-Alex- Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 Joo, sisälokasuojaan asennettavaa kivisuojattua tankkia mietitty kans, vaatii vain pari loiskelevyä sisään. Vaikuttaa ok paikalta tuo conceptracing, tosin kykenen valmistuttaan paikallisesti sellaisen kuin haluan. Quote
PZQ Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Muista ottaa suunnittelussa/sijainnissa huomioon, myös tankin imuputken sulkuventtiilin operointi. Sähkoinen sulku tietenkin hyvä vaihtoehto.. Vai asennatko takaiskun imuputkeen? -Pete- Quote
-Alex- Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 En oo ihan varma, mutta imuputki tulee aika alas, ehkä jopa pumpun imuliitännän alapuolelle, ja letkuun mutka kenties, niin ei tartte sulkuventtiiliä. Näin ainakin sanoi automaalari jolla useammassa autossa ollut kuivasumppu.. Quote
PZQ Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Imuletkussa oleva mutka täytyisi tulla tankin pinnan yläpuolelle, muutoin koneen sumppu täyttyy samaan tasoon tankin pinnan kanssa.. Sanoo maalari mitä tahansa:) -Pete- (Tällä hetkellä 5 sumppu periaatteella toimivaa konetta työkäytössä) Quote
-Alex- Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 Joo, tuo on totta. Käsittääkseni vanhoissa 911 koneissa säiliö oli silleen että koneen sammutettua öljy täytti kampikammion, mutta jäi sylintereiden alapuolelle. Mutkan laittaminen ei oo ongelma, toi letku on taipuisaa. Muuten, missä työkoneissa on kuivasumppu? kaivinkone, pyöräkone tms epätasaisella alustalla liikkuva? Imuletkussa oleva mutka täytyisi tulla tankin pinnan yläpuolelle, muutoin koneen sumppu täyttyy samaan tasoon tankin pinnan kanssa.. Sanoo maalari mitä tahansa:) -Pete- (Tällä hetkellä 5 sumppu periaatteella toimivaa konetta työkäytössä) 1 Quote
PZQ Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Isoissa laivadieseleissä pääsääntöisesti sumpputankki koneen kuivasumpun alla, mutta jos tankki sijoitettu muualle niin imuputkessa takaisku esim. Kaivinkone etc konstruktioista ei itsellä tietoa. Olen nähnyt sellaisenkin, että imuputki tankin sisällä heittää lenkin pintaa kohden.. Oma olettamus että poken tankissa tehty myös näin? Ja kaikki kuivasumppu voge ukot muistavat varmasti, sen yhden kokemuksen jälkeen avata sulkuventtiilin... Se kun ei kuulemma unohdu kun kerran kiinni ::)) -Pete- Quote
-Alex- Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 Heh, oon kuullut kans. Toi hana ei "jostain" syystä houkuttele :)) Ja kaikki kuivasumppu voge ukot muistavat varmasti, sen yhden kokemuksen jälkeen avata sulkuventtiilin... Se kun ei kuulemma unohdu kun kerran kiinni ::)) -Pete- Quote
PZQ Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Heh, oon kuullut kans. Toi hana ei "jostain" syystä houkuttele :)) Turvallisinta on lisätä katkaisija mikä estää startin, jos käsiventtiili sulku asennossa -Pete- Quote
Rebel Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Meidän ratamöhkössä asia ratkaistu niin että starttinappi on hanan alla piilossa kun hana on kiinni. Quote
-Alex- Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 (edited) Kätevin olisi sähköventtiili/hana joka aukeaa kun virta laitetaan päälle. http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/oil-pumps-pressure-accumulators/canton-accusump-electric-valve-kit Tai sitten vain letkuun mutka sekä säiliö vähän alemmas kuin pumppu. Luulen että kokeilen jälkimmäistä aluksi. Edited April 30, 2014 by -Alex- Quote
PZQ Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 (edited) Hyvä idis:) -Pete- Edited April 30, 2014 by PZQ Quote
metake Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 (edited) Tai sitten vain letkuun mutka sekä säiliö vähän alemmas kuin pumppu. Ei se mutka auta yhtään mitään koska se letku toimii lappona. Jos ei ole venttiiliä niin öljyä valuu koneeseen kunnes säiliön ja koneen öljynpinta on tasan, vaikka tekisit letkuun mutkan kuinka korkealle. Edited April 30, 2014 by metake Quote
