jocke biese Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Onko kukaan sovittanut kapeita alu tai peltitukivarsia Junakeulaan? Lähinnä jos jollain ois CAD:i kuvaa jousilatoista tai vaikka ihan ylimääränen pari lattoja hyllyssä. Takavakaaja ois kanssa yks mietinnässä oleva asia, mitään kokemuksia? -Jocke- Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 helposti menee alumiiniset 911 varret myös... Quote Link to comment
jocke biese Posted July 24, 2012 Author Share Posted July 24, 2012 Juu, kyllähän ne sinne menee. Lähinnä omaa harrastamista helpottaakseni täällä huutelen josko jollain ois valmiita lattoja tai kuvia niistä. Kävin tänään hakemassa kapeet aluvarret jarruineen ja etunavat + jarrut ni saa ton uuden Sonderin päivitettyä vähän nykyaikasemmaksi :). Käykö vetarit muuten miten? Ajattelin laittaa kuplan IRS:si lootan. Quote Link to comment
0551 Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Mitkä on kapeet aluvarret ?? Eikö 944:n kapeet takatukivarret oo aina peltiä, eli vastaavat kuin IRSsi Kuplan ? Siis onko jossain 944:n mallissa kapeet IRSsi Kuplan tukivarsia vastaavat alumiiniset tukivarret ?? Turbossa ja jossain uudemmissa on alumiiniset tukivarret, mutta nehän on paljon leveemmät. Quote Link to comment
Ketsa Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Alkupään alumiinitukivarret oli kapeampia ja vasta "uuden eeteen" myötä tuli tuo leveämpi alumiininen tukivarsi. Quote Link to comment
PZQ Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Alkupään peltinen tukivarsi eli pre-85 oli kapeampi.... Omassa peltitukivarsi, palliksen vetari + kuplan sisempi nivel, porken/palliksen ulompi ja T2D säätölatta. Vanne ET 42 ja tällä kokoonpanolla ei tarvitse mitään speiseriä mihinkään väliin. Vanteen leveys määrää aika pitkälti esim. Vetarin pituuden, eli tuleeko kiinnitys latan sisä vai ulko puolelle... Oma sätöstys http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/11243-944-irs-junikseen-tehty/ Quote Link to comment
PZQ Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Mittapiirustus kiinnikkeille. -Pete- Quote Link to comment
PZQ Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Hyvä projekti kertomus aiheesta--> http://paulssplit.blogspot.fi/search/la ... conversion -Pete- Quote Link to comment
jocke biese Posted November 4, 2012 Author Share Posted November 4, 2012 No niin pahimmalta kiireeltä taas ehtiny vähän tätä hommaa suunnittelemaan ja tilasin Peten vinkistä noi T2D säätölatat niin josko tää tästä etenis vähän niiden avulla. Pete - laitoitko tukivarret lattojen sisä vai ulkopuolelle? Itellä ois kans tarkotuksena laittaa 7x17" rullat alle. En sit tietty tiedä vielä minkä verran noi Porschen navat tulee leveemmälle tai kapeammalle kun joku kuplan napa kun ei oo vertailukappaletta. Quote Link to comment
PZQ Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Latan ulkopuolelle, jolloin voi pitää iskarin alakiinnikkeen tehdas asetuksissa... Huom. T2D latassa myös epäkesko pultille reikä... Oma sätöstys yläkiinnikkeeksi Itse "boksasin" varmuudeksi sisemmät kiinnikkeet vaihteiston sarviin, kannattaa muutenkin tarkistaa sarvien kunto, jos mielii "ehjämpää" tekniikkaa. Orkkis alatuen poistin ja rakennan uniball-linkki tuennalla, vahvistin muutoinkin orkkis sarvia. -Pete- Quote Link to comment
jocke biese Posted November 5, 2012 Author Share Posted November 5, 2012 Niin joo, mahtuukohan toi org. sarvien alatuki tuolla elämään noiden tukivarsien ollenkaan. Täytyypi katella kunhan posti tuo noi takalatat. Mä ajattelin ihan suosiaoolla laittaa takatuen koneelle niin ei jää kaikki paino askin varaan. Quote Link to comment
jori Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Asiaan sopien: Käykö siis kaiken ikäiset 944 takanavat, niin rauta kuin alumiinisetkin, Kuplan Irs booreille suoraan? Quote Link to comment
PZQ Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 En oikeen aamu tuimaan ymmärrä mitä Jori tarkoittaa. Tää nyt ei ole herja, mutta empin katalogi yllättävän hyvä... Siis katalogi http://www.empius.com/vwcatalog/2011/164.html -Pete- Quote Link to comment
Tanhis Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Asiaan sopien: Käykö siis kaiken ikäiset 944 takanavat, niin rauta kuin alumiinisetkin, Kuplan Irs booreille suoraan? Mitäs booreja nyt tarkoitat. Quote Link to comment
jori Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Joo ehkä hieman hämärästi esitetty kysymys. Mutta selkeyttääkö jos kysyn että onko kaikissa 944 takanavoissa sama boori ku kuplan rummuissa. Boorituksen pituudessa on varmasti eroja mutta kysymys siis hampaiden määrästä Quote Link to comment
