Guest KariT Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Mistä ostit vaimennusmaton? Pieksämäeltä Sähköparista. Kyseistä tuotetta saa ainakin Tampereelta (www.powerset.fi). Toinen autoistani on vaimennettu lattiasta kattoon Dynamatilla ja ei Silent Coat ainakaan huonompaa ole. Pikkutomppa: Laitoin viestiä. Quote
cyrus Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Tuntuu etenevän hyvää vauhtia tämä projekti :) Aiotko verhoilla vanerista leikatut ovipahvit jotenkin? Miten tuo kiinnitys niiden kanssa, ruuveilla vaan läpi ja reikiin kiinni? Tuskin niitä alkuperäisiä kiinnitysnipsuja enää käytät..? :) Quote
Guest KariT Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Koitan saada mahdollisimman paljon tehtyä kesän ja syksyn aikana. Lämpimän tallin hommaaminen ei täällä tunnu olevan helppo/halpa juttu. Vanereihin tulee lasikuidusta 3-tie sarjan paikat ja maali pintaan tai hyvin venyvää nahkaa. Ruuveilla täytyy vanerit kiinnittää. Täytyy vaan löytää jostain siistit ruuvit, tms, mitkä kehtaa jättää näkyville. Kaikki alkuperäiset verhoilut, varapyörän suoja, pölykapselit, ym, ym laitan myyntiin, sitten kun en niitä enää tarvitse. En kehtaa alkaa säästelemään mitään osia, mille ei enää ole tarvetta. Quote
Guest Palloilia Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Mikäs tuo aukko on tuossa oikealla lokarin vieressä? Siis tossa alimmaisessa kuvassa. Irrottelin just eilen takapenkin eikä mulla mielestäni tollasta aukkoa ollu, hmm.... Quote
Guest KariT Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Mikäs tuo aukko on tuossa oikealla lokarin vieressä? Siis tossa alimmaisessa kuvassa. Irrottelin just eilen takapenkin eikä mulla mielestäni tollasta aukkoa ollu, hmm.... Ruostereikä:) Veikkaisin että, jonkin sortin lämmittimen takia reikä tehty??? Reiän vieressä oli jokin vaijeri, minkä toinen pää oli kuskin penkin alle pultattu. Vetelin kaapelin pois ja reikä hitsataan umpeen. Veikkaisin että, konehuoneessa olevat ylimääräiset johdot liittyy myös poistettuun lämmittimeen. Quote
Jorrma Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Siit reijäst pensalämppäri on työntänyt lämmön kajuuttaan. Quote
Guest KariT Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Tänään kävin katselemassa värivaihtoehtoja ulkokuoreen ja testailemassa pirssiä. Pari vaihtoehtoa löytyi: - Alaosa metallihohto oranssi ja katto kermanvalkoiseksi - koko auto violetiksi Tekniikasta kun oikein ymmärrä niin mikähän mahtaa olla vialla, kun ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä, nykii ajossa ja liikkeelle lähtö tuottaa tuskaa? Ärsyttävä vika, mut mistä kannattaa aloittaa vian haku? 98:sia olen tankannut ja laitoin sekaan jotain myrkkyä, minkä pitäisi puhdistaa konetta??? Tiedä noista auttaako... Quote
cyrus Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Tänään kävin katselemassa värivaihtoehtoja ulkokuoreen ja testailemassa pirssiä. Pari vaihtoehtoa löytyi: - Alaosa metallihohto oranssi ja katto kermanvalkoiseksi - koko auto violetiksi Äänestän alkuperäisten (sini-valkoinen) värien puolesta :) Tekniikasta kun oikein ymmärrä niin mikähän mahtaa olla vialla, kun ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä, nykii ajossa ja liikkeelle lähtö tuottaa tuskaa? Liekö vaan bensansyöttö tukossa? Jotain ruostetta/likaa letkuissa / kaasareissa? Quote
Guest Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 ...98:sia olen tankannut ja laitoin sekaan jotain myrkkyä, minkä pitäisi puhdistaa konetta??? Tiedä noista auttaako... Yleensä noi "myrkyt" on aika v-mäisiä vanhassa koneessa - ne kyllä puhdistaa pistäen aikojen saatossa pinttyneen kuonan liikkeelle joka vuorostaan tukkii mukavasti joka paikan. Quote
