Jump to content

Tolvanan touhuilut ja valikoidut sähläykset


Recommended Posts

Dodii, keli viileni sen verran ettei jaksant mökille lähteä niin järjestyi vähän talliaikaa. Janin pata alkais oleen asennusta vailla, OXY taas nipussa uudella putkistolla ja päiväajelukin tuli tehtyä.. Käytiin muksujen kanssa ulkoiluttamassa bajamajaa kun se on vallan unhoittunut tonne telttaan. Ajelu kohdistui Heinolan VWhörhögurun pajalle ja taas tuli aarteita matkaan mulle ja muille. Huippujuttu täs wolkkariharrastelus on tuo et vajaan tunnin ajomatkan päästä löytyy mjoottoripuolelle osa kun osa ja himppasen knowhowtakin...

  • Like 1
Link to comment

Janin kone piti sitoa kärriin ja siirtää asennuspiste kakkoseen, asennuspiste ykkösessä bajamajan luottokone muuttui tänään tommoseksi, joutaa myyntiin.

Huomenna on suunnitelmana ekaks kirpun koneenvaihto, sit bajamajan koneenvaihto ja nupiksi koneen asennus owaaliin.

post-762-0-89770500-1465075434_thumb.jpgpost-762-0-76224400-1465075453_thumb.jpg

Link to comment

Ei menny ku strömsöössä mut melkein. Nyt ois eka kerta kun vois antaa palautetta kirpun rakentajalle, kaikki sähköt ym.on tehty vimosen päälle hyvin paitsi sulakekoot on mennynnä vituralleen. Puolan johdossa on vikaa...nyt. Sepä otti maihin ja kuori suli johdosta ainakin koko matkan minkä pääsee näkemään. Voipi olla mielenkiintoinen projekti koittaa saada pujotettua uusi piuha muoviputkeen missä on tusinan verran mutkia ja kymmenkunta muuta piuhaa. Mun säkällä siellä putkessa on pari oikaria jne.jne. Haiskahtaa talvihommalta, taidan tehdä jonkun patentin kesäksi. Nyppäsen huomenna hittoon kaikki yli kymmenen ampeeriset sulakkeet, keletana!

Peltinen bensansuodatinkin on jäänyt jonnekin puristuksiin ja on pikkasen soikea ja vuotaa kun seula.

Nyt on oma putkikin paikallaan ja öljynkiertokin lähes normaali. Eikä ollut vuotoja ainakaan vielä.

Bajamajaankin löytyi sopiva moottori, ääntä ompi vaan turhan paljon. Tarvii laittaa lämmönvaihtimet ja hiljaisempi pönttö niin hyvä tulee. Ovaaliakin ehdin rassaamaan muutaman tunnin ja siinäkin olis kone paikoillaan, loppujen kamojen asennus viekin varmaan ensviikon.

post-762-0-13192700-1465153320_thumb.jpgpost-762-0-31648700-1465153295_thumb.jpg

Link to comment

Ristus notta on mökää tossa bobcatissä vaik on vaimenninelementtikin paikallaan, käytin tuon niin lämpöseksi että termari aukesi ja hupsista öljyt pysyivät sisäpuolella... Tulppa meni taas pimeäksi,prkle.

Link to comment

Pari päivää piti käydä duunissa pökäleellä kun wanhat ei startanneet, Jönssissä solenoidivika ja bajan akku oli niin sippi ettei jaksanut tota pataa veivata tulille. Eilen vaihdoin Jönssin startin ja bajaan akun, vanha oli vuonna 2003 ostettu. Nyt pelaa molemmat.

Kirppu taas vinoilee, kipinä katoaa ts.rupeaa pätkimään kolmessatonnissa. Pitää koittaa toisella puolalla ennenkuin rupee 123 jakajaa osoittelemaan sormella.

Link to comment

Välillä pientä suuremmat kiroilut owaalin kanssa...

Ruuvasin jönssin vähän lisävarusteita,umpiraret ja umpirumat kuraläpät,käsinehyllyn ja korjasin vipattimet. Kohta pitäis konttorilla kävästä tän kanssa.

post-762-0-83371000-1465920294_thumb.jpg

post-762-0-10340700-1465920337_thumb.jpg

post-762-0-28612500-1465920374_thumb.jpg

post-762-0-38576700-1465920455_thumb.jpg

Edited by tolvana
Link to comment

Mitähän sit...owaali nipussa,jönssi leimattu eikä kirpun säätelykään vesisateessa oikke nappaa. Synkkakojeen ja laajakaistalambdan avulla pitää ruveta synkat löytymään ja pitoakin rainexperteillä enemmän kun noilla ikivanhoja Cooper cobrilla nepan vaihdinkin ois kuorta vailla.post-762-0-25964000-1466077976_thumb.jpgpost-762-0-59744600-1466078002_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Kirwa vetää hienosti ja ois suunnilleen säädöissään.

Veti senverta hienosti et lodju porsi Nelosella vähän alta viidentuhannen jengan, onneks ei lyönyt pyöriä lukkoon! Kotiin nilkutin vapaalla kierroksia padassa tuhat ja vauhtia viiskyt. Heti jos tarjosi kaasua niin jokin alkoi luistamaan ja jos tarjosi vaihdetta niin takapyörät lukkiintui...

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest kgestonia

Awesome! I sent an email to Cargobus as they requested, but they haven't answered so I don't know if they will be there tomorrow. Nice Beetle by the way :)

Link to comment
  • 3 weeks later...

