Tuomo Lehmikangas Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Tästä ollut täälläkin joskus aiemminkin puhetta. Eli Vakuutusyhtiöiden liikennevahinkotilasto 2010 mukaan Kuplalla vain 0,3 vahinkoa / 100 autoa. Toinen ääripää: Toyota Land Cruiser 4,8 vahinkoa / 100 autoa. Ja sama Iltasanomien sivulla. Sinne varmasti ilmestyy taas laadukasta keskustelua vanhaan malliin. Toki vuosittaiset vähäiset ajokilometrit on yksi merkittävä asia. Mitä muuta tulee mieleen? Quote Link to comment
ARTO Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Vanhoja tötteröitä joilla ajellaan, kyyti on kauhiaa jo 70km/h vauhdissa ja tiedostettu pelko takaraivossa heikosta kolariturvallisuudesta niin eihän näillä joudu useasti kolareihin ja muutenkin 99% kuplisteista pitää volsuaan parkissa/tallissa 340 päivänä vuodesta:) Vauhtihullut sitten urhoilee ja kiihdyttelee openeissa yms... Oisko näin?! Quote Link to comment
Tanhis Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Tää selittyy sillä että kuplakuskit ovat tavallista parempia rattimiehiä :) Quote Link to comment
GT78 Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Mahtaako suhde vakuutusmaksuissa olla samaa luokkaa? :) Quote Link to comment
SePi Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Noissa isoissa maastureissa ja tila-autoissa tulee harhainen olo auton todellisista ajo-ominaisuuksista ja tilannenopeuksista. Vanhasta kuplassa maailma ja todellisuus sentään näkyy kuin kaitafilmiltä :-) Quote Link to comment
mikan Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 En lukenut raportteja ja tilastoja, mutta asiaan varmaan vaikuttaa myös se kuinka paljon ajetaan talvella. Epäilen, että talvella kuitenkin sattuu ja tapahtuu enemmän kuin kesällä? t. Mika Quote Link to comment
metake Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Kuplahan on tuolla listalla lähes ainoa "harrasteauto", saattaa sillä olla jotain merkitystä. Isojen maastureidenkin kohdalla saattaa olla merkitystä sillä, että tuossa listallahan on kaikki ajoneuvovahingot, myös parkkipaikkakolhut ja muut sellaiset. Ymmärrettävästi sellainen on haastavampi parkkerattava kuin pienikokoinen kupla. Kannattaa lukaista tuo raportti ennenkuin tekee johtopäätöksiä, vaikka melko pitkä onkin, ihan mielenkiintoista tietoa rivienkin välistä luettavissa. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Luin tarkasti kaikki jutut ja tilastot niin riveiltä kuin niiden välistäkin. Homma on varsin selkeä, kaamea tappavan myrkyllinen glykoli aiheuttaa hengenvaaraa myös välillisesti, kun se saa höyryissä olevat ihmiset törmäilemään toisiinsa! Quote Link to comment
Dennis Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Muistan silloin kun otin 20 vuotta sitten ensimmäistä kertaa vakuutusta tuohon punaiseen kuplaan, kupla ja Saab 96 oli yksi edullisimmista johtuen matalasta onnettomuus tilastoista. Silloin oli vähän enemmän kuplia liikenteessä käyttöautoina Dennis Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Kait nyt jokainen tietää sen mikä on auton paras turvallisuus tekijä. Se että se EI ole turvallinen. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 pakko sanoo nyt ku on ajanu 40tkm tuoreella VW Caddyllä: On ollu enemmän läheltäpititilanteita tän 7kk aikana ku koskaan ilmajäähyllä, vaikka kilsamäärä ilmakoneisilla on tuplat reilusti. Osakseen on sattunut sellaisia, missä on ollu pakko kiskasta auto hallittuun luisuun, mutta vaikka painat kojelaudasta veks käytöstä nuo upeat turvalaitteet, niin silti se perkele katkoo syöttöä jos vähänkään luisuu... Jännäkakka ei ole kiva kakka :D Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Joo kyllä sitä tullaan jalka jarrulla melkein risteykseen kun risteykseen ja ollaan niin skarppina kun ihminen olla voi kun näillä romuilla ajetaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.