Kemin Karavaanari Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Tää on juurikin sellainen. Valitettavasti kokoonpanolinjalla on hieman sekasempaa ja pölysempää :) Pitää potkiskella moottoripukille vähän tilaa johonki nurkkaan ku alkaa näitä pölyttömiä osia kasaamaan. Tuo Japanilaisen käsi on lainattu Toyodan tehtaalta niitä ahtaita paikkoja varten. Niinku huohotinletkujen klemmareiden kirimistä varten. Tilasin alun perin käyttis Avensista varten mutta siinä ei tunnu tarttevan hanskoja niinku näiden toisen konsernin kuljettimien kans :) Quote Link to comment
Art_Zi Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Ei näin....koko talvi ollut aikaa ja nyt ku lämpömittari kohoaa yli +20 ni eiku talliin ropaamaan... :))) vois tulla iltasella soittaan suuta, jos oot menossa hallille... Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Pari viikkoa odoteltiin uusia laakereita. Tänään kävin kattelemassa oisko laakerit tulleet ja kappas, siellähän olikin Train Yard VW's:n iltavuoro laittanut alakertaa nippuun. Tykkään :) Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 Lauantai aamuna heräsin (edellisillan festareilta saamaani pääkipuun) kun puhelimeen pärähti iltavuorosta kuva. 1 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 Eihän se auttanu ku lähtiä tallille harrastamaan ja raapimaan sylinteripeltejä ja lämmönvaihtimia irtomoskasta ja maalia päälle. Pitihän siihen pari muutakin osaa vielä pultata mutta Sunnuntai iltapäivällä oli näky taas tämä Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 Eilen tuli iltajumppana irroiteltua vetokoukku ja muut roippeet ja nostettua vakio pata tallin lattialle. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 Ja kun kellokaan ei ollut kun perkeleesti niin samaan syssyyn tuli nostettua toinen kone paikoilleen. Sytöt kohilleen, bensaa kaasareihin ja sehän hörähti tulille! Öljyn vaihto, letkut kiinni uudelle suodattimelle, lauhduttimelle ja huohottimeen sekä muut pakolliset kuten pakoputki tuli askarreltua ja köröteltyä kotia. 4 tuntia kyljellään ja herätys uuteen aamuun ja päivätöihin :) Vielä pitäis askarrella venttiilien ja kaasareiden säätöä ja laittaa vetokoukku ja puskuri paikoilleen. Varmaan pitää vaihteeksi jumpata vähän kaasareiden suuttimienkin kanssa. Kyllä nuo "ylimääräiset" kaasarit, letkut ja pakoputket vaan teettää aina vähän enemmän hommaa kuin vakio pata.. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Eilen tuli säädeltyä kertaalleen venttiilit ja laitettua loputkin rojut takaisin paikoilleen. Seokset vois vielä mittailla jahka saa välineet siihen. Quote Link to comment
höpö heka Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Moottorinvaihto on heleppo homma. Ei menny harrastajalla hermot kertaakaan ku kaikki osat on bolt-on :D Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 17, 2013 Author Share Posted August 17, 2013 Pari viikkoa sitten huomasin että hantin puoleiset takajarrukengät on märät. Osaa tilaukseen ja tänään sitten askartelin katsastushuoltona uudet takaiskarit, uudet jarrukengät taakse ja hantin puoleisen takajarru sylinterin joka ilmeisesti oli syypää jarru remonttiin. Jospa tuota sais ens viikolla käytettyä leimalla. Kiitos Art_zille jarrujen polkemisesta ja Tupille tupakin polttelusta :) Harmi ku ei oo laittaa tällä kertaa asennuskuvaa jossa ois vuoden 2000 verkkatakki kera sissihavun :) Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Onne nämä junikset, ku iskarit vaihtoon 5000km:n välein :P ;) Tarkotatko sissihavuilla niitä kahta karvaa, jotka sulla leuasa kasvaa :P ;) Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 17, 2013 Author Share Posted August 17, 2013 Onne nämä junikset, ku iskarit vaihtoon 5000km:n välein :P ;) Tarkotatko sissihavuilla niitä kahta karvaa, jotka sulla leuasa kasvaa :P ;) silkinpehmeä kyyti vaatii tuoreet iskarit vuosittain. Naamassa ei oo enää kahta karvaa. Toinen lähti ku pyyhkäsin vahingossa kintaskäellä räkää poskelta :) Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Kylläpä oli mukava hakia tuore leima eka yrittämällä uusin takajarrukengin ja iskarein. Ei ole kyllä tainnut minun aikana koskaan saadakaan hylkyä katsastuksessa. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Kesäkauden päättäjäiset koettu tällekin vuodelle. Liekkö johtunut tapahtumapaikan korkeasta ilmanalasta vaiko siitä että piti näyttää kuinka Eriba tulomatkalla liikahtaa mutta jommasta kummasta ei hihnapyörän stefa tykännyt ja konehuoneeseen katosi aikalailla litra Gulffia ennen kuin oltiin kotosalla. Tänään meni konehuoneen luutuamiseksi mutta stefa vaihdettu ja taas karavaani kulkee. Kiinanpoika oli kyllä vähän pihistellyt liiman määrässä stefaa kasatessa. Kiitos Lehtolan perheen puolesta Höpö Hekalle joka antoi bussimiesten kiertopalkinnon vuodeksi vitriiniin. "Isi" taiskin sitä vähän jo saunottaa Lauantai-illlan kekkereissä.. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Tutun kuulonen tilanne. Itelle kans laitoin scatin stefallisen pyörän, eikä menny kauaa ku alko vuotaan. Holkki kyllä pysy lohkossa, mutta stefa oli niin väljä holkkiin et epäilen sen pyörineen kampiakselin mukana. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 Vihdoin sain kotiutettua Luleåsta 60 luvun tikkaat Das Auto Show reissun yhteydessä. Puoli vuotta tulikin myyjän lankapuhelin numeroa kannettua lompakossa. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Eikös tähän autoon olisi aistikasta laittaa kylkiin jotkut BP:n tarrat. Sopisi mielestäni hienosti ja vuosimallikin sopii hyvin kun BP rantautui suomeen -61 26 voisi olla sitten vaikka joku auton "järjestysnumero". Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Onhan siellä takaikkunassa ainakin BP tarra. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 Juniksen ja eriban takaikkunassa on molemmissa BP:n tarrat. Kyllähän tuohon ikkunattomaan kylkeen oon monesti eri vaihtoehtoja miettinyt mutta tuo BP on kylkeen omaan makuun ehkä turhan värikäs, ainakin tarrana. Ehkä maalaamalla ja kulutettuna oiskin ihan jees. Onhan tuo BP:n lippukin olemassa mutta mitäpä tuota mainostamaan ku eivät oo latin latia lähettäneet sponsorirahoja :) Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 24, 2013 Author Share Posted November 24, 2013 Perjantai iltana piipahdin tallilla, aikomuksena Lauantaina mennä irrottelemaan takapuskuria jne. jotta olisi helpompi vaihtaa uudet venakopat ja säätää venttiilit yms pientä sipistelyä. Olin kohtuu yllättynyt kun Juniksesta olikin jo irroitettu muutama muukin osanen toisen harrastajan toimesta.. Kanssaharrastajaa ilmeisesti poltteli liikaa hyllyssä odottavat osat jotka kesällä tuli ostettua isompaa konetta varten. Kävin sitten tänään purkamassa motin runkomoottoriksi ja kiikutin moottoripukin viereen. Johan tällä motilla alun toista kuukautta tulikin ajeltua loppukesästä :) Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Olin kohtuu yllättynyt kun Juniksesta olikin jo irroitettu muutama muukin osanen toisen harrastajan toimesta.. Kanssaharrastajaa ilmeisesti poltteli liikaa hyllyssä odottavat osat jotka kesällä tuli ostettua isompaa konetta varten. Surprise me. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 2, 2014 Author Share Posted February 2, 2014 Tänään harrasteltiin huimat pari tiimaa. Konehuone sai uudet tiivisteet ja kuskin oven lihakoukku ehjän palautusjousen. Oli niin hirmu tekemisen meininki että jäi kuvatkin ottamatta näistä vaativista työvaiheista Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 Eilen oli toimihenkilöt töissä ihmeissään kun minulle tuotiin erään ATK henkilön toimesta kuplan kattotelineeseen tarkoitettu tavarankuljetuspussi. Itsekin olin hieman yllättynyt eli ei siitä isoa haittaa ole vaikka töissäkin joskus kertoilee harrastuksistaan. Mies muisteli kaihoisasti kuinka pussi on nähnyt maailmaa kuplan katolla hänen ollessaan vielä poikanen :) Eiköhän tuosta pikku putsaamisella tule juniksen tellinkiin soiva kampe. Väritkin mätsää Eriban sivuteltan kanssa yksiin niin pitäisiköhän se sitten alkaa telttaa tuossa kuskaamaan. Nahkaremmitkin oli pysyneet tallessa ajan saatossa. 