jrasi Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 Jotain tuon tyyppistä suunnittelinkin, kiitoksia. Quote Link to comment
vilkku Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Mä värkkäsin tälläisen pesurin katkaisimen. Poraa niitit pois paine venttiilistä, sen tilalle teet pellistä telineen pienelle mikro painonapille ja ruuvilla ja mutterilla kiinni. Tuohan onkin järkevää, kun on muutama tommonen katkaisija, jotka ei "pidä" eli ei toimi normaali käytössä! Quote Link to comment
jrasi Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Tänään hain 1600 arpamoottorin, B-lohko, yksreikäisillä hatuilla. Putkisto ja kaasari uupuu, mukaan sain kylläkin Weberin DAT34:n, pitäiskö tehdä imusarja sille, vai metsästänkö esim 30 tai 34 PICT:n jostain? Quote Link to comment
jrasi Posted April 23, 2012 Author Share Posted April 23, 2012 Nyt alkais olemaan arpa avattu, tällä kertaa vesi ei ollut vanhin VOITEHISTA... Kaksi pyttyä irti, kaksi on lujassa, sitten koitetaan keksiä jotain, millä irrottaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 tuosta mallia jumittuneen pytyn irroitukseen. Quote Link to comment
jrasi Posted April 23, 2012 Author Share Posted April 23, 2012 Ei tuo onneksi ihan noin paha ole :) Aattelin kokeilla ihan vain 36mm hylsyllä pyörittää vauhtipyörästä. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Vähän lämpöä ja poltttoöljyä perään niin eiköhän se siittä. Quote Link to comment
jrasi Posted May 1, 2012 Author Share Posted May 1, 2012 Nyt on enää yksi sylinteriputki jumissa, sekin liikahti jo pari milliä, virittelin koneen sitten kyljelleen kuormaliinan, työpöydän vetolaatikoston ja satulatuolin avulla, nyt on pytyssä CRC:n penetraatioöljy tekemässä tehtäviään. Kannet täytyisi myös putsata... Ohjurit, seetit, venttiilit, kaikki näyttävät hyviltä, mutta hometta yms. kanavat täysi. Quote Link to comment
jrasi Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 Saakeli, kun ei meinaa tuo kone luovuttaa, yksi sylinteri on vain jumissa, ei tosin sattunut tallille mitään stendaria kummoisempaa lämmityslaitetta matkaan. Männän helma jo pilkistää noin sentin, muutaman millin tuo on jo liikkunut. Mikäs olisi paras tapa liotella männänrenkaat irti, mäntiä irroittamatta, ylimmäinen tuntuu olevan kaikissa jumissa, alempi ja öljyrenkaat taasen liikkuvat ihan nätisti. Hyvässä hapessa näyttäisi mosa muuten olevan, epäilen, että onkohan aikanaan rempattu ja hetken ajelun jälkeen on alkanut kauhea kilinä ja kolina, sitten on loppunut inspiraatio ja mosa on heitetty pihan perälle kasvamaan horsmaa... Oli yksi kannen mutteri irti, löytyi venttiilikopan pohjalta. Quote Link to comment
jrasi Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Jahas, talli tyhjennetty, kupla siirtyi anoppilaan Massey Fergusonin ja IH:n seuraksi. Jos vielä yhden koneen kävis hakemassa, tällä kertaa 1600 kaksreikäkansilla, jos vaikka tänä kesänä vähän pääsis sivutiellä kokeilemaan. Koirat haukkuu ja... ...karavaani kulkee Porakonekin näköjään pitäis ostaa: Hitatsista loppu tatsi Quote Link to comment
jrasi Posted August 4, 2012 Author Share Posted August 4, 2012 Nythän se myrkyn lykkäs, kaikki pinnapultit poikki, kun lämmönvaihtimia irroitin. Eli poraushommiks menee... Quote Link to comment
Anpu Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Nythän se myrkyn lykkäs, kaikki pinnapultit poikki, kun lämmönvaihtimia irroitin. Eli poraushommiks menee... Hitsaa mutterit tynkiin, lähtee paljon helpomalla. Quote Link to comment
jrasi Posted August 4, 2012 Author Share Posted August 4, 2012 Been there, done that, ei lähteny, katkes loputkin. Quote Link to comment
jrasi Posted August 5, 2012 Author Share Posted August 5, 2012 Noh, tilasin helicoilit sumujen saarelta (posteineen puolet Suomen hinnoista) ja pakoputkeen tiivisteitä Oberilta. Kannattaiskohan noihin kiinalaisiin J-putkiin vaihtaa nuo kiinnityslaipat, ei kauhean vakuuttavan oloiset tiivistymisen kannalta, vai koittaisko vain hioa ne vähän suoremmaksi? Kummipoka (3v) halusi ruuvata, sai siis vaihtaa tulpat: Sitten oli pakko kysyä:"Mikäs susta tulee isona?", johon mekaanikko vastasi: "Minusta tulee isona kupla!" Quote Link to comment
Marko Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Monesti ne kiinan laipat on niin ohutta materiaalia ettei saa mitenkään tiiviiksi kun laippa taipuu sitä mukaa kun kiristät. Quote Link to comment
