Jump to content

Sammakosta prinssiksi?


Guest Jutta

Recommended Posts

Guest Jutta

Hanki käyttöösi Wasastjernan Bänen vanha kirja 'Miten kokoat VW-Kuplan moottorin' ja mahdollisesti vaikka Haynesin korjausoppaan Kolmoselle, niin alkaa homma sujua! Vieläkö Mopo-Sportista löytyy noita?

Molemmat on käytössä, josta ensimmäinen lainassa ja toinen kahtena kappaleena itellä - yks rasvanäppiversio tallilla ja siistimpi kotona että voi opiskella millon vaan. Eilen olin ihan valmis luovuttamaan kun ei pienetkään asiat jotenkin tuntunu pelittävän mut sit lähdinkin kotiin voittajana kun olin onnistunut ratkasemaan hankalan palapelin. Oli vaikeeta tietää mistä aloittaa ja seuraava haaste onkin tönäreiden suojaputkien venyttäminen kun ei tuntunu näppivoimaa riittävän. Ehkä sitten vappuna siman voimalla.

Link to comment
  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
Guest Jutta

Etenee hitaasti, mutta epävarmasti. Muutaman pinnapultin ja ruosteisten mutterien kanssa meni aikaa, samoin työntötankojen suojaputkien venyttämisessä. Päivän saldona maukasta grilliruokaa, kärtsänneet olkapäät, melkein kadonnut kilpikonna, putket ja kannet paikoillaan, muttei vielä momentissa.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Jutta

Ei ihan putkeen mee rojekti mut kikkaillen kai kaikesta selviää. Kesäkuun aikana en kerkee kuitenkaan katsastamaan vaikka pitäs, sillä on pakko päästä hevostelemaan välillä. Kovasti oon juttuja ruuvaillu kiinni ja kuva todistaa että mä osaan sentään jotain. Niih.post-3035-13888363457026_thumb.jpg

Link to comment

Hianot on askartelut, jos nuo on sitä mitä luulen, eli pakoputken tiivisteet, niin ripusta naulaan roikkumaan tai säästä joulukuusen koristeluun. Ei toimi :)

 

Jos ne on jotain muuta niin voivat olla tosi hyvätkin..

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest Jutta

Enpä kuitenkaan mitään joulukuusta vielä lähtenyt hankkimaan vaan viimeiset ruuvailut on ruuvattu ja aamusta pitää punkea moottoria paikoilleen. Tällä hetkellä villein fantasia on saada iltaan mennessä leimattua.

Link to comment
Guest Jutta

Ei sitten ihan keretty leimatehtaalle, joten piti ottaa käyttöön:post-3035-13888363505788_thumb.jpg

 

Pitäiskö nyt olla huolissaan kun näin monta mutska-jutksaa jäi käyttämättä?post-3035-13888363506108_thumb.jpg

 

Piti tehdä tällainen viritys imusarjaan, joten onko tämä nyt sitten viri-kone?!!

post-3035-13888363506218_thumb.jpg

Link to comment
Guest Jutta

Jaa, juu! Kaasaritkin voi kummitella!post-3035-13888363506384_thumb.jpg

Noeiku oikeesti, nyt kone käy ja kukkuu. Kohta joskus herättyämme; koeajo, puts ja leimalle. Niih, Jorkka sano et ryypyt & läpät pitää vielä tarkistaa ennen nukkumaanmenoa. Tirsk!

Link to comment
Guest Jutta

No nyt on leima niin tuore että tahraa sormet! Mutta olipa sirkus...

Tästä projektista en juurikaan voi ottaa credittiä ittelleni, tämänpäiväinen on siitä hyvä esimerkki:

 