-Alex- Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 (edited) No toi sitten imulinjaan http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/oil-pumps-pressure-accumulators/canton-accusump-electric-valve-kit Edited April 30, 2014 by -Alex- Quote
mikko k Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 (edited) Seuraava postaus... Edited April 30, 2014 by mikko k Quote
mikko k Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Yksi vaihtoehto voisi olla käyttää 911 tyyppistä sumppu säiliötä, asentaisi lokasuojan sisäpuolelle ralli-kupla tyyliin.. Mä teetätin junikseen, gaso tankin mittojen mukaan täällä---> http://www.conceptracing.co.uk/ Suosittelen!! Sinne vaan meiliä, niin valmistavat sellaisen sumpun kun haluaa/mahtuu. -Pete- Tähän siis piti vastata että: Kyllä Suomessakin osataan hitsata alumiinista sellainen sumppu-, bensa- jne. säiliö kun halutaan. Toki se on hienompaa tilata ulkomailta... Quote
-Alex- Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 (edited) Joo mitä sitä ulkomailta tilaan kun paikallisesti hyvillä suhteilla saan sorvautettua, mankeloitua ja hitsautettua.. Edited April 30, 2014 by -Alex- Quote
PZQ Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Tähän siis piti vastata että: Kyllä Suomessakin osataan hitsata alumiinista sellainen sumppu-, bensa- jne. säiliö kun halutaan. Toki se on hienompaa tilata ulkomailta... En epäile etteikö osattaisi Suomessakin.. Tämä nyt oli kuitenkin halvin vaihtoehto, mukaan lukien paikalliset alumiini hitsaus firmat.. Ja satuin nyt olemaan silloin ihan siin huudeilla:) -Pete- Quote
-Alex- Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 Tämä nyt oli kuitenkin halvin vaihtoehto, mukaan lukien paikalliset alumiini hitsaus firmat.. Ei oo halvin :D Quote
-Alex- Posted May 1, 2014 Author Posted May 1, 2014 Siksi tuota samaa paikkaa miettinytkin missä Tomillakin on säiliö. Quote
Jarmo Lummi Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 (edited) Hienoja osia Edited May 5, 2014 by Jarmo Lummi Quote
-Alex- Posted May 2, 2014 Author Posted May 2, 2014 Ei Ei Ei...... D Mitä sitä lisää vuotokohtia putkisto+letku yhdistelmällä kuten ketsa totesi aikanaan ja letkua on tarpeeksi eteen asti. Uusissa autoissa vararenkaan puuttuminen on suorastaan virhe, eli säästöstä kysymys. Ei yksi 5 litraa öljyä sisältävä säiliö taka-akselin kohdalla niin merkittävästi muuta painonjakaumaa, niin että sen tuntisi. Ainakin 996 ja joissain 997 malleissa on oikea varapyörä ja "ravisteltavista" pulloista ei rengaskorjaamot pidä erityisesti kun avattaessa potilasta tulee sotkuinen yllätys. Eli vararengasta ja tavaratilaa tarvitaan kun ei ole kysymys 100% kilpa-autosta. Quote
APO Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Uusissa autoissa joissa ei vararengasta ole käytetään yleensä runflat-renkaita, eli reunavahvistettuja joilla voi ajaa maltillisesti myös ilman ilmaa. Tai näin ainakin bemarissa. Se että harrasteautoon pitää ehdottomasti saada vararengas, sitä en kyllä ymmärrä alkuunkaan. Etenkään autossa jossa kaikki ylimääräinen paino pitää saada pois. Täyttöpullo ei paljoa paina ja uusia renkaita saa kaupasta. No mutta näähän on vaan mielipiteitä :) Quote
ARTO Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 (edited) Höpsistä molemmat, ehkä joissain merkeissä runflatti yleinen, mutta monille merkeille täysin turha varuste vaikka peräkontista löytyy pelkkä kilon painoinen minikompura + paikkamömmöpullo. Vararengas myöskin aika turha varuste eikä syyttä poistunut lähes kaikista uusista. rengasrikkoja tapahtuu helvetin vähän ja jos sattuukin, niin moniko vaihtaa räntäsateessa heiveröisellä tunkilla + rempula-avaimella. Se tästä vielä puuttuiskin kun tähän kuplaan survotaan 285/30-19 kokonen vararengas vanteineen kyytiin,hih. Edited May 2, 2014 by ARTO Quote