2 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 (edited) Viime viikonloppuna tuli nostettua konehuoneeseen --x-- ja tämä viikko äpöstelty säätöjen parissa. Pitkän väännön jälkeen alkoi toimimaan kun vaihdoin Puolan sekä tulpat.Jatkossa pientä sipistelyä ja testikilometrejä, toivottavasti rokkaa pitkän pätkän. Edited February 11, 2015 by Kemin Karavaanari Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted May 4, 2014 Author Share Posted May 4, 2014 Vappuajoissa tuli poseerattua Pohjolan sanomiin. Kuvat näkyy tietokoneversiossa, ei mobiilina. http://www.pohjolansanomat.fi/Paikalliset/1194898232948/artikkeli/upeita+autoja+kemissa+vauhtia+torniossa.html Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 14, 2014 Author Share Posted August 14, 2014 Tälle kaudelle tullut mittariin arviolta 4000 km. Roplausta tullut harrastettua kesän mittaan toistaiseksi: Vetokoukun sähköjen (vanhat sähköt takahelman ja pakoputken välissä), Takapuskurin kiinnitysraudan (vanhaa rautaa tuli aikoinaan notsattua pakoputkea varten), Laturin hihnapyörän puoleisen laakerin ja Hihnapyörän stefan vaihdon (epäilen että kiinan liima kestää 100 astetta) sekä venttiilin säädön parissa. Extra nugaana vaihdoin simpukan ja apusimpukan välisen tangon ajomukavuutta parantavana remonttina. 2 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Tänään tuli selätettyä 0 motivaatio harrastelussa ja painelin aamupäivästä tallille. Kesällä tuli huomattua että yhden työntötangon suojaputken tiiviste oli mennyt irtipoikki! Venakoppa, vippaset ja työntötanko irti ja pihdeillä puristelemalla vanha suojaputki lattialle. Tilalle laitoin jousella varustetun korjausputken. Pitää korvata tuo normaalilla suojaputkella sitten kun seuraavan kerran kone on pukissa. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Seuraavaksi osat takaisin paikalleen ja venttiilien säätö. Kopat vaihdoin uusiin kiinan pultattaviin koska edellisissä kopissa olin huohottimen letkujen lähdöt tulpannut suodattimilla. Nykyään huohottimen lähdöt on tehty kansiin. 1 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Oman mausteensa venojen säätöön tuo vetokoukun kiinnitysrauta ja äänenvaimennin joten helpoin tapa on ottaa takapelti pois ja askarrella tästä välistä. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Olisin vielä vaihtanut uuden alu hihnapyörän ja siihen kuuluvan uuden stefan mutta stefan holkki olikin yllättäin väljä lohkoon. Vanhan hihnapyörän stefan holkki on lohkoon sopiva mutta niissä on ollut ongelmia parina kesänä liiman keston kanssa kun öljynlämmöt nousee hetkellisestikään 100 kieppeille. Sillon stefa irtaantuu holkista niks naks ja konehuone on täynnä öljyä.. Pitää joko ostaa vanhaa vastaava uusi stefa ja heti uuden karheana liimata paremmalla liimalla stefa holkkiin tai vaihtoehtoisesti etsiä originaali hihnapyörä ylikoon öljynheittokierteellä. Quote Link to comment