Aamupäivään mennessä Sammakko oli säädetty suht hyvin, venttiilit tarkastettu ja vaikutti rullaavan ihan hyvin. Niinpä soitin konttorille Tattarisuolle että olisin tulossa, sillä leima ei enää heinäkuusta ollut voimassa. (En uskaltanut vaihtaa konttoria kun tuolla on kaikki mun pöljät katsastettu.) Vihdin tutulta lähdin sitten Jorkka-Papan saattelemana leimatehtaalle. Matkan varrella vähän ounastelin hajuaistini avulla, ettei kaikki ole kohillaan. Perille päästyämme epäilys vahvistu ja sormet oli palaa näpelöidessä kun oikea etujarru oli laahannu. Sama katsuri joka katsasti Röllin talvella sattu Sammakon kohdalle. Ihasteli kun kone ei juurikaan vuotanut öljyä ja pitihän se sitten paljastaa, ettei sillä vielä olekaan ajettu kun kolmisenkymmentä kilometriä. Nyt ei sitten mennyt ihan putkeen tämä katsastus ja sympaattisen pahoitteleva ilme kasvoilla mulle ojennettiin hylätty-lappunen. Jarruongelman lisäks yläpallonivel oli väljä. Sama patsasteleva setä joka moitti mua talvella Röllin vinkkareista taivasteli ettei ikinä niin väljää ole nähnyt ja ihmetteli miten niin väljällä voi edes ajaa. Kumma kuitenkin ettei edellisessä katsastuksessa 2009 tuosta ole mitään mainintaa. Sen jälkeen kerkesin vain käydä Kiikalassa stripillä enkä edes päässyt kotiin takaisin. Kaikkea ne hiiret ilmeisesti parin vuoden seisonnan aikana on kerennyt nakertamaan...

 

Noh, hetken siinä pihassa murjotin ja Jorkan kanssa mietittiin miten asioida kun ei saanut kun siirtää korjattavaks. Vihdissä taas "Kari Grandilla" oli varaosaa hyllyssä joten päädyttiin ajamaan Sammakko takasin jatkotoimenpiteitä varten. Jarrua kuumotti kuitenkin sen verran, että ennen paluureissua Jorkka teki Pappa-konstin jarruille jonka jälkeen ne sitten herkistykin toimimaan! Kaikkea sitä voikin tehdä jarruille injektioneulalla ja CRC:llä. Todettiin siinä sitten, että enää ois yks homma ja kellokaan ei ollut vielä kun puoli kolme. Äkkiä ynnättynä 45min suunta välillä Vihti - konttori nähtiin mahdollisuus keretä uusintakatsastukseen samantien. Siitä sitten polkaistiin Vihtiin ja suoraan nosturille.

 

Vihdissä piti vielä herkistellä Pappa-konstein myös vasen etujarru. Yläpallonivel vaihtuikin pojilta suht nopsaan ja vartin yli neljän soitin taas konttorille ja antoivat mulle yhden päivän viimeisimmistä ajoista; 17:15. Vartin etuajassa kurvattiin taas Jorkan kanssa konttorin pihaan. Sama katsastusmies oli vielä töissä joten pyysin häntä katsastamaan. Edellisen asiakkaan autoa ajaessaan hallista katsari katteli Sammakkoa ja meitä ja huudahti ihmeissään "Joko se nyt on valmis?". Hähää. Pitkän päivän jälkeen Sammakosta tuli siis prinssi! <3

 

Vaikka ite purin ja kasasin konetta aika pitkälle itekseni, niin kyllä kiitos oikeesti kuuluu mua auttaneille miekkosille! Blingille kiitos koneen kiikuttamisesta koneistamoon ja takaisin. Kyöstille kiitos käytännössä kaikesta muusta, mm Sammakon säilyttämisestä viimeiset pari vuotta. Ja Jorkka-Papalle monen monesta avusta kasausvaiheessa ja tänpäiväsistä kikkailuista. Kiva kun te poijjaat jaksatte harrastaa mun volkkareita. ;)

 

Ja nyt kun hifistely voi alkaa niin vinkatkaa kuka guru vois synkata Sammakon, eiku siis Prinssin kaasarit? Ei oo ihan parhaassa synkassa vielä.

post-3035-13888363508486_thumb.jpg

Link to comment
Guest Jutta

Jos et löydä ketään gurua, niin mullakin on synkkamittarit...

Sä oot mulle tarpeeks guru. =) Taidankin tulla kolkilla teille Röllin sijasta. Viestitellään ajankohdasta.

Link to comment
  • 1 month later...

