Guest Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Tälläviikolla saatu jotakin taas aikaan. Aika jäykkää on tää tekeminen kyllä ollu viimeaikoina. Tankki paikallaan ja tulipelli sen päällä, letkut ja tinkentankelit kans. Sähköt melkee valmiit, viimeistelin valmista johtosarjaa kutistesukalla, no joo hiukan muutenkin. Tuossa oli joitan pieniä puutteita, ja liian lyhyitä johtoja. Pyyhkijöissä oli joku kummallinen vika, ne toimi periaatteessa ihan oikein, mutta off asennossa välillä meni sulake. Tai ihan tottapuhuen niitä meni aika monta. Vilkkurele ei kans oikeen tahtonu ymmärtää mun ledivilkkuja, tää oli kyllä tiedossa, mut pitihän se kokeilla. Sulaketaulun väsäsin tarvikerasioista ja siihen alle relepitimet. Tajusin vaan äsken etten ottanu tuosta kuvaa. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Mistä nuo takavalot löytyivät? Edit: Juu... Ei... Motonet:n & Bilteman nettikuvastot eivät näytä tuntevan ko. valoja... Quote Link to comment
Tanhis Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Ainakin paikallisesta varaosapuljusta saa juurikin tuollaisia valoja eli eiköhän niitä motonet/biltema linjaltakin löytyisi. Ja hyvältä näyttää johdotukset, ettei ole mitään sellaisia ryöstö siellä ryöstö täällä ja sitten vielä vähän 5c/kappale alumiini apicoja sivuleikkureilla puristettuna johtojen päissä killumassa. Suosittelen että suojaat noi apicotkin vielä liimasukalla ettei heti lyö kipunaa jos kätensä kojelaudan alle menet joskus lykkäämään. Quote Link to comment
Guest Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Kutistesukkaa on menny monta metriä, kaikki ei tosin oo sitä liimapintaista, kun siitä tulee niin jäykkä ja paksu. Nuo takavalot on paruzzilta, tarkoitettu kylläkin lisävilkuiksi jne. Alla linkki, ja kuten hinnasta voi päätellä laatu on ihan superpaska. http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... ubgroup=45 Noissa on pienet lasiputket, mutta niinkun tosta edeltä näkyy, vaihdoin sinne ledit tilalle. Onko mitään vinkkiä antaa tuohon sulaketta polttavaan pyyhkijänmoottoriin? Eli toimii ihan normaalisti, mutta poltaa sulakkeet joskus kun laittaa kytkimen off-asentoon. Quote Link to comment
multanen Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Onko mitään vinkkiä antaa tuohon sulaketta polttavaan pyyhkijänmoottoriin? Eli toimii ihan normaalisti, mutta poltaa sulakkeet joskus kun laittaa kytkimen off-asentoon.Voi olla että pyyhkijöiden moottori ei pääse/jaksa palautua alkuasentoon jolloin virrat jäävät päälle. Tarkista ettei pyyhkimet tai vivut jumita (osuuko esim. apukartanlukijan puoleinen pyyhin alakarmiin? Kuvasta ei ihan näe).Omassa on tuo pyyhinsysteemi niin väsynyt että jos ikkuna on täysin kuiva niin ei meinaa pyyhkimet jaksaa palautua alkuasentoon... Quote Link to comment
Guest Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Aloin itekkin epäilee pyyhkiöiden moottoria, mutta mulla oli pyyhkimen varret pystyssä kun testailin. Quote Link to comment
Guest Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Laiton konenen paikalleen, lähti ekalla käymään, saatoin käydä koeajolla. Quote Link to comment
boxer Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Jäpikän tallilla kyllä tapahtuu... Peukku sille! Quote Link to comment
Guest Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Täs pari kuvaa aikasemmasta vaiheista, korsin kiinnitys grilliin, kun sitä tiedusteltiin. Quote Link to comment
