-Puide- Posted June 9, 2011 Author Share Posted June 9, 2011 No ei tainnutkaan olla startin vika... Motonetin vakio startti teki tosta vauhtiksesta lopullisesti pokaalin jalan... mikä lie pingpong vauhtis tää nyt sitten oli, tosin alkuperäsenä muisan ostaneeni. Onko muille käynyt näin? http://rotta.markopuikkonen.com/?cat=1 -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted July 8, 2011 Author Share Posted July 8, 2011 Jahas jahas pikku updatee... Toka vauhtis valmis. Nyt menee jo peukalo suuhun. Hyviä arvauksia mistä vois johtua vauhtisten rikkoontuminen??? Vauhtikset ei ole olleet valua vaan ihan kunnon materiaalia. Oireet: Startatessa pyörii ok mutta kun tapahtuu puristus/sytytys niin startti / vautis sanoo krakkrak, ihan kuin hyppis hampaiden yli... no tän jälkeen muutama lisä yritys ja vauhtis on valmis. Edellinen vauhtis kesti kauemman... =D Tehty ennen uuden vauhtiksen koittamista: Vaihdettu startin pusla vaihdettu vauhtis ja säädetty päittäsvälys. Mitäs sitte? uutta vauhtista sisään ja sama homma??? -Puide- Quote Link to comment
Volkkaristi Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Niin voishan sitä koittaa startin solenoidin vaihtaa? ¨ Näyttäis siltä että solenoidi ei jaksa vetää... Quote Link to comment
Roope Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Hajoaako nuo kehät aina ennen kuin kone on tulilla? ettei kone koittas pyörähtää väärään suuntaa jolloin bendiksi lyö lukkoon ja katkasee hampaat. Quote Link to comment
-Puide- Posted July 8, 2011 Author Share Posted July 8, 2011 Hajoaako nuo kehät aina ennen kuin kone on tulilla? ettei kone koittas pyörähtää väärään suuntaa jolloin bendiksi lyö lukkoon ja katkasee hampaat. Jep näin juuri, kehät hajoo ennen kuin kone käynissä. Tuotapa en ole ajatellutkaan. Tosin miksipä se yrittäis väärään suuntaan? =) Startti on myös uusi joten solenoidissa ei varmaan vika, koitettu myös tehokkaammalla startilla ( eka vauhtis meni sillä). -Puide- Quote Link to comment
Roope Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Vähennä ennakkoa startti kierroksilla. paljon on nyt? Quote Link to comment
-Puide- Posted July 9, 2011 Author Share Posted July 9, 2011 Vähennä ennakkoa startti kierroksilla. paljon on nyt? Ah jotenkin toivoin jotain muuta syytä... =) Mega + hukkis. Ennakko on 10 Startatessa. Syytä kuitenkin tarkistaa asetukset taas kun saa läppärin kuntoon. =D -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted July 29, 2011 Author Share Posted July 29, 2011 Hukkis vihtuun ja toinen MS tilalle+jakaja. http://rotta.markopuikkonen.com/?cat=1 rok rok! -Puide- Quote Link to comment
nikke911 Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Onneks olkoon!! Varmaan kiva tunne..:) Quote Link to comment
-Puide- Posted July 29, 2011 Author Share Posted July 29, 2011 Onneks olkoon!! Varmaan kiva tunne..:) Ainakin vielä! Katotaan onko Vaasan kisan jälkeen hyfä fiilis vai onko kalut radalla! =D -Puide- Quote Link to comment