Kävin tänään penkissä bajamajan kanssa, kymmenen pinnaa jäi tavoitteesta mut paperit näyttää samaa mitä persdynokin eli upea moottori pakuun. Tää siis webcam 86a nokalla. Jos tulee evo 2 niin siinä on fk45. HUOMAA bajan välitykset, kolmosella 168km/h 5824RPM

 

post-762-0-31557600-1471282060_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Jönssi päätti alkaa käymään kolmella. Kerrassaan erikoinen vikakin löytyi, vaihdoin toispnä tulpat ja ihmettelin et ompa löysä tuo ykkösen tulpanhattu. Noh eihän nuita bakeliittisysteemejä voi ees puristella tai mitään niin annoin olla ja funtsin et kai tuo pelaa.

No pelas aikansa mut aamulla töihin mennessä aina kierrätän kolmosella reippaasti niin hää päätti puhaltaa tulpanhatun irti....

Kestää paikallaan jos ei laita tiivistettä kunnolla, mystisiä ovat ilmavaivat.

Link to comment
  • 1 month later...

Päivän agenda oli köyhän miehen gymkhana videon teko, vituiks meni sekin. Nyt ois kolme vaihteistovammaista ilmavaivaa.

Luulin että meni rummusta boorit mut rummut ja vetarinpäät on ok.

OXY on kova särkemään lodjuja vaikkei tehoa ole kun satakymmenen heposta takapyörillä.

Ms230 kansille piti tehdä spesiaalitulppis ja serpentiinihihnasettiin laturin pyörälle pikkushimmi et saa hihnalinjan kohdilleen.

 

post-762-0-30402900-1474395919_thumb.jpg

post-762-0-45567900-1474395941_thumb.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...

Jotain mainittavaa wolkkaririntamallakin touhuttu, talvifläkään ruuvattu lodju ja kone paikoilleen. Vielä olis kaks lootavammasta jäljellä.

post-762-0-40709300-1476643649_thumb.jpg

Eberinkin asensin kun ei tossa oo ees reikiä lämpöputkille.

post-762-0-37849800-1476643676_thumb.jpg

Miten niin ei peruskuplan mittari käy möhköön???

post-762-0-87188300-1476643699_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment

Tietty onnistuin kauden päätösajelussa paistamaan koneen tästä kun ei ollut turhia sähköjä (lue lataus,öljynpaine, lämpömittari) ehtinyt asentamaan. Senverta kapeni kone että venttiilinvälykset katosi.

Nou problem, nilkutellaan tää viikko ja ens viikonloppuna laitetaan uutta rautaa reikään jos ehtii vaan viikolla niputtamaan.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ei ihan ongelmitta edennyt tämäkään viikko,tiistaina särky muutaman viikon käytössä ollut vaihteensiirtonivel ja eilen porsi 5w40 öljyillä suodatin...onneks on lyhyt duunimatka niin ehti melkein kotipihaan ennenkuin öljyvalo syttyi. Luisuteltu on parissa päivässä enemmän kuin vuosiin ja hymy on korvasta korvaan.

post-762-0-00565000-1478796498_thumb.jpg

Tossa fiksattu versio aiheesta

Edited by tolvana
Link to comment
  • 3 weeks later...

Minulta löytyy yks vääränkätinen uusi nivel, mikäli tarves? Palloon joskus ostin, en kerenny vaihtamaan.

Jos hitsikone löytyy niin tervetulemasta lämpimään halliin tekemään, omasta pullo tyhjä ja mennyt vanhaksi. Pitänee ostaa uus jossain vaiheessa kun tuota taas tarvii. Eli ei tarvii pakkasessa värjötellä jos ei vältsyyn halua.

Nyt kun mietin niin en muistakaan kierteen kätisyyttä..

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lisävalot löysi paikkansa möhkön keulilta,purkasin joutessani topin mosasta jäähypellit pois maalausta odottamaan. Pappaskin kasailin käyntikuntoon uutta omistajaa varten ja isompi mopo sai uuden kytkimen, ilmanputsarin ja tuulilasin. Kuvat ois kivoja mut tänään nuo ei halua latautua

Link to comment
  • 1 month later...

post-762-0-92677500-1487920384_thumb.jpgpost-762-0-74630000-1487920406_thumb.jpgpost-762-0-96384700-1487920507_thumb.jpg

Jotain taas touhuttu, OXYn nokka vaihtui ja öljypikappi on nyt made in Pilkanmaa mallia.

Pari nelostyypin konetta on työn alla. Toinen on kaasareiden säätöjä vailla valmis ja toinen odottelee rempattuja kansia,alakerta on jo nipussa.

Kaksi ykköstyypin konetta vielä odottaa vuoroaan ja baja sekä kirppu odottaa vähän tymäkämpiä vaihteistoja.

Päivän projekti on peeveeseen nastarenkaiden asennus ja muutoinkin kilpailukuntoon saattaminen.

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

Leimapuuhastelua hiukan, eberi ja raitisilmapuhallin täyttää etuloosterin. Renkaat taasen ei ihan täytä pyöräkoteloja. Konttorilla käynnin jälkeen laitetaan -90 luvun kualinvieterit G60-15 koossa niin on komiampi kattella. Jos jollakulla on tarvetta hyvälle ovaalin koneelle ja lodjulle niin nää olis joutilaana vapun jälkeen ja koeajettavissakin vielä vähän aikaa.

post-762-0-12913500-1493311861_thumb.jpgpost-762-0-56915900-1493311879_thumb.jpgpost-762-0-17291800-1493311901_thumb.jpgpost-762-0-53335600-1493311918_thumb.jpg

Edited by tolvana
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...