Jump to content

Kastenwagen -73


Guest KariT

Recommended Posts

Guest KariT
Mistä ostit vaimennusmaton?

 

Pieksämäeltä Sähköparista. Kyseistä tuotetta saa ainakin Tampereelta (www.powerset.fi).

Toinen autoistani on vaimennettu lattiasta kattoon Dynamatilla ja ei Silent Coat ainakaan huonompaa

ole.

 

Pikkutomppa: Laitoin viestiä.

Link to comment

Tuntuu etenevän hyvää vauhtia tämä projekti :)

Aiotko verhoilla vanerista leikatut ovipahvit jotenkin? Miten tuo kiinnitys niiden kanssa, ruuveilla vaan läpi ja reikiin kiinni? Tuskin niitä alkuperäisiä kiinnitysnipsuja enää käytät..? :)

Link to comment
Guest KariT

Koitan saada mahdollisimman paljon tehtyä kesän ja syksyn aikana. Lämpimän tallin hommaaminen ei täällä tunnu olevan helppo/halpa juttu.

 

Vanereihin tulee lasikuidusta 3-tie sarjan paikat ja maali pintaan tai hyvin venyvää nahkaa.

Ruuveilla täytyy vanerit kiinnittää. Täytyy vaan löytää jostain siistit ruuvit, tms, mitkä kehtaa

jättää näkyville.

 

Kaikki alkuperäiset verhoilut, varapyörän suoja, pölykapselit, ym, ym laitan myyntiin, sitten kun en niitä enää tarvitse. En kehtaa alkaa säästelemään mitään osia, mille ei enää ole tarvetta.

Link to comment
Guest KariT
Mikäs tuo aukko on tuossa oikealla lokarin vieressä? Siis tossa alimmaisessa kuvassa. Irrottelin just eilen takapenkin eikä mulla mielestäni tollasta aukkoa ollu, hmm....

 

Ruostereikä:) Veikkaisin että, jonkin sortin lämmittimen takia reikä tehty??? Reiän vieressä oli jokin vaijeri, minkä toinen pää oli kuskin penkin alle pultattu. Vetelin kaapelin pois ja reikä hitsataan umpeen. Veikkaisin että, konehuoneessa olevat ylimääräiset johdot liittyy myös poistettuun lämmittimeen.

Link to comment
Guest KariT

Tänään kävin katselemassa värivaihtoehtoja ulkokuoreen ja testailemassa pirssiä. Pari vaihtoehtoa löytyi:

 

- Alaosa metallihohto oranssi ja katto kermanvalkoiseksi

- koko auto violetiksi

 

Tekniikasta kun oikein ymmärrä niin mikähän mahtaa olla vialla, kun ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä,

nykii ajossa ja liikkeelle lähtö tuottaa tuskaa?

 

Ärsyttävä vika, mut mistä kannattaa aloittaa vian haku?

 

98:sia olen tankannut ja laitoin sekaan jotain myrkkyä, minkä pitäisi puhdistaa konetta??? Tiedä noista auttaako...

Link to comment
Tänään kävin katselemassa värivaihtoehtoja ulkokuoreen ja testailemassa pirssiä. Pari vaihtoehtoa löytyi:

 

- Alaosa metallihohto oranssi ja katto kermanvalkoiseksi

- koko auto violetiksi

 

Äänestän alkuperäisten (sini-valkoinen) värien puolesta :)

 

Tekniikasta kun oikein ymmärrä niin mikähän mahtaa olla vialla, kun ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä,

nykii ajossa ja liikkeelle lähtö tuottaa tuskaa?

 

Liekö vaan bensansyöttö tukossa? Jotain ruostetta/likaa letkuissa / kaasareissa?

Link to comment
...98:sia olen tankannut ja laitoin sekaan jotain myrkkyä, minkä pitäisi puhdistaa konetta??? Tiedä noista auttaako...

 

Yleensä noi "myrkyt" on aika v-mäisiä vanhassa koneessa - ne kyllä puhdistaa pistäen aikojen saatossa pinttyneen kuonan liikkeelle joka vuorostaan tukkii mukavasti joka paikan.

Link to comment
Guest KariT

Osaa olla hankalaa hommaa suunnata ja asennella kiinnitysrinkulat suoraan vaneriin.

 

18062010097.jpg

 

Värimalleista räppäsin kuvan, mutta eipä se kuvassa oikealta näytä.

 

17062010092.jpg

 

Huomenna täytyy saada ovipahvit kuitua vaille valmiiksi!!!

Sitten suunnittelemaan, miten saadaan kontin puolelle asennettua sohva/penkit, tms. Istuimet täytyy olla mallia irtonaiset,

ettei tule viranomaisilta sanomista.

 

Kyselin tuossa maahantuojalta kotelosuositusta tuleville bassoille:

"Koteloiden yhteistilavuus 210 litraa ja kahdeksan kappaletta 4":sia refleksiputkia".

Siinähän sitä sovittelua riittää:)

 

Edit: Ja pakollinen lisävaruste, baarikaappi pitää saada sovitettua jonnekin.

