Jump to content

Paljonko tehoa koneesta ?


Paljon tehoa koneesta? Mikä olis lähin arvo  

97 members have voted

  1. 1. Paljon tehoa koneesta? Mikä olis lähin arvo

    • - 50hp (1600ccm koneen vakio arvo alunperin)
      1
    • - 55hp
      4
    • - 60hp
      13
    • - 65hp
      13
    • - 70hp
      21
    • - 75hp
      23
    • - 80hp
      13
    • - 85hp
      6
    • - 90hp
      0
    • - 95hp
      4


Recommended Posts

Posted (edited)

Elikkä mitä saa pelkällä miedolla nokalla + suuremmilla syltyillä (1915ccm), alunperin 1600 koneesta tehoa ulos n5000 rpm?
Tavote oli saada herrasmiesmäisen ajoon laite, ei mikään kierros laite teinikortteriralliin.

Mosasta muokattu alkuperäisestä poikkeavaksi: Öljy puolella FF pumppe-putsari-kenno, nokka C35 + aftermarket Febi nostajat. Sylinterit suurin mitä lohkoon saa menee järkevästi; AA'n 94mm. Kansissa jäykemmät jouset venoilla.

Loppu mosa lähes 100% vakio osaa; isku 69 - uudet kannet (043valua HotMatsilta) 33/30 venoilla (pako 9mm varrella), kanavat ja palotila vakiot, ei tiputettu - vakio 1600'n 34mm kaasari - vakio imari + pässinsarvet, takapönttö kahdella huilulla (http://www.ahistaapi.fi!) - lohko ö-kanavistaan hiblattu, mutta se nyt ei tehoihin vaikuta.... - Vauhtis vakio 200mm - vakkari kiertokanget - etc - etc

Kyssäri kuuluu, mitä toi mosa anto tehoa penkityksessä toissaviikolla, kun kaasari ja sytty asetettiin paikalleen?

Klikkaa lähin bojo, thänx

Edit-1
Sorry, unehtu mainita että on ns takapyöräteho. Joten vaihteiston häviöt oli pienentämässä teholukemaa.

 

Edit-2 (20-1-2014)

Korjattu muuttuneet linkit oikeiksi

Edited by P_Valtonen
Posted
Kappas, putosin enemmiston aanestamaan luokkaan :)

 

 

..niin voi optimistille käydä

Posted
Kappas, putosin enemmiston aanestamaan luokkaan :)

 

 

..niin voi optimistille käydä

 

Tai sitten ne on niitä ameerikan hevosia...

Posted

Vw trendsissä joskus uutta vakiokonetta penkitettiin eri valmistajien käärmeenpesien ja vaimentajien kanssa, tehoa oli 60-64hv välillä, ameriikan hevosvoimia...1,1 kerroin niillä? :D

Posted

Mikäs oli tavoite/toteutunut seossuhde säätöjen ollessä täyskaasupenkityksessä kohdillaan huipputehon kierroksilla... 14, jotain vai selkeesti pienempi lukema?

 

Oliko vaihteistona vanha puoliklonksuva vai uudennihkeillä osilla kasattu väännönvälittäjä?

 

Entäs renkaat, jotkut 5.00 kaposilla orkkisvanteilla vai kirpputyyliset 10*15 vanteet isoille möhkörenkailla.

 

Noihan on konespecsien lisäksi varsin oleellisia tietoja kun pyörätehoa metsästetään.

 

Kerro noista tarkemmin niin saan esittää päin seiniä menevän arvaukseni:)

  • Like 1
Posted

Mikäs oli tavoite/toteutunut seossuhde säätöjen ollessä täyskaasupenkityksessä kohdillaan huipputehon kierroksilla... 14, jotain vai selkeesti pienempi lukema?

***

En ollu paikalla itse. Nämä tiedot sain waunun omistajalta, joka taas ymmärtää moottoreista yhtäpaljon kun mä naisen logiikasta. Sorry tota tarkempaa dataa en omaa.

Alakierroksilla oli rikampaa, kierrosten noustu matkanopeuteen (2500-3000 rpm) seokset oli himpun laihan puolella.

 

 

Oliko vaihteistona vanha puoliklonksuva vai uudennihkeillä osilla kasattu väännönvälittäjä?

