Guest KariT Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Ei kai toi navi jää vinoon vai näyttääkö kuvassa väärin? Se roikkuu johdon varassa. Ei jää vinoon:) Tuli vaan kokeiltua miltä se näyttää valmiina... Quote Link to comment
Guest KariT Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Miten kannattaa vetää kaiutinkaapelit, ym johdot konehuoneen päältä-->kojelaudan alle? Itse en keksinyt muuta ratkaisua kun, vetää kaikki auton alta. Johdot varmaankin kannattaa vetää jonkinlaiseen putkeen suojaan kaikelta kuralta ja muualta paskalta. Quote Link to comment
Guest KariT Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Huh huh, oli kyllä rankka risteily... Ratti tuli eilen Free Technicsiltä: Ratti on 17". Tarkoitus oli hommata 15" mutta, se saattaa olla vähän turhan pieni, kun ei sitä ohjaustehostintakaan ole :) Quote Link to comment
Guest KariT Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 2kpl Powerlinen 100ah akkuja alustavasti varattu. Pitää huomenna mittailla että varmasti mahtuu...Eiköhän noilla soittele vähän pitempään kuin orkkis akulla. Quote Link to comment
Kape77 Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Ihmettelen jos ei sovi. Hommasin samankokoiset exidet vanhempaan pallikseen ja jäi vielä reippaasti tilaakin. Quote Link to comment
Guest KariT Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Eilen mittailin akkujen paikat ja kaksi 100Ah akkua menee just sopivasti takavalojen taakse. Pissapoika pumpulla ja hälytin saatiin eilen kytkettyä. Akut tulee ensi viikolla. Matkahuollosta hain liimat ja nahkat, niin päästään huomenna verhoilemaan kojelauta ja ovipahvit loppuun. Kiitokset nopeasta toimituksesta Muovikum:lle Millä olisi hyvä verhoilla penkkien alapuolella olevat peltiosat? Jonkinlainen nahka niissä alunperin on ollut. Kojelaudan alta pitää saada kaikki johdot, ym piiloon. Siihenkin pitäisi jokin hyvä ratkaisu keksiä... Quote Link to comment
Guest Jutta Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Kojelaudan alta pitää saada kaikki johdot, ym piiloon. Siihenkin pitäisi jokin hyvä ratkaisu keksiä... Ai pitää vai? Ne kerrat kun sulakerasiassa on kipinöinyt tai savunnut oon ollut tyytväinen, että oon päässyt siihen heti käsiks. =D Quote Link to comment
Guest KariT Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Kojelaudassa keinonahka päällä.... ...ja paikoilleen asennettu. Pari ratin takana olevaa reikää pitää isontaa, jotta saadaan jarrujen merkkivalo ja pissapojan painonappi samalle riville muiden kytkimien kanssa. Ylempää osaa ei vielä kiinnitetä, tehdään ensin kaikki kytkennät, ym valmiiksi. Soittimelle pitää ostaa ISO-liitin ja rakentaa kiinnitysrautaan tuet takapuolelle. Meinas nimittäin Alpine sujahtaa kojelaudan läpi lattialle :) Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Soittimen kiinnitys tehty, laminaatin alle asennettiin solumuovi. Oli vähän lattiassa epätasaisuutta. Kaiutinkaapelit vedettiin takaa etuoville. Asennettiin kaapelit suojaputkeen ja putki nippusiteillä auton alle. Ovipahvit kiinnitystä vaille: Kojelaudan yläosa valmiina: Tänään pitää loput sivuverhoilu osat sahata oikeaan mittaan ja tehdä tilaus nahkoista Muovikum.fi :lle Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Valoluomet paikoillaan: Merkkiä kokeilin paikalleen, mutta en kiinnittänyt vielä. Näyttää kyllä ihan liian pieneltä... Soitin kiinnitetty, ovikytkimet juotettu, kojelautaan porattu isommat reiät pissapojan kytkimelle ja jarruvalolle. Taakse verhoilulevyt sahattu oikeisiin mittoihin, pitää vielä nahkat tilata niihinkin. Huomenna tekemään koteloa ja työstämään taakse tulevia kaiutinpaikkoja. Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Kaiutinpaikat kitattu ja odottelee hiontaa. Navigaattorille hommattu kojelaudan sisään sopiva "töpseli". Takaluukun saranasuojat hiottu ja odottelee maalausta. Kotelo takaseinää ja refleksitunnelia vaille valmis. Vahvistimien ja kondensaattorien paikat alustavasti päätetty: Liukuoveen saatiin tiiviste paikoilleen ja asennettiin palautinjousi liukukiskoon. Ovi pelaa muuten ihan ok, mutta ovea ei saa auki kahvasta, ellei avausvaijeria vedä sisäpuolelta kireämmälle toisella kädellä. Kiristin lukossa olevan säädön maksimiin, mutta ei siitä mitään apua ollut. Ovi toimi ennen purkua moitteettomasti... Mitä sille on tapahtunut ja mitä pystyy tekemään? Onko tuossa jotain väärin asennettu, ym??? Valmistuminen kevääksi näyttää vielä ihan realistiselta tavoitteelta... Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Eikö kukaan osaa neuvoa liukuoven kanssa? Quote Link to comment
-MITO- Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Auttaisiko tuon vastakappaleen kohdistelu tuossa korissa? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Mulla oli sama juttu Lindan oven kanssa. Kun sit olin jo tilannu uuden kaapelin ja sitä laitoin paikoilleen, tajusin et vanha oli väärin asennettu. Eli tarkistappa et onko jommassa kummassa päässä tuo kaapelin mutterit oikeessa kolossa tossa lukko-osassa. Jos mun ovipahvi irtoaa taas itsestään lähipäivinä, niin voin ottaa kuvan omasta vaijeristani. En jaksa repiä tuota pahvia irti enää huvikseen. :D Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Alustan laitto aloitettu. Homma pysähtyi, kun ei ollut sopivan kokoista putkea, millä olisi saanut hakattua akseliputkesta keskipalan sivuun. Homma jatkuu, heti kun jostain sopiva putki löytyy. Viimeistään maanantaina rautakaupasta... Maski, ilmanvaihtoluukkuineen paikallaan. Ruuvit pitää maskille vielä vaihtaa . Akku on just oikean kokoinen. Kiinnitys vielä puuttuu ja huomenna saa toisen akun toiselle puolelle. Kaapelointi aloitettu, mutta yllätys yllätys, johdot loppui kesken. Sivulistat ja bensatankinluukku laitettu paikoilleen. Tankinluukulta puuttuu kumiset tulapt, mihin luukku nojaa. Niitä varmaan saa ostettuamistä vaan. Ei kai se auta kun lähteä jatkamaan. Eilen tuli kotiudutta heti puolen yön jälkeen:) Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Keula madallettu. Parempia kuvia laitan, kunhan saadaan perä alas. Perä jäi vähän kesken, kun pakko yrittää muutama tunti nukkua ennen töitä :) Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Takapää tiputettu pari naksua alaspäin... ...Perse jäi ylös ja huomenna pudotetaan vielä yksi väli alaspäin. Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Sehän makas takaa pohjaanlyöntikumien varassa:) Muutama sentti kumeja lyhemmäksi ja valmista tuli. Jarrut pitää ilmata ja laittaa keulaan pohjapelti paikoilleen. Subikotelo on kuidutettu ja tänään saa senkin nippuun. Kaikki sisustan irto-osat on verhoiltu ja ikkunan ympäristöt kokeillaan tänään verhoilla. Etuovi- pahvit odottaa myös asennusta. Kojelauta kasattu ja hälytin kaikkine sähköineen vihdoin valmiina. Penkit valmiina. Takakaiutinpaikat kokeiltu paikalleen ja tänään asennetaan loppuun. Etupään matalin kohta. Alkaa reilun 15 tunnin työpäivät näyttämään tulosta.... Quote Link to comment
nalle85 Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 ei kestä pallonivelet ku kesän tolla madalluksella. itellä ei ainakaan :D Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 ei kestä pallonivelet ku kesän tolla madalluksella. itellä ei ainakaan :D Sitten ne täytyy vaihtaa :) Kaiutinpaikat taakse asennettu. Maahantuojalta odotellaan toista 8" midiä, mutta muut elementit saadaan kytkettyä. Lattia ja kojelaudan alaosaan leikattiin mustasta huovasta sopivat palaset. Alaosaa pitää vielä leikellä. Toinen "ovipahvi" odottelee elementtejä. Keskellä olevat pohjaanlyöntiraudat täytyy varmaan katkaista, muuten keula makaa jatkuvasti niiden varassa? Alemmasta tukivarresta on rautaan matkaa n.5mm. Quote Link to comment