Link to comment
Guest KariT

Erikoista? Emmä ny tiiä, jotain pientä:) Ei vaan, taakse tulee pöytä ja muutama istumapaikka ja tietysti vähän hifiä. Kaikki pinnat uusitaan lattiasta kattoon.

Etupenkit vaihdetaan tai verhoillaan. Eteen jää kaksi penkkiä ja keskelle rakennetaan säilytystilalla oleva kyynernoja ja sen alle sijoitetaan hifien vaatimat

lisäakut.

 

Jostain pitäisi keksiä uudet penkit eteen. Jos on tiedossa niin tarjotkaa ihmeessä.

 

Soittimeksi tulee Alpine IVA-W505R ja prossu:

 

AlpineIVA-W505R.jpg

Link to comment
Guest KariT

Voi perse! Joutuu tekemään ovipahvit uudestaan.

Ei mennyt ohjeet ensimmäisellä kerralla ihan perille asti :)

 

Juhannus on hyvää aikaa tehdä homma alusta. Onneksi vanerit ja asennuspaikat

saa käytettyä uudelleen.

 

Tulevat "stereot" listattuna:

 

Soitin:

Alpine IVA-505R + DSP-prosessori

 

Vahvistimet:

* Carpower 4/400 (4*100W) 2kpl

* Carpower 4/600 (4*150W) 1kpl

* Carpower D-REX/2500 (1*2500W) 1kpl

 

Etuovet:

* Carpower Preset-1 (3-tie sarjana)

 

Etupenkkien taakse:

* Carpower Preset-1 + 8"midit osoittamaan taaksepäin

 

Takaluukkuun:

* Carpower Preset-1 + 8"midit

 

Basso puoli:

* Carpower Raptor-15 MK2 2kpl

* 210l litran kotelo, mikä tulee olemaan lattialla ja toimimaan istuimena.

* Elementit suunnattuna eteenpäin.

 

Virtaa tulee kolmesta akusta ja kahdesta 5 Faradin kondensaattorista.

CTEK:in MULTI XS 25000 antaa lisävirtaa tarvittaessa...

Link to comment
Guest Kuikka
Voidaan sitten joskus vertailla sterkkoja. Mulle tulee '72 Blaukkari yhdellä monokaiuttimella ja ilman lisälaitteita.

 

Vallan gauhiaa kilvan soittoa tiedossa ! Tärykalvot kovilla ... :))

Link to comment
Guest KariT

Etuovien kaiutinpaikat kuivaa parasta aikaa auringonpaisteessa. Toivottavasti nyt

onnistui paremmin. Laittelen kuvia viikonlopun aikana.

 

Jostain pitää hommata pari solenoidia, niin saa takaluukusta ja moottorinluukusta

lukot ja painikkeet kokonaan pois. Laittaa napit jonnekin kojelaudan ympäristöön.

Etuovista lähtee kahvat myös mutta, avaus pitää hoitaa mekaanisesti ulkopuolelta.

 

OberSchlachter:ille pitää ensi viikolla naputella tilaus. Paruzzilta löytyi ostamista sen

verran että, pitää tilata kahdessa erässä:)

Link to comment
Guest KariT

Päivällä päästiin testailemaan elementtejä paikoilleen.

 

25062010116.jpg

 

Iltapäivällä lähdettiin viemään orkkis osat emännän kotipaikalle säilöön, niin eikö wageni hyytynyt sinne :(

 

Lähtee käyntiin ja kaasua painettaessa meinaa sammua. Nykii ihan tajuttomasti

ja eipä sillä sitten enää eteenpäin päässyt. Tarkistettiin kaikki liittimet ja minun

osaamisella sinne ei paljon pystynyt tekemään.

 

Kuskinpuolen kaasari valutti bensaa ja tyhjäkäynnillä samalta suunnalta kuuluu

suhinaa, mutta ei sitä pystynyt paikallistamaan...

 

Alusta asti on nykinyt ajoittain n.80km/h vauhdissa ja tyhjäkäynnillä ei pysynyt

käynnissä.

 

Maanantaina olisin vienyt auton huoltoon, mutta nyt se seisoo 40km päässä

emännän porukoiden pihassa!

 

Missä vika voi olla? Kaasarissa ainakin kun vuotaa bensaa.

Link to comment
Guest KariT

Sähköjä uusittu, kontakteja puhdisteltu. Toimihan se sen verran että saatiin auto omalle kylälle...

Huomenna menee wageni huoltoon. Parempi kun antaa semmosten korjata, ketkä osaa.

 

Ovipahveja kokeilussa.

 

27062010119.jpg

Link to comment
Guest KariT

Oberschlachter:lta ensimmäinen tilaus sisässä:

 

- Putkisto

- Valoluomet

- Puola, virranjakajankansi, ym koneen puolelle

- Ikkunaveivit

- Keulapelti kokonaisuudessaan

- Korjaussarjat kaasareille

- Kromipedalit

- pissapojan pumppu

- Kartiosuodattimet

 

Eroselle kiitokset teknisesta tuesta:)

 

Lisäksi vielä:

 

- Angel Eye -umpiot

- Solenoidit molemmille takaluukuille ( saa kahvat kokonaan pois)

- Silent Coatia lisää

 

Tilausta odotellessa...

