Jump to content

Millaiset kannet Avokkiin ja mistä??


Guest Iso_G

Recommended Posts

Joo mutta 94mm kaupittelee... Ei mahru ilman konstailuja...

Taidan tässä tilanteessa painaa alakerran kasaan 88mm sarjalla ja kattelen toisen kaasarin kun rahoihin taas pääsen.. Kun kaikkineen koneistukset ja muut alkaa nostaan rojekti hintaa niin taidan pitää sen nyt aisois... Vaikka mieli kyllä tekis... Vaikka mitä ;) !!

Ikuisuus ongelma tuo nälkä...

Link to comment
  • 4 weeks later...

Noniin...

Kertokaas vielä että Aircooletin kannet vai Hot carssin streetit?? Siin samalla euron kintaalla keikkuu.. Ja laittakaa mielipiteenne vaikka privaattina niin ei tuu mitään kauheeta sotaa...

Link to comment
Guest Toheltaja

eiköhän hotmatsi myy samoja kansia ku muutkin, mut melko reilummalla voitolla vaan, eli likipitäen mistä vaan muualta saat samat halvemmalla :D

 

Ja itte kallistuisin kuuledin kansien puolelle, niissä on imusarjan nurkilla huomattavasti enemmän matskua koneistaa, jos vertaat kuvista keskenään... Miks hommata samalla hintaa sitten "vakiompivaluiset" kannet, joissa tulee tiivistepinta onnettoman pieneks, jos aletan jatkossa kairaamaan kanavia.

Link to comment

Oliko muilla mielipiteitä.. pari olen saanut.. mutten keltään jolla olis noi kannet..

 

Eli nää:

 

Street Eliminator

 

Uuden sukupolven superkannet. Kansissa on erittäin paksut seinät ja sallivat jopa 94 mm mäntien käytön. Kanavat suunniteltu tietokoneen avulla sekä testattu virtauspenkissä parhaan tehon aikaansaamiseksi. Kansiin sopivat myös vakio-osat kuten venttiilikopat, keinuvivustot, pakosarjat ja imusarjat. Suosittelemme kuitenkin Street Eliminator -imusarjoja parhaan tehon aikaansaamiseksi.

 

 

70% parempi virtaus

 

Sopii ilman muutoksia alkuperäisten kansien tilalle

 

Ainevahvuutta lisätty

 

Ruostumattomat venttiilit

 

Kaksinkertaiset venttiilijouset

 

Chromoly-teräksiset venttiilijousilautaset

 

Chromoly-teräksiset venttiilivarren lukituskappaleet

 

Soveltuu erinomaisesti myös katukäyttöön

 

Erinomainen laatu/hintasuhde

 

vai:

 

Street Pro

BUGPACK'in valmistamat huippulaatuiset virityskannet.

Street Pro1'sissä yksinkertaiset jäykät venttiilijouset ja Street Pro2'sissa tuplajouset kromimolylautasilla.

Susiteltavat tulpat NGK D7EA tai NGK D8EA (suurempi numero - kylmempi tulppa).

 

 

 

Yli 50% vahvemmat verrattuna alkuperäisiin

Isommat kanavat

Rosteriventtiilit

Pitkät tulppakierteet

12mm tulpille (ainevahvuutta lisätty)

 

 

 

 

vai aircooled 044 virit...

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Kannet eivät virtaa 70% paremmin, hyvä kuin edes 20%, riippuu tietenkin mihin verrataan.

Muuan kansiseppä väitti tekemiensä kansien virtaavan 175 hp, mittasin ne ja lopputulos oli 119 hp.

Link to comment

Nyrkkisäännöksi, mikään sarjatuotantovirikansi ei ole valmis kaupan hyllyltä koneeseen pultattuna. Virtausarvot heittää, venttiilityö vaatii viimeistelyä jne...

 

Osta jotkut 40-35,5 virikannet ns vakiotyyppisenä ja saat hyvän jäähdytyskyvyn omaavat kannet ja silti omaavat virityspotenttiaalia yli 150 hepan koneeseen asti.

