Jump to content

kuplan lataus


Guest pirssi

Recommended Posts

Auttakaa miestä mäessä ... Eli Miten saan kuplan lataamaan Auto on vm -72 Tasavirta laturilla oleva ja penkin Alla olevalla säätimellä ! En keksi enää missä vika laturi on Uusi Latausrele on uusi mallia joku tarvike kuten laturikin mutta ihan Ad kamaa ! myös akku on uusi ja johdot on kaikki oikein kytkentä kaavion mukaisesti tarkistettu 3 eri lähteestä :) laturia on myös (herätelty) akku laturilla eli pyöritetty ilman hihnaa ? elikkäs aluksi pitääkö laturin antaa virtaa ollenkaan ilman että johdot ovat siinä kiinni mihinkään napaan ? releestä ei kuulu minkään laista ääntä missään vaiheessa ja laturin valo palaa koko ajan ???

Link to comment

Vinkkejä wanhasta topikista

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9328-lataus/

 

** start copy **

 

Tässä ihan simppelit vinkit tökkivään tasasähkö laturiin ja releeseen.

 

- Releessä on 2 käämiä

- Se käämi missä on vain 1 kärkinen kontakti, kytkee laturin muuhun auton sähköverkkoon vasta kun laturi antaa tarpeeksi jännitettä (ilman tätä releen kärkeä vuotas akun tyhjäksi laturin kautta hyvinkin äkkiä)

- Toine käämi taas säätää laturin jännitteen

 

Teeppäs näin

- Kone käyntiin ja volttimittari akun yli

- Kietase pari tonnia kierroksia ja paina tää 1kärkine releen kärki kiinni (laturi pakolla kiinni loppu sähköverkkoon). Lataus valon pitäs sammua heti. Pidä tää rele pohjassa

- Sitten nosta tää 2 kärkisen lipareesta kontakti kiinni

Nyt sullon tilanne että laturi on pakolla kiinni muussa sähkössä & rele pakko ohjaa max mangnetoinnin laturiin = saat MAX jänniteen laturista ulos.

- Mitä näyttää mittari? Tuota enempää et saa ikuna pihalle jännitettä. Jos ei piisaa -> ala vaihtaa terveempää osaa sähköpuoleen

 

Itte olen useasti "herätettyä" lataus systeemin tolla mainitulla tavalla. Mitä on tapahtunu oikeesti laitteissa, en tiedä (joku mangnetoinnin purku etc..?...).

 

Pitkään älä pakko-ohjaa laturia, alkaa kuumenee vallan pirusti. On kokeiltu sekin että laturista saatu savut ulos :)

 

** stop copy **

Link to comment

Kyllä se vaan releessä on se vika!!! vaikka on uusi rele made in taiwan ;) laturi antaa kuin pittääkin mutta jostais syystä käret eivät toimi ! 2 navan releestä pistää kiinni antaa 14-15 jopa ylikin mutta kun kytkee 1 navan releen (siis yhtä aikaa) niin savu nousee !!! ja 1 releen navan kytkee pelkästää kiinni kuten valtonen sanoi nii latauksen merkki valo sammuu !!! tilaukseen bosch : silainen ... katsotaan sitten mitä tapahtuu ....

Link to comment
Guest Jofa

Tämä sanonta pätee lähes kaikkeen kiinan/ns. tarvikeosiin. Ei ole olemassa hyvää ja halpaa tavaraa,ne on kaks eri tuotetta.

Pätee merkkiin kuin merkkiin, nimerkki 15 vuotta autojen kanssa työskennelly ja joskus aikoinaan oppirahat on maksanu..

Link to comment
Kuin saate hankittua regun joka toimii, nii kuitakaa tähän jatkoksi.

Tästä on hyvät kokemukset: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1955

 

Eräästä täälläkin vilahdelleesta kuplasta loppui latausmurheet kerrasta kun vaihdettiin tuo säädin. Mulla on alkamassa 6v => 12v projekti tasavirtalaturilla, ja en ole edes miettinyt muita säätimiä.

