessä. t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 kuplapajasta konin säädettävät iskarit, suosittelen!!! Quote Link to comment
-AP- Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 "Z-Bar" on apujousi, ei vakaaja. Rallipelissä vakiot vaihteiston (brassi?) takakumit osoittautui liian pehmeiksi, CSP:n HooDeet (kakkostyypin varaosanumerolla) Airkuulin kautta rauhoitti täristystä pehmeallä alustalla. Quote Link to comment
Guest Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 joo apujousi se on eika vakaaja, erehdyin itsekin kutsumaan vaaralla nimella, se kun on aika vakiintunut kutsumanimi... Se siis ei tee mitaan ennenkuin takapaa laskeen kuorman vaikutuksesta tarpeeksi alas, sitten Z-bar alkaa ottamaan kuormaa vastaan ja toimii lisajousena. Autot joissa sellainen on tehtaalta, on siis varustettu loysemmilla vaantosauvoilla mita autot ilman z-baria. Quote Link to comment
ARTO Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Enemmänkin kyse moottorivaihteistopaketin kokonaistuennasta. Jos tuon kokoinaisvaltainen tuenta vajaa, ei sitä korjata pikkasen kovemmilla kumeilla/uretaaneilla. jotain se toki auttaa. Mutta faktahan on ettei tuollainen vaihteiston keulasta koneen perään oleva pitkä paketti pysy rynkyttämättä paikallan jos tuennat vain vaihteiston puolella , tai sitten pitää tukea takarunkoa/jousitusta enemmän. Sitä enemmän tehoa, sitä voimakkaammat vääntörasitukset/heilahtelut kun vaihteisto/kone pyrkii johonkin suuntaan kampeamaan. Hyvällä tuennalla molemmaista päistä ja silloin pärjää pehmeämmilläkin kumeilla. Toki paketti heilahtelee vähän, mutta pysyy kuitenkin ns paikallaan. Sitten kun sitä tehoa on paljon, pitää tämän lisäksi muistaa jousituspuolen tuentä ettei sieltäkään pääse niitä ns takaisinpotkuja tulemaan. Eli ei pelkkä yhteen paikkaan laitettu Keijo Pertun metalonly tuki tee vielä täydellistä pakettia vaikka parantaa paljon. Melua ainakin tulee kabiiniin paljon lisää. Haluatko hyvän tuennan koko kuplanpersepäätyyn isolla vai helvetin isolla metelillä:) Quote Link to comment
mikan Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Juurikin noin ja sitten kun kohteena on kirppu, niin vaaditaan melkein kehikko josta tuet iskarien yläpäihin ja aisojen päihin. Aisathan tahtoo notkua ellei niitä ole tuettu mihinkään. Melua kabiinissa ei onneksi tarvi pelätä. :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 mulla on laatikon etutuki mallia Berg-kopio seka aisojen takapaat tuettu about ratakiskolla ylos, ei varmasti heilu aisat. Mutta pompottaa silti. Iskarit on mikkalie vanhat pumput ja donitseista ei oo tietoa, nekin varmaan kuluneet. Lodju istuu uudehkojen kumien varassa. Nokkakappaleen tuki on poistettu. Quote Link to comment
-Alex- Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Siirtäiskö koneen eteen ja taakse jäykkä akseli lehtijousin ...kaikkea sitä kuumeessa hourailee :D Quote Link to comment
ARTO Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 mulla on laatikon etutuki mallia Berg-kopio seka aisojen takapaat tuettu about ratakiskolla ylos, ei varmasti heilu aisat. Mutta pompottaa silti. Iskarit on mikkalie vanhat pumput ja donitseista ei oo tietoa, nekin varmaan kuluneet. Lodju istuu uudehkojen kumien varassa. Nokkakappaleen tuki on poistettu. Niiin, kone ja vaihteisto saattaa olla ojennuksessa, mutta jos on iskari/jousituspuslapuolella väljää, niin rynkyttää satavarmasti vaikka kone olis oikeilla ratakiskoilla kiinni! Vahvin lenkki on yhtä heikko kuin heikoin lenkki. Quote Link to comment
Guest Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Arto sen puki sanoiks mita mie koitin vihjailla :) Quote Link to comment
ARTO Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Siirtäiskö koneen eteen ja taakse jäykkä akseli lehtijousin ...kaikkea sitä kuumeessa hourailee :D Joo, osta vanha Taunus tai jos modernimpaa ulkonäköä kaipaat, tee vaikka vanhaan Cortinaan korinvaihdos Sierran korilla:D:D Quote Link to comment
Guest Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Siirtäiskö koneen eteen ja taakse jäykkä akseli lehtijousin ...kaikkea sitä kuumeessa hourailee :D Joo, osta vanha Taunus tai jos modernimpaa ulkonäköä kaipaat, tee vaikka vanhaan Cortinaan korinvaihdos Sierran korilla:D:D Uhh, tuon kun luki niin oli oksu lahella :D Quote Link to comment
Esa Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Laitoin tällaisen paikalleen: http://www.bugpack.com/content.php?id=345 Tämän takakiinnikkeestä vielä kierretangot ylöspäin koriin kiinni ja tiukkaan. Pohjaanlyöntikumien tilalle bussin vastaavat. Nyt takapää ei hypi eikä pompi. Joustovara takana on aika pieni. Renkaat pysyvät kyllä suorassa kiihdyttäessa. Esa Quote Link to comment
-Alex- Posted November 15, 2009 Author Share Posted November 15, 2009 Siirtäiskö koneen eteen ja taakse jäykkä akseli lehtijousin ...kaikkea sitä kuumeessa hourailee :D Joo, osta vanha Taunus tai jos modernimpaa ulkonäköä kaipaat, tee vaikka vanhaan Cortinaan korinvaihdos Sierran korilla:D:D Uhh, tuon kun luki niin oli oksu lahella :D Entisellä 45v ikäisellä työkaverilla taunus "20 metrinen" V6 2.8 kahdella turbolla ja automaattilaatikolla, se kehuu sitä ja uhoaa kuinka kaasua painamalla pelkästään pakokaasujen paineaallosta kupla vieressä parkkipaikalla kaatuu kyljelleen :D Jos on oksennusherkkyyttä, älä katso että millainen on Ford P100 :D Quote Link to comment
Lasse Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Millaset lodjun tuet tässä on: http://www.youtube.com/watch?v=NgfZycYhzC0 Quote Link to comment
mikko k Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Millaset lodjun tuet tässä on: http://www.youtube.com/watch?v=NgfZycYhzC0 Aika hyviltä kiinnikkeet, ym. näyttää... :) Kumi laulaa muttei savua, varsinaiset amerikkalaiset elokuvarenkaat.. :) Quote Link to comment
Guest Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 tas pompottaa vahasen jo Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.