Törnis Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Tere! Rakenteilla tällä hetkellä mosa josta tarkoitus saada noin 120 heppaa. Luotettavasti ja alhaalta/keskialueelta vääntäen. - 94x74 =2054ccm - W110 nokka - 1,25 keinut - 40X35,5 venttiilit - 044kannet joista tarkoitus muokata palotilaa ja kanavia(pakopuolta lähinnä) - tasapainotettu kampiakseli ja vauhtipyörä - full flow, 2,5 litran lisäöljypohja sekä extra jäähdytin - 38 mm putkisto? Tällä hetkellä 40 idf weberit suunnitteilla nurkkiin. Onkohan riittävät? Pitäisikö olla saman tien olla idf44? Onko noin muuten järkevä paketti? Kiitokset vastauksista etukäteen! Näitä mosatarinoita on jo kyllä netti täynnä, mut nyt yksi lisää. Quote Link to comment
Lasse Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 44:set ihan suosilla vaan. Mulla on vastaava kone ja meni noilla 40:silla niin suurille sisäkurkuille, että säätäminen oli aika hankalaa eli mahdotonta mun kyvyillä. Quote Link to comment
Törnis Posted February 2, 2012 Author Share Posted February 2, 2012 Onko paketti toiminut muuten miten? Ajettavuus kadulla on ilmeisesti siedettävä, mutta silti tehoa jonkin verran? Kyl mä vähän jo mietin, että noi 40:set taitaa olla liian pienet, vaikka mitään reilusti kiertävää konetta ei olekaan tarkoitus tehdä. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Meillä pykälää äkäsemmillä osilla (82 isku, 44x38 044:t, w125, 45 dellot) 1,25 kiikuilla ja kannet jonkun viilarivelhon jäljillä tuotti jo reilusti lähemmäs kahtasataa hevosta kun sataa, joten eikös noista helposti se 120 lähde. Vaan eipä sillä, miustakin kerralla 44 IDF:t, dellortokirja sanois 40-runkoihin ~36 sisäkurkut ja ne on tosiaan jo hankalan isot kuten Lassekin sanoi. Tietenkään ei voi drla ja idf suoraan verrata mutta on niissä sama toimintaperiaate kuitenkin :) 044:ssa on paljon porttausvaraa, ja imupuolella on varmasti saatavissa helposti lisää tuolla 40mm imuventtiililläkin! W-110:lle voi rutut olla ysin hollilla (ei kuitenkaan hirveästi yli). Sopivalla puolentoista millin dekillä palotilan koon pitäs silloin olla 55-60cc joka melko varmasti sattuu jo lähes vakiona kohdalleen, tai ainakin hyvin lähelle :) Tässä sitä varten kiva laskuri josta voi alareunan välilehdiltä estimoida haluttua dekkiä/palotilan kokoa: http://www.dwl.fi/engine.xls . Puavo Quote Link to comment
Guest Mikal Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Mulla oli samantyylinen kone, 40 dellortot 34mm kurkuilla, tilavuus lähes sama. Oli vaan w120 nokalla, ja sitten nuo välitetyt keinut. Oli kyllä mukava ja alhaalta vääntävä, tarvittaessa myös kiersi ja kulki. Quote Link to comment
Törnis Posted February 2, 2012 Author Share Posted February 2, 2012 Kiitoksia neuvoista. Puristuksen aattelin tosiaan laittaa sinne ysin pintaan. 1,53 dekillä tuntuis menevän sopivasti kohdalleen jos palotila pysyy 55 kieppeillä. Pitää nyt kattoo mikä toi palotilan tilavuus on sen jälkeen kun sitä on muokattu. Voi olla että kasvaa hieman. 044:sta aattelin pakopuolta hieman kaivaa isommaks, kun se tuntuu olevan enemmän rajoittava kuin imupuoli. Ehkä imupuolta todella maltillisesti. Tänään sain lohkon niputettua...pikkuhiljaa eteenpäin. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Minkä perusteella pakopuoli on imupuolta rajoittavampi noissa kansissa? Quote Link to comment
