Ketsa Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Paska homma, mutta siitä huolimatta virtaa kintaisiin! Pitää vain muistaa, että silloin kun itte tehdyt rakennelmat toimivat, ne hetket kruunaavat kaiken vaivan... Quote
tolvana Posted May 30, 2016 Author Posted May 30, 2016 Jäähdytin pissii... Laitetah uus ja ponnataa se kymppikilolla ennen asennusta. Quote
tolvana Posted June 4, 2016 Author Posted June 4, 2016 Dodii, keli viileni sen verran ettei jaksant mökille lähteä niin järjestyi vähän talliaikaa. Janin pata alkais oleen asennusta vailla, OXY taas nipussa uudella putkistolla ja päiväajelukin tuli tehtyä.. Käytiin muksujen kanssa ulkoiluttamassa bajamajaa kun se on vallan unhoittunut tonne telttaan. Ajelu kohdistui Heinolan VWhörhögurun pajalle ja taas tuli aarteita matkaan mulle ja muille. Huippujuttu täs wolkkariharrastelus on tuo et vajaan tunnin ajomatkan päästä löytyy mjoottoripuolelle osa kun osa ja himppasen knowhowtakin... 1 Quote
tolvana Posted June 4, 2016 Author Posted June 4, 2016 Janin kone piti sitoa kärriin ja siirtää asennuspiste kakkoseen, asennuspiste ykkösessä bajamajan luottokone muuttui tänään tommoseksi, joutaa myyntiin. Huomenna on suunnitelmana ekaks kirpun koneenvaihto, sit bajamajan koneenvaihto ja nupiksi koneen asennus owaaliin. Quote
tolvana Posted June 5, 2016 Author Posted June 5, 2016 Ei menny ku strömsöössä mut melkein. Nyt ois eka kerta kun vois antaa palautetta kirpun rakentajalle, kaikki sähköt ym.on tehty vimosen päälle hyvin paitsi sulakekoot on mennynnä vituralleen. Puolan johdossa on vikaa...nyt. Sepä otti maihin ja kuori suli johdosta ainakin koko matkan minkä pääsee näkemään. Voipi olla mielenkiintoinen projekti koittaa saada pujotettua uusi piuha muoviputkeen missä on tusinan verran mutkia ja kymmenkunta muuta piuhaa. Mun säkällä siellä putkessa on pari oikaria jne.jne. Haiskahtaa talvihommalta, taidan tehdä jonkun patentin kesäksi. Nyppäsen huomenna hittoon kaikki yli kymmenen ampeeriset sulakkeet, keletana! Peltinen bensansuodatinkin on jäänyt jonnekin puristuksiin ja on pikkasen soikea ja vuotaa kun seula. Nyt on oma putkikin paikallaan ja öljynkiertokin lähes normaali. Eikä ollut vuotoja ainakaan vielä. Bajamajaankin löytyi sopiva moottori, ääntä ompi vaan turhan paljon. Tarvii laittaa lämmönvaihtimet ja hiljaisempi pönttö niin hyvä tulee. Ovaaliakin ehdin rassaamaan muutaman tunnin ja siinäkin olis kone paikoillaan, loppujen kamojen asennus viekin varmaan ensviikon. Quote
tolvana Posted June 6, 2016 Author Posted June 6, 2016 Ristus notta on mökää tossa bobcatissä vaik on vaimenninelementtikin paikallaan, käytin tuon niin lämpöseksi että termari aukesi ja hupsista öljyt pysyivät sisäpuolella... Tulppa meni taas pimeäksi,prkle. Quote
tolvana Posted June 8, 2016 Author Posted June 8, 2016 Pari päivää piti käydä duunissa pökäleellä kun wanhat ei startanneet, Jönssissä solenoidivika ja bajan akku oli niin sippi ettei jaksanut tota pataa veivata tulille. Eilen vaihdoin Jönssin startin ja bajaan akun, vanha oli vuonna 2003 ostettu. Nyt pelaa molemmat. Kirppu taas vinoilee, kipinä katoaa ts.rupeaa pätkimään kolmessatonnissa. Pitää koittaa toisella puolalla ennenkuin rupee 123 jakajaa osoittelemaan sormella. Quote
tolvana Posted June 13, 2016 Author Posted June 13, 2016 Löysin nurkista oikke ämerikkalaisen wanhan Cherrybomb äänensammuttimen. Värkkäsin sen kirwaan,tosin mustamaalattuna. Jakajan vaihto seuraavaksi jos lakkais pätkiminen ja rötääminen. Quote
tolvana Posted June 14, 2016 Author Posted June 14, 2016 (edited) Välillä pientä suuremmat kiroilut owaalin kanssa... Ruuvasin jönssin vähän lisävarusteita,umpiraret ja umpirumat kuraläpät,käsinehyllyn ja korjasin vipattimet. Kohta pitäis konttorilla kävästä tän kanssa. Edited June 14, 2016 by tolvana Quote