Guest Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Posti toi lisää kaikennäkösiä osia työmaalle. Tein auton etuosaan lattian äänieristystä ja laitoin matot etupenkkien alle. Tossa jossain vaiheessa asentelin pissapojan pumput ja säiliöt, suuttimiksi löysin jotkut Saabin suuttimet, kun ne alkuperäiset on niin kaamean kokoiset. Jarralevyt saapui osien mukana myös, näytti sopivan paikoilleen, mutta jarruissa on jotain hämärää, kun ei palaudu ihan normaalisti. Painoin helvekon isoilla siirtoleukapihdeillä mäntiä sisään, mutta ei palautunut neste säiliöön. Täyty avata ilmausruuvia, että sai männät sisään. Jouduin kyllä vie tekemään jarrut jossain vaiheessa uusiksi, kun tilasin uudet jarruletkut, putkiksi täytyy kelvata vanhat. Kysymys: onko noiden pallonivelten irroittamiseen olemassa joku ulosvedin, kun en millään jaksaisi irrottaa kaikkia tukivarsia akselistosta? Verstaalla on kyllä iso prässi, jolla pallonivelet irtoaa varmasti, mutta en haluis irrottaa ihan kaikkea. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Mä oon käyttänyt oman pallukkani niveliin tällaista Motonetin ulosvetäjää. Sopi kuin nenä päähän etupään niveliin ja kaikki irtosivat ilman hikoilua ja kiroilua :) Mitäs tuo sun äänieristysmatto on ja mistä olet hommannut ? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Mä oon käyttänyt oman pallukkani niveliin tällaista Motonetin ulosvetäjää. Sopi kuin nenä päähän etupään niveliin ja kaikki irtosivat ilman hikoilua ja kiroilua :) Mitäs tuo sun äänieristysmatto on ja mistä olet hommannut ? Veikkaampa että tässä haettiin ulospainajaa millä saa koko nivelen irti tukivarresta tukivarren ollessa autossa paikallaan. Oma vinkki kylläkin olisi ottaa se tukivarsi sielä kokonaan pois ja roplata prässissä kivalla korkeudella kun ei oleellisen hankala homma ole. Vähän likanen kylläkin voi olla mutta ei muuta. Quote Link to comment
Guest Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Joo Tanhis on ihan oikeassa, sellasta kaipaan millä saa sen isomman pään irti tukivarresta. Tollanen vastaavan lainen mulla onkin millä saa raidetankojen päiden ja pallonilten kartiot irti. Tarvii varmaan uskoa ja irroittaa tukivarret. Tulee sit samassa tarkistettua akselisto, uudet tiivisteet taisin joskus jo ostaa jonkun tilauksen yhteydessä joskus. Onko mitään mielipidettä tuohon jarruasiaan. Eli ei palaudu tuo neste pääsylinterin kautta ihan niin kun mun mielestä pitäisi? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Joo Tanhis on ihan oikeassa, sellasta kaipaan millä saa sen isomman pään irti tukivarresta. Tollanen vastaavan lainen mulla onkin millä saa raidetankojen päiden ja pallonilten kartiot irti. Tarvii varmaan uskoa ja irroittaa tukivarret. Tulee sit samassa tarkistettua akselisto, uudet tiivisteet taisin joskus jo ostaa jonkun tilauksen yhteydessä joskus. Onko mitään mielipidettä tuohon jarruasiaan. Eli ei palaudu tuo neste pääsylinterin kautta ihan niin kun mun mielestä pitäisi? Joko vaihdoit letkut? Nimittäin turpoavat aika helposti umpeen ja siksi ei nesteet enää palaudu pyöräsylkyiltä takaisin. Quote Link to comment
Guest Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 En vaihtanu vie, täytyy vaihtaa ja testata. Quote Link to comment
Guest Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Etupuskurin päädyt näytti lähinnä rotansyömiltä. Pääsiäisen ratoksi hiukan fiksailin niitä. Muutama kuva tuosta. Quote Link to comment
Guest Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Tänään sain vaihdettua kuskinpuolen pallonivelet. Kuviakin olis, muuta taitaa olla niin paljon jo kuvia, ettei mahdu enempää tms. Oli muuten aika jumissa, ei ainakaan vahingossa irtoa tollaset. Tuossa edellä mainittu työkalu, jolla irroitetaan raidetangonpäät, oli liian pieni pallonivelille. Ylemmän nivelen kartio aukes helpsti, kun väänsin siitä camperkulman säätöholkista 36mm kiintoavaimella. Holkki jäi palloniveleen kiinni, mut irtos suht kivasti, kun laitto nivelen ruuvipenppiin ja narautti samaisella kiintoavaimella taas. Alemman nivelen kartio oli niin tiukassa, että jouduin irrottaa tukivarren niin, että olka oli vielä siinä kiini. Prässillä se kartiokin sit aukes. Sit prässäsin uudet paikoilleen ja osia kiinnipäin. Akseleihin vaihdoin tiivisteet, samalla. Kallistuksenvakaajaan vaihdoin pultin, kumipuslan ja ne s..tanan pelliränkylät millä se vakaaja on kiinni siinä tukivaressa. Saatoin pari kirosanaa sanoa peltinpalonjen asennuksen yhteydessä.... Quote Link to comment
