rockford Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Nyt olis menossa juniksen laatikkoleikki ja sopivaa kuplan IRS laatikkoa ei ole vielä löytynyt, joten sopiiko pallokeulan IRS laatikon perä kuplan swingi laatikkoon? Tai jos jollain on kuplan IRS laatikko jouten niin saa tarjota. Quote Link to comment
NordBling Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Jatkokysymys, onko joku vaihtanu nelostyypistä koko pakettia eli laatikkoa ja konetta junikseen? Tai mihinkään? Variantin välitys vois olla ok. Ois hydraulikytkin ja kaik. Quote Link to comment
vwagen Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Ei käy perät ristiin.4-tyypin laatikon sovittaminen muihin malleihin on varmasti ihan mahdollista,mutta kaikki kiinnikkeet joutuu rakentamaan itse,siirtäjä menee valitsinkoteloon erikorkeudelta kuin muissa laatikoissa,myös kytkinlevy on ongelma,eri spoorilla kuin muissa laatikoissa. Quote Link to comment
rockford Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Vielä aiheeseen liittyen, kuulin että joissakin pallokeuloissa olis ollut vaihdelaatikko alapuolisella kiinnityksellä. Saisko sellasen laatikon sopimaan junikseen ja minkä ikäsissä palloissa noita on ollu??? Itellä kaikki on yläpuolisella kiinnityksellä. Onko joku vääntänyt junikseen jotain sovitteita yläpuolisen laatikon kiinnitykseen???? Quote Link to comment
JaniM Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Mä tein moottorintakakannakkeesta yläkannakkeen. Runkopalkkeihin kumityynyt väliin ja kiinni. Quote Link to comment
rimakko Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Mitenkäs toi varhaispallon sydeemit käy, eli latat ilmeisesti suoraan, mutta iso 5-jakoiset rummut ja vetarit ja laatikko onko yhteensopivia? Quote Link to comment
JM Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Mitenkäs toi varhaispallon sydeemit käy, eli latat ilmeisesti suoraan, mutta iso 5-jakoiset rummut ja vetarit ja laatikko onko yhteensopivia? Varhaispallossa on iso vitos jako. Quote Link to comment
rimakko Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Niin tarkoitin lähinnä mitkä osat käy junikseen varhaispallosta, jos alennusvaihteet poistaa. Eikö varhaispalloissa ollut jo irssit. Quote Link to comment
nikke911 Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Varhaispallon välitykset ovat vain aika lyhyet.. Quote Link to comment
Guest Salmi Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Onko palliksen ja juniksen takanapojen (vanteen kiinnityspinnoista) etäisyys sama, vai pitääkö irssitys kaventaa samalla? Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Varhaispallosta käy vääntösauvat, jousilatat ja tukivarret napoineen kunhan hitsaa tukivarsille korvakkeet. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Mikäs vika kuplan irssi lootissa on että ei ole löytynyt sopivaa. Itse ainakin ajatellut että juniksen lootasta nokkakappale kuplan irssi lootaan ja se olis bolt on juniksen sarviin. Onkä tämä ajatus harhaluulo. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Mikäs vika kuplan irssi lootissa on että ei ole löytynyt sopivaa. Itse ainakin ajatellut että juniksen lootasta nokkakappale kuplan irssi lootaan ja se olis bolt on juniksen sarviin. Onkä tämä ajatus harhaluulo. Se pitää täysin paikkansa. Ei ole mikään harhaluulo. :) Quote Link to comment
rockford Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Nyt alkaa vähitellen olemaan osat hommattu, mutta pari pientä ongelmaa tuli vastaan, eli: -Pitääkö vaihdelaatikon "sarviin" tehdä kolo aina tukivarsille vai onko jossain lyhempiä tukivarsia, (alle 44 tai 42cm) -saako uudempaan 5x112 napaan sorvattua juniksen rummun ja takalevyn (lyhempi pyörännapa) Quote Link to comment
rockford Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 Löytyykö joltain 230mm pitkää pyörän napaa, tai uskaltaako junan rummusta pätkästä 25mm päästä pois? Olikos se type 3 rumpu matalampi? saisko sen suoraan sopiin? Quote Link to comment
rockford Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 http://www.creative-engineering.com/ind ... &Itemid=26 Tuolla vielä vähän tarkempia tietoja ja kuvia noista palikoista Quote Link to comment
masajee Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 68-70 Typ2 takanapa käy myös uudempaan tukivarteen eli hommaat jostain semmoset niin saat ison 5-pulttijaon. Quote Link to comment
