P_Valtonen Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 (edited) Elikkä mitä saa pelkällä miedolla nokalla + suuremmilla syltyillä (1915ccm), alunperin 1600 koneesta tehoa ulos n5000 rpm?Tavote oli saada herrasmiesmäisen ajoon laite, ei mikään kierros laite teinikortteriralliin.Mosasta muokattu alkuperäisestä poikkeavaksi: Öljy puolella FF pumppe-putsari-kenno, nokka C35 + aftermarket Febi nostajat. Sylinterit suurin mitä lohkoon saa menee järkevästi; AA'n 94mm. Kansissa jäykemmät jouset venoilla.Loppu mosa lähes 100% vakio osaa; isku 69 - uudet kannet (043valua HotMatsilta) 33/30 venoilla (pako 9mm varrella), kanavat ja palotila vakiot, ei tiputettu - vakio 1600'n 34mm kaasari - vakio imari + pässinsarvet, takapönttö kahdella huilulla (http://www.ahistaapi.fi!) - lohko ö-kanavistaan hiblattu, mutta se nyt ei tehoihin vaikuta.... - Vauhtis vakio 200mm - vakkari kiertokanget - etc - etcKyssäri kuuluu, mitä toi mosa anto tehoa penkityksessä toissaviikolla, kun kaasari ja sytty asetettiin paikalleen?Klikkaa lähin bojo, thänxEdit-1Sorry, unehtu mainita että on ns takapyöräteho. Joten vaihteiston häviöt oli pienentämässä teholukemaa. Edit-2 (20-1-2014) Korjattu muuttuneet linkit oikeiksi Edited September 3, 2014 by P_Valtonen Quote
Guest Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Kappas, putosin enemmiston aanestamaan luokkaan :) Quote
DOODAH Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Kappas, putosin enemmiston aanestamaan luokkaan :) ..niin voi optimistille käydä Quote
Ketsa Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Kappas, putosin enemmiston aanestamaan luokkaan :) ..niin voi optimistille käydä Tai sitten ne on niitä ameerikan hevosia... Quote
NordBling Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Eihän mun ehdotuksest jää mitään jäljelle jos siit ottaa laatikon kahinatki poissss Quote
-Alex- Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Vw trendsissä joskus uutta vakiokonetta penkitettiin eri valmistajien käärmeenpesien ja vaimentajien kanssa, tehoa oli 60-64hv välillä, ameriikan hevosvoimia...1,1 kerroin niillä? :D Quote
ARTO Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Mikäs oli tavoite/toteutunut seossuhde säätöjen ollessä täyskaasupenkityksessä kohdillaan huipputehon kierroksilla... 14, jotain vai selkeesti pienempi lukema? Oliko vaihteistona vanha puoliklonksuva vai uudennihkeillä osilla kasattu väännönvälittäjä? Entäs renkaat, jotkut 5.00 kaposilla orkkisvanteilla vai kirpputyyliset 10*15 vanteet isoille möhkörenkailla. Noihan on konespecsien lisäksi varsin oleellisia tietoja kun pyörätehoa metsästetään. Kerro noista tarkemmin niin saan esittää päin seiniä menevän arvaukseni:) 1 Quote
P_Valtonen Posted July 7, 2011 Author Posted July 7, 2011 Mikäs oli tavoite/toteutunut seossuhde säätöjen ollessä täyskaasupenkityksessä kohdillaan huipputehon kierroksilla... 14, jotain vai selkeesti pienempi lukema? *** En ollu paikalla itse. Nämä tiedot sain waunun omistajalta, joka taas ymmärtää moottoreista yhtäpaljon kun mä naisen logiikasta. Sorry tota tarkempaa dataa en omaa. Alakierroksilla oli rikampaa, kierrosten noustu matkanopeuteen (2500-3000 rpm) seokset oli himpun laihan puolella. Oliko vaihteistona vanha puoliklonksuva vai uudennihkeillä osilla kasattu väännönvälittäjä? *** Puoli klonksu. Mittarissa oli muistaakseni joku 150.000 mailia? Olen ajanu tolla laitteella parikerta, tarkempaa e muista (kiinnost koeajolla kaikki muu paitti mittarilukemat.....) Entäs renkaat, jotkut 5.00 kaposilla orkkisvanteilla vai kirpputyyliset 10*15 vanteet isoille möhkörenkailla. *** Orggis vantehet. Veikkaan että 165-185mm 15" nakit Noihan on konespecsien lisäksi varsin oleellisia tietoja kun pyörätehoa metsästetään. *** Jep jep Kerro noista tarkemmin niin saan esittää päin seiniä menevän arvaukseni:) *** ArtonArvaustaOdotellen Quote