jrasi Posted October 22, 2012 Author Share Posted October 22, 2012 Vanhemmat kuvat häipyvät kohta, kun kuvat.fi muuttuu maksulliseksi, mutta eipä se haittaa. Kesä on ohi, tuli ryhdyttyä ukkomieheksi ja rintamamiestalon omistajaksi, nyt olis sitten se oma talli, jossa harrastaa. Sitähän saattaa ennen lumia vielä joutua ajamaan auton anoppilasta kotiin. Mukava oli asentaa tuo kärmes, kun kiinalaiset j-putket istuivat kohdalleen täydellisesti... ...muutaman ärräpään ja vääntelyn jälkeen. Quote Link to comment
jrasi Posted October 30, 2012 Author Share Posted October 30, 2012 Oberilta odotellaan pakettia, uudet sytkäromut (puolaa lukuunottamatta, niitä löytyy kolme, joista nyt yksi toivottavasti edes pelaa) ja ilmanputsari tulossa... Sopivasti lumetkin suli pois, kohta sitä vissiin joutuu toteuttamaan tämän "kesän" ekat ajot kuplalla. Mitenköhän tuon jäähyn kanssa käy, kaikki vivustot tuntuvat liikkuvan, mutta autostahan on jo säätönamiskat raksittu aikapäiviä sitten pois. Vaijeri hittoon ja hit the road? Meneekös ryypyltä ja jälkikäynninestosolenoidilta piuha puolan plussalle (34PICT)? Entäs laturin rungosta lähtevä ruskea piuha, vedänkö auton runkoon? Quote Link to comment
jrasi Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 Kone paikallaan... Ei per.... vaan käynnisty. Startti pyörittää, pumppu sytkyttää bensaa kaasarille, jos kurkusta tarjoilee bensaa tahi pilottia, paukuttelee putkeen. Jos seuraavaksi kaasarin putsaus projektiksi... Quote Link to comment
MU Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Sytytyksen ajoitus / sytytysjärjestys kohdillaan? Quote Link to comment
jrasi Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 Pitäis olla, ainakin siellä päin. Mutta täytyy huoltaa kaasari ensin, ei oikein tullut muualta bensaa, kuin kiihdytyspumpulta. Solenoidille tulee kyllä virta ja naksahduskin kuuluu, mutta täytyy tuossa pöydällä tutkia. Quote Link to comment
metake Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Vaikka ottaisit kaasarin kokonaan pois, niin pitää pörähtää kun kurkkuun kaataa bensaa tai pilottia, eli vika ei ole kaasarissa. Sytytysjärjestystä ja/tai ajoitusta epäilisin minäkin.. Quote Link to comment
jrasi Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 Jeps, tsekataan sekin. Samaa rupesin tuossa myös funtsimaan, että pitäisihän sen paremmin käydä, kuin vain pamautella. Quote Link to comment
jrasi Posted November 20, 2012 Author Share Posted November 20, 2012 No eipä tullut turhaan hankittua tuota kaasarin korjaussarjaa, kiihdytyspumpun kalvo kivikova ja ryypyn kalvossa repeämiä. Kohokammion pohjalla oli myös jos jonkinmoista kuraa. Mitenkäs tuon ryyppyelementin tulisi käyttäyä, kun siihen kytketään virta? Elementti on siis irroitettuna ja kokeilin antaa 12V siihen nastaan ja - löin elementin runkoon, ei puhunut yhtään mitään, vastuksia en huomannut mitata. Jälkikäynninestosolenoidi kyllä pelasi samalla periaatteella. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Kun ryyppy elementille antaa virtaa niin aika pian pitäisi ruveta punahehkua tai liikettä näkymään. Ja se maakontakti kannattaa varmistaa/puhdistaa kun välillä ottaa huonosti maita kun on niin hapettunut. Quote Link to comment
jrasi Posted November 21, 2012 Author Share Posted November 21, 2012 Okei, täytyy hinkuttaa se kello puhtaaksi Quote Link to comment
jrasi Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Nonniin, nyt olis auto omassa tallissa ja talli omassa pihassa, josko pikkuhiljaa sais jotain aikaiseksi... Ja ei siinä ryyppykellossa vikaa ollutkaan, ei vaan ihan riittänyt tuossa Lidlin moottoripyörälaturissa virta hehkuttamaan sitä kierukkaa... Quote Link to comment
jrasi Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Kaasuvaijerin vaihdoin, olipas aika savotta, kun korin ja moottorin välinen kuori oli irrallaan, sitten se jäähykopan läpi menevä putki ei pysynyt paikallaan. Lopulta kun sain vaijerin ähellettyä paikalleen, totesin laittaneeni sen väärinpäin, kun edellisen vaijerin oli joku asentanut väärinpäin ja minä poika se vain katsoin mallia vanhasta, enkä ajatellut. Sitten kymysys, mikäs sen harmaan mötikän funktio on, jonka kautta bensalinja kiertää sekä ennen, että jälkeen pumpun? Joku paineentasaaja? Sitten onko jotain perussäätöö PICT34:n seosruuville, ilmaruuville ja kiihdytyspumpulle, helpottais ehkä tuota ensistarttia. Koneena siis tietääkseni vakio 1600, 2-reikäisillä kansilla (no okei, kärmeksellä ja putsarilla varustettuna). Quote Link to comment