tolvana Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 Mitähän sit...owaali nipussa,jönssi leimattu eikä kirpun säätelykään vesisateessa oikke nappaa. Synkkakojeen ja laajakaistalambdan avulla pitää ruveta synkat löytymään ja pitoakin rainexperteillä enemmän kun noilla ikivanhoja Cooper cobrilla nepan vaihdinkin ois kuorta vailla. Quote
tolvana Posted July 6, 2016 Author Posted July 6, 2016 Kirwa vetää hienosti ja ois suunnilleen säädöissään. Veti senverta hienosti et lodju porsi Nelosella vähän alta viidentuhannen jengan, onneks ei lyönyt pyöriä lukkoon! Kotiin nilkutin vapaalla kierroksia padassa tuhat ja vauhtia viiskyt. Heti jos tarjosi kaasua niin jokin alkoi luistamaan ja jos tarjosi vaihdetta niin takapyörät lukkiintui... Quote
tolvana Posted July 12, 2016 Author Posted July 12, 2016 Jönssiin tupsahti uus pata, asennuspiste kakkosessa pyörähti yksi potilas sydämensiirrossa ja kirpustakin on pata poijes, että semmonen setti taas... Quote
tolvana Posted July 25, 2016 Author Posted July 25, 2016 Mission for today: Pack one beetle engine for shipping... Done! Quote
Guest kgestonia Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Awesome! I sent an email to Cargobus as they requested, but they haven't answered so I don't know if they will be there tomorrow. Nice Beetle by the way :) Quote
tolvana Posted July 25, 2016 Author Posted July 25, 2016 (edited) Oli joutoaikaa niin nakkasin OXYn Bajamajaan. Edited July 25, 2016 by tolvana Quote
tolvana Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Kävin tänään penkissä bajamajan kanssa, kymmenen pinnaa jäi tavoitteesta mut paperit näyttää samaa mitä persdynokin eli upea moottori pakuun. Tää siis webcam 86a nokalla. Jos tulee evo 2 niin siinä on fk45. HUOMAA bajan välitykset, kolmosella 168km/h 5824RPM 1 Quote
tolvana Posted August 16, 2016 Author Posted August 16, 2016 Jönssi päätti alkaa käymään kolmella. Kerrassaan erikoinen vikakin löytyi, vaihdoin toispnä tulpat ja ihmettelin et ompa löysä tuo ykkösen tulpanhattu. Noh eihän nuita bakeliittisysteemejä voi ees puristella tai mitään niin annoin olla ja funtsin et kai tuo pelaa. No pelas aikansa mut aamulla töihin mennessä aina kierrätän kolmosella reippaasti niin hää päätti puhaltaa tulpanhatun irti.... Kestää paikallaan jos ei laita tiivistettä kunnolla, mystisiä ovat ilmavaivat. Quote
P_Valtonen Posted August 17, 2016 Posted August 17, 2016 Onko tuo nyt sitten sähkö- vai ilmavika? :) Quote
tolvana Posted August 17, 2016 Author Posted August 17, 2016 Tänään kasasin yhden nelostyypin alakerran ja motoripyörääkin meinasin vähän käytellä mut akku dead taas,johan se pariviikkoa ehtikin olla. Siitäkin pitäisi sähkövuotoa metsästää. Quote
tolvana Posted September 20, 2016 Author Posted September 20, 2016 Päivän agenda oli köyhän miehen gymkhana videon teko, vituiks meni sekin. Nyt ois kolme vaihteistovammaista ilmavaivaa. Luulin että meni rummusta boorit mut rummut ja vetarinpäät on ok. OXY on kova särkemään lodjuja vaikkei tehoa ole kun satakymmenen heposta takapyörillä. Ms230 kansille piti tehdä spesiaalitulppis ja serpentiinihihnasettiin laturin pyörälle pikkushimmi et saa hihnalinjan kohdilleen. Quote
tolvana Posted October 16, 2016 Author Posted October 16, 2016 Jotain mainittavaa wolkkaririntamallakin touhuttu, talvifläkään ruuvattu lodju ja kone paikoilleen. Vielä olis kaks lootavammasta jäljellä. Eberinkin asensin kun ei tossa oo ees reikiä lämpöputkille. Miten niin ei peruskuplan mittari käy möhköön??? 3 Quote
tolvana Posted October 17, 2016 Author Posted October 17, 2016 Tietty onnistuin kauden päätösajelussa paistamaan koneen tästä kun ei ollut turhia sähköjä (lue lataus,öljynpaine, lämpömittari) ehtinyt asentamaan. Senverta kapeni kone että venttiilinvälykset katosi. Nou problem, nilkutellaan tää viikko ja ens viikonloppuna laitetaan uutta rautaa reikään jos ehtii vaan viikolla niputtamaan. Quote
tolvana Posted October 24, 2016 Author Posted October 24, 2016 Pohjolan tallissa meno jatkuu. Paistettu pata pois ja rempattu versio tilalle. Quote