Eilen oli pakko palata töihin kesäloman jälkeen ja lohdutukseks lähdin kolkilla matkaan. Lahden motarilla mietin miten aikoinaan ensimmäiset oireet tuli ohitellessä hidastelijoita ja ajattelin että josko ajaisin maltilla vaikka vaan satasta. Eiköhän sitten kolkki kuitenkin taas ruvennut hyytymään ja pienempi vaihdekaan ei auttanut vaan oli pakko ajaa sivuun ja heti kun kaasun hellitti niin se sammu. Menin kattomaan ettei mikään oo mistään irti ja ettei mitään vuotoja ollut. Ilmanputsarista oli yks letku irti mutta ounastelin että se tuskin oli syynä tapahtuneeseen. Tuo pieni ihmettelytuokio autto taas ja matka jatkui. Kotimatkalla oli sama ilmiö jo 90:ssä ja omat epäilyt rupes vahvistumaan (mun mielestä). Epäilen siis seuraavaa:

 

a) Koneremppa oli turhaa

b) Vika on bensapuolessa

 

No ehkei se koneremppa oo ollu turha, sillä tää oire on sama kun silloin kun ongelmat alko, mutta sittenhän kone ei enää pysynyt käynnissa normisäädöissä ja olihan se kansikin halki. Mutta uutena oireena on tullut sellanen, että se nykii. Ei kiihdyttäessä kengurubensaa vaan tasasella hellällä kaasulla pientä melkeen huomaamatonta sarjanykimistä. Voiko bensapumppu olla jotenkin nihkee vai onks se aina joko ehjä tai rikki? Sen ympärillä ei näy bensavuotoa.

 

Huomiona vielä, että konehuoneen kaikki bensaletkut on uusittu, samoin filtteri. Kaasarit on putsattu ja kiihdytyspumpun kalvo molemmista uusittu. En sitten tiedä mikä on tilanne tankin puolella, onko sitä ikinä putsattu. Mutta tokan kerran ku hyyty niin bensafiltterissä oli bensaa eikä se ollut likanen et ei se mahdollinen moska ainakaan tuu moottoriin asti. Mahtaisko auttaa puhaltaa bensalinja auki takaa eteen vai onko yhtä tyhjän kanssa jollei tankkia samalla tyhjennä ja putsaa?

Link to comment
ootko tarkistanut sytytyspuolan, mulla kolkissa samanlaiset oireet ja syynä viallinen sytyspuola.

Unohdinkin mainita. Puola on ihan uus Boschin puola joten en ekana lähtis sitä epäilemään.

Link to comment

selvä, vaikka voihan sekin olla rikki jos oikeen kehnosti käynyt, testata voiseuraavasti: kone kuumaksi niin että tehot katoaa ja sitten jäähdytät piolan vedellä ja jos heti tehot tallella niin puola kannattaa vaihtaa. Hieno auto kuvasta päätellen sulla.

Link to comment

Tankin korkki auki ja paineilmaa bensalinjaan konehuoneesta tankille päin.

 

Onko tulpat/tulpanjohdot uudet vai vanhat ?

Itsellä aiheutti murtunut tulpanjohto nykimistä ja lopulta tehojen häviämistä Biffistä palatessa. Aina kun kone jäähtyi, alkoi toimia ja taas koneen lämmettyä alkoi nykimään (varsinkin lujempaa ajaessa).

 

Kondensaattorin ja virranjakajan välisten pintojen kevyt puhdistus hiomapaperilla.

 

Tuossa pari halpaa kikkaa jotka ainakin omalla kohdalla toimineet.

Link to comment

Kiitos pojat. Tulpat ja tulpanjohdotkin on ihan uudet. Virranjakaja on vanha mutta ei ole sama kun ennen koneremppaa. Putsasin kyllä virranjakajan mielestäni huolellisesti, mutta ehkä tota kondensaattorin ja virranjakajan välistä pintaa niin tarkasti. Mutta edelleen se ei selittäis miks jo edellisellä virranjakajalla oli samaa hyytymistä. Tuolloin kyllä Bilteman puola epäileviä katseita. Tuntuis loogisimmalta ehkä aloittaa sellasesta mitä en vielä oo kokeillut eli vaikka se bensalinjan puhaltaminen ja sitten kokeilla näitä joihin jo kertaalleen on puututtu.