rockford Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 68-70 Typ2 takanapa käy myös uudempaan tukivarteen eli hommaat jostain semmoset niin saat ison 5-pulttijaon. kun vaan jostain löytäs, saa tarjota. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 ei o iso vaiva kolota tota runkoaisaa tukivarrelle, kiinnike tulee sen sisään sopivasti, ja parilla pellinpalalla saa aika tehdastekoisen näköisen ja tukevan setin... Quote Link to comment
rockford Posted February 2, 2011 Author Share Posted February 2, 2011 ei o iso vaiva kolota tota runkoaisaa tukivarrelle, kiinnike tulee sen sisään sopivasti, ja parilla pellinpalalla saa aika tehdastekoisen näköisen ja tukevan setin... Niin mä sen vähän suunnittelinki, jos sulla olis jotain kuvaa niin aina parempi? :) Quote Link to comment
Kaitsu Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Ei nyt löydy isompaa kuvaa, mutta tossa omasta projektista kuva altapäin jostain parin vuoden takaa. No ei se valmis ole vieläkään..:( Tukivarret ja muut palikat 70-luvun puolivälin pallosta. Kaitsu Quote Link to comment
rockford Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Ei nyt löydy isompaa kuvaa, mutta tossa omasta projektista kuva altapäin jostain parin vuoden takaa. No ei se valmis ole vieläkään..:( Tukivarret ja muut palikat 70-luvun puolivälin pallosta. Kaitsu Kiitti kuvasta, noin se varmaan pitää laittaa. Quote Link to comment
pas2 Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Kaitsun kuva kadonnut näkyvistä. Kun yksi Pallonkin taka-akselisto on mökillä, koetan kartoittaa ajatuksia selväksi. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Pallon kamoilla tekeminen on huomattavasti työläämpää kuin kuplan. Quote Link to comment
pas2 Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 Nyt on peräpää tyhjää täynnä. Tilalle menossa kuplan (tyyppi kolmen) IRS loota ja varhaispallon jarrut ja pyörännavat. Kysymyksiä: 1. Mistä löytyy sabluuna, millainen pala junan latoista pitää poistaa kun asentaa varhaispallon pyörännavat 2. Sopiiko uudemman pallon tukivarret eli onko samat kun varhaispallossa? 3. Miksi ihmeessä en nyt löydä mitään kunnon sivuja tästä hommasta, olen niitä katsellut aikaisemmin? 4.Mites noi vetoakselit, Kuplan vai varhaispallon? Ja lisää tulee Miten IRS laatikon saa avattua, siis niin että pääsee vaihtamaan sen toisenkin paperitiivisteen, välistä vuotaa. Quote Link to comment
Juha Ikonen Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 11 minutes ago, pas2 said: Nyt on peräpää tyhjää täynnä. Tilalle menossa kuplan (tyyppi kolmen) IRS loota ja varhaispallon jarrut ja pyörännavat. Kysymyksiä: 1. Mistä löytyy sabluuna, millainen pala junan latoista pitää poistaa kun asentaa varhaispallon pyörännavat 2. Sopiiko uudemman pallon tukivarret eli onko samat kun varhaispallossa? 3. Miksi ihmeessä en nyt löydä mitään kunnon sivuja tästä hommasta, olen niitä katsellut aikaisemmin? 4.Mites noi vetoakselit, Kuplan vai varhaispallon? Ja lisää tulee Miten IRS laatikon saa avattua, siis niin että pääsee vaihtamaan sen toisenkin paperitiivisteen, välistä vuotaa. Mulla tulossa Creativen mallinen IRS Junikseen. Eli varhaispallosta: navat, jousilaatat ja tukivarret. Kuplan IRS loota Tuossa hieman dataa https://creative-engineering.com/wp-content/uploads/2015/11/IRS-FITTING-INSTRUCTIONS.pdf Quote Link to comment
Tanhis Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 Koska pallo on jonkin verran leveämpi kuin junis tulee takatukivarsien sisempi kiinnityskohta sen verta pahasti vaihteiston sarvien kanssa päällekkäin että en suosittele. Esim yllä mainitun ce sarjan mukana tulee kokonaan uudet vaihteistonsarvet. Quote Link to comment
pas2 Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 (edited) Mulla taitaa olla 70-80 Gay windowin tukivarret tuolla hangessa, auttaisiko ne? Ja tuossa ylläolevassa piirustuksessa lienee 68-89 tarkoitus olla 68-69. Askartelua tuossa perskuta riittää, keskeytin laatikkoleikit ja niputin koneen. Kaasuvivustoonkin tarttis hankkia pitemmät välitangot, höh. Tai sitten (todennäköisesti) ainakin alkuun hyväksyn, etteivät läpät aukea ihan kokonaan. Pirskatti, vakiokone olisi ollut jo ajat sitten valmis. Edited March 29, 2018 by pas2 Quote Link to comment
