Guest Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Auttakaa miestä mäessä ... Eli Miten saan kuplan lataamaan Auto on vm -72 Tasavirta laturilla oleva ja penkin Alla olevalla säätimellä ! En keksi enää missä vika laturi on Uusi Latausrele on uusi mallia joku tarvike kuten laturikin mutta ihan Ad kamaa ! myös akku on uusi ja johdot on kaikki oikein kytkentä kaavion mukaisesti tarkistettu 3 eri lähteestä :) laturia on myös (herätelty) akku laturilla eli pyöritetty ilman hihnaa ? elikkäs aluksi pitääkö laturin antaa virtaa ollenkaan ilman että johdot ovat siinä kiinni mihinkään napaan ? releestä ei kuulu minkään laista ääntä missään vaiheessa ja laturin valo palaa koko ajan ??? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Vinkkejä wanhasta topikista http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9328-lataus/ ** start copy ** Tässä ihan simppelit vinkit tökkivään tasasähkö laturiin ja releeseen. - Releessä on 2 käämiä - Se käämi missä on vain 1 kärkinen kontakti, kytkee laturin muuhun auton sähköverkkoon vasta kun laturi antaa tarpeeksi jännitettä (ilman tätä releen kärkeä vuotas akun tyhjäksi laturin kautta hyvinkin äkkiä) - Toine käämi taas säätää laturin jännitteen Teeppäs näin - Kone käyntiin ja volttimittari akun yli - Kietase pari tonnia kierroksia ja paina tää 1kärkine releen kärki kiinni (laturi pakolla kiinni loppu sähköverkkoon). Lataus valon pitäs sammua heti. Pidä tää rele pohjassa - Sitten nosta tää 2 kärkisen lipareesta kontakti kiinni Nyt sullon tilanne että laturi on pakolla kiinni muussa sähkössä & rele pakko ohjaa max mangnetoinnin laturiin = saat MAX jänniteen laturista ulos. - Mitä näyttää mittari? Tuota enempää et saa ikuna pihalle jännitettä. Jos ei piisaa -> ala vaihtaa terveempää osaa sähköpuoleen Itte olen useasti "herätettyä" lataus systeemin tolla mainitulla tavalla. Mitä on tapahtunu oikeesti laitteissa, en tiedä (joku mangnetoinnin purku etc..?...). Pitkään älä pakko-ohjaa laturia, alkaa kuumenee vallan pirusti. On kokeiltu sekin että laturista saatu savut ulos :) ** stop copy ** Quote Link to comment
Guest Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Kiitoksia! valtonen kokeillaan huomenissa ja palaamme tapahtuuko mitään :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Ollos hyvä waan. Kuittaa tähän jatkoksi alkoko laitteet pelaa, tuliko regusta sininen savu kabiiniin vai valkonen ladurista konehuoneeseen :) Quote Link to comment
Guest Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Kyllä se vaan releessä on se vika!!! vaikka on uusi rele made in taiwan ;) laturi antaa kuin pittääkin mutta jostais syystä käret eivät toimi ! 2 navan releestä pistää kiinni antaa 14-15 jopa ylikin mutta kun kytkee 1 navan releen (siis yhtä aikaa) niin savu nousee !!! ja 1 releen navan kytkee pelkästää kiinni kuten valtonen sanoi nii latauksen merkki valo sammuu !!! tilaukseen bosch : silainen ... katsotaan sitten mitä tapahtuu .... Quote Link to comment
Guest Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 ja pesoselle kans nyt uskotaan nuo tarvike "askat .... Quote Link to comment
mikkocap Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 joo no täysin sama homma ja 3 viikkoo taisteltu noiden paskojen kanssa. kunhan saan aikaseksi niin tilaan sen elektronisen säätimen josko se sitten. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Säädin ongelmaa useammallaki hepulla :/ Kuin saate hankittua regun joka toimii, nii kuitakaa tähän jatkoksi. Tarvitsevia näyttää olevan useampiakin. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Tämä sanonta pätee lähes kaikkeen kiinan/ns. tarvikeosiin. Ei ole olemassa hyvää ja halpaa tavaraa,ne on kaks eri tuotetta. Pätee merkkiin kuin merkkiin, nimerkki 15 vuotta autojen kanssa työskennelly ja joskus aikoinaan oppirahat on maksanu.. Quote Link to comment
metake Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Kuin saate hankittua regun joka toimii, nii kuitakaa tähän jatkoksi. Tästä on hyvät kokemukset: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1955 Eräästä täälläkin vilahdelleesta kuplasta loppui latausmurheet kerrasta kun vaihdettiin tuo säädin. Mulla on alkamassa 6v => 12v projekti tasavirtalaturilla, ja en ole edes miettinyt muita säätimiä. Quote Link to comment
Virtanen Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Tällanenkin vaihtoehto taitaa olla 12V tasavirtaisiin, joka haluaa orggiksen näköistä: Bosch 0 190 350 068 Comparison numbers PORSCHE 616 603 212 00 VW 113 903 803 E Ja vaihtovirtaisiin Hella 5DR 004 241-151 For manufacturer Bosch, Operating Voltage 14,1 V Quote Link to comment