PZQ Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Samat on, tuossa mun kuvassa näkyy mutskun alla n.19mm holkki minkä tarvitsee väliin. Itse vetareiden boorit nivelissä samat, paitsi 930 possussa. -Pete- Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Mitä vetareita oot käyttäny tossa? Vai riittääkö tavalliset irssin vetarit noinkin leveälle? Sen ainakin tiedän omasta kokemuksesta että jos asentaa peltiset tukivarret ässäkuplan mittojen mukaan (keskilinjasta nähden) tukivaret tulee jousilattojen sisäpuolelle ja joutuu vielä laittaa 20mm spacerit jousilatan ja tukivarren korvan väliin... Sillä setupilla mahtuu ET23 16x8 vanteet vielä hyvin... :) Latan ulkopuolelle, jolloin voi pitää iskarin alakiinnikkeen tehdas asetuksissa...Huom. T2D latassa myös epäkesko pultille reikä... [attachment=2]Kastenwagen 002.JPG[/attachment] Oma sätöstys yläkiinnikkeeksi [attachment=1]Kastenwagen 003.JPG[/attachment] Itse "boksasin" varmuudeksi sisemmät kiinnikkeet vaihteiston sarviin, kannattaa muutenkin tarkistaa sarvien kunto, jos mielii "ehjämpää" tekniikkaa. [attachment=3]Summer 2012 016.JPG[/attachment] Orkkis alatuen poistin ja rakennan uniball-linkki tuennalla, vahvistin muutoinkin orkkis sarvia. [attachment=0]Kastenwagen 016.JPG[/attachment] -Pete- Quote Link to comment
PZQ Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Palliksen 475mm vetarit, ET 42 and not speiseri.. -Pete- Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Ok. Juu, ei mullakaan navassa ollu spaceria. Korjasin huonosti kirjoitetun edellisessä viestissä.. :) Quote Link to comment
jocke biese Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 Just... Ei menny ihan ku elokuvissa. Tilasin tollaset T2D säätölatat ja siellä kivasti luki että T1 / 3 ja 944 tukivarsille mutta eihän ne nyt sit noihin alutukivarsiin käykkään. Ei oo tullu noita possuja paljoa harrastettua ni noi alulatat on sit näköjään eri kinnityksellä kun peltiset tuosta mihin latat kiinnittyy. Onko kellään mitään hyviä ideoita tähän 400€ vitutukseen ;) Quote Link to comment
PZQ Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 No voihan viddu, tää on just tätä! Nyt tekisin Hebsterin mallin mukaan ja speisereillä, johon toiselle puolelle kiinnitys reijät latalle, toiselle puolelle alutukivarrelle. Tai myynti ilmo kehiin ja uusi tilaus sisään, oikeilla tarve tiedoilla ;-) -Pete- Quote Link to comment
jocke biese Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 Juu kyllähän noille joku varmaan käyttöä keksii mutta mitäs sit keksis. Aina on tietty toi mittaa-duunaa-säädä-käännä vaihtoehto mutta on aika vähän kortilla ko. häsläykseen. Ei siinä ettäkö en vois sinne toisia tukivarsia laittaa mutta sit alkaa jarrushow kun noihin tukivarsiin on kaikki jarrusysteemit jäähdytetyillä levyillä olemassa. Täytyy jatkaa googlettamista josko jostain löytys valmiit latat. Quote Link to comment
jocke biese Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 Koht lähtee ;) http://www.offroadfabnet.com/forums/sho ... php?t=5693 Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Koht lähtee ;)http://www.offroadfabnet.com/forums/sho ... php?t=5693 Tää löytyy kans täältä: Samba foorumilta. Quote Link to comment
PZQ Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Täältä löytyy 944 DKW:n vääntösauvat, latat ja alumiiniset pääty hässäkät. Laitetaanko pieneen pussiin? -Pete- Quote Link to comment
jocke biese Posted January 6, 2013 Author Share Posted January 6, 2013 Jaaha. Tää on vieläkin ihmettellään ja kummastellaan asteella. Vaihtoehtoja tutkittu seuraavasti. 1. Peltiset tukivarret, T2D latat sopis suoraan ja ois ilmeisesti nopein tapa virittää. Miinuksena vitutus kun ei saanutkaan hienoja alutukivarsia. 2. Ähellä aluvarret paikalleen ja mitaa-säädä-käännä-väännä uudet säädettävät takalatat juniksen takalatoista ja erikseen tilatuista porge sopivista takalatoista. 3. Koko hela taka-akseliputki 944:sta > orkkis putki pois ja 944 tilalle. Mites viisaammat, sopiiko aluvarsiin tarkoitetut jarrut peltisiin varsiin suoraan? vai kannattaako suosiolla säästää koko setti johonkin muuhun projektiin ja haalia peltivarret kaikkinen roippeineen mikäli päädytään vaihtoehtoon 1. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Jarrusatulan kiinnityspulttijako jarrukilvessä on ollut sama minulla olleissa alu- ja peltitukivarsissa. Quote Link to comment
eturauhanen Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Mites juniksen leimaaminen 944 peltitukivarsilla ja navoilla, kantavuus? Quote Link to comment
PZQ Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 Hieman tarkennusta antamiini "ohjeisiin", muista tarkistaa vetarin pelivara vaaka asennossa. Itse sorvasin akselin sisemmästä päästä 5mm pois, koska vetari muutoin kantaa vaihteiston pooriin. -Pete- 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.