Guest sapera Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Projekti taas työn alla. Talvella tuli vähän takapakkia, mutta nyt alkaa olla hyvällä mallilla. Yksi vaivainen johto oli poikki ja sotki sytytystä koko ajan. Nyt kuitenkin säädöt hakusessa. Kyseessä siis empin yxkurkkuset 34set nurkissa. Kone käy ihan nätisti pelti pystyssä (paikallaan). Ottaa räyhäkkäästi kierrokset ja käy tyhjäkäyntiäkin. Mutta.. ongelmana on kun lähtee ajamaan ja kone joutuu hommiin , niin alkaa paukuttamaan putkessa.. Eli suurin ongelma on alku väännätyksessä, kun kone saa kierroksia , niin toimii paremmin. Onko siis rikkaalla ja sotkee jotenkin kipinää, vai mikä ongelmana? Onko jollain säätö vinkkejä kyseisille kaasareille? Voiko ylipäänsä säätää, vai meneekö suuttimien vaihdoksi. Kone muuten. 1775, w110, kärmes. Quote Link to comment
daniel Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Onko imusarja/kaasarit varmasti kiristetty ettei olisi imuvuotoja? Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Villi veikkaus: Jakajana 009 ilman alipainelähtöä? Quote Link to comment
Tomppa Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Sytkä yleensä turhan myöhäsellä, jos putkessa paukkuu. Lisäksi alavääntö heikkoa myöhäisellä sytkällä ja siirtymävaihe tyhjäkäynniltä ajoon tuskaista. Venttiilit kannattaa säätää kans, paukuttaa myös, jos pakovenat jäävät kantamaan. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Villi veikkaus:Jakajana 009 ilman alipainelähtöä? Siitä puheenollen... Onko alipaine putki kytketty oikeaan putkeen kaasarissa? :) Quote Link to comment
JaniM Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Eiks toi alipaineletku pidä mennä kumpaankin kaasariin? Ei toimi täysin tuo jakaja muuten. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Nelkun ja todennäköisesti myös kolkin tuplakaasareissa on alipaine letkulle liitäntä vain vasemmassa kaasarissa. Quote Link to comment
jazi Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Nelkun ja todennäköisesti myös kolkin tuplakaasareissa on alipaine letkulle liitäntä vain vasemmassa kaasarissa. Kyseessähän oli empin ykskurkkuiset. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Juup, ja minä vaan vastasin JaniM:n kysymykseen.. ;) Quote Link to comment
JaniM Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 No sit se varmaan riittää. Olisko erilainen kello. Enivei jos toimii. Eikös siellä välissä ole yhdysputki kaasareiden välissä? Jossakin mallissa muistaisin. Quote Link to comment
Pasi Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Jatketaan samalla aiheella,itellä sama homma edessä nimittäin nurkkakaasarit.. Solex / kadron 40mm, näissähän ei ole alipainelähtöä jakajalle niin laitanko molemmista kaasareista letkut ja yhdistän ne t-haaralla alipainekellolle? Jakaja on tuollainen http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=428 ja petronixin kärjetön sytytys? Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 No sit se varmaan riittää. Olisko erilainen kello. Enivei jos toimii.Eikös siellä välissä ole yhdysputki kaasareiden välissä? Jossakin mallissa muistaisin. Juu, imusarjojen välissä on tasapainoitus putki. Quote Link to comment
metake Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Solex / kadron 40mm, näissähän ei ole alipainelähtöä jakajalle niin laitanko molemmista kaasareista letkut ja yhdistän ne t-haaralla alipainekellolle? Niin mistä sen letkun meinasit vetää? Kun kerran noissa ei alipainelähtöä ole, niin et noista saa alipainetta jakajalle, eli jätät letkun pois ja ajat ilman alipainesäätöä, ei paras ratkaisu, mutta ainoa. Quote Link to comment
Pasi Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Epäselvästi kirjoitettu, mun moka... :) Pystyykö näihin kaasareihin tekemään tarvittavia alipainelähtöjä jakajalle? Ja mitä eroa sillä on käytännössä toimivuuden kannalta, oli niitä alipaineletkuja tai ei? Quote Link to comment
metake Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Epäselvästi kirjoitettu, mun moka... :) Pystyykö näihin kaasareihin tekemään tarvittavia alipainelähtöjä jakajalle? Ja mitä eroa sillä on käytännössä toimivuuden kannalta, oli niitä alipaineletkuja tai ei? En ole omin käsin noita 40:iä hipelöinyt, mutta voisin väittää ettei pysty. Alipainesäätöä tarvitaan maantieajossa kun kevyellä kaasulla suuremmilla kierroksilla seos menee laihalle. Laiha seos taasen pitää sytyttää aikaisemmin koska sen palaminen on hitaampaa. Kyllä se menee maantielläkin ilman alipainesäätöä, mutta kaasua joutuu aavistuksen painamaan enemmän ja kulutus hieman kasvaa. Quote Link to comment
Guest Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 En suotta uutta aihetta tee vaan kysyisin tässä neuvoja. On 1835cc kone 009 kärjellinenjakaja 44idf weber keskituplalla ja vaikutti kovinkin laihalla käyvän kun talvella heitin testilenkkiä 80 vauhdissa pintakaasulla auto alkoi nykimään niin voimakkaasti että oli koko ajan kiihdytettävä että pelaa kunnolla. Nyt sitten sain asennettua laajakaista lambdan ja laihallahan tuo oli käänsin seosruuvit 1,5 kierrosta auki olivat 1 kierroksen. Kaikesta huolimatta auton käydessä 1100rpm tyhjäkäyntiä seosmittari näyttää 19-20:1 seosta hieman kaasua kun painaa laskee 13:1. Kiihdytettäessä menee hyvin rikkaalle 10:1 mikä on varmaankin täysin normaali ja pintakaasulla maantiellä nyt säädön jälkeen 12-13:1, mutta välillä auto nyppäsee ja seos pomppaa 14-15:1. Kaikenkaikkiaan parempaan päin, mutta lähinnä ihmetyttää tuo todella laiha seos tyhjäkäynnillä normaalia vai ei? Vielä ohimennen kysyisin normaaleilla 15" renkailla ja noin 80km/h vauhdissa paljonko koneessa pitäisi olla kierroksia silloin suurinpiirtein?.. epäilyttää että toimiiko tuo autogage oikein kun näyttää vajaa 3000 kierrosta vaimentajasta johtuen metelistä päätellen voisi olla vaikka 4000. 20 vuotta vanha nokian rengas puhkes sopivasti hallin pihassa.. koitetaan ensi viikolla uudestaan saisko tätä autoa kulkeen paremmin. Lisään vielä tähän että asensin kyllä lambdan putken loppupäähän tilankäyttö syistä nyt sen saa komeesti pyöränkoteloon, mutta en voisi kuvitella että tyhjäkäynnillä ilmaa menisi putkesta sisäänpäin. Hyvin lämpiääkin tuolla 30-40sek. menee aikaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.