Racing Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Jännän näkösiä vauhtiksia,näyttää aika painavaltakin tuo sun vauhtis kun starttikehääkään ei oo kevennetty,ihmettelen miten menee tuollalailla paskaksi. Tietenkin jos siellä on painava vastapainoakseli+painava kytkin+joku 6kg läski vauhtis perässä niin siinä on pyörivää massaa niin rajusti että kun lyö takaisin startatessa, niin ratas hajoaa. Ihme kun startti ei hajoa silti ensin. Epäilen silti että jossain mitoituksessa on vikaa ei nuo tapaa tuollalailla hajota. Ihan kuin vauhtipyörä vemppais sen verran hammaskehästä jottei ottaisi joka hampaalle kunnolla... HUOM! Ootteko mitannut kun kone paikallaan että starttimoottorin ratas menee tarpeeksi pitkälle hammaskehällä yleensäkkään? Nuo palat on lähtenyt tuosta ulommasta reunasta tolleen,nuo mitatkin voi heittää miten sattuu, kun siellä ei varmaan montaa alkup. vw osaa oo jäljellä... Mittaa koskemattomasta 12V vakiomoottorista starttikehän ulkopinnan ja moottorin keskityspinnan väli lohkossa ja vertaa omaasi. Quote Link to comment
-Puide- Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 En ole vissiin laittanut nettiin kuvia joissa vauhtipyörästä on hampaat pois koko leveydeltään, eli startin ratas menee kyllä tarpeeksi pitkälle. Painoltaan tuo eka limppu oli 5,4 kg ja toka 5kg. onko se sitten painava en tiä? en iteasiassa ole sen kummemmin tuota painoa ikinä ajatellut.=D Ehkä ensi talvena keskityn siihen. Vemppaamiseen en oikein usko, koska kaikki on tasapainotettu ja tarkistettu ennen kasaamista. Ja nyt kun on jakaja kiinni mitään tuollaista ei ole edes yrittänyt tehdä. No tietty sytty osu jakajalla kerralla oikein... No melkein perus 180 astetta eka ohi... =) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted August 6, 2011 Author Share Posted August 6, 2011 Ekat testit ajettu Kauhajoella, pikkasen tynkä testiksi jäi vain 2 vetoa. Ongelmia kaasuvivuston kanssa ja sitten läppäri heitti volttia joten säätäminen ei onnistunut ollenkaan kun ei saanut logia, pelkkää blue screeniä vaan ja sen perusteella on vähä vaikee... =D Pääasia että kone ja vaihteisto on edelleen yhdessä palassa! Aika ei mikään mairitteleva ole 13,56@157km/h mutta tästä on hyvä jaatkaa. Tosta videoo http://rotta.markopuikkonen.com/?p=580&preview=true Nyt näköjään sataa vettä joten mun osalta Vaasan kisa jää väliin vaikka huomenna olisi varapäivä. Harmi! -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted August 6, 2011 Share Posted August 6, 2011 60 jalkaset oli 2,3-2,4sek joten niistä lähtee takarenkaiden kulkien säädöllä, siis jousipainetta lisää, iskarin säätöä eli jäykemmäx napsu kerrallaan testaten, burnis jotta renkaaseen pitoo ja se alhainen rengaspaine. Seoksii ja syttyy kohilleen niin awwot se menee 11 puolelle =) mutta vaatii paljon säätöö, paljon onnistuneita lähtöjä tai sikana rahaa ja isomi, tehokkaampi, kietävämpi pata =) Quote Link to comment
-Puide- Posted August 7, 2011 Author Share Posted August 7, 2011 Joo 60 jalkaset on mulla aina ollu huonoja = en osaa =D No eiköhän tuo tuosta kun saa lähtöjä alle, säätöö burniksia yms sit BSD:ssä ellei Patavahti anna lupaa lähtee myös Poriin. =) Kone tuntuu ihan ok ny en taida tehdä sille mitään nyt hetkeen, jos se vaikka olis sitten ens kesänä heti toukokuus ajokunnossa. =) noo tämähän ei tietenkään tule pitämään! =D Niin no tietty säätämistä mutta... -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted August 19, 2011 Author Share Posted August 19, 2011 Tzik zak romu ovaali ( Jere 3v nimitys) penkitetty ja säädetty eilen. Tulokset oli ihan mieltä hiveleviä 195hp @ 6700 rpm 230 NM 5100rpm ja tämä siis takapyörä teho, Häviöö oli sen verran, että kone tehoksi dyno laski 234hp ja 266Nm. =) Harmittavat 5hp:ta jäi takapyörä teho tavoitteesta mutta täytynee olla pitkinhampaim tyytyväinen ja tietty WADD#4:seen parannettavaa. =) Pieniä ongelmia oli edelleen mutta nämä saadaan kyllä hoidettua. =) Penkissä kävi myös muita mielenkiintoisia laitteita, joista asian omaisten luvalla tulee rapsaa... Videoo tulee illemmalla blogiin. -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Hienoa hienoa toimintaa ja hyvää lukemaa hyvä hyvä hyvä. Alastarossa BSD -11 testiä kuis sysää Quote Link to comment