***

Puoli klonksu. Mittarissa oli muistaakseni joku 150.000 mailia? Olen ajanu tolla laitteella parikerta, tarkempaa e muista (kiinnost koeajolla kaikki muu paitti mittarilukemat.....)

 

 

Entäs renkaat, jotkut 5.00 kaposilla orkkisvanteilla vai kirpputyyliset 10*15 vanteet isoille möhkörenkailla.

***

Orggis vantehet. Veikkaan että 165-185mm 15" nakit

 

 

Noihan on konespecsien lisäksi varsin oleellisia tietoja kun pyörätehoa metsästetään.

***

Jep jep

 

 

Kerro noista tarkemmin niin saan esittää päin seiniä menevän arvaukseni:)

***

ArtonArvaustaOdotellen

Posted

+50 äijää käyny veikkamassa, ei paha. Kiitos noista tähän mennessä tulleille.

Odottelen vielä hetken jos tulis vielä muutama lisää.

Posted

Arto hoi, siekun olet meistä kahdesta paremmin perillä näistä kirjallisista nippeli tiedoista, niin paljonko on kuppelin voimansiirrossa häviöt abaut?

 

Pääsen laskee taka gummi tehosta -> paljonko tulee abaut koneesta ulos....

Posted

Jibii !

Yksi pitkänlinjan penkittäjä soitti ja ilmotti että kuppelissa voimansiirtoon hukkuu n20hp.

Suuri kiitos Kouvola / Mikkeli välimaastoon :)

 

Vai onko Artola muuta dataa ?

Posted
Mun havainnot on kans luokkaa 15-20hv mitä menee volsun voimansiirtoon.

 

Mitäs tästä arvailusta on palkintona.... ;-D

 

..Kumisaappaat?

Posted
Mitäs tästä arvailusta on palkintona.... ;-D
Käviskö maine ilman mammonaa :)

 

Jokos Arto kävi veikkaa?

 

64veikkausta kasassa . . .

Posted

Marco: Suat laittaa tuohon 50hp kohtaan tuossa tapaauksessa rustin

 

Seppo: Tänään ennen ilta uutisia (voi kun 70 äänenstäjää menis sitä enen rikki)

Posted

Meinas mennä yliajalle.....

 

Ellikkä tehot oli lapussa 74hp, joten lähin veikkaus oli 75hp.

 

Toi tuntu musta alkuksi pieneltä, mutta kun tuohon lisää voimansiirron häviöt, alkaa tehot olemaan sillä tasolla, että uskon että +90% pirteempää konetta haluava tyyppi tulee tuolla teholla tyydytetyksi. Teho ei siis tuplaannu, mutta sillä suunnalla kuitekin. Varsinkin kun tehoja ei haeta sillä että kone alkaa toimimaan 5000 jälkeen, jolloin kadulla ajettavuus olis ihan hanurista.

 

Se tuosta koneen spekseistä unehtu, että kannet oli alunperin one angle valve job klik (vasen kuva) ihan alunperin. Koneistutun tre angle valve job'in (ks em kuvan oikea laita) paikallisella koneistamolla. Ei siis mitään venturia, vaan ihan tää perinteinen. Samat mitä on ollu aikasemmissa kuplan kansissa jo vakiona

 

Lopputulos 74hp + 20hp lootahäviöt = 94hp

 

Spekulaationa;

Sainko tuosta 6hp enemmän peltipakosella ja kunnon änärillä? Siihen enkä tulee vastausta loppu kesästä :)

Tossa vielä loppu tulos:

post-78-13888363497861_thumb.jpg

Posted

Noi viisitoista viisasta voisi muodostaa virallisen raadin, joka vastaa tästä eteenpäin "paljonko tehoa tulisi" -kysymyksiin tällä foorumilla... Tulisi vastauksiin todistetusti tietoa, eikä vaan mitätahansa mutua :-)

Posted

Hitto, reippaasti enemmän tehoja kuin mun tupladellorto-tiukka nokka-jne moottorissa. :-(

Tuo mosa vieläpä vakiokaasarilla!