Guest KariT Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Alkuperäinen väri hiotaan Juhannuksen jälkeen lattialle:) Pitää yrittää saada joku tutkimaan konetta... Quote
NO H2O Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Pitää yrittää saada joku tutkimaan konetta... Perusteellinen koneen putsaus ja säätö lienee fiksuin vaihtoehto... Mikäli kone on muuten kunnossa vasta sen jälkeen ajamisesta pääsee nauttimaan :-) Quote
Guest Jussinbussi Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Kaasareiden purkamisesta/putsauksesta lähtisin liikkeelle. Quote
Guest KariT Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Osaa olla hankalaa hommaa suunnata ja asennella kiinnitysrinkulat suoraan vaneriin. Värimalleista räppäsin kuvan, mutta eipä se kuvassa oikealta näytä. Huomenna täytyy saada ovipahvit kuitua vaille valmiiksi!!! Sitten suunnittelemaan, miten saadaan kontin puolelle asennettua sohva/penkit, tms. Istuimet täytyy olla mallia irtonaiset, ettei tule viranomaisilta sanomista. Kyselin tuossa maahantuojalta kotelosuositusta tuleville bassoille: "Koteloiden yhteistilavuus 210 litraa ja kahdeksan kappaletta 4":sia refleksiputkia". Siinähän sitä sovittelua riittää:) Edit: Ja pakollinen lisävaruste, baarikaappi pitää saada sovitettua jonnekin. Quote
Guest KariT Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Kaiutin paikkojen päälle pääsee alkuviikosta vetelemään hartsia. Kankaaseen jäi ryppyjä, mutta tuleehan siihen vielä kuitua ja kittiä päälle. Tekisköhän tommosilla valoilla mitään? Upottaisi peltiin niin, ettei kokovalo näy. http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... 010086.jpg Quote
jolkkon Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Mitä muuta ajattelit autoon laittaa kuin maailman mahtavimmat stereot? Tuleeko sisustaan jotain erikoista? Mieti vielä noita valoja.... vai onko ne osa jotain suurempaa kokonaisuutta? Quote
ARTO Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Tätähän on kiva seurata kun tehdään melkein suuren maailman tyyliin a la bling blong:D Quote
Guest KariT Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Erikoista? Emmä ny tiiä, jotain pientä:) Ei vaan, taakse tulee pöytä ja muutama istumapaikka ja tietysti vähän hifiä. Kaikki pinnat uusitaan lattiasta kattoon. Etupenkit vaihdetaan tai verhoillaan. Eteen jää kaksi penkkiä ja keskelle rakennetaan säilytystilalla oleva kyynernoja ja sen alle sijoitetaan hifien vaatimat lisäakut. Jostain pitäisi keksiä uudet penkit eteen. Jos on tiedossa niin tarjotkaa ihmeessä. Soittimeksi tulee Alpine IVA-W505R ja prossu: Quote
Sakke Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Mää voin myydä halvalla 2kpl Alfa romeon recaroa sulle penkeiksi. Quote
Guest KariT Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Voi perse! Joutuu tekemään ovipahvit uudestaan. Ei mennyt ohjeet ensimmäisellä kerralla ihan perille asti :) Juhannus on hyvää aikaa tehdä homma alusta. Onneksi vanerit ja asennuspaikat saa käytettyä uudelleen. Tulevat "stereot" listattuna: Soitin: Alpine IVA-505R + DSP-prosessori Vahvistimet: * Carpower 4/400 (4*100W) 2kpl * Carpower 4/600 (4*150W) 1kpl * Carpower D-REX/2500 (1*2500W) 1kpl Etuovet: * Carpower Preset-1 (3-tie sarjana) Etupenkkien taakse: * Carpower Preset-1 + 8"midit osoittamaan taaksepäin Takaluukkuun: * Carpower Preset-1 + 8"midit Basso puoli: * Carpower Raptor-15 MK2 2kpl * 210l litran kotelo, mikä tulee olemaan lattialla ja toimimaan istuimena. * Elementit suunnattuna eteenpäin. Virtaa tulee kolmesta akusta ja kahdesta 5 Faradin kondensaattorista. CTEK:in MULTI XS 25000 antaa lisävirtaa tarvittaessa... Quote
jolkkon Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Voidaan sitten joskus vertailla sterkkoja. Mulle tulee '72 Blaukkari yhdellä monokaiuttimella ja ilman lisälaitteita. Quote
