Jump to content

Mistä starttimoottori nelkun mosaan?


Guest MillaI

Recommended Posts

Jos joku mulle kertoo et mihin tuo kannattaa pääkaupunkiseudulla raaha niin voin mä sen viedä korjattavaksi.

Olen vaan huomannu et palvelua on nykyään niin vaikeaa saada, et ei hirveesti jaksais ees yrittää enää.

On välillä sanottu suoraan et rahansäästö vinkki, tee itse tai osta uusi.

Link to comment

Mahtaako kaheksallakympillä saada startin huoltoa osineen? Pääkaupunkiseudulla tuo lienee alle tunnin veloitus? Vai onko vika sittenkään startissa? Tarkista johtoliitokset, kireys ja puhtaus, jos mötikkä on jo irti, niin voisi kurkistella helan kuntoa. Jos laitat uuden osan, niin hela olisi varmaan hyvä vaihtaa myös 'varmuuden vuoksi'. Usein uudessa startissa tulee helakin paketissa mukana.

Link to comment

Kovin olen hämmästynyt jos vika on johdoissa, kun ne juuri sinne huolellisesti asentelin.. :) Johdot toki on vanhoja, mutta hyväkuntoisiksi todettuja. Se mikä kannattaa tarkastaa vielä kerran, on ne maadoitukset, Lindassa kun tuppaa olemaan sitä maalia hieman reilusti monissa paikoissa.

 

Testaa moottorin maadoitus laittamalla apukäynnistys-kaapeli akun miinus-navasta suoraan moottoriin, ja koeta startata. Jos starttaa nyt normaalisti, niin vika on maadoituksessa. Jos ei, niin vika on muualla.

 

Toisekseen epäilen että se akku on tyhjä, kuitenkin. Linda starttasi kuitenkin melko hyvin kun koitettiin ensimmäisen kerran, ettei nyt vaan olisi se sun akkulaturi rikki ja vaikka olet ladannut akkua, niin se ei olekaan lataantunut. Laita akkulaturi akkuun kiinni ja lataamaan ja mittaa yleismittarilla (olihan sulla sellainen) jännite akun navoista, pitää olla vähintään 14 volttia.

Link to comment

Kyl mun laturi toimii kun sillä just latasin duuniautonikin viikonloppuna. :D

 

Mä kyl veikkaan startin olevan rikki jotenkin. Kun se tossa eilen alkoi ensin kiukuttelee et noin joka toinen starttaus yritys se ei toiminu.

Katsellaan. Irrotan sen huomenna jos lapset sen sallii.

Link to comment

Irrotin kakkapään ja vien sen huomenna duuniin tattarisuolle ja meidän huoltohemmo saa auttaa mua tsekkaa tuota.

 

Tietääkö kukaan et onko tattarisuolla mitää paikkaa missä tuon vois korjata?

post-3756-13888362907732_thumb.jpg

Link to comment
Irrotin kakkapään ja vien sen huomenna duuniin tattarisuolle ja meidän huoltohemmo saa auttaa mua tsekkaa tuota.

 

Tietääkö kukaan et onko tattarisuolla mitää paikkaa missä tuon vois korjata?

 

Samalla kun viet kakkapään duuniin tattarisuolle, niin vie startti autosähkö Nykäselle kytkintielle:)

Link to comment

En ole ennen tollasta purkanut, niin pakko kysyä et onko noiden tarkoitus olla täys öljyä jossa on könttejä?

Ihan mustaa öljyä siis sattumilla? Ja jos on, niin mistä tollasta sattumaöljyä löytyy, kun mä menin tuon pesemään?

 

Mä meinaan vaan putsaa tuon kunnolla ja jos ei sit toimi, niin ostan uuden.

Link to comment

Siis öljyä ei pidä olla?

Mistäköhän tuo oli tullu? Sitä oli niin paljon et sitä ensin valutin ruuvinreiästä ennen kuin uskalsin avata kokonaan.

Kun tuota sormin pyörittää, niin yhdessä kohtaa rohisee, onko se normaalia?

Jos ei ole, niin taidan nyt jo alkaa huhuilee uutta starttia... :D

Link to comment

Omien kokemusten mukaan solenoidi kontakteineen on yksi suurimmista vikapaikoista starteissa. Yhtään palanutta moottoria en ole nähnyt, ja hiiletkään ei koskaan ole olleet lopussa. Solenoidinkin pystyy purkamaan ja usein kunnostamaan, mutta siihen hommaan saa sitten varata aikaa. Sitten kannattaa katsoa että maadoitukset on kunnossa, varsinkin 6V:ssä herkkä paikka. Maadoittuu rungon eri osasten läpi.

Link to comment
oudon rohinan pyörittäessä
Irrallaan pyöritettäessä pääsee ankkuri osumaan kenttäkäämiin, koska toinen pää on ilman laakerointia. Tästä syystä saattaa hyvinkin pitää rahinaa kun käsin pyörittelee, mutta se on ihan normaalia.

 

Tyypillinen nainen, ei edes lue (=kuuntele) mitä sille vastaa... :D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...