-Puide- Posted August 19, 2011 Author Share Posted August 19, 2011 rä rät rät rä rä rä rät... =) Videot Muiden autojen tehoja yms voi kysellä autojen omistajilta suoraan. :) -Puide- Quote Link to comment
Guest pep Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Hienosti Ovaalit ja Bananaz lauloi... Itellä ei ollut mikään suksee bajan kanssa... eli tekemistä on aika paljon jos meinaa saada BSD:hen kuntoon... Quote Link to comment
Niklas L Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Jep, kivaa oli! Kiitos Fredde ja Lapa - taas. "Blower power is newer ower" Quote Link to comment
-Puide- Posted September 24, 2011 Author Share Posted September 24, 2011 Jaaha ei ny vielä hanskoja naulaan tälle syksylle... Jos koitettais saada se saakelin 200hp takapyörältä vielä. =) Resepti on selvä RE 85 ja imarien sekä pakosarjan pituuksien optimointi. Pakosarja nyt on alku käyrien pituudelta mitä on mutta säädetään kollektori/stingeri kokoja vielä pikkusen. =) Läpän ja tötterön yhteis pituus nyt 105mm, cb:n pelkän kaasuläpän pituus 100mm =) Nyt imarin, =kannen kanava+imusarja+läppärunko+tötterö, pituus pitäisi olla optimaalinen. Jotain höpöhöpöö lisää... -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 Jotta ei totuus unohdu, osia hommailtu. Tarvii aktivoitua taas, kesä tulee aika vauhdilla ainakin Vaasassa. Lisää omituista höpötystä. -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Juu sun kannattais ottaa tavotteeksi saada auto valmiiksi ensi kuuhun mennessä niin ehtisit jo sitte ajaa alkukesästä :D :D Meinaa vaan jos ottaa huomioon sun edellisten vuosien ajotuksen :D :D Quote Link to comment
-Puide- Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 No sepä se... =D No eihän tässä nyt vielä kiire oo, eihän? -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 No sepä se... =D No eihän tässä nyt vielä kiire oo, eihän? -Puide- Pikkasen paineita sulla pitäis olla koska oletan että 200 pyörähepan raja pitäis mennä rikki kevään WaDD:ssa Quote Link to comment
-Puide- Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 Eikäku mä teen 1600cc koneen nythän kisataan litratehoista! =P Ei mitään paineita... =) -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Eikäku mä teen 1600cc koneen nythän kisataan litratehoista! =PEi mitään paineita... =) -Puide- 1600 on jokkista varten.... Quote Link to comment
-Puide- Posted February 18, 2012 Author Share Posted February 18, 2012 Eikäku mä teen 1600cc koneen nythän kisataan litratehoista! =PEi mitään paineita... =) -Puide- 1600 on jokkista varten.... Ei ku sori 1915cc -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Pitäisköhän alkaa kehitteleen jotain stock stroke skabaa.. Vapareilla säännöt vapaat paitsi että pitää olla 69 poraus. Ahdetut max 85.5 porauksella ja polttoaine syöttö kaasuttimella ja vakio kannet orkkis venoilla Quote Link to comment
HSuomi Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Ku on tarpeeksi luokkia ni voittomahdollisuudet paranee. Quote Link to comment