Guest Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Nonni, poistin muutaman turha kuvan, ja tässä olis kuvasarja. Tänään sain tehtyä hanttimiehen puolen samalla lailla. Aika paljon nopeammin sujui homma, kun oli kerran jo harjoteltu. Quote Link to comment
Guest Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Jarruletkut vaihdettu, ja nyt pelittää. Tanhis olit oikeassa, toinen etuletku oli ummessa. Pari uutta putkea joutu kans tekemään kun uusissa letkuissa oli hiukan lyhyemmat ne päät, eikä vanhat putket ihan riittäny. Auto pestynä kontissa... Quote Link to comment
Guest Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Tänään sain konttorilta leiman, samalla muutin rengaskoon otteeseen, joka siis 205/45R17. Paljon on vie tehtävää, mut nyt ainakin uskaltaa testailla tossa kadulla. Pieni takaisku silti vie tossa kotipihassa... Mutta ei mennä siihen... Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Etupuskurin sain kasattua ja paikoilleen. Puskuri maalattu samalla maalilla kun kori sisältä. Eli plankko valkoinen, sävy sama kun katossa, mut ilman helmiäistä. Mahtasko kukaan edes huomata moista, jos en olis sanonu. Yllätys yllätys onnistuin kolhimaan valmista maalipintaa puskurista. No kyllä niitä kolhuja ja kiveniskuja vie tulee. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Minne kilven meinaat ruuvata Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Hiukan vielä harkinnassa... Mut mahdollisesti takana puskurin alle ja edessä teippi puskurin yläpuolelle. Joo tiedän, että ei sais... Quote Link to comment
PZQ Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Hiukan vielä harkinnassa... Mut mahdollisesti takana puskurin alle ja edessä teippi puskurin yläpuolelle. Joo tiedän, että ei sais... Kyllä saa ;-) Mikään ei ole juntimman näköistä, kun tuohon naamatauluun ruuvattu kilpi..Tai no vararengas on pahin.. -Pete- Quote Link to comment
Tanhis Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Laita se kilpi saranoituun telineeseen puskurin alle niin olisi kivasti piilossa. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Miksi kilpiä pitää peitellä kun kumminkin pakollisia ovat? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Laita se kilpi saranoituun telineeseen puskurin alle niin olisi kivasti piilossa. Piilossa tarkoittaa tässä tilanteessa sitä ettei sitä tarvitse keskella siistittyä keulaa iskeä. Saranoitu sen takia että kun se olisi muuten heti solmussa kun ekan kerran täytyy vähän vaikeempaan paikkaan auton kanssa mennä. Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Joo ei tietysti piilottaa sanan varsinaisessa merkityksessä. Takana vois kyllä jonkun saranan viritellä. Kilven valonkin paikka on puskurin alla. Tosin kilpi ei sais olla niin alhaalla. Mut tosiaan kiitos vinkistä. Eteen olen jo teipin tilannut hoviteippaajalta. Siihen tulee valkoiset osat heijastavaata teipistä, niin on se nyt joka tapauksessa parempi kun virallinen musta kilpi. Quote Link to comment
Guest Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Eihän kukaan oo muuten vaan luullu, että nuo vanteet jäis alle? 7x17" fucsheja olin ajatellut. Onko ideoita minkä merkkiset kannattais hankkia. SSP:t, JBW:t vai mitkä? http://www.midlandwheels.com/Shop/P-419 ... 5x112.html Quote Link to comment
