Jump to content

944 tukivarret junikseen.


Recommended Posts

Onko kukaan sovittanut kapeita alu tai peltitukivarsia Junakeulaan?

 

Lähinnä jos jollain ois CAD:i kuvaa jousilatoista tai vaikka ihan ylimääränen pari lattoja hyllyssä.

 

Takavakaaja ois kanssa yks mietinnässä oleva asia, mitään kokemuksia?

 

-Jocke-

Link to comment

Juu, kyllähän ne sinne menee. Lähinnä omaa harrastamista helpottaakseni täällä huutelen josko jollain ois valmiita lattoja tai kuvia niistä.

 

Kävin tänään hakemassa kapeet aluvarret jarruineen ja etunavat + jarrut ni saa ton uuden Sonderin päivitettyä vähän nykyaikasemmaksi :).

 

Käykö vetarit muuten miten? Ajattelin laittaa kuplan IRS:si lootan.

Link to comment

Mitkä on kapeet aluvarret ?? Eikö 944:n kapeet takatukivarret oo aina peltiä, eli vastaavat kuin IRSsi Kuplan ? Siis onko jossain 944:n mallissa kapeet IRSsi Kuplan tukivarsia vastaavat alumiiniset tukivarret ?? Turbossa ja jossain uudemmissa on alumiiniset tukivarret, mutta nehän on paljon leveemmät.

Link to comment

Alkupään peltinen tukivarsi eli pre-85 oli kapeampi....
Omassa  peltitukivarsi, palliksen vetari + kuplan sisempi nivel, porken/palliksen ulompi ja T2D säätölatta.
Vanne ET 42 ja tällä kokoonpanolla ei tarvitse mitään speiseriä mihinkään väliin.
Vanteen leveys määrää aika pitkälti esim. Vetarin pituuden, eli tuleeko kiinnitys latan sisä vai ulko puolelle...

Oma sätöstys http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/11243-944-irs-junikseen-tehty/

 

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

No niin pahimmalta kiireeltä taas ehtiny vähän tätä hommaa suunnittelemaan ja tilasin Peten vinkistä noi T2D säätölatat niin josko tää tästä etenis vähän niiden avulla.

 

Pete - laitoitko tukivarret lattojen sisä vai ulkopuolelle? Itellä ois kans tarkotuksena laittaa 7x17" rullat alle. En sit tietty tiedä vielä minkä verran noi Porschen navat tulee leveemmälle tai kapeammalle kun joku kuplan napa kun ei oo vertailukappaletta.

Link to comment

Latan ulkopuolelle, jolloin voi pitää iskarin alakiinnikkeen tehdas asetuksissa...

Huom. T2D latassa myös epäkesko pultille reikä...

 

Oma sätöstys yläkiinnikkeeksi

 

Itse "boksasin" varmuudeksi sisemmät kiinnikkeet vaihteiston sarviin,

kannattaa muutenkin tarkistaa sarvien kunto, jos mielii "ehjämpää" tekniikkaa.

 

Orkkis alatuen poistin ja rakennan uniball-linkki tuennalla, vahvistin muutoinkin orkkis sarvia.

 

 

-Pete-

Link to comment

Mitä vetareita oot käyttäny tossa? Vai riittääkö tavalliset irssin vetarit noinkin leveälle? Sen ainakin tiedän omasta kokemuksesta että jos asentaa peltiset tukivarret ässäkuplan mittojen mukaan (keskilinjasta nähden) tukivaret tulee jousilattojen sisäpuolelle ja joutuu vielä laittaa 20mm spacerit jousilatan ja tukivarren korvan väliin...

 

Sillä setupilla mahtuu ET23 16x8 vanteet vielä hyvin... :)

20111118002.jpg

 

Latan ulkopuolelle, jolloin voi pitää iskarin alakiinnikkeen tehdas asetuksissa...

Huom. T2D latassa myös epäkesko pultille reikä...

[attachment=2]Kastenwagen 002.JPG[/attachment]

Oma sätöstys yläkiinnikkeeksi

[attachment=1]Kastenwagen 003.JPG[/attachment]

Itse "boksasin" varmuudeksi sisemmät kiinnikkeet vaihteiston sarviin,

kannattaa muutenkin tarkistaa sarvien kunto, jos mielii "ehjämpää" tekniikkaa.

[attachment=3]Summer 2012 016.JPG[/attachment]

Orkkis alatuen poistin ja rakennan uniball-linkki tuennalla, vahvistin muutoinkin orkkis sarvia.

[attachment=0]Kastenwagen 016.JPG[/attachment]

 

-Pete-

Link to comment

Just...

 

Ei menny ihan ku elokuvissa. Tilasin tollaset T2D säätölatat ja siellä kivasti luki että T1 / 3 ja 944 tukivarsille mutta eihän ne nyt sit noihin alutukivarsiin käykkään.

 

Ei oo tullu noita possuja paljoa harrastettua ni noi alulatat on sit näköjään eri kinnityksellä kun peltiset tuosta mihin latat kiinnittyy.

 

Onko kellään mitään hyviä ideoita tähän 400€ vitutukseen ;)

Link to comment

No voihan viddu, tää on just tätä!

Nyt tekisin Hebsterin mallin mukaan ja speisereillä, johon toiselle puolelle kiinnitys reijät latalle, toiselle puolelle alutukivarrelle.

Tai myynti ilmo kehiin ja uusi tilaus sisään, oikeilla tarve tiedoilla ;-)

 

-Pete-

Link to comment

Juu kyllähän noille joku varmaan käyttöä keksii mutta mitäs sit keksis. Aina on tietty toi mittaa-duunaa-säädä-käännä vaihtoehto mutta on aika vähän kortilla ko. häsläykseen.

 

Ei siinä ettäkö en vois sinne toisia tukivarsia laittaa mutta sit alkaa jarrushow kun noihin tukivarsiin on kaikki jarrusysteemit jäähdytetyillä levyillä olemassa. Täytyy jatkaa googlettamista josko jostain löytys valmiit latat.

Link to comment
  • 1 month later...

Jaaha.

 

Tää on vieläkin ihmettellään ja kummastellaan asteella. Vaihtoehtoja tutkittu seuraavasti.

 

1. Peltiset tukivarret, T2D latat sopis suoraan ja ois ilmeisesti nopein tapa virittää. Miinuksena vitutus kun ei saanutkaan hienoja alutukivarsia.

 

2. Ähellä aluvarret paikalleen ja mitaa-säädä-käännä-väännä uudet säädettävät takalatat juniksen takalatoista ja erikseen tilatuista porge sopivista takalatoista.

 

3. Koko hela taka-akseliputki 944:sta > orkkis putki pois ja 944 tilalle.

 

Mites viisaammat, sopiiko aluvarsiin tarkoitetut jarrut peltisiin varsiin suoraan? vai kannattaako suosiolla säästää koko setti johonkin muuhun projektiin ja haalia peltivarret kaikkinen roippeineen mikäli päädytään vaihtoehtoon 1.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...