 

t. Mika

Posted

Mitä mä tosta ymmärsi,ni hianot luvut noi piänel....Mut mikä VANHAA kiinnostas,on et miten toi vääntö puali? Muuttuko paljo? Alakiarroksille lisää/vähemmä? Trikessä ny semmottine kone,et kolmosella,ILMAN mummomaista kytki luistatusta,pystyy lähtee liikkeelle.Ite painan n105kg ja kyyris oli 40kg penskaki...HITTO ku tykkää tällässest ajost!!!!!=KIITTI Per Jernström!!! VIISAAMMAT varmast osaa lukee jo annetuista luvuista tänki,mut meikä ko ei noista paljo ole viäl perillä...Mitä täs yritän selvittää on,et pari mopooki tos on tullu testattua, mistä omistaja kehunu,et kaakkeja AINAKI 2sataa,mut ilman HELVETILLISIÄ kiarroksia käynti vanha pappamopon luakkaa.=meikä miälest KAIKKI koneelle tehty ollu TURHAA&TYPERÄÄ peetä!!! Oisko tääki miälipire/tottumus juttu???

Meinas mennä yliajalle.....

 

Ellikkä tehot oli lapussa 74hp, joten lähin veikkaus oli 75hp.

 

Toi tuntu musta alkuksi pieneltä, mutta kun tuohon lisää voimansiirron häviöt, alkaa tehot olemaan sillä tasolla, että uskon että +90% pirteempää konetta haluava tyyppi tulee tuolla teholla tyydytetyksi. Teho ei siis tuplaannu, mutta sillä suunnalla kuitekin. Varsinkin kun tehoja ei haeta sillä että kone alkaa toimimaan 5000 jälkeen, jolloin kadulla ajettavuus olis ihan hanurista.

 

Se tuosta koneen spekseistä unehtu, että kannet oli alunperin one angle valve job klik (vasen kuva) ihan alunperin. Koneistutun tre angle valve job'in (ks em kuvan oikea laita) paikallisella koneistamolla. Ei siis mitään venturia, vaan ihan tää perinteinen. Samat mitä on ollu aikasemmissa kuplan kansissa jo vakiona

 

Lopputulos 74hp + 20hp lootahäviöt = 94hp

 

Spekulaationa;

Sainko tuosta 6hp enemmän peltipakosella ja kunnon änärillä? Siihen enkä tulee vastausta loppu kesästä :)

Tossa vielä loppu tulos:

Posted
Trikessä ny semmottine kone,et kolmosella,ILMAN kytki luistatusta,pystyy lähtee liikkeelle.Ite painan n105kg ja kyyris oli 40kg penskaki...

 

Oliks penska kyydis viel lähdön jälkeenki?

Posted

Toki!!!!! Iskä on rakennellu siihe turvavyöt ja kaikki!!!!Muutenki se on PELKKÄÄ selkänojaa koko vehje.....

Trikessä ny semmottine kone,et kolmosella,ILMAN kytki luistatusta,pystyy lähtee liikkeelle.Ite painan n105kg ja kyyris oli 40kg penskaki...

 

Oliks penska kyydis viel lähdön jälkeenki?

Guest Jussinbussi
Posted

Mulla itellä on bussin persiillä kokolailla samanlainen moottori mutta pienempänä 1776. Ja nyt kun sen viimein olen saanut käymään hyvin niin alhaalta kuin ylhäältäkin niin kovasti tyytyväisiä ollaan. Kyllä bussi kiihtyy, kulkee ja kiertää minusta aivan tarpeeksi.

Bensa talous tosi hyvä, matkaa mennään kasin pintaan ja taajamassakin hyvin maltillisesti.

Suunnitelmissa onkin joskus sitten kun herkiää köyhtymästä niin suurentaa komboa pitkäiskuisella akselilla.

Solex 34 rokkaa rookerissakin.

 

Guest Jussinbussi
Posted

Olisipa hauska tietää mitä tuo linkin kones pitää sisällään. Hieno vääntö noin alhaisilla kierroksilla.

Posted
Olisipa hauska tietää mitä tuo linkin kones pitää sisällään. Hieno vääntö noin alhaisilla kierroksilla.

 

Villinä arvauksena melkoisen vakiot kamppeet, näkyy vääntöhuippu ilmaantuvan aika alhaisilla kierroksilla. Eikä tuota kw-tehoakaan kovin kummoisesti ole, vaikka laatikon tms. häviöt huomioikin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...