Jump to content

Pakoputken ja lämmönvaihtimien maalaus


Recommended Posts

Moi,

 

Ostinpa tuossa uuden, mutta edullisen pakoputken sekä lämmönvaihtimet. Niissä on päällä hyvin heikkolaatuisesti maalattu harmaa maali, joka varmalla lähtee pois melko nopeasti.

 

Eli, kysymys kuuluukin että mitä noille kannattaisi tehdä mikäli haluaisi jatkaa käyttöikää sekä parantaa ulkonäköä? Käsittääkseni entinen maali pitäisi ottaa pois, mutta mikä olisi sopiva maali päälle?

 

...vai onko tämä ihan pelkkää ajanhukkaa?

 

Niin ja sitten ei kannata vastata että rosterisen putken kanssa ei olisi tuota ongelmaa. Niin, ei olisi juu.

Link to comment
  • 5 years later...

Itse olen "pinnoittanut" pakosarjoja ja nyt bussin lämmönvaihtimetkin Eastwoodin kuumakestopakosarjamaalilla. Nyt en tosin löytänyt tuota samaa maalia pikaisesti mistään, tämä saattaisi olla nykypäivänä vastaavaa.

 

Tuo mitä mulla on ollut käytössä jo 15 vuotta vaatii 150 asteeseen kuumennuksen maalin kuivuttua. Pohjiksi hiekkapuhallus ja sitten joko ruiskulla tai pensselillä maali pintaan. 24h kuivumista ja sen jälkeen voi paistaa uunissa tai sitten odottaa, että saa autoon kiinni ja siinäkin se kyllä sitten lämpiää, ainakin pakosarjat. 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Minä maalasin pari kesää sitten uuden putkiston myös VHT:n flameproofilla ja hyvin on pysynyt.

VHT:n vinyl dye oli myös toimivaa tavaraa kun värjäsin vanhat valkoiset keinonahat mustaksi.

Myyjän mukaan sen verran kovaa myrkkyä että pykälien mukaan ei saa myydä suoraan kuluttajille...

Link to comment

Oletan että peltipuhtaalle vai?

VHT? Ei. Mä vaan putsasin kaiken irtonaisen ruosteen ja hilseen mitä noissa oli, teräsharjalla. Eli en puhaltanut

enkä mitään. No, tai onhan se tavallaan pellipuhdas mut tarkoitan, että ei se putki "kiiltänyt" kuin uusi ruosteeton vaan ihan kylmästi  

ruosteiden päälle maalasin mitkä ei harjaamalla lähtenyt. Sit lämmittelin putken kuten ohjeissa sanotaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...