Link to comment
Guest Toheltaja

mulla oli aikanaan moiset street eliminaattorit 2,3 litrasessa koneessa ja ihan toimivat kyllä muuten, mutta siviiliautoon en laittais kun tota jäähdytysripaa on melko niukasti. Suoraan paketista voi laittaa kiinni, on viimeistelty kyllä, mutta varmasti pienellä käsityöllä ois huomattavasti paremmat. Aika usein muut vastaavat kannet on "aihioita" jotka tarttee kanavatyöt - Nämä ovat valmiiksi CNC portatut. Suosittelisin noita vakiotyylisiä parempia valuja pienellä tulpan reiällä, joissa varaa kairata.

 

Voin kaivella kuviakin noista kasausvaiheesta jos löytäisin tosta romppukasasta...

Link to comment

Oliko sulla Jani CB:n Street Eliminatorit vai Bugbackin S/E:t? Näkyy Hotcarskin kutsuvan kansiaan väärällä nimellä...

 

Olen koittanut molemmista malleista googlata kokemuksia, mutta ei mistään ole vastaan tullut mainintaa kokemuspohjaisista ongelmista lämpöjen kanssa. Mutta löytyyhän toki rakentajia, jotka saavat vakiomoottorinkin kanssa lämpöongelmia aikaan :-)

Link to comment
Oliko sulla Jani CB:n Street Eliminatorit vai Bugbackin S/E:t? Näkyy Hotcarskin kutsuvan kansiaan väärällä nimellä...

 

Olen koittanut molemmista malleista googlata kokemuksia, mutta ei mistään ole vastaan tullut mainintaa kokemuspohjaisista ongelmista lämpöjen kanssa. Mutta löytyyhän toki rakentajia, jotka saavat vakiomoottorinkin kanssa lämpöongelmia aikaan :-)

 

Katukikottimessa eliminaattorit ja aika paljon väännelty tai ainakin yritetty vääntää tehoa, eikä minkäänlaisia lämpöongelmia, tosin viimisenpäälle kansilämpöjä ei mitattu ja sumppu systeemi pitää nätisti öljynlämmötkin n. 80-85 asteessa vaikka oli lämmintä ja annettiin kaasua ja oli valoissa seisomisia. Tärkeimpiä juttuja kuitenkin ne kaikki pellit ja jäähdytysjutut kunnolla kondikseen tiivisteineen, niin auttaa hyvin pitkälle.

 

T. Mikko

Link to comment
Guest Toheltaja

muistelen olleen CB:n tekeleet. Ei mullakaan lämpöongelmia ollu, mutta noin näppituntumalla huomattavasti kuumempana ne kyllä kävi vakioihin verrattuna (puristukset 9,5:1). Mulla tosin oli 911 puhallin vuotavalla kopalla, sumppukone myös ja melko isolla jäähdyttimellä. En muista lämpötiloja, mutta pistelämpömittarilla niitä muutamia kertoja katteltiin ja tohotettiin vastaavan reissun jälkeen vakiokansista tehdyillä muuten vastaavan kokoisesta kaverin koneesta (jossa kylläkin puristukset jotain 8,5 nurkilla)

 

ps. miten muuten CB:t ja fugfägit eroo toisistaan? vai onko samat kannet eri stansseilla? :D

Kurkkasin hotamatsin sivuilta kuvaa ja 1:1 oli nuo kannet mitkä mulla oli. Sen kans muistan että keinujen pinnapulteista korkkas kaikista perkeleen kierteet momenttiin vetäessä, noissa oli sellaset kuusiokoloavaimella käännettävät pinnat pakosarjoillekin. Piti sitte vanhoista vakiokansista kiskoo pinnapultit keinuille.

Link to comment
Muuan kansiseppä väitti tekemiensä kansien virtaavan 175 hp, mittasin ne ja lopputulos oli 119 hp.

