Jump to content

VW 1300 '72 GT3 RS


Recommended Posts

Imuletkussa oleva mutka täytyisi tulla tankin pinnan yläpuolelle, muutoin koneen sumppu täyttyy samaan tasoon tankin pinnan kanssa..

Sanoo maalari mitä tahansa:)

 

-Pete- (Tällä hetkellä 5 sumppu periaatteella toimivaa konetta työkäytössä)

Link to comment

Joo, tuo on totta. Käsittääkseni vanhoissa 911 koneissa säiliö oli silleen että koneen sammutettua öljy täytti kampikammion, mutta jäi sylintereiden alapuolelle.

 

Mutkan laittaminen ei oo ongelma, toi letku on taipuisaa.

 

Muuten, missä työkoneissa on kuivasumppu? kaivinkone, pyöräkone tms epätasaisella alustalla liikkuva?

 

 

Imuletkussa oleva mutka täytyisi tulla tankin pinnan yläpuolelle, muutoin koneen sumppu täyttyy samaan tasoon tankin pinnan kanssa..

Sanoo maalari mitä tahansa:)

 

-Pete- (Tällä hetkellä 5 sumppu periaatteella toimivaa konetta työkäytössä)

  • Like 1
Link to comment

Isoissa laivadieseleissä pääsääntöisesti sumpputankki koneen kuivasumpun alla, mutta jos tankki sijoitettu muualle niin imuputkessa takaisku esim.

Kaivinkone etc konstruktioista ei itsellä tietoa.

 

Olen nähnyt sellaisenkin, että imuputki tankin sisällä heittää lenkin pintaa kohden..

Oma olettamus että poken tankissa tehty myös näin?

 

Ja kaikki kuivasumppu voge ukot muistavat varmasti, sen yhden kokemuksen jälkeen avata sulkuventtiilin...

Se kun ei kuulemma unohdu kun kerran kiinni ::))

 

-Pete-

Link to comment

Heh, oon kuullut kans. Toi hana ei "jostain" syystä houkuttele :))


 

Ja kaikki kuivasumppu voge ukot muistavat varmasti, sen yhden kokemuksen jälkeen avata sulkuventtiilin...

Se kun ei kuulemma unohdu kun kerran kiinni ::))

 

-Pete-

Link to comment

Tai sitten vain letkuun mutka sekä säiliö vähän alemmas kuin pumppu.

Ei se mutka auta yhtään mitään koska se letku toimii lappona. Jos ei ole venttiiliä niin öljyä valuu koneeseen kunnes säiliön ja koneen öljynpinta on tasan, vaikka tekisit letkuun mutkan kuinka korkealle.

Edited by metake
Link to comment

Yksi vaihtoehto voisi olla käyttää 911 tyyppistä sumppu säiliötä, asentaisi lokasuojan sisäpuolelle ralli-kupla tyyliin..

 

Mä teetätin junikseen, gaso tankin mittojen mukaan täällä---> http://www.conceptracing.co.uk/

Suosittelen!! Sinne vaan meiliä, niin valmistavat sellaisen sumpun kun haluaa/mahtuu.

 

-Pete-

Tähän siis piti vastata että:

 

Kyllä Suomessakin osataan hitsata alumiinista sellainen sumppu-, bensa- jne. säiliö kun halutaan. Toki se on hienompaa tilata ulkomailta...

Link to comment

Tähän siis piti vastata että:

 

Kyllä Suomessakin osataan hitsata alumiinista sellainen sumppu-, bensa- jne. säiliö kun halutaan. Toki se on hienompaa tilata ulkomailta...

 

En epäile etteikö osattaisi Suomessakin..

Tämä nyt oli kuitenkin halvin vaihtoehto, mukaan lukien paikalliset alumiini hitsaus firmat..

Ja satuin nyt olemaan silloin ihan siin huudeilla:)

 

-Pete-

Link to comment

Ei Ei Ei...... D

 

 

 

Mitä sitä lisää vuotokohtia  putkisto+letku yhdistelmällä kuten ketsa totesi aikanaan ja letkua on tarpeeksi eteen asti. Uusissa autoissa vararenkaan puuttuminen on suorastaan virhe, eli säästöstä kysymys. Ei yksi 5 litraa öljyä sisältävä säiliö taka-akselin kohdalla niin merkittävästi muuta painonjakaumaa, niin että sen tuntisi. Ainakin 996 ja joissain 997 malleissa on oikea varapyörä ja "ravisteltavista" pulloista ei rengaskorjaamot pidä erityisesti kun avattaessa potilasta tulee sotkuinen yllätys. Eli vararengasta ja tavaratilaa tarvitaan kun ei ole kysymys 100% kilpa-autosta.