tolvana Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Kuin saate hankittua regun joka toimii, nii kuitakaa tähän jatkoksi. Tästä on hyvät kokemukset: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1955 Eräästä täälläkin vilahdelleesta kuplasta loppui latausmurheet kerrasta kun vaihdettiin tuo säädin. Mulla on alkamassa 6v => 12v projekti tasavirtalaturilla, ja en ole edes miettinyt muita säätimiä. Tää on hyvä ja kupeessa taikasanana Bosch. VW-sähköosissa melko lyömätön/huoleton eikä edes kallis. Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Bosch i lainen tilattu (elektroninen) pitäis ens viikon alussa olla täällä katsotaan miten äijjien käy :) hot cars:illa oli hyllyssä ja niikuin virtanen kirjoitti löytyy myös tuota: (Tällanenkin vaihtoehto taitaa olla 12V tasavirtaisiin, joka haluaa orggiksen näköistä): Bosch 0 190 350 068 mutta hinta jotain 150 egee tilaamalla .... Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 jofa : lta kans hyvä vastaus :) = sama homma Täällä .... Quote Link to comment
Guest Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Enää Ei Naurata :( Eli neuvoja kaipaillaan ... Nyt on boschin uusi elektroninen säädinkin paikallaan ja ei ni ei lataa ja laturin merkkivalo palaa edelleen taas kerran laturia herätelty myös pyöritelty ns sähkömoottorina !!! Kytkentä kaavio tarkastettu eli jotain apua kaivataan !!! vaikka kuvia releeltä !!! laturista !!! sulakepesän !!! johdotuksesta ... Quote Link to comment
peruskallio Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php Tuolta sähkökaaviota. Muuten en osaa auttaa... Tietysti on kaksi eri asiaa palaako latauksen merkkivalo, vai eikö auto oikeasti lataa. merkkivaloon voi ratkaisua löytyä kontakteista, latauksen osalta osaa sitten sanoa mitään. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Jos ei vieläkään lataa niin alkaa vaikuttamaan henkimaailman hommilta... Outo juttu.. Akun miinus kaapeli TODELLA löyhästi kiinni tai jotain vastaavaa? Tälläinhän se toimii http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... atkytk.htm Säätimestä vielä sen verran että, lappeenrannassa sellainen pulju kuin lappeenrannan autosähkö on myyny miulle parikin noita säätimiä aikoinaan, on olleet bosch, mut ei kuplan orkkis säätimiä vaan jotain yleis 12v härpäkkeitä kyseiseen tarkoitukseen, hintaakin oli huimat 11 eskoa joskus vuonna 2006... Ja toimineet kuin junan vessa. Eli paikallisista varaosa puljusta saattaisi löytyä vastaavia jos jaksaisi käydä kyselemässä. Ja jos asuisit täälläpäin niin suosittelisin viemään auton tuohon edellä mainittuun puljuun, kyllä ainakin itseltäni alkais konstit loppumaan. Quote Link to comment
metake Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Missäpäin tää auto sijaitsee? Quote Link to comment
tolvana Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Jos sulla on kaikki johdot oikein+merkkivalolla oikean wattimäärän polttimo+ uusi Boschin säädin niin ainoat vikakohteet jäljellä on tarvikelaturi ja vaihteisto-runko välin maajohto. Onko normikokonen hihnapyörä kampiakselilla? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Jos sulla on kaikki johdot oikein+merkkivalolla oikean wattimäärän polttimo+ uusi Boschin säädin niin ainoat vikakohteet jäljellä on tarvikelaturi ja vaihteisto-runko välin maajohto. Onko normikokonen hihnapyörä kampiakselilla? Lisätään tähän nyt vielä että johtojen liitokset pitäisi myös olla myös puhtaat. Quote Link to comment
Virtanen Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Nyt tuli vähän samanlainen tapaus vastaan, ei lataa, laturi pyörii kyllä hyvin sähkömoottorina. Vian syyksi osoittautui viallinen ankkuri, vaihdoin ko. laturin ankkurin toimivaan laturiin, ja taas ei ladannut. Quote Link to comment
Guest Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Nyt Kyllä Meni yli ymmärryksen mutta KUPLA LATAA !!! Olisko Henkimaailman juttuja :) Laitettiin Kierroksia Koneeseen jotain 2500 - 3000 ja edelleen lataus valo paloi ja sitten laturin napoihin suoraan reilusti virtaa boosterilla käytettiin kummassakin navassa pieni kosketus ! ja jopas Valo Hävisi ja lataus toimii ! Eli Kyllä Hot cars:sin boschilainen pelittää ... Nyt lataus toimii kun Auton käynnistää tyhjäkäynnille niin latauksen merkkivalo sammuu heti vaikkei kierroksia laitakkaa ! Kiitokset Kaikille kommenteista ja neuvoista :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Löyty netin syövereistä hyvä laturin testaus artikkeli http://www.nls.net/mp/volks/htm/gen.htm Quote Link to comment
PetriH Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Aiheeseen littyen, rahamiehet voivat ostaa Bosch:in aidon saksalaisen latausreleen 30A tasavirtaseen : www.partbob.com/engine/power-supply-starting-system/generatorregler-dc-bosch-f026t02204-14v-30a.html näkyi löytyvän myös 38A malli.. Quote Link to comment
metake Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Aiheeseen littyen, rahamiehet voivat ostaa Bosch:in aidon saksalaisen latausreleen 30A tasavirtaseen : Ei kannata, koska Boschin elektroninen malli on parempi eikä maksa kuin puolet tuosta: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1955 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.