Guest MillaI Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Taitaa olla tuo Lindan starttimoottori kohta tiensä päässä. Mistä sais tollaseen uuden ja starttaisko lyyli sit vähän vauhdikkaammin jos sen vaihdan? Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Eiks noita saa näiltä suomen varaosatoimittajilta? ;) Quote Link to comment
Jorrma Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Mikäs toi Motonetin startti on, käykö? 80€ näyttäs maksavan. Ja mites Parutsit Åoperilta, satkun? Quote Link to comment
vwagen Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Lindassahan pitäisi olla normaali lyhytakselinen startti,eli Kuplan 12v startti joita pitäisi olla saatavissa Motonetin lisäksi kaikista muistakin autotarvikeliikkeistä(poislukien Biltema),jos ei hyllystä niin tilaamalla,ja tietysti myös kaikilta VW-osatoimittajilta. Quote Link to comment
Lasse Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Ja korjattavaksi esim. autosähkökorjaamoon sitä ei tietenkään kannata viedä? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Jos joku mulle kertoo et mihin tuo kannattaa pääkaupunkiseudulla raaha niin voin mä sen viedä korjattavaksi. Olen vaan huomannu et palvelua on nykyään niin vaikeaa saada, et ei hirveesti jaksais ees yrittää enää. On välillä sanottu suoraan et rahansäästö vinkki, tee itse tai osta uusi. Quote Link to comment
-AP- Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Mahtaako kaheksallakympillä saada startin huoltoa osineen? Pääkaupunkiseudulla tuo lienee alle tunnin veloitus? Vai onko vika sittenkään startissa? Tarkista johtoliitokset, kireys ja puhtaus, jos mötikkä on jo irti, niin voisi kurkistella helan kuntoa. Jos laitat uuden osan, niin hela olisi varmaan hyvä vaihtaa myös 'varmuuden vuoksi'. Usein uudessa startissa tulee helakin paketissa mukana. Quote Link to comment
metake Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Kovin olen hämmästynyt jos vika on johdoissa, kun ne juuri sinne huolellisesti asentelin.. :) Johdot toki on vanhoja, mutta hyväkuntoisiksi todettuja. Se mikä kannattaa tarkastaa vielä kerran, on ne maadoitukset, Lindassa kun tuppaa olemaan sitä maalia hieman reilusti monissa paikoissa. Testaa moottorin maadoitus laittamalla apukäynnistys-kaapeli akun miinus-navasta suoraan moottoriin, ja koeta startata. Jos starttaa nyt normaalisti, niin vika on maadoituksessa. Jos ei, niin vika on muualla. Toisekseen epäilen että se akku on tyhjä, kuitenkin. Linda starttasi kuitenkin melko hyvin kun koitettiin ensimmäisen kerran, ettei nyt vaan olisi se sun akkulaturi rikki ja vaikka olet ladannut akkua, niin se ei olekaan lataantunut. Laita akkulaturi akkuun kiinni ja lataamaan ja mittaa yleismittarilla (olihan sulla sellainen) jännite akun navoista, pitää olla vähintään 14 volttia. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Kyl mun laturi toimii kun sillä just latasin duuniautonikin viikonloppuna. :D Mä kyl veikkaan startin olevan rikki jotenkin. Kun se tossa eilen alkoi ensin kiukuttelee et noin joka toinen starttaus yritys se ei toiminu. Katsellaan. Irrotan sen huomenna jos lapset sen sallii. Quote Link to comment
Lasse Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Kyllä asiansa osaava korjaaja kertoo milloin kannattaa korjata ja milloin ostaa uusi. Kysymys usein vaan kuuluukin: onko korjattu orkkis parempi kuin uusi kiinalainen (vaikka korjaus maksoi kympin enemmän)? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Irrotin kakkapään ja vien sen huomenna duuniin tattarisuolle ja meidän huoltohemmo saa auttaa mua tsekkaa tuota. Tietääkö kukaan et onko tattarisuolla mitää paikkaa missä tuon vois korjata? Quote Link to comment
PZQ Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Irrotin kakkapään ja vien sen huomenna duuniin tattarisuolle ja meidän huoltohemmo saa auttaa mua tsekkaa tuota. Tietääkö kukaan et onko tattarisuolla mitää paikkaa missä tuon vois korjata? Samalla kun viet kakkapään duuniin tattarisuolle, niin vie startti autosähkö Nykäselle kytkintielle:) Quote Link to comment