kari kittilä Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Tommi, teetä se holkki alumiinista oikeilla mitoilla, holkki sais olla senverran tiukka lohkoon, että se pitää laittaa paikoilleen jäädyttämällä, samoin stefa pitää olla senverran tiukka, että se pitää naputella paikoilleen, jos holkki on terästä niin lämpölaajeneminen on eri kuin lohkossa. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 30, 2014 Author Share Posted November 30, 2014 Tänään käväsin pari tiimaa harrastamassa ja vaihdoin uudet etujarruletkut. Kumma kyllä mikään ei vastustanut ja Art_zikin moneen kertaan ääneen ihmetteli kuinka pian jarrut taas löytyivät niitä ilmatessa. Oispa harrastaminen aina yhtä helppoa, niinku Ed Chinalla. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Tv editoinnin ihmeitä aina löytyy joku ihme korjaussarja jostain jolla saa korjattua jonkun mystisen vian. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted January 27, 2015 Author Share Posted January 27, 2015 Olisin vielä vaihtanut uuden alu hihnapyörän ja siihen kuuluvan uuden stefan mutta stefan holkki olikin yllättäin väljä lohkoon. Vanhan hihnapyörän stefan holkki on lohkoon sopiva mutta niissä on ollut ongelmia parina kesänä liiman keston kanssa kun öljynlämmöt nousee hetkellisestikään 100 kieppeille. Sillon stefa irtaantuu holkista niks naks ja konehuone on täynnä öljyä.. Pitää joko ostaa vanhaa vastaava uusi stefa ja heti uuden karheana liimata paremmalla liimalla stefa holkkiin tai vaihtoehtoisesti etsiä originaali hihnapyörä ylikoon öljynheittokierteellä. Tämä ratkaistiin sorvaamalla tavaraa pois ylikoon hihnapyörän öljynheittokierteestä koska semmoisenaan olisi ollut liian iso "lohkoon". Kevät näyttää miten tämän välykset sattuivat kohdilleen ja päästäänkö tällä eroon noista stefoista, toivottavasti. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 13, 2015 Author Share Posted July 13, 2015 (edited) Keväällä laitoin taakse ilma-iskarit joihin laitan kotikompuralla lisää jäykkyyttä aina kun tulee kiskottua vaunua perässä. Tänä kesänä ajelut ovat toistaiseksi rajautuneet "lähiympäristöön" koska kesälomat on vielä edessäpäin ja rantakelejä ei ole ollut nimeksikään. Pakoputken hienoinen murtuma hitsattu ja 1 öljyletku koneelta suodattimelle on tullut vaihdettua. Muutoin ollut lähinnä kaupungilla ajelua. Hihnapyörän Stefan ongelmat hoituivat yllä mainitulla uudella hihniksellä ja konehuone on pysynyt oikeinkin öljyttömänä. Talvella voisi harkita harvemman vaihteiston vaihtoa ja muutaman pikkuhuollon tekoa moottoriin, mikäli loppukesä menee ilman katastrofeja. Edited July 13, 2015 by Kemin Karavaanari 1 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted October 15, 2015 Author Share Posted October 15, 2015 Auto meni talliin Syyskuun lopussa. Loppukesästä tuli joutessaan maalailtua skuupit ja tikkaat väreihin. Remontintarvetta ei muistaakseni ollut ja todellisia kilometrejä taisi tulla n. 4500 tälle kaudelle. 1 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted January 10, 2016 Author Share Posted January 10, 2016 Tiheä laatikko otettiin tänään Artzin kans lattialle ( kun löysättiin maakaapelikin) ja vetarit yms. Alkoi muuttamaan harvempaan laatikkoon. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted March 27, 2016 Author Share Posted March 27, 2016 Laatikko meni paikoilleen talven kylmimpinä hetkinä ja sen jälkeen kone nostettiin pukkiin tarkistusta ja tarvittavia huoltoja varten. Mm. Kannet ja männät käytettiin irti. Talvella tuli hankittua Vintage Speedin putki. Edelliset sorsat säästettiin aikaisemman putkiston kanssa ja Vintage Speediin tehtiin uudet avarammat sorsat jälleen vakioista. Teetin vesileikkauksella myös laipat sorsiin jotka käy suoraan vaimentimeen ja putken mukana tulevan one laippa fits all saa nakata mäkeen. 1 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted March 27, 2016 Author Share Posted March 27, 2016 Sorsat tuli suihkittua kuumankestolla ja paistettua kuumailmapuhaltimella. Ajattelin kokeilla tavallisia venakoppia pultattavien sijaan koska huohotinlähdöt on tehty kansiin ja koneessa on vakio vippaset pultattavalla akselilla ja pallopää säätöruuveilla. Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted March 27, 2016 Share Posted March 27, 2016 Mitä kautta Tommi tilasit tuon putkiston? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.