Link to comment

Tällanenkin vaihtoehto taitaa olla 12V tasavirtaisiin, joka haluaa orggiksen näköistä:

 

Bosch 0 190 350 068

 

Comparison numbers

PORSCHE 616 603 212 00

VW 113 903 803 E

 

KVME0166.JPG

 

Ja vaihtovirtaisiin

 

Hella 5DR 004 241-151

For manufacturer Bosch, Operating Voltage 14,1 V

 

B399.JPG

Link to comment
Kuin saate hankittua regun joka toimii, nii kuitakaa tähän jatkoksi.

Tästä on hyvät kokemukset: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1955

 

Eräästä täälläkin vilahdelleesta kuplasta loppui latausmurheet kerrasta kun vaihdettiin tuo säädin. Mulla on alkamassa 6v => 12v projekti tasavirtalaturilla, ja en ole edes miettinyt muita säätimiä.

Tää on hyvä ja kupeessa taikasanana Bosch. VW-sähköosissa melko lyömätön/huoleton eikä edes kallis.

Link to comment

Bosch i lainen tilattu (elektroninen) pitäis ens viikon alussa olla täällä katsotaan miten äijjien käy :) hot cars:illa oli hyllyssä ja niikuin virtanen kirjoitti löytyy myös tuota: (Tällanenkin vaihtoehto taitaa olla 12V tasavirtaisiin, joka haluaa orggiksen näköistä):

 

Bosch 0 190 350 068

mutta hinta jotain 150 egee tilaamalla ....

Link to comment

Enää Ei Naurata :( Eli neuvoja kaipaillaan ... Nyt on boschin uusi elektroninen säädinkin paikallaan ja ei ni ei lataa ja laturin merkkivalo palaa edelleen taas kerran laturia herätelty myös pyöritelty ns sähkömoottorina !!! Kytkentä kaavio tarkastettu eli jotain apua kaivataan !!! vaikka kuvia releeltä !!! laturista !!! sulakepesän !!! johdotuksesta ...

Link to comment
Guest Pesone

Jos ei vieläkään lataa niin alkaa vaikuttamaan henkimaailman hommilta... Outo juttu.. Akun miinus kaapeli TODELLA löyhästi kiinni tai jotain vastaavaa?

 

Tälläinhän se toimii http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... atkytk.htm

 

Säätimestä vielä sen verran että, lappeenrannassa sellainen pulju kuin lappeenrannan autosähkö on myyny miulle parikin noita säätimiä aikoinaan, on olleet bosch, mut ei kuplan orkkis säätimiä vaan jotain yleis 12v härpäkkeitä kyseiseen tarkoitukseen, hintaakin oli huimat 11 eskoa joskus vuonna 2006... Ja toimineet kuin junan vessa.

 

Eli paikallisista varaosa puljusta saattaisi löytyä vastaavia jos jaksaisi käydä kyselemässä.

 

Ja jos asuisit täälläpäin niin suosittelisin viemään auton tuohon edellä mainittuun puljuun, kyllä ainakin itseltäni alkais konstit loppumaan.

Link to comment

Jos sulla on kaikki johdot oikein+merkkivalolla oikean wattimäärän polttimo+ uusi Boschin säädin niin ainoat vikakohteet jäljellä on tarvikelaturi ja vaihteisto-runko välin maajohto. Onko normikokonen hihnapyörä kampiakselilla?

Link to comment
Jos sulla on kaikki johdot oikein+merkkivalolla oikean wattimäärän polttimo+ uusi Boschin säädin niin ainoat vikakohteet jäljellä on tarvikelaturi ja vaihteisto-runko välin maajohto. Onko normikokonen hihnapyörä kampiakselilla?

 

Lisätään tähän nyt vielä että johtojen liitokset pitäisi myös olla myös puhtaat.

Link to comment

Nyt Kyllä Meni yli ymmärryksen mutta KUPLA LATAA !!! Olisko Henkimaailman juttuja :) Laitettiin Kierroksia Koneeseen jotain 2500 - 3000 ja edelleen lataus valo paloi ja sitten laturin napoihin suoraan reilusti virtaa boosterilla käytettiin kummassakin navassa pieni kosketus ! ja jopas Valo Hävisi ja lataus toimii ! Eli Kyllä Hot cars:sin boschilainen pelittää ... Nyt lataus toimii kun Auton käynnistää tyhjäkäynnille niin latauksen merkkivalo sammuu heti vaikkei kierroksia laitakkaa ! Kiitokset Kaikille kommenteista ja neuvoista :)

Link to comment
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...