Link to comment

Uusissa autoissa joissa ei vararengasta ole käytetään yleensä runflat-renkaita, eli reunavahvistettuja joilla voi ajaa maltillisesti myös ilman ilmaa. Tai näin ainakin bemarissa.

 

Se että harrasteautoon pitää ehdottomasti saada vararengas, sitä en kyllä ymmärrä alkuunkaan. Etenkään autossa jossa kaikki ylimääräinen paino pitää saada pois. Täyttöpullo ei paljoa paina ja uusia renkaita saa kaupasta.

 

No mutta näähän on vaan mielipiteitä :)

Link to comment

Höpsistä molemmat, ehkä joissain merkeissä runflatti yleinen, mutta monille merkeille täysin turha varuste vaikka peräkontista löytyy pelkkä kilon painoinen minikompura + paikkamömmöpullo. Vararengas myöskin aika turha varuste eikä syyttä poistunut lähes kaikista uusista. rengasrikkoja tapahtuu helvetin vähän ja jos sattuukin, niin moniko vaihtaa räntäsateessa heiveröisellä tunkilla + rempula-avaimella.

 

Se tästä vielä puuttuiskin kun tähän kuplaan survotaan 285/30-19 kokonen vararengas vanteineen kyytiin,hih.

Edited by ARTO
Link to comment
  • 2 weeks later...

Siististi tehty tuo takasivupahvin alunen. Aika usein nuokin on happamat jos kynnys on mätä, niinkuin itselläkin.

Ja mitään repro-osia en ole nähnyt tuohon paikkaan kaupattavan. Pitää itse myös bongata nuo paikat, ehkä sieltä averysiltä jos ei lähempää löydy. Tuskin varaosiksi myytävissä nuo paikat hyviä on jos täältä suomesta kattelee.

 

-Mikko-

Link to comment

Joo, tosi vaikea oli löytää suomesta/saksasta/briteistä edes purkuautosta.. Noi maksoi alle 200€ posteineen ja tulleineen. 

 

Saksasta saa kokonaisiakin, mutta hinta hirvittää postikulujen kanssa:

 

http://www.vw-ersatzteilvertrieb.com/Kaefer-Teile/Blechteile/Seitenteile-komplett-hinten/Innenseitenteil-ab-1968-Links.html

 

Käsittääkseni ei löydy reprona.

 

Ruori ja kuivasumpun tason merkkivalokin tuli ostettua, nyt vähäks aikaa kaikki suurempi ostaminen saa jäädä. Ratin myin kun ei ollutkaan sellainen kuin kuvittelin kuvien perusteella..

 

s190d.jpg

 

 

zvog1.jpg

Edited by -Alex-
Link to comment
  • 2 months later...

Hieno putki.

 

Toihan on osaavalle putkisahaajalle/hitsaustaitoiselle aika helppo reprota.

 

90 + 90 + 180 + 180 + 90 asteiset ja sama toiselle puolelle + yhdyspala ja pim, putkisto sopivasti leikeltynä/hitsattuna/käänneltynä valmis.

 

Ei muuta kuin arpomaan halkaisijat + pituudet:)

  • Like 1
Link to comment
  • 4 weeks later...

Jes, kaaria laitellaan, vanha pääkaari siistittiin ja puhallettiin vanhoista maaleista pois.  Tosin kova flunssa haittaa harrastuksia.  Ehkä ei, ehkä vois vetää etukaarista putket mendeolaan, jos onnistuu helpolla. Todennäköisesti laitetaan kaaret osittain tai kokonaan pulttaamalla fia hyväksytyin kartioholkein (made in kalajoki tosin).

 

Kerran mietein noita korin muttereita, tässä 70-lukulaisessa noita ihmeen prässättyjä muttereita, jotka siis ei oo edes hitsaamalla kiinni. Kokonaisessa nokkapalassa erilaiset mutterit, mutta eipä se haittaa vaikka näkyy vähäsen. Takaluukkuun tulee ilmareikiä ja siihen päälle rekkarikilven aluslevy alumiinista, tais jossain saksalaisessa germanlookkerissa olla just samanlainen. Mahdollisesti myös ilmantuloa lisää läppärungoille pleksisten takasivuikkunoiden ja tuliseinän kautta tyyliin Juha Taposen 1303 germanlookkerin.

 

Taitaa tän vuoden budjetti mennä kokonaan maalaustöihin, enskeväänä sitten kannet työnalle ja etuvanteiden hankintä näin alkuun. Vieläkin palloittelen 17" ja 18" vanteiden välistä, rengasvalintaa kapeampaan päin mietitty ja tarjontaa rengaskoista katsottu.

Edited by -Alex-
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...