Guest Barn Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Ei ole enää nykänen siellä..valitettavasti...on muuttanut keravavalle vai tuusulako se oli. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 En ole ennen tollasta purkanut, niin pakko kysyä et onko noiden tarkoitus olla täys öljyä jossa on könttejä? Ihan mustaa öljyä siis sattumilla? Ja jos on, niin mistä tollasta sattumaöljyä löytyy, kun mä menin tuon pesemään? Mä meinaan vaan putsaa tuon kunnolla ja jos ei sit toimi, niin ostan uuden. Quote Link to comment
Tutkija Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Sen kyl pitäis olla aika kuiva eikä öljyinen... rasvaa tai öljyä pitäis olla ainoastaan hiilipään laakeripuslassa ja bendix rattaan liukupinnnassa ankkurin akselilla Quote Link to comment
metake Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Starttia EI SAA testata irrallaan, muista se, pitää ensin laittaa paikalleen ja sitten vasta testata. Irrallaan sähköllä pyörittäminen rikkoo startin.. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Siis öljyä ei pidä olla? Mistäköhän tuo oli tullu? Sitä oli niin paljon et sitä ensin valutin ruuvinreiästä ennen kuin uskalsin avata kokonaan. Kun tuota sormin pyörittää, niin yhdessä kohtaa rohisee, onko se normaalia? Jos ei ole, niin taidan nyt jo alkaa huhuilee uutta starttia... :D Quote Link to comment
metake Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Irrallaan pyöritettäessä pääsee ankkuri osumaan kenttäkäämiin, koska toinen pää on ilman laakerointia. Tästä syystä saattaa hyvinkin pitää rahinaa kun käsin pyörittelee, mutta se on ihan normaalia. Quote Link to comment
Virtanen Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Omien kokemusten mukaan solenoidi kontakteineen on yksi suurimmista vikapaikoista starteissa. Yhtään palanutta moottoria en ole nähnyt, ja hiiletkään ei koskaan ole olleet lopussa. Solenoidinkin pystyy purkamaan ja usein kunnostamaan, mutta siihen hommaan saa sitten varata aikaa. Sitten kannattaa katsoa että maadoitukset on kunnossa, varsinkin 6V:ssä herkkä paikka. Maadoittuu rungon eri osasten läpi. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Käykö tää Lindaan? http://www.wolfsburgwest.com/cart/Detai ... =111911023 Quote Link to comment
vwagen Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Eipä tuossa sanota mitään sopivuudesta,mutta todennäköisesti käy kun numero alkaa 111.Ei sitä starttia kyllä tarvitse eikä kannata ulkomailta tilata.Solenoideja saa tarvittaessa erikseenkin,niitäkin ihan tavallisten tarvikeliikkeiden kautta. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Aiheuttaaki solenoidi tuon öljyn pääsen starttiin ja oudon rohinan pyörittäessä. V&€&@@u mä noista ymmärrä mitää!! Quote Link to comment
metake Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 oudon rohinan pyörittäessä Irrallaan pyöritettäessä pääsee ankkuri osumaan kenttäkäämiin, koska toinen pää on ilman laakerointia. Tästä syystä saattaa hyvinkin pitää rahinaa kun käsin pyörittelee, mutta se on ihan normaalia. Tyypillinen nainen, ei edes lue (=kuuntele) mitä sille vastaa... :D Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Nii just! En mä lue kuin joka toisen sanan, kun se on niin vaikeaa! ;) Mä sit siis putsaan tuon kunnolla ja kokeilen onneani. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Laitoin startin paikoilleen ja nyt se vaan klonksahtaa kun kääntää avaimesta. Eli nyt lähtee taas tilaus jk:lle. Quote Link to comment
Guest OberSchlachter Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Käytettyjä löytyy Oberilta Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 No laittakaa mulle tulee yksi ehjä, kiitos! Quote Link to comment
Recommended Posts