Guest Kuikka Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Voidaan sitten joskus vertailla sterkkoja. Mulle tulee '72 Blaukkari yhdellä monokaiuttimella ja ilman lisälaitteita. Vallan gauhiaa kilvan soittoa tiedossa ! Tärykalvot kovilla ... :)) Quote
Guest KariT Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Etuovien kaiutinpaikat kuivaa parasta aikaa auringonpaisteessa. Toivottavasti nyt onnistui paremmin. Laittelen kuvia viikonlopun aikana. Jostain pitää hommata pari solenoidia, niin saa takaluukusta ja moottorinluukusta lukot ja painikkeet kokonaan pois. Laittaa napit jonnekin kojelaudan ympäristöön. Etuovista lähtee kahvat myös mutta, avaus pitää hoitaa mekaanisesti ulkopuolelta. OberSchlachter:ille pitää ensi viikolla naputella tilaus. Paruzzilta löytyi ostamista sen verran että, pitää tilata kahdessa erässä:) Quote
Guest KariT Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 No, nyt onnistui vähän paremmin. http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... 010114.jpg http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... 010115.jpg Quote
Guest KariT Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Päivällä päästiin testailemaan elementtejä paikoilleen. Iltapäivällä lähdettiin viemään orkkis osat emännän kotipaikalle säilöön, niin eikö wageni hyytynyt sinne :( Lähtee käyntiin ja kaasua painettaessa meinaa sammua. Nykii ihan tajuttomasti ja eipä sillä sitten enää eteenpäin päässyt. Tarkistettiin kaikki liittimet ja minun osaamisella sinne ei paljon pystynyt tekemään. Kuskinpuolen kaasari valutti bensaa ja tyhjäkäynnillä samalta suunnalta kuuluu suhinaa, mutta ei sitä pystynyt paikallistamaan... Alusta asti on nykinyt ajoittain n.80km/h vauhdissa ja tyhjäkäynnillä ei pysynyt käynnissä. Maanantaina olisin vienyt auton huoltoon, mutta nyt se seisoo 40km päässä emännän porukoiden pihassa! Missä vika voi olla? Kaasarissa ainakin kun vuotaa bensaa. Quote
Guest KariT Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Sähköjä uusittu, kontakteja puhdisteltu. Toimihan se sen verran että saatiin auto omalle kylälle... Huomenna menee wageni huoltoon. Parempi kun antaa semmosten korjata, ketkä osaa. Ovipahveja kokeilussa. Quote
H Eronen Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 http://www.ratwell.com/ aika paljon hyviä diy-ohjeita. Se vaijeri tosissaan on termostaatti ja sen kuuluisi kuumalla koneella kääntyä toiseen asentoon. Jos ei käänny niin lämmöt voinu olla reissussa aika kohdallaan. Quote
Guest KariT Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Oberschlachter:lta ensimmäinen tilaus sisässä: - Putkisto - Valoluomet - Puola, virranjakajankansi, ym koneen puolelle - Ikkunaveivit - Keulapelti kokonaisuudessaan - Korjaussarjat kaasareille - Kromipedalit - pissapojan pumppu - Kartiosuodattimet Eroselle kiitokset teknisesta tuesta:) Lisäksi vielä: - Angel Eye -umpiot - Solenoidit molemmille takaluukuille ( saa kahvat kokonaan pois) - Silent Coatia lisää Tilausta odotellessa... Jäi vielä tilaamatta kaikki alustan osat, parempi vaihdekeppi, ja uusi ratti. Vanteet pitää miettiä, kunhan saadaan maalauksen jälkeen alusta paikalleen. Quote
Guest KariT Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 No niin, "stereot" sai lisää täydennystä. Vasemmalla puolella Sonic-10 ja oikealla uusi Raptor-15 MKII Sonic on vanhoista asennuksista ja niitä oli neljä kappaletta. Raptoreita tulee kontin pohjalle kaksi. Lauantaina lähdetään ruosteet autosta läpi ja koitetaan saada vähän joku puolelta kaikkea tehtyä: - Korin ruosteen poisto/hiominen/kittaus/ - Ovipahvien kittaus - Lämpökanavien poisto auton alta - Sisältä vaimennukset loppuun - Puskurien kittaus/hiominen - Loput liimat ja muut paskat sisätiloista pois - Kojelaudan irroitus/suunnittelu - Taakse viimeisiin pilareihin 3-tie paikat ...Semmosta Quote