pas2 Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 (edited) Niin ja olen internetin ihmeellisestä maailmasta tallentanutkin johonkin jo kauan sitten kuolleeseen tietokoneeseen sellaisen printattavan läpyskän, jonka kanssa piirretään junan spring plateihin viivoja ja reikiä ja sitten laikataan ja porataan. Nyt ei löydy. Edited March 19, 2018 by pas2 Quote Link to comment
pas2 Posted February 6, 2019 Share Posted February 6, 2019 Mitenkäs Rockford toteutit homman? Tai osaako joku muu neuvoa, nyt on laikkakone kertaalleen käynnistetty mutta sitten meni vielä sormi suuhun, kun 20 vuotta tässä on tätä irssitystä suunniteltu. Osat on -kuplan irs vaihteisto junan nokkapalalla -68-70 latat -68-70 pyörännavat, rummut ja akselit, ulos T2 nivelet ja sisään kuplan nivelet -70-> tukivarret (420mm), näyttäisi menevän "kivasti" sarvien sisään Kysymyksiä: -Mihin kulmaan tukivarsien kiinnityspala olisi hyvä hitsata? Riippuu korkeudesta juu? -Onko teillä ollut jotain jigejä hitsaukseen, että saa pyöränkulmat kohdalleen? Oikeesti varpaat paleltu tänään montussa, niin tuli vielä hetken tuumaustauko. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 Itse en ole vielä päässyt toteuttamaan mutta maailmalla olevia kommentteja seuranneena tein päätöksen että tulen rälläköimään edellisen omistajan hitsaamat irs korvat pois ja ostin pultattavat korvat tilalle. Näiden pultattavien kanssa on etuna se että kulmia pystyy säätämään jälkikäteen kun kiinteillä se on sitten siinä mitä se on. http://transporterhaus.de/index.php/product/irs-conversion-arm-clamp/ Quote Link to comment
pas2 Posted February 10, 2019 Share Posted February 10, 2019 (edited) Höpöhöpö poistettu Edited February 19, 2019 by pas2 Quote Link to comment
Tanhis Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Tuolla edellä mainitseman linkin takana oli myynnissä noita pultattavia irs kiinnikkeitä myös palliksen tukivarsille. Siittä en tiedä että miten ne mahtaa toimia kun olen elänyt siinä oletuksessa että palliksen osilla sisemmät tukivarren kiinnityspisteet menee vaihteistosarvien sisälle jonkunverran. Quote Link to comment
pas2 Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 (edited) Mun nähdäkseni siihen pitäisi sitten olla erikoistukivarret. Vai onko jossain mallissa lyhyempiä??? Edited February 19, 2019 by pas2 Quote Link to comment
pas2 Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 (edited) On 2/8/2019 at 10:47 AM, Tanhis said: Itse en ole vielä päässyt toteuttamaan mutta maailmalla olevia kommentteja seuranneena tein päätöksen että tulen rälläköimään edellisen omistajan hitsaamat irs korvat pois ja ostin pultattavat korvat tilalle. Näiden pultattavien kanssa on etuna se että kulmia pystyy säätämään jälkikäteen kun kiinteillä se on sitten siinä mitä se on. http://transporterhaus.de/index.php/product/irs-conversion-arm-clamp/ Ton linkin kiinnikkeet on kuplan tukivarsille. EDIT hups, löytyy siellä pallo-osillekin http://transporterhaus.de/index.php/product-category/splitscreen-bus/irs-conversion/ Ja tuon linkin säädettävä tuki tarvii noitten tekemät tukivarret. Edited February 11, 2019 by pas2 Ei osaa Quote Link to comment
Tanhis Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Noni eli vastasit samalla mun ihmettelyyn miten ne saa mahtumaan. Mutta selkeesti kyllä ratkaisuja alkaa olemaan. Quote Link to comment
pas2 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 (edited) Noniin. Ei se myöhäispallon tukivarsi tonne sovi lyhentämättä. Tietenkään kun myöhäispallon jousilatta on pidempi niin tukivarrenkin etäisyys pituussuunnassa on pari senttiä pidempi.(23mm) Nyt sitten varmaan joutuu lyhentämään noita tukivarsia, tekemään säädettävät kiinnityskorvat ja hitsaamaan sarvet takaisin nippuun. Kele. Olis pitäny funtsia vielä pari viikkoa. Edited February 26, 2019 by pas2 Quote Link to comment
pas2 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 (edited) Eli latta on myöhäispallossa 23mm pidempi kuin varhaisessa. Eli tukivarsi on myös auton pitkittäissuunnassa 23mm pidempi. Mitenkäs laatikko {vetarit}, pyöränkotelo ja silmä suhtautuu jos pyörä olisi 23mm taaempana? Edited February 12, 2019 by pas2 Quote Link to comment
pas2 Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Heh eihän uuden pallon Latat käy kun on eri boorit. Quote Link to comment
metake Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Nyt alkaa varmaankin hahmottua miksi näitä näkee yleensä enempi kuplan palikoilla irssitettynä... 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.