Link to comment

Sain Jorkka-Papalta hyvän vinkin mitä vois kokeilla. Jorkka ihmetteli että saakohan bensatankki tarpeeks korvaavaa ilma, että korkki vois olla liian tiukka. Ja itse asiassa voishan se olla! Korkki on meinaan aika tiukka välillä ku tankkaan. Kerran oon jopa aukassu korkin papukaijapihdeillä. Ja nyt kun aattelen, niin nykiminen on yltynyt kun bensaa on alle puoli tankkia. Täydellä tankilla se ei ollut niin selkeetä eikä hyytymisiä tapahtunut. Tätä mä kokeilen heti huomenna. =)

Link to comment

Mulla leijaili taannoin sanomalehtipaperin pala kleinbussin tankissa. Paperi oli noin pikkurillin pään kokoinen ja se imeytyi välillä bensaputken lähtöpäähän kiinni. Auto nyki, sammui ja lähti vähän ajan päästä käyntiin (tätä muuten kesti pari vuotta ennen kuin vika löytyi...).

 

En tunne kolkkia mutta pallokeulassa tankin pohjaa pääsi tutkimaan bensamittarin anturin aukosta. Pitkällä tikulla hämmentelin tankin pohjaa taskulampun valossa (kannattaa välttää avotulta tässä kohtaa eli mieluummin fikkari kuin sytkäri).

Jolla kulla oli ollut herneen kokoinen pisara moottorisilikoonia tankissa seilaamassa, samat oireet.

 

Noita mahdollisia isoja roskia ei saa millään puhaltamalla pois, pakko ottaa onkimalla.

Link to comment
Voiko bensapumppu olla jotenkin nihkee vai onks se aina joko ehjä tai rikki?

Kyllä se voi olla nihkeä. Nostaa bensaa mutta ei välttämättä riittävästi kovaan ajoon. Silloin yleensä auto toimii pintakaasulla, mutta meno loppuu kun yrittää ajaa lujempaa. Menee hyvin hetkenaikaa, mutta kun kohokammioista loppuu bensa niin hyytyy. Elpyy taas toimimaan normaalisti kun pumppu ehtii kerryttämään bensaa kohokammioihin.

 

tasasella hellällä kaasulla pientä melkeen huomaamatonta sarjanykimistä
.

Tuo ei viittaisi pumppuongelmaan.

Link to comment

Noniin. Kaikkee on koklattu. Aloitin testaamalla tankin huohotusputken puhaltamalla ja pihisihän se niinku pitää. Sitten koeajoin korkki auki mutta nykimiseen se ei vakuttanut. Kovaa pääsin ajamaan ilman hyytymistä, mutta en oo varma oliko kone yhtä lämmin verrattuna viimekertaiseen hyytymiseen. Joten en perustais ihan kaameesti tuon testin varaan. Se mikä ehkä on ollut ratkaisevaa on bensalinjan puhaltaminen - tosin aika näyttää oliko tuo hetkellinen apu. Jos joku moska on aiheuttajana, niin varmaan ongelma palaa jossain vaiheessa.

 

Kaasareiden säätöön sain apua varsin taitavalta kaverilta. Taidoiksi osoittautuivat yksinkertaisesti tarkka silmä, absoluuttinen sävelkorva ja käsikopelo. Asiaa auttoi myös aina uskollinen Haynesin manuska, jonka avulla toisen kaasarin ryypyn rikkinäisyys paljastui. Sieltä oli irronnu sellanen vipujutska joka natsaa siihen sellaseen pykäläjutskaan, junou? Nyt on kyllä hyvä ja tasanen tyhjäkäynti. Ja hyvin kulkee, kovaa ja tasasesti - hyytymättä. Käyntiäänessä mua häiritsee joku ihme rohiseva soundi. Ei kuitenkaan kilkatus tai kalkatus vaan tasanen rohina. En ainakaan muista että sellasta ääntä ois aikasemmin ollut. Mutta nyt ei auta ku ajaa ja kattoa minkä asian tiimoilta kirjottelen tänne seuraavan kerran. =) Kiitti kaikille vinkeistä.

Link to comment
Guest timo jääskeläinen

En muista Jutta onks sulla 1,7-2.0 kone.Mulla 1,7 ja se temppuili pari vuotta.Viime kesänä tullessa porvooseen hyyty kokonaan.Perille kuitenkin päästiin.Luultiin pensakorkkia ym. .Mutta kun vaihdoin bensapumpun (sähkö) niin loppu vittuilu siihen paikkaan.Tämä yks onkelma..Terv.Timppa.