 

Mistä näitä juttuja sikiää, olisikohan pikkuisen dokumenttia mukaan näihin juttuihin?

kuka ja miten mitattu?

Kritiikki, jos se on asiallista ja sen takana voi seistä, on kehittävää. BS:ää voi kertoa kuka tahansa...

Link to comment

Mites noi Street Pro Bugpäkillä?? Onko niistä mihinkään.. hiukan kai vakiomman oloiset kun noi Eliminaattorit..??

Näitten kahen vaiheilla funtsin tohon kikottimeen.. ja jos jonkun mielest "liian virit" niin taustana olis et jäis tulevaisuuteen mahollisuuksia sitten updeitata muita palikoita samalle tasolle...

Link to comment
Guest Keiteleen Kone
Muuan kansiseppä väitti tekemiensä kansien virtaavan 175 hp, mittasin ne ja lopputulos oli 119 hp.

 

Mistä näitä juttuja sikiää, olisikohan pikkuisen dokumenttia mukaan näihin juttuihin?

kuka ja miten mitattu?

Kritiikki, jos se on asiallista ja sen takana voi seistä, on kehittävää. BS:ää voi kertoa kuka tahansa...

 

Minä luulen että 119hp. kansien rakentaja ei halua nimeään julkisuuteen.

Olen aivan itse mitannut ko:t kannet ja luulen osaavani mittauksen.

Ps. arvioin muutaman minuutin esikatselmuksella kansien ulkonäyn perusteella virtausmääräksi 120 hp. joten arvio meni hyvin lähelle.

Link to comment
Kuvista katsoen CB:ssä ei ole kolmatta imarin kiinnityspultin paikkaa.

No sitte mulla oli pukpäkit...

 

 

http://www.cbperformance.com/catalogimages/1426.jpg

 

Kyllähän tossa näkyy kolmaskin olevan.

 

Ostaa MS 230 kannet saa oikeesti sen mitä myyjä/valmistaja lupaa ja korvausta vastaan vielä juuri omaan moottorin käyttötapaan paranneltuna.

 

CB:n hevosista hukkuu osa atlantin ylityksessä. Hyvä aihiot ne toki ovat mutta virtausarvot paketista ei ole lähellekkään luvattua tai sitten heillä on täysin poikkeva mittaustapa josta suomessa ei tiedetä mitään.

Link to comment

Alkaa oleen aika overkill-hommia kun heppu kysyy kansia 88-putkilla ja keskidellulla olevaan koneeseen ja ruvetaan tarjotteleen MS230 kansia :D

 

Mun suositus kadulle olis 044:t 40 mm:n imuvenoilla ja single jousilla. Jos ei ole varaa tai halua maksaa kansisepälle nyt, niin siivoo pahimmat valupurseet itse pois ja aukoo kanavia sitten myöhemmin. 044:lla kuitenkin puristettu yli 200 hp koneista, joten eiköhän ne olis hinta/laatu/käyttöominaisuuksiltaan aika passelit?

Link to comment
Alkaa oleen aika overkill-hommia kun heppu kysyy kansia 88-putkilla ja keskidellulla olevaan koneeseen ja ruvetaan tarjotteleen MS230 kansia :D

 

Mun suositus kadulle olis 044:t 40 mm:n imuvenoilla ja single jousilla. Jos ei ole varaa tai halua maksaa kansisepälle nyt, niin siivoo pahimmat valupurseet itse pois ja aukoo kanavia sitten myöhemmin. 044:lla kuitenkin puristettu yli 200 hp koneista, joten eiköhän ne olis hinta/laatu/käyttöominaisuuksiltaan aika passelit?

 

Asiaa!

Link to comment
  • 13 years later...

Iso-G terve taas... 2006 vuodesta kone pysyny nipussa street pro kansilla.. nyt 5v ollut Eaton m45 hyllys ja aoka asentaa, mutta tarttisin katsurille  verrokkeja.. jos tiedos rekkari jolla luvallinen remmi, niin heittäkääs mun meiliin iso-g@hotmail.com! Auttais mun asiaa...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...