P_Valtonen Posted July 7, 2011 Author Posted July 7, 2011 +50 äijää käyny veikkamassa, ei paha. Kiitos noista tähän mennessä tulleille. Odottelen vielä hetken jos tulis vielä muutama lisää. Quote
P_Valtonen Posted July 7, 2011 Author Posted July 7, 2011 Arto hoi, siekun olet meistä kahdesta paremmin perillä näistä kirjallisista nippeli tiedoista, niin paljonko on kuppelin voimansiirrossa häviöt abaut? Pääsen laskee taka gummi tehosta -> paljonko tulee abaut koneesta ulos.... Quote
P_Valtonen Posted July 7, 2011 Author Posted July 7, 2011 Jibii ! Yksi pitkänlinjan penkittäjä soitti ja ilmotti että kuppelissa voimansiirtoon hukkuu n20hp. Suuri kiitos Kouvola / Mikkeli välimaastoon :) Vai onko Artola muuta dataa ? Quote
mikko k Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Mun havainnot on kans luokkaa 15-20hv mitä menee volsun voimansiirtoon. Mitäs tästä arvailusta on palkintona.... ;-D Quote
DOODAH Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 Mun havainnot on kans luokkaa 15-20hv mitä menee volsun voimansiirtoon. Mitäs tästä arvailusta on palkintona.... ;-D ..Kumisaappaat? Quote
P_Valtonen Posted July 8, 2011 Author Posted July 8, 2011 Mitäs tästä arvailusta on palkintona.... ;-DKäviskö maine ilman mammonaa :) Jokos Arto kävi veikkaa? 64veikkausta kasassa . . . Quote
Marko Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 Tosta puuttuu se -10% vaihtoehto, eiks viritys oo onnistunu kun teho putoo alkuperäisestä alle 10% Quote
seppo mäntykivi Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 tää kiinnostaa sen verran, että älä Valtonen kovin montaa päivää pidä tietoa itselläsi! Quote
P_Valtonen Posted July 8, 2011 Author Posted July 8, 2011 Marco: Suat laittaa tuohon 50hp kohtaan tuossa tapaauksessa rustin Seppo: Tänään ennen ilta uutisia (voi kun 70 äänenstäjää menis sitä enen rikki) Quote
mikko k Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 Iltauutiset on menny ja 70 äänestäjää on nyt!! Tuloksia, Thänks!! ;-DD Quote
P_Valtonen Posted July 8, 2011 Author Posted July 8, 2011 Meinas mennä yliajalle..... Ellikkä tehot oli lapussa 74hp, joten lähin veikkaus oli 75hp. Toi tuntu musta alkuksi pieneltä, mutta kun tuohon lisää voimansiirron häviöt, alkaa tehot olemaan sillä tasolla, että uskon että +90% pirteempää konetta haluava tyyppi tulee tuolla teholla tyydytetyksi. Teho ei siis tuplaannu, mutta sillä suunnalla kuitekin. Varsinkin kun tehoja ei haeta sillä että kone alkaa toimimaan 5000 jälkeen, jolloin kadulla ajettavuus olis ihan hanurista. Se tuosta koneen spekseistä unehtu, että kannet oli alunperin one angle valve job klik (vasen kuva) ihan alunperin. Koneistutun tre angle valve job'in (ks em kuvan oikea laita) paikallisella koneistamolla. Ei siis mitään venturia, vaan ihan tää perinteinen. Samat mitä on ollu aikasemmissa kuplan kansissa jo vakiona Lopputulos 74hp + 20hp lootahäviöt = 94hp Spekulaationa; Sainko tuosta 6hp enemmän peltipakosella ja kunnon änärillä? Siihen enkä tulee vastausta loppu kesästä :) Tossa vielä loppu tulos: Quote
Ketsa Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 Noi viisitoista viisasta voisi muodostaa virallisen raadin, joka vastaa tästä eteenpäin "paljonko tehoa tulisi" -kysymyksiin tällä foorumilla... Tulisi vastauksiin todistetusti tietoa, eikä vaan mitätahansa mutua :-) Quote
mikan Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 Hitto, reippaasti enemmän tehoja kuin mun tupladellorto-tiukka nokka-jne moottorissa. :-( Tuo mosa vieläpä vakiokaasarilla! t. Mika Quote