Link to comment
Noniin. Kaikkee on koklattu. Aloitin testaamalla tankin huohotusputken puhaltamalla ja pihisihän se niinku pitää. Sitten koeajoin korkki auki mutta nykimiseen se ei vakuttanut. Kovaa pääsin ajamaan ilman hyytymistä, mutta en oo varma oliko kone yhtä lämmin verrattuna viimekertaiseen hyytymiseen. Joten en perustais ihan kaameesti tuon testin varaan. Se mikä ehkä on ollut ratkaisevaa on bensalinjan puhaltaminen - tosin aika näyttää oliko tuo hetkellinen apu. Jos joku moska on aiheuttajana, niin varmaan ongelma palaa jossain vaiheessa.

 

Kaasareiden säätöön sain apua varsin taitavalta kaverilta. Taidoiksi osoittautuivat yksinkertaisesti tarkka silmä, absoluuttinen sävelkorva ja käsikopelo. Asiaa auttoi myös aina uskollinen Haynesin manuska, jonka avulla toisen kaasarin ryypyn rikkinäisyys paljastui. Sieltä oli irronnu sellanen vipujutska joka natsaa siihen sellaseen pykäläjutskaan, junou? Nyt on kyllä hyvä ja tasanen tyhjäkäynti. Ja hyvin kulkee, kovaa ja tasasesti - hyytymättä. Käyntiäänessä mua häiritsee joku ihme rohiseva soundi. Ei kuitenkaan kilkatus tai kalkatus vaan tasanen rohina. En ainakaan muista että sellasta ääntä ois aikasemmin ollut. Mutta nyt ei auta ku ajaa ja kattoa minkä asian tiimoilta kirjottelen tänne seuraavan kerran. =) Kiitti kaikille vinkeistä.

Ihan täys mutu tuntuma mut tulisko tasanen rohina lootasta. Eli koska oot tarkistanut öljyt.

Link to comment

Ihan täys mutu tuntuma mut tulisko tasanen rohina lootasta. Eli koska oot tarkistanut öljyt.

Kuulosti kyllä mun mielestä tulevan koneesta, mutta nyt kun mainitset, niin ei todellakaan haittais jos nuo tarkistais... =)

Link to comment

Kuuluuko ääni ajossa edelleen, jos löysäät kaasun ja annat rullata vaihde vapaalla?

 

Metallinen rohina? Kolmosesssa puhallinpyörällä on melko ahtaat oltavat, siivikkö ottaa helposti kiinni puhallinkoppaan, antaa ikävän äänen ... Tulihan siipipyörä varmasti riittävän kireälle?

Link to comment

Metallinen rohina juu, en osaa sanoa miten tuo kuuluu ajossa kun tuo miehekäs moottori on ainut minkä sisällä kuulen. Ääni ei ainakaan muutu kun kytkimen painaa pohjaan. Tuota puhallinropelleria ajattelin itsekin ja kävin heti miettimään sen kireyttä. Oletan että se tuli tarpeeks tiukaks, sillä momenttiavaimella se kiristettiin - eikä mun toimesta.

Link to comment
momenttiavaimella se kiristettiin - eikä mun toimesta.

 

Ja nimenomaan Kolmosen omaan momenttiin, muistaakseni 13-15 kiloa, ei Kuplan (huomattavasti pienempään) momenttiin, kuten itse taannoin epähuomiossa tein ...? Tuloksena oli kyllä pienessä ajassa kolinaa, ei niinkään rohinaa ...

Link to comment
Ja nimenomaan Kolmosen omaan momenttiin, muistaakseni 13-15 kiloa, ei Kuplan (huomattavasti pienempään) momenttiin, kuten itse taannoin epähuomiossa tein ...? Tuloksena oli kyllä pienessä ajassa kolinaa, ei niinkään rohinaa ...