nalle85 Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 juu noi raudat voi laikata poikki ihan suosiolla. ite miettinyt askelin nostoa koriin nähden. sais jouston pysymään normaalimpana Quote Link to comment
Anssi Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Voihan ne pohjaanlyöntikumit ottaa pois ja laikata kiinnikkeet irti mutta ei se mitään hyödytä. Kuvassa Febi:n pallonivelet ääriasennossa, sentti vielä tilaa tukivarren ja kiinnikkeen välissä... akselin nosto olisi tosiaan järkevin keino madaltaa Quote Link to comment
Guest KariT Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Molemmat puolet liimattu ja toinen puoli valmis. Nahkan sai työnnettyä tiivisteiden väliin. Yritin laittaa viiksiä paikalleen mutta, ei ne kiristynyt tarpeeksi rattiputken ympärille, mitä puuttuu???? Quote Link to comment
metake Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Yritin laittaa viiksiä paikalleen mutta, ei ne kiristynyt tarpeeksi rattiputken ympärille, mitä puuttuu???? Ei sieltä varmaan mitään puutu. Tuntuu olevan yleinen vaiva noissa että jäävät löysälle, kahteen itse törmännyt. Ohutta messinki- tai alumiini suikaletta väliin täytteeksi. Quote Link to comment
H Eronen Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Yritin laittaa viiksiä paikalleen mutta, ei ne kiristynyt tarpeeksi rattiputken ympärille, mitä puuttuu???? Ei sieltä varmaan mitään puutu. Tuntuu olevan yleinen vaiva noissa että jäävät löysälle, kahteen itse törmännyt. Ohutta messinki- tai alumiini suikaletta väliin täytteeksi. Mulla on noita joutavia alumiinisuikaleita tossa jääkaapissa. Tyhjentelen sulle heti pari ni saat viikset tiukkaan :) A.Le Coq tai jotain.. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Molemmat ovipahvit asennettu. Akkujen kaapelit vedetty ja seuraavaksi tekemään vahvistimille paikkoja. Prosessorikaapelin veto menee viikonlopulle, kun samalla laitetaan jarrut loppuun. Ei mahdu oikein auton alle ilman auton ylös nostoa:) Refleksitunnelit tuli maalattua valkoiseksi ja kotelontakaseinään tulee LED-nauhat valaisemaan tunneleiden suuaukkoja. Kotelo verhoillaan mustalla nahkalla ja päälle tehdään irroitettavat "istuinosat" jostain muusta materiaalista. Odotellaan edelleen tärkeintä päätettä maahantuojalta. Toivottavasti tulee mahd. nopeasti. Kattoverhoilu tekemissä saattaa asennus/suunnittelujuomia mennä. Sehän se sitten seuraavana olisi... Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Valojen testausta: Huomenna tulee maahantuojalta 8" elementti taakse ja tiivistenauhaa. Pääsee (toivottavasti) lauantaina testailemaan laitteistoa. Alkuviikosta tulee digipääte bassoille, sitten ois kaikki kasausta vaille... Quote Link to comment
Guest Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 miten olet saanut tuon keinonahan taipumaan noihin muotoihin? Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Kylmäaktivointiliima + kuumailmapuhallin ja ohutta/venyvää nahkaa. Paikalliset liikkeet täällä ei myy sopivaa materiaalia. Tilasin liimat ja nahkat muovikum:sta (www.muovikum.fi). Rokit soi pakussa, kotelot verhoiltu, sivut ja lattiat edestä verhoiltu, kansi tehty vahvistimille. Laittelen kuvia kun joudan.... Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 "Takaistuin" valmiina. Keinonahkan alle laitettiin vanua pari kerrosta. Ohutta superlonia tältä kylältä on turha viikonloppuna etsiä. Rosterilistat tulee vielä refleksitunneleiden päähän. Päätteiden pintalevykin alkaa hahmottua. Odottellan vielä yhtä päätettä, ennen lopullista siistimistä. Ratti sovitettu ja hyvin näyttäs istuvan mittariston nähden. Miten iso väli ratin ja viiksien väliin pitää jäädä? En kehdannut polkasta ihan loppuun asti rattia, mutta tällä hetkellä 20mm rakonen siinä on. Ja mihin korkeuteen viikset pitää kiinnittää? Ei mun silmään osunut mitään tiettyä paikkaa. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Eikö kenelläkään ole tietoa tuosta ratti ongelmasta? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Toimiiko vilkku jos väli on noin suuri? Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Toimiiko vilkku jos väli on noin suuri? Tarkoitat varmaan vilkunpalautusta? Kuvassa, ratissa kiinni oleva osa, ei ylety vilkunviiksessä olevaan muovitappiin. 1. Ratin alapuolelta puuttuu vielä jotakin? 2. Rattia painettava enemmän alaspäin? En kehdannut vielä kokeilla, miten syvään ratti menee, ettei sitä tarvitse alkaa hakkaamaan irti. Quote Link to comment
metake Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Vilkun palautus ei ole pakollinen, joten siitä aiheutuu vain käytettävyys haitta. Vilkulle ei ole tuossa mitään määrättyä paikkaa, vaan voit vetää sen niin ylös kuin tuon kiristin sallii, siis siten että kiristin vielä kiristyy putken ympäri. Hyvin tyypillistä on, että tarvikekeskiöt ovat enempi tai vähempi yleismallisia ulkomuodoiltaan ja toisiin autoihin ne istuvat paremmin ja toisiin hiukan huonommin. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Ikkunan ympärykset verhoiltu, kaikki sivut kiinnitetty ja koteloon teetetty alumiinista kehykset, refleksitunneleiden suuaukolle. Kehykset vielä kiillotettava ja kiinnitettävä kunnolla. Seuraavana katonverhoilu. Ylimääräistä hommaa tuli reilusti, kun oli jäänyt väliseinät tekemättä etuoviin ja takakaiutin paikkoihin :( Vielä on kuukausi aikaa... Quote Link to comment
Kharon Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Kyselen ehkä tyhmiä mutta miten meinasit saada kattoverhoilun paikalleen kun seinässä sen kiinnittämiseen tarvittavat kynnet ovat ainakin kuvassa vielä sivuseinän verhoilun alla? Pysyyhän se liimallakin tietty, ei se sinänsä ole ongelma. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Kyselen ehkä tyhmiä mutta miten meinasit saada kattoverhoilun paikalleen kun seinässä sen kiinnittämiseen tarvittavat kynnet ovat ainakin kuvassa vielä sivuseinän verhoilun alla? Pysyyhän se liimallakin tietty, ei se sinänsä ole ongelma. Tarkoitus on taivuttaa ohut, (pituus suunnassa kolmeen osaan jaettu) levy kattoon, mikä verhoillaan nahkalla, ennen kattoon kiinnittämistä. Kiinnitys tapahtuu samalla tavalla kuin muutkin pinnat eli mustilla wronic ruuveilla. Katsotaan tuleeko siitä mitään... Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Viikonloppuna kaikki kaiuttimet kytketty ja testattu. Pientä säätämistä vielä edessä. Apukuskinpenkki saatiin kiinnitettyä "kiskoilla". Penkin alle täytyy vielä laittaa verhoiluhuopa paikoilleen. Kyynärnoja menee keskiviikkona työnalle. Puutteet: - Kattoverhoilu - verhoilun kiinnitys liukuoveen - Kannen verhoilu vahvistimille - Lista laminaatin reunaan oviaukon kohdalle - Ovitiiviste apukuskinpuolelle + kaikkea pientä :) Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Liukuoven avauskin saatiin toimimaan. Oli kasaus vaiheessa luiskahtanut vaijerissa oleva muovinen holkki väärällä puolelle lukkoa. Holkki toiselle puolella ja se on siinä! Keula verhoilun osalta valmis. Penkin suoja vielä kiinnitettävä. Vahvistimille vielä nahkat selkään ja paneelit kiinni pohjaan. Tyynyt kotelon päälle pitäisi loppuviikosta valmistua. Saa nähdä, miten ne sinne istuu... Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 2/3 katosta verhoiltu, tyynyt kokeiltu paikalleen. Vielä vahvistimien paneeli verhoiltava ja katto loppuun. Ei puutuu enää paljoa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.