-Alex- Posted May 2, 2014 Author Posted May 2, 2014 Joo, 285/30.... http://forums.pelicanparts.com/uploads18/000_10731294013974.jpg Etenkään autossa jossa kaikki ylimääräinen paino pitää saada pois. Missä niin lukee? Quote
APO Posted May 3, 2014 Posted May 3, 2014 Joo, 285/30.... http://forums.pelicanparts.com/uploads18/000_10731294013974.jpg Missä niin lukee? Oletin vaan Quote
Jarmo Lummi Posted May 3, 2014 Posted May 3, 2014 (edited) Hienoja osia, hyvä G-Look Edited May 5, 2014 by Jarmo Lummi Quote
ARTO Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Musasaundit a la W.A.S.P. ja moottorimökä WASP:in kautta, oujee:) Quote
-Alex- Posted May 7, 2014 Author Posted May 7, 2014 (edited) .... Edited May 11, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted May 18, 2014 Author Posted May 18, 2014 Homma hanskassa ja rahaa palanut=hyvin etenee ;) Quote
Pedalpusher Posted May 20, 2014 Posted May 20, 2014 Siististi tehty tuo takasivupahvin alunen. Aika usein nuokin on happamat jos kynnys on mätä, niinkuin itselläkin. Ja mitään repro-osia en ole nähnyt tuohon paikkaan kaupattavan. Pitää itse myös bongata nuo paikat, ehkä sieltä averysiltä jos ei lähempää löydy. Tuskin varaosiksi myytävissä nuo paikat hyviä on jos täältä suomesta kattelee. -Mikko- Quote
-Alex- Posted May 20, 2014 Author Posted May 20, 2014 (edited) Joo, tosi vaikea oli löytää suomesta/saksasta/briteistä edes purkuautosta.. Noi maksoi alle 200€ posteineen ja tulleineen. Saksasta saa kokonaisiakin, mutta hinta hirvittää postikulujen kanssa: http://www.vw-ersatzteilvertrieb.com/Kaefer-Teile/Blechteile/Seitenteile-komplett-hinten/Innenseitenteil-ab-1968-Links.html Käsittääkseni ei löydy reprona. Ruori ja kuivasumpun tason merkkivalokin tuli ostettua, nyt vähäks aikaa kaikki suurempi ostaminen saa jäädä. Ratin myin kun ei ollutkaan sellainen kuin kuvittelin kuvien perusteella.. Edited August 7, 2014 by -Alex- Quote
ARTO Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Hieno putki. Toihan on osaavalle putkisahaajalle/hitsaustaitoiselle aika helppo reprota. 90 + 90 + 180 + 180 + 90 asteiset ja sama toiselle puolelle + yhdyspala ja pim, putkisto sopivasti leikeltynä/hitsattuna/käänneltynä valmis. Ei muuta kuin arpomaan halkaisijat + pituudet:) 1 Quote
-Alex- Posted September 2, 2014 Author Posted September 2, 2014 Olen jo valinnut lähelle alkuperäissävyä vastaavan, kaaret samaan väriin. Vanteet 3-osaiset Kerscher KRS metallinhohtoharmaalla keskiöllä. Vanne on ulkoisesti samanlainen kuin kuvan autossa: http://forums.pelicanparts.com/uploads10/lt+rear1180662776.jpg Quote
-Alex- Posted September 9, 2014 Author Posted September 9, 2014 (edited) Jes, kaaria laitellaan, vanha pääkaari siistittiin ja puhallettiin vanhoista maaleista pois. Tosin kova flunssa haittaa harrastuksia. Ehkä ei, ehkä vois vetää etukaarista putket mendeolaan, jos onnistuu helpolla. Todennäköisesti laitetaan kaaret osittain tai kokonaan pulttaamalla fia hyväksytyin kartioholkein (made in kalajoki tosin). Kerran mietein noita korin muttereita, tässä 70-lukulaisessa noita ihmeen prässättyjä muttereita, jotka siis ei oo edes hitsaamalla kiinni. Kokonaisessa nokkapalassa erilaiset mutterit, mutta eipä se haittaa vaikka näkyy vähäsen. Takaluukkuun tulee ilmareikiä ja siihen päälle rekkarikilven aluslevy alumiinista, tais jossain saksalaisessa germanlookkerissa olla just samanlainen. Mahdollisesti myös ilmantuloa lisää läppärungoille pleksisten takasivuikkunoiden ja tuliseinän kautta tyyliin Juha Taposen 1303 germanlookkerin. Taitaa tän vuoden budjetti mennä kokonaan maalaustöihin, enskeväänä sitten kannet työnalle ja etuvanteiden hankintä näin alkuun. Vieläkin palloittelen 17" ja 18" vanteiden välistä, rengasvalintaa kapeampaan päin mietitty ja tarjontaa rengaskoista katsottu. Edited September 9, 2014 by -Alex- Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.