 

Jäi vielä tilaamatta kaikki alustan osat, parempi vaihdekeppi, ja uusi ratti.

Vanteet pitää miettiä, kunhan saadaan maalauksen jälkeen alusta paikalleen.

Link to comment
Guest KariT

No niin, "stereot" sai lisää täydennystä. Vasemmalla puolella Sonic-10 ja oikealla uusi Raptor-15 MKII

Sonic on vanhoista asennuksista ja niitä oli neljä kappaletta. Raptoreita tulee kontin pohjalle kaksi.

 

01072010121.jpg

 

Lauantaina lähdetään ruosteet autosta läpi ja koitetaan saada vähän joku puolelta kaikkea tehtyä:

 

- Korin ruosteen poisto/hiominen/kittaus/

- Ovipahvien kittaus

- Lämpökanavien poisto auton alta

- Sisältä vaimennukset loppuun

- Puskurien kittaus/hiominen

- Loput liimat ja muut paskat sisätiloista pois

- Kojelaudan irroitus/suunnittelu

- Taakse viimeisiin pilareihin 3-tie paikat

 

...Semmosta

Link to comment
Guest KariT

Lauantaina:

 

- Katto hiottu/kitattu

- Puskureista maalit poistettu

- Ruosteet poistettu sisätiloista, tänään laitetaan uutta peltiä

- Bensaletkut vaihdettu ja suodatin lisätty

- Auton alta lämpökanavat poistettu

 

Jäihän sitä hommaa vielä tällekin päivälle:)

Link to comment
Guest KariT

Putkisto vaihdettu

09072010007.jpg

 

Kartiosuodattimet eivät menneet paikoilleen. Suodattimen kaulus on liian pieni kaasarin päähän:(

09072010006.jpg

 

Huomenna lähetään aamusta hiomaan kyljet ja ovipahvit pitäisi pikkuhiljaa saada valmiiksi.

Onneksi kaveri lähtee auttamaan, niin päästään hiomaan kahdella epäkeskolla. Katsotaan

mitä saadaan aikaiseksi.

 

Auton värikin päätettiin muuttaa, ei tule oranssia...

 

Edit: Sisustan osat (ovipahvit edestä ja kaikki takaverhoilut), pölykapselit, talvirenkaat vanteilla, valot, vilkut, ym, ym myynnissä.

laita viestiä jos jokin osa kiinnostaa. Laitan jossain vaiheessa, (kunhan kerkeen) kaikki "ylimääräiset" osat myyntiin.

Link to comment
Guest KariT

Päivän talkoot takana...Peltihommia edessä :)

 

10072010012.jpg

10072010016.jpg

10072010018.jpg

10072010017.jpg

 

Kuskinoven joutuu vaihtamaan. On niin huonossa kunnossa. Samoiten takapyöränkaari on hitsauskunnossa.

Link to comment

Kannataskohan satsata auton tekniikkaan ensin ettei tarvii bassoja trailerilla kuskata...:)

 

Iltapäivällä lähdettiin viemään orkkis osat emännän kotipaikalle säilöön, niin eikö wageni hyytynyt sinne :(

 

Lähtee käyntiin ja kaasua painettaessa meinaa sammua. Nykii ihan tajuttomasti

ja eipä sillä sitten enää eteenpäin päässyt. Tarkistettiin kaikki liittimet ja minun

osaamisella sinne ei paljon pystynyt tekemään.

 

Kuskinpuolen kaasari valutti bensaa ja tyhjäkäynnillä samalta suunnalta kuuluu

suhinaa, mutta ei sitä pystynyt paikallistamaan...

 

Alusta asti on nykinyt ajoittain n.80km/h vauhdissa ja tyhjäkäynnillä ei pysynyt

käynnissä.

 

Maanantaina olisin vienyt auton huoltoon, mutta nyt se seisoo 40km päässä

emännän porukoiden pihassa!

 

Missä vika voi olla? Kaasarissa ainakin kun vuotaa bensaa.

Link to comment
Guest KariT
Kannataskohan satsata auton tekniikkaan ensin ettei tarvii bassoja trailerilla kuskata...:)

 

Sehän toimii :) Konkka, kärjet ja puola vaihdettu. Ajettu jo n. 150km maantiellä eikä nykäyksen nykäystä.

 

Jos sitä lähtis hiomaan lisää.

 

Vanteita pitäisi alkaa etsiskelemään. Tarkoitus oli laittaa 16" tai 17" alut alle. Jako selvisi (5*112), mutta ET ei ole tiedossa

ja kukaan ei kyselyistä huolimatta tiedä tai viitsi kertoa....

Link to comment
Guest jarsat

itsellä on 15" ja et 38, et sais olla kenties vähän enemmän. Vaikuttaa tietenkin myös vanteen leveys, omat 6,5". Pystyy mittaamaan sopivuuden vanteen laipan kiinnityspinnasta molempiin suuntiin mihin kohtaan tulee renkaan reuna. Aluvanteissa tuli itsellä ainakin lyötävien pinnapulttien vaihto pidempiin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...