Guest Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 Mitä mä tosta ymmärsi,ni hianot luvut noi piänel....Mut mikä VANHAA kiinnostas,on et miten toi vääntö puali? Muuttuko paljo? Alakiarroksille lisää/vähemmä? Trikessä ny semmottine kone,et kolmosella,ILMAN mummomaista kytki luistatusta,pystyy lähtee liikkeelle.Ite painan n105kg ja kyyris oli 40kg penskaki...HITTO ku tykkää tällässest ajost!!!!!=KIITTI Per Jernström!!! VIISAAMMAT varmast osaa lukee jo annetuista luvuista tänki,mut meikä ko ei noista paljo ole viäl perillä...Mitä täs yritän selvittää on,et pari mopooki tos on tullu testattua, mistä omistaja kehunu,et kaakkeja AINAKI 2sataa,mut ilman HELVETILLISIÄ kiarroksia käynti vanha pappamopon luakkaa.=meikä miälest KAIKKI koneelle tehty ollu TURHAA&TYPERÄÄ peetä!!! Oisko tääki miälipire/tottumus juttu??? Meinas mennä yliajalle..... Ellikkä tehot oli lapussa 74hp, joten lähin veikkaus oli 75hp. Toi tuntu musta alkuksi pieneltä, mutta kun tuohon lisää voimansiirron häviöt, alkaa tehot olemaan sillä tasolla, että uskon että +90% pirteempää konetta haluava tyyppi tulee tuolla teholla tyydytetyksi. Teho ei siis tuplaannu, mutta sillä suunnalla kuitekin. Varsinkin kun tehoja ei haeta sillä että kone alkaa toimimaan 5000 jälkeen, jolloin kadulla ajettavuus olis ihan hanurista. Se tuosta koneen spekseistä unehtu, että kannet oli alunperin one angle valve job klik (vasen kuva) ihan alunperin. Koneistutun tre angle valve job'in (ks em kuvan oikea laita) paikallisella koneistamolla. Ei siis mitään venturia, vaan ihan tää perinteinen. Samat mitä on ollu aikasemmissa kuplan kansissa jo vakiona Lopputulos 74hp + 20hp lootahäviöt = 94hp Spekulaationa; Sainko tuosta 6hp enemmän peltipakosella ja kunnon änärillä? Siihen enkä tulee vastausta loppu kesästä :) Tossa vielä loppu tulos: Quote
NordBling Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 Trikessä ny semmottine kone,et kolmosella,ILMAN kytki luistatusta,pystyy lähtee liikkeelle.Ite painan n105kg ja kyyris oli 40kg penskaki... Oliks penska kyydis viel lähdön jälkeenki? Quote
Guest Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 Toki!!!!! Iskä on rakennellu siihe turvavyöt ja kaikki!!!!Muutenki se on PELKKÄÄ selkänojaa koko vehje..... Trikessä ny semmottine kone,et kolmosella,ILMAN kytki luistatusta,pystyy lähtee liikkeelle.Ite painan n105kg ja kyyris oli 40kg penskaki... Oliks penska kyydis viel lähdön jälkeenki? Quote
Guest Jussinbussi Posted July 14, 2011 Posted July 14, 2011 Mulla itellä on bussin persiillä kokolailla samanlainen moottori mutta pienempänä 1776. Ja nyt kun sen viimein olen saanut käymään hyvin niin alhaalta kuin ylhäältäkin niin kovasti tyytyväisiä ollaan. Kyllä bussi kiihtyy, kulkee ja kiertää minusta aivan tarpeeksi. Bensa talous tosi hyvä, matkaa mennään kasin pintaan ja taajamassakin hyvin maltillisesti. Suunnitelmissa onkin joskus sitten kun herkiää köyhtymästä niin suurentaa komboa pitkäiskuisella akselilla. Solex 34 rokkaa rookerissakin. Quote
Guest Jussinbussi Posted July 15, 2011 Posted July 15, 2011 Olisipa hauska tietää mitä tuo linkin kones pitää sisällään. Hieno vääntö noin alhaisilla kierroksilla. Quote
NO H2O Posted July 15, 2011 Posted July 15, 2011 Olisipa hauska tietää mitä tuo linkin kones pitää sisällään. Hieno vääntö noin alhaisilla kierroksilla. Villinä arvauksena melkoisen vakiot kamppeet, näkyy vääntöhuippu ilmaantuvan aika alhaisilla kierroksilla. Eikä tuota kw-tehoakaan kovin kummoisesti ole, vaikka laatikon tms. häviöt huomioikin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.