tolvana Posted November 10, 2016 Author Posted November 10, 2016 (edited) Ei ihan ongelmitta edennyt tämäkään viikko,tiistaina särky muutaman viikon käytössä ollut vaihteensiirtonivel ja eilen porsi 5w40 öljyillä suodatin...onneks on lyhyt duunimatka niin ehti melkein kotipihaan ennenkuin öljyvalo syttyi. Luisuteltu on parissa päivässä enemmän kuin vuosiin ja hymy on korvasta korvaan. Tossa fiksattu versio aiheesta Edited November 10, 2016 by tolvana Quote
tolvana Posted November 11, 2016 Author Posted November 11, 2016 Käyttikseen puhallus jaloille ja lasille. 2 Quote
tolvana Posted November 29, 2016 Author Posted November 29, 2016 Paska tsägä,ei mennynnä läpi fläkä. Paitsi tietty insinjöörin koputin meni parista kohdasta . Nupiksi yks sisempi raidetangonpää vaihtoon niin saapi lisää ajoaikaa. Pohjolan talli rules again... 1 Quote
portu Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 Minulta löytyy yks vääränkätinen uusi nivel, mikäli tarves? Palloon joskus ostin, en kerenny vaihtamaan. Jos hitsikone löytyy niin tervetulemasta lämpimään halliin tekemään, omasta pullo tyhjä ja mennyt vanhaksi. Pitänee ostaa uus jossain vaiheessa kun tuota taas tarvii. Eli ei tarvii pakkasessa värjötellä jos ei vältsyyn halua. Nyt kun mietin niin en muistakaan kierteen kätisyyttä.. Quote
tolvana Posted December 11, 2016 Author Posted December 11, 2016 Hyvä tarjous portulta mut tälläkertaa yhdistin toukkaväijyn puuhasteluun. Toisella silmällä vahdin ettei muksut tapa toisiaan samalla kun paikkasin möhköä. Kiva keli... 2 Quote
tolvana Posted December 12, 2016 Author Posted December 12, 2016 Nyt ois tuore leima ja duunimatkalla haen pari pussia mikropopparia et on naposteltavaa kun laitan tän naamakirjan volkkariryhmään myyntiin. 1 Quote
tolvana Posted December 25, 2016 Author Posted December 25, 2016 Lisävalot löysi paikkansa möhkön keulilta,purkasin joutessani topin mosasta jäähypellit pois maalausta odottamaan. Pappaskin kasailin käyntikuntoon uutta omistajaa varten ja isompi mopo sai uuden kytkimen, ilmanputsarin ja tuulilasin. Kuvat ois kivoja mut tänään nuo ei halua latautua Quote
tolvana Posted February 24, 2017 Author Posted February 24, 2017 Jotain taas touhuttu, OXYn nokka vaihtui ja öljypikappi on nyt made in Pilkanmaa mallia. Pari nelostyypin konetta on työn alla. Toinen on kaasareiden säätöjä vailla valmis ja toinen odottelee rempattuja kansia,alakerta on jo nipussa. Kaksi ykköstyypin konetta vielä odottaa vuoroaan ja baja sekä kirppu odottaa vähän tymäkämpiä vaihteistoja. Päivän projekti on peeveeseen nastarenkaiden asennus ja muutoinkin kilpailukuntoon saattaminen. 1 Quote
SePi Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 It's alive again. DSC_0250.JPG Nyt kyllä on niskalihakset tiukilla! - mut toisaalta saattaa olla että toimii koko kesän huoletta Quote
tolvana Posted April 27, 2017 Author Posted April 27, 2017 (edited) Leimapuuhastelua hiukan, eberi ja raitisilmapuhallin täyttää etuloosterin. Renkaat taasen ei ihan täytä pyöräkoteloja. Konttorilla käynnin jälkeen laitetaan -90 luvun kualinvieterit G60-15 koossa niin on komiampi kattella. Jos jollakulla on tarvetta hyvälle ovaalin koneelle ja lodjulle niin nää olis joutilaana vapun jälkeen ja koeajettavissakin vielä vähän aikaa. Edited April 27, 2017 by tolvana Quote
tolvana Posted April 28, 2017 Author Posted April 28, 2017 Dodii, vappuajelulle olis valmis tuoreella leimalla. 1250km tullu mittariin vuodessa. Jospa tänä vuonna ainakin tuplais tuon. 30 hp sysää 80-105 huippuja riippuen tuulensuunnasta jne. Quote
metake Posted April 28, 2017 Posted April 28, 2017 DSC_0013.JPG[/url] Jos sulla on noita etuvanteita 4 kpl ja ne on 15", niin olet varmaan huomannut että ne ei sovi tuohon ollenkaan ja sun pitäis myydä ne mulle? :P Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.