ARTO Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Aivan, pakokanavaan ei kannata koskea muuten kuin pahimpien pykälien/valuvirheiden tasoituksella ja kaivaa ne imupuolen virtaukset ylösss. Lisäksi jos pakokanavan reikä jää pienemmäksi kuin pakoputken reikä, ei haittaa ollenkaan. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Kuplan kansissa ei ole pakopuoli se rajottava. Imupuoli on se mistä teho haetaan. Pakopuoli vaan siistiä niin että, pako ohjuri muotoilla ja pyöristää kanavan sisäreuna jouhevaksi. Imupuoli onkin sitten se vaikeampu puoli saada hyväksi.. Mutta perus prepilla siitä irtoaa tuo 120 heppaa helpolla. Jos teet How to hot rod vw engine kirjan mukaan kairauksen niin pitäis osua lähelle. Sitten 200hv vaatikin sitten pikkasen enemmän Quote Link to comment
Lasse Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Tässä kansihommassa ne erot syntyy. Nyt mulla 82x92 se-kansilla. Pienet venat, virtas muistaakseni 127 hv. Ihan kiva mylly kadulla, aina lähtee, vaihteella ei niin väliä. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Puavo kun tuossa aiemmin puhui että dellortokirja sanoi näin, mikähän opus mahtaa olla kyseessä ja mistä vois ostaa? Olisi hyvä olla tommonen kirja vaikka myös webereille hyllyssä, näkis vähän sitä säätämisen lähtökohtaa mistä aloittais. -Mikko- Quote Link to comment
Törnis Posted February 3, 2012 Author Share Posted February 3, 2012 Okei, eli imukanavaa kanssa uuteen muotoon. Tosiaan ihan do-it-yourself kairaukset olisi tarkoitus tehdä. Kokemusta ei pahemmin ole, mut netistä onneks löytyy hyvin ohjeita ja Hot-rod kirjanen löytyy hyllystä. Ilmeisesti tärkeintä on kuitenkin saada portit mahdollisimman esteettömiksi eikä mahdollisimman suuriksi? Mitenkäs ne venttiilien kulmatyöt. Tartteeko kiikuttaa johonkin teetettäväks? Quote Link to comment
MU Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Periaatteessahan noissa on valmiit seetit mutta käytäntö on osoittautunut muuksi! Ainakin itselläni parit viime kannet(Autolinea ProStreet,CB:n miniwedge044) ovat vaatineet muutakin kuin perus läppäyksen. Päivä on paistanut tiivistepinnan välistä siihen malliin että vähäinenkin luotto amerikanmantereen koneistajiin on mennyt. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Kirjat: Dellorto: http://aircooled.fi/tuote/158/dellorto- ... book-kirja Weber: http://aircooled.fi/tuote/159/weber-tech-handbook-kirja Muutakin asiallista kirjallisuutta: http://aircooled.fi/kategoria/144/kirjallisuus Kaikkia hyllyssä, eivätkä ole hinnalla pilatut. - Tomppa Quote Link to comment
Törnis Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 Noniin nyt on valmisteltu kansia. Palotilasta venttiilien sivuilta poistettu materiaalia ja pakopuoli kiillotettu peiliksi, myös roiskeet poistettu. Seuraavaksi tarkoitus lähteä imukanavien kimppuun. Kysymys: tarviiko palotilan muokkaukset kiillottaa täysin sileäksi kuten pakopuolella? Vai riittääkö että jää hieman kalvettu pinta palotilaan. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 044 kannet on jo senverta hyvät jotta kannattanee antaa imusarjojen kanssa jo asiansa osaavalle viimeisteltäväksi/viilattavaksi ( tai katsoa ohjeita ja tehdä maltillisesti itse ) jolloin ei hyvät aihiot mene huonompaan suuntaan. Pakokanavat ei vaadi juuri isompia ( täys kiillotus ja muotoilua ohjurin ympäriltä ) eikä tuohon teholuokkaan kyllä imupuolikaan ( kiillotus viimeistely ja lasikuulapuhallus ) kuin viimeistelyjä mutta nekin pitää tehdä oikein. Seetien muotoilut ja seetikulmien teko sekä palotilan muotoilu oikeanlaiseksi. Noihin kansiin ois menny 94 männän kera oikeenkin mukavasti 42-44 imuvenat joilla taas lisää tehollista vääntävää aluetta. Puristukset järkevästi nykybensalla jonneski 9-10 väliin menee kadulla hienosti kun kaasarit kohilleen ja jos 40 imuvenan jättää niin hyvinkin 30-34 sisäkurkulla päästää noihin teholukemiin helpostikki. Kannattaa koko kokonaisuus tehdä kysymällä osaavaa apua jotta moottorista tulee kestävä sekä toimiva kokonaisuus kaikinpuolin. Hyvin tehtynä 100-120 kestävää tulee takapyöriltäki ja sekös aina vaan parempi. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5442-mun-talli-projektit-kannen-fiilaus-ja-virtausmittaus/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10417-wadd-2011/ Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Halpaa ja halpaa mikä on? 1835cc kone tehty( kirma racing) Brosolit(kurkut sorvattu) kannet muokattu 42x37.5 Virinokasta(hiottu) Prutut noin 10.9 125hv (192Nm) ja teko maksannut noin 2500e Quote Link to comment
Guest Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Halpaa ja halpaa mikä on?1835cc kone tehty( kirma racing) Brosolit(kurkut sorvattu) kannet muokattu 42x37.5 Virinokasta(hiottu) Prutut noin 10.9 125hv (192Nm) ja teko maksannut noin 2500e Miten soveltuu 48mm lortot tuohon omaan kokoonpanooni, onko jo liian suuret kaasuttimet? Quote Link to comment
Guest Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Halpaa ja halpaa mikä on?1835cc kone tehty( kirma racing) Brosolit(kurkut sorvattu) kannet muokattu 42x37.5 Virinokasta(hiottu) Prutut noin 10.9 125hv (192Nm) ja teko maksannut noin 2500e Miten soveltuu 48mm lortot tuohon omaan kokoonpanooni, onko jo liian suuret kaasuttimet? sainkin vastauksen aika turha tolle iskulle. Quote Link to comment
metake Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Miten soveltuu 48mm lortot tuohon omaan kokoonpanooni, onko jo liian suuret kaasuttimet? Aika harvoin näkee kyllä oikeasti liian suuria kaasareita, yleensä vain huonosti säädettyjä ja ehkä ennemminkin liian suurella sisäkurkulla. Eipä se 40 tai 48 mitään vielä siitä kaasarista yksinään kerro, sisäkurkulla voi vaikuttaa paljon. Tuplat 40 dellortot toimii ääri hyvin vakio 1600 koneessa, niin en mä nyt hirveesti ihmettele 48:ia 1835:ssa, ja on niitä toimivia 1600 koneita 2 x 48 IDOillakin.. EDIT: mutta jos nuo on sulle liian suuret, niin voin vaihtaa ne hyviin 40 mm Webereihin, sillä edellytyksellä että sun kaasarit on myös Hyvät. Quote Link to comment
Guest Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Miten soveltuu 48mm lortot tuohon omaan kokoonpanooni, onko jo liian suuret kaasuttimet? Aika harvoin näkee kyllä oikeasti liian suuria kaasareita, yleensä vain huonosti säädettyjä ja ehkä ennemminkin liian suurella sisäkurkulla. Eipä se 40 tai 48 mitään vielä siitä kaasarista yksinään kerro, sisäkurkulla voi vaikuttaa paljon. Tuplat 40 dellortot toimii ääri hyvin vakio 1600 koneessa, niin en mä nyt hirveesti ihmettele 48:ia 1835:ssa, ja on niitä toimivia 1600 koneita 2 x 48 IDOillakin.. EDIT: mutta jos nuo on sulle liian suuret, niin voin vaihtaa ne hyviin 40 mm Webereihin, sillä edellytyksellä että sun kaasarit on myös Hyvät. Ostoaikeissa olin itselleni hommata noi 48, mutta hyöty ei ole 700e väärti. Quote Link to comment
Barney Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Ostoaikeissa olin itselleni hommata noi 48, mutta hyöty ei ole 700e väärti. Toisaalta jos joskus päivität koneen isommaksi, ei tarvitse vaihtaa silloin enään kaasareita. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.