Enpä oo kun 95% varma. Mielestäni Haynesin raamatusta katoin ton, vaikka sitä kuplamoottorin kasauskirjaa kattelin kansia kiristäessä. Tais vielä olla eri yksikkö kirjassa kun avaimessa. Jotain tollasta päänpyörittelemistä muistan ja tuo 15 kiloa kuulostaa tutulta. Eihän se tietty takaa, että kiristys onnistui. =)

Link to comment

Olipa kiva jäädä nuhasena ja kurkkukipusena tienvarteen sateen kastellessa. Sama oire kun aiemmin; nykimistä ja lopuks hyytyminen. Tällä kertaa jo kuudessakympissä. Uutuutena tällä kertaa ettei enää lähtenyt käyntiin.

 

Kaikkee koklasin. Tarkistin et bensaa oli filtterissä, puhalsin bensalinjaan testatakseni onko auki, mittasin sähkönsaannin puolalle, tutkin kaikki piuhat, kärjet ja jakajan kannen pyyhin. Vaan ei. Muutama mukava mies kuitenkin pysähtyi auttamaan. Pari ravistelivat päätään kun kerroin mitä olin testaillut ja tarjosivat kyytiä tai hinausautokuskin puhelinnumeroa. Kolmas tarttu ruuvariin ja testattiin taas bensapumpun toimivuus. Tälläpä kertaa ei enää ruikkinut pitkin konehuonetta. Sain sitten köysikyydin kotiin ja irrotin Röllistä bensapumpun & lainasin sen akkua ja niinhän kolkki taas oli ajossa. En kuitenkaan luota että ongelmat on ratkastu joten mietin kahdesti lähdenkö huomenna liikenteeseen kolkilla vaiko Kyllikillä. Se on se luottamuksen menettäminen, tiedättehän te?

Link to comment
Se on se luottamuksen menettäminen, tiedättehän te?

No ei kyllä tiedetä, ei oo kokemusta ;)

 

Katso sen bakeliitin kunto josta bensapumpun käyttötanko tulee läpi. Tarkasta että bakeliitti on ehjä ja että tanko liukuu herkästi, siis ettei se ole liian tiukka. Hämärästi muistan joskus kuulleeni, että bakeliitti turpoaa hieman kun kone lämpiää ja liian tiukalla sovitteella pumpun käyttötanko jumittuu bakeliittiin. Tarkasta myös että käyttötanko on suora.

Link to comment
Hämärästi muistan joskus kuulleeni, että bakeliitti turpoaa hieman kun kone lämpiää ja liian tiukalla sovitteella pumpun käyttötanko jumittuu bakeliittiin. Tarkasta myös että käyttötanko on suora.

 

Oikeessa oot taas vaihteeksi, jos tanko on tiukka bakeliittiin niin sen sai "hoonattua" sopivaksi tietyn kokoisella poranterällä. En nyt vaan muista et minkäkokoisella.

Link to comment

Kiitos, kyllä tarkistan. Muistan että tuota mietittiin jo pari vuotta sitten kun lopullisesti lakkas tyyppi toimimasta. Enkä nyt muistais, että se tangon liikkuvuus mitenkään niukkaa ois ollu bakeliitissa. Ja eilen ei ainakaan moottori ollut yhtä lämmin kun aikaisempina kertoina, sen verran lyhyemmän matkan olin kerennyt ajamaan kun rupes hyytymään. Mutta toki aion tarkistaa - varsinkin jos uudestaan jään tien varteen raapimaan päätäni.

Link to comment

Ok, katon, ja kalvon kans. Aattelin ostaa uuden pumpun ja korjata ton vaikka varapumpuks. En ainakaan huollettuna laita sitä vanhaa Rölliin talveks. Muilla (esim Jorkalla) on kaikenmaailman varaosaa mukana, mulla taas on noita autoja tossa parkkiksella mistä lainata elimiä. Oisin ollut supertyytyväinen itteeni jos ois ollut pumppu mukana ja oisin ihan ite saanut kolkin takas kotiin. Ehkä sit ens kerralla! =)

Link to comment

Kyllä, vaihtu jakajan mukana. Ja "uutta" jakajaa sopis epäillä jos tää vika ois ihan uus. Mutta kun tää on se sama kun pari vuotta sitten ja bensapumppua ei oo rempan yhteydessä vaihdettu, niin yritän tuudittautua siihen uskoon, että ongelma on paikallistettu.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...