Guest Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Pari pykälää lähempänä parempia ajo-ominaisuuksia. Muutaman kerran tuli oltua liikenteessä ja ajo oli kyllä kamalampaa kuin mitä muistin. Auton alta löytyi heti kaksikin syytä. Ensimmäinen hiukan nolompi: ohjaussimpukka oli löysässä. Toinen syy oli jäänyt huomaamatta: apusimpukka oli väljä, vaikka olin muka tarkistanut sen. Simpukan kiristys oli nopeasti hoidettu, mutta apusimpukan korjaamista, akseli kiinni autossa, hiukan itsekin epäilin. Kaivelin esiin korjaussarjan mikä oli varmuuden vuoksi tilattu. Laakeriholkit oli lahjakkaan jumissa, mutta kaverin kanssa mietittiin asiaa ja päätin sahata puukkosahalla holkit halki. Ja oi voi kun irtos helposti, eikä tullut edes paljon sahattua runkoa, pikku naarmut vaan. Kuumailmapuhaltimella lämmitin simpukan rungon ja holkit käärein hiilarijäähän, puristimella sujahti helposti paikoilleen. Ja sit loput osat kiinni. Uudet vanteet on jo matkalla, ja kun saapuvat tarkoitus on teettää nelipyöräsuuntaus korjaamolla mistä löytyy siihen tarvittavat laitteet. Quote Link to comment
Guest Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Posti toi vanteet. Saiskohan tänään alle... Quote Link to comment
Guest Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Vanteet alla vahattuina. Suuri kiitos Sir-Henrille vahasta! Quote Link to comment
boxer Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Komjat perhana ;) Auto näytti hyvältä myös livenä (tikkulassa vappuna kattelin) Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Kiitos. Juttelinko mä sun kaa siinä? Oon hiukan tuore vw harrastaja , niin en oikeen tunne ketään... Quote Link to comment
boxer Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Eihän me taidettu höpötellä. Tuleppa kesäkuun ekana sunnuntaina tiilimäen heselle klo 15. Siellä joitakin paikallisia vw hemmoja paikalla... Sais nimet myös naaman ;) Quote Link to comment
Guest Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Joo täytyy pyrkiä tulemaan paikalla. Tässä kuva tältä päivältä, eipä oo edistynyt juurikaan... Quote Link to comment
jori Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Kuva jotenkin hämää mut onks noi 17" fucshit? Nii ja madalla sitä:D Quote Link to comment
Tanhis Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Kuva jotenkin hämää mut onks noi 17" fucshit? Nii ja madalla sitä:D Edellisellä sivulla Eihän kukaan oo muuten vaan luullu, että nuo vanteet jäis alle? 7x17" fucsheja olin ajatellut. Onko ideoita minkä merkkiset kannattais hankkia. SSP:t, JBW:t vai mitkä? http://www.midlandwheels.com/Shop/P-419 ... 5x112.html Quote Link to comment
Guest Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 On ne 17", ja rengas 205/45R17. Joo mun mielestä sais olla matalampikin, mutta ei pysty kauheesti ottamaan ilman akselin nostamista tai droppaavaa olkaa. Droppaavasta olasta tuli mieleen, että on sit maailman paskis viritys sellanen olka missä on pallonivelet väärin päin. Kun ne paloot on kuiteskin vaan prässätty tukivarsiin, ja niihin tulee käytössä puristuksen sijaan vetoa. Kyllä jossain vaiheessa täytyy jotain kevätjuhlaliikkeitä tehdä tuon alustan kanssa. Quote Link to comment
Guest Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Ryhdistäydyin ja laitoin sisätiloja hiukan kuntoon. Liukuoven pahvi ei nyt jostain syystä oikeen tunnu sopivan. Pahvit tilannu joskus aikoja sitten JK:lta ja verholu suoritettiin samalla reissulla kun penkit. Nappasin myös ulkoa pari kuvaa. Ny alkaa näyttää päälisin puolin siltä mitä on ollut kaavailuissa. Kromista kattotelinettä huutaa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.