Paadre Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 http://www.fvwa.fi/yleista/225-kaasuttimen-saato Tossa olisi kohtalaisen hyvä tarina kaasuttimen säätämisestä. Quote Link to comment
jrasi Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Kylläpäs nyt ahistaa... Ei oikein meinaa pyörittää, hetken ja sitten kuuluu akun luota terävä napsahdus ja virrat häviävät... Seuraavaksi startin pudistukseen. Quote Link to comment
jrasi Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Ei onneksi vika ollutkaan startilla asti, akunkenkien putsaus ja kunnon kiristys, kyllä pyörittää. Sitten sytytyshetken kimppuun, tällä hetkellä kipinä on jossain äänenvaimentimen nurkilla, täytyy saada se lähemmäs palotilaa... EDIT: Ensin jysäytti putkeen, käänsin sytkää 180 astetta. Sitten jysäytteli imusarjaan, sitten tsekkasin syttyjärjestyksen ja siellähän oli 90 astetta pielessä piuhat. Nyt jo melkein sain vekottimen käymään, loppui vaan akku noiden starttausyritysten tuoksinnassa. Quote Link to comment
jrasi Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Se käy! Ei vaan käy tyhjäkäyntiä lämpöisenä, vaikka kuinka vääntelee tuon ohjeen mukaan ruuveja. Sytkän pitäisi olla merkillään, kärkivälin ok ja venttiilit on säädetty. Ryyppy pelaa, solenoidi pelaa ja kylmänä käy tyhjää hyvin. Vasta kun ryyppyläppä aukeaa kokonaan, sammuu. Saattaa käydä hetken ja sitten alkaa kierrokset putoamaan ja kaasulla härnäämällä voi saada taas ottamaan kierroksia. Muuten tuossa pihassa kun ajelin ees taas, tuntui pelaavan hyvin. Kärjet, konkka, pyörijä, jakajankansi on uutta Bosch-osaa, uudet tulpanjohdot (EMPI Made in USA), uudet tulpat (Bosch)... Sopivan bensaletkun puuttuessa jätin sen paineentasaajan (vai mikä onkaan) pois, voiko olla vaikutusta? Quote Link to comment
jrasi Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Tähän siirryttiin omin voimin: Quote Link to comment
HSuomi Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Tyhjäkäyntipiiri tukossa varmaankin. Koitin ultraäänipesua ja ties mitä kaikkea omaan kaasariin kunnes kyllästyin. Sitten ostin 100€:llä uuden kaasarin ja on toiminut moitteetta vuosia. Quote Link to comment
jrasi Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Juu, vähän samanlaiset suunnitelmat täällä. Täytyy vielä käyttää tuolla yhdellä pajalla näytettävänä ennen leimaa. Mutta nyt pääsee siistimään konehuonetta. Sitten keulan sähköjen kimppuun. Quote Link to comment
jrasi Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Nyt on kaasari ultraäänikylvyssä, jos ei tuolla tokene, ostetaan sitten vaikka Aircooledilta uusi. Tämmöisen hankin hönkimään tuulilasille, täytyy vielä hakea samasta liikkeestä esivastuksellinen kytkin tuolle. Uudet lisämittaritkin tilasin (öljynpaine, lämpötila ja voltti). Eiköhän tässä pitäisi pääsiäisen pyhiksi olla vähän askarreltavaa. Quote Link to comment
jrasi Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Nyt on kaasari putsattu, pitäis vielä kasata. Oli seosruuvistakin tiiviste kaput, ilmeisesti asentaessa mennyt silpuksi, onneksi on tuo vanha seosruuvi tiivisteineen tallessa, täytyy laittaa se. Oberilta tilasin hanskalokeron, puskureiden kiinnikkeet tiivisteineen ym. pientä... Vappu lähestyy Quote Link to comment
jrasi Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Nyt löyty lämmin tyhmäkäyntikin, vähän korkealla, mutta käy sentään. Sitten löytyi vähän norjankromia Tuo oli jo tiedossa (huomatkaa myös komea edellisen omistajan tekemät paikat reunoilla), mutta keulapalan vierestä kun tuli raavittua vähän massaa pois: Alkaa se tavaratila jo näyttämään vähän siistimmältä, kun sieltä poisti noin kilometrin erinäisiä piuhanpätkiä ja ämpärillisen teipillä, abikoilla ja sokerinpaloilla tehtyjä liitoksia. Kuvat klikkaamalla isommiksi Quote Link to comment
jrasi Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Lanka palaa... Olishan tuohon ollut viisaampaa vaihtaa koko keulapala, mutta nytten pitäis olla lujaa peltiä vararengaskotelon pohjankin. Saumakittiä, maalia ja röpömassaa vielä, niin sehän on parempi kuin uusi venäläinen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.