Risulsi Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Vapiskaa pussihousut. Pallokin sopii uhrilahjaksi tuninkijumalalle. ;-) Quote
H Eronen Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Kuis ne tulpanjohdot?? käykö toho pannukakkuun samat piuhat ku kuplaan? ps. sammutitko valot vai loppuko akku? Quote
Guest KariT Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 Tulpanjohdoista ei vielä tietoa, mutta sammutin valot:) Quote
Guest KariT Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Lauantaina: - Katto hiottu/kitattu - Puskureista maalit poistettu - Ruosteet poistettu sisätiloista, tänään laitetaan uutta peltiä - Bensaletkut vaihdettu ja suodatin lisätty - Auton alta lämpökanavat poistettu Jäihän sitä hommaa vielä tällekin päivälle:) Quote
Guest KariT Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Matkahuolto ilmoitti saapuneesta paketista. Oiskohan Paruzzin tilaus???? Quote
Guest KariT Posted July 9, 2010 Posted July 9, 2010 Putkisto vaihdettu Kartiosuodattimet eivät menneet paikoilleen. Suodattimen kaulus on liian pieni kaasarin päähän:( Huomenna lähetään aamusta hiomaan kyljet ja ovipahvit pitäisi pikkuhiljaa saada valmiiksi. Onneksi kaveri lähtee auttamaan, niin päästään hiomaan kahdella epäkeskolla. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. Auton värikin päätettiin muuttaa, ei tule oranssia... Edit: Sisustan osat (ovipahvit edestä ja kaikki takaverhoilut), pölykapselit, talvirenkaat vanteilla, valot, vilkut, ym, ym myynnissä. laita viestiä jos jokin osa kiinnostaa. Laitan jossain vaiheessa, (kunhan kerkeen) kaikki "ylimääräiset" osat myyntiin. Quote
tolvana Posted July 9, 2010 Posted July 9, 2010 kannattaa maalata tuo putkisto heti,kolme kuukautta ja se on umpiruosteessa. On mullakin tommonen nääs. Quote
Guest KariT Posted July 10, 2010 Posted July 10, 2010 Päivän talkoot takana...Peltihommia edessä :) Kuskinoven joutuu vaihtamaan. On niin huonossa kunnossa. Samoiten takapyöränkaari on hitsauskunnossa. Quote
Guest Barn Posted July 10, 2010 Posted July 10, 2010 Kannataskohan satsata auton tekniikkaan ensin ettei tarvii bassoja trailerilla kuskata...:) Iltapäivällä lähdettiin viemään orkkis osat emännän kotipaikalle säilöön, niin eikö wageni hyytynyt sinne :( Lähtee käyntiin ja kaasua painettaessa meinaa sammua. Nykii ihan tajuttomasti ja eipä sillä sitten enää eteenpäin päässyt. Tarkistettiin kaikki liittimet ja minun osaamisella sinne ei paljon pystynyt tekemään. Kuskinpuolen kaasari valutti bensaa ja tyhjäkäynnillä samalta suunnalta kuuluu suhinaa, mutta ei sitä pystynyt paikallistamaan... Alusta asti on nykinyt ajoittain n.80km/h vauhdissa ja tyhjäkäynnillä ei pysynyt käynnissä. Maanantaina olisin vienyt auton huoltoon, mutta nyt se seisoo 40km päässä emännän porukoiden pihassa! Missä vika voi olla? Kaasarissa ainakin kun vuotaa bensaa. Quote
Guest KariT Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 Kannataskohan satsata auton tekniikkaan ensin ettei tarvii bassoja trailerilla kuskata...:) Sehän toimii :) Konkka, kärjet ja puola vaihdettu. Ajettu jo n. 150km maantiellä eikä nykäyksen nykäystä. Jos sitä lähtis hiomaan lisää. Vanteita pitäisi alkaa etsiskelemään. Tarkoitus oli laittaa 16" tai 17" alut alle. Jako selvisi (5*112), mutta ET ei ole tiedossa ja kukaan ei kyselyistä huolimatta tiedä tai viitsi kertoa.... Quote
Guest jarsat Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 itsellä on 15" ja et 38, et sais olla kenties vähän enemmän. Vaikuttaa tietenkin myös vanteen leveys, omat 6,5". Pystyy mittaamaan sopivuuden vanteen laipan kiinnityspinnasta molempiin suuntiin mihin kohtaan tulee renkaan reuna. Aluvanteissa tuli itsellä ainakin lyötävien pinnapulttien vaihto pidempiin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.