-Puide- Posted February 20, 2012 Author Share Posted February 20, 2012 Ku on tarpeeksi luokkia ni voittomahdollisuudet paranee. Todentotta! Antaiskohan Aircooled joka luokkaan lahjakortin palkinnoksi? -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Voiha niitä muitaki sponsseja kysyy ja palkintoja erilaisiin luokkiin. Oha se hienoo ku on kymmeniä tai satoja eri luokkia? No voima puhuu Quote Link to comment
-Puide- Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Ku ei jaksa / pysty kasata koneita noudatin fredden ohjenuoraa ja tehdään tästä "näyttely" auto sitte! =D Juu sun kannattais ottaa tavotteeksi saada auto valmiiksi ensi kuuhun mennessä niin ehtisit jo sitte ajaa alkukesästä :D :DMeinaa vaan jos ottaa huomioon sun edellisten vuosien ajotuksen :D :D Sydäntakavalot poks... Ja ristus notta ruosteeton ovi! Lisää mutinaa blogissa... Jaa mistäs nopeiten näihin sydän takavaloihin tiivisteitä??? -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Mitäs seuraavaksi? Vanteiden kiillotusta? Ei vaiskaan. Hyvältä näyttää! Quote Link to comment
-Puide- Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Mitäs seuraavaksi?Vanteiden kiillotusta? Ei vaiskaan. Hyvältä näyttää! Haha, ei saakeli siinä on jo liikaa hommaa! =D Puide- Quote Link to comment
mikan Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Melkein piti mennä omaan talliin katsomaan, että onko joku pöllinyt mun läppikset. On meinaan ihan saman näköiset rungot ja imutorvet! 2" läpät? t. Mika Quote Link to comment
-Puide- Posted March 6, 2012 Author Share Posted March 6, 2012 Melkein piti mennä omaan talliin katsomaan, että onko joku pöllinyt mun läppikset. On meinaan ihan saman näköiset rungot ja imutorvet! 2" läpät? t. Mika =) Nää tuli mulle muistaakseni Jyriltä joku vuosi takaperin, olisko joku teettänyt näitä enemmän? Imutorvet on Berg kopiot, runkojen mukana tuli itse tehdyt jotka saivat lähteä. :) Onko sun omissa miten ratkaistu tuo tyhjäkäynnin säätö? =D Näissä kun ei ole oiken mitään sitä varten, viime kesänä piti oiken oikeesti virittää ihan paska systeemi että sai edes jonkinlaisen tyhjäkäynnin... :) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 Tyhjäkäyntiventtiilillä? No ee... Toihan olis ihan jees, mutta miten mä laitan tyhjäkäynti venttiilin tupla läppärunkoiseen moottoriin? En hiffaa, johtuu varmaan siitä etten jaksa ajatella koko toimintaperiaatetta. =D Tai no jos sen verran että periaate kai syöttää läpän ohi ilimaa jonkun venttiilin kautta, mutta miten tuon toteuttaa helposti kun on 4 läppää? =) CB rungoisssahan tuo säädetään ihan niinkuin tupla kaasareissakin, skruuveilla, helppo ja yksinkertainen ja toimikin ihan hyvin. -Puide- Quote Link to comment
mikan Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 =) Nää tuli mulle muistaakseni Jyriltä joku vuosi takaperin, olisko joku teettänyt näitä enemmän? Imutorvet on Berg kopiot, runkojen mukana tuli itse tehdyt jotka saivat lähteä. :) Onko sun omissa miten ratkaistu tuo tyhjäkäynnin säätö? =D Näissä kun ei ole oiken mitään sitä varten, viime kesänä piti oiken oikeesti virittää ihan paska systeemi että sai edes jonkinlaisen tyhjäkäynnin... :) -Puide- Noi sun taitaa olla kopiot Scatin läppiksistä? Mulla tietääkseni on Scatin läppikset ja niissä on rungossa kanavat ja ruuvit tyhjäkäynnin säätöön. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.