jori Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Takimmaisten, isompien, kokonaan umpeenhitsaamista kannattaisi harkita ihan ulkonäkösyistä.Sivuovetkin voi sitten myöhemmin vaihtaa vaikka oikeisiin ikkunaoviin,,, Tätä komppaan aivan täysin! Meinaa kokemusta on, jossain vaiheessa ne töröt ulkonevat ikkunan tiivisteet alkaa näyttää jotenkin "halvalta". Tämä ehkä oma mielipide kuitenkin:D Umpparina arvokkaampi, tai miksei alkuperäisillä ikkunan pokilla myös? Quote
Guest Protege Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Mennään ensin näillä, mahdollista varmaan isomman tilalle pistää kahta pientä ja muutenkin enemmän Sambalookia niilla kattolaseilla + muuta. Mutta eiköhän tässä tälle talvelle ole jo riittämiin näinkin. Quote
Kemin Karavaanari Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Takimmaisten, isompien, kokonaan umpeenhitsaamista kannattaisi harkita ihan ulkonäkösyistä.Sivuovetkin voi sitten myöhemmin vaihtaa vaikka oikeisiin ikkunaoviin,,, Tätä komppaan aivan täysin! Meinaa kokemusta on, jossain vaiheessa ne töröt ulkonevat ikkunan tiivisteet alkaa näyttää jotenkin "halvalta". Tämä ehkä oma mielipide kuitenkin:D Umpparina arvokkaampi, tai miksei alkuperäisillä ikkunan pokilla myös? Juurikin tästä syystä omakin junis vedettiin takaisin umppariksi viime talvena. Pariovet vaihdoin orig ikkunallisiin että näkee retkeillä. Ikkunan reikien hitsauskaan ei vedellyt yhtään kun teetti reikiin pokatun pellin eikä vetänyt pitkää saumaa.. Quote
Guest Protege Posted January 13, 2013 Posted January 13, 2013 Alkaa ulkoiset muodot olla kohdallaan niin piti keksiä jotain tekemistä. Viimeistelin takakulmat. Kasasin takapalkin loppuun Jalkojen kynnykset kuntoon Hitsaushommiin taukoa tiivistekaapimella ja kuumapuhaltimella. Nopeuttaa tulevaa hiomista kummasti kun saa pari maalikerrosta vähemmälle. Quote
Guest Protege Posted January 19, 2013 Posted January 19, 2013 Alkuaikoina vanhoja runkokamppeita laikkaillessa, meni myös johtosarja poikki keskeltä. Nyt tätä vyyhtiä on selvitelty ja kummasti kuuma ilma notkistaa vanhaa piuhaa, kuorin vanhan suojaputken pois ja uutta odotellessa. Samalla vaihtui myös iso pussillinen abikoja ja niihin kutistetta. Mittaria tuli myös kiilloteltua ja nollattua, olis tietysti voinut tuon sisäkehänkin vaikka maalailla Tässä vaiheessa tekisi mieli kysyä, mitä mahtaisi maksaa jossain laatikkoon käypästä toimivaa moottoria, ja niiden hintahaarukkaa?? ..sekä.. Jossain ollut keskustelua varmaankin lattiapelleistä, että saako niitä edullisemmin pienellä fiksaamisella paikalleen jostain samantyylisestä profiilista? Onko niitä edullisemmin valmistettu jossain, kuin nämä originellit korjauspalat? Vois kuvitella isoksi urakaksi tehdä suorasta pellistä itse ilman laitehankintoja. Quote
Guest Protege Posted January 25, 2013 Posted January 25, 2013 Tulipas mieleen että jos näitä olisi kahdeksan: http://www.vwheritage.com/vw_spares_Sid ... tartRow=51 Ja näitä kuusitoista, lukee ainakin että yltävät puoleenväliin, niin kahdesta sais aina yhdet raamit: http://www.vwheritage.com/vw_spares_Sid ... tartRow=27 Saisko näillä tehtyä fiksummat lasit autoon? Mikäli olen oikeita osia bongannut. Quote
Guest Protege Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 Vaijeriputkia ja vipujen ehjäystä Kytkinpoljin hipaisee etupeltiin, liekö muutenkin aika ahdas sovite. Taas säästetään muutama euro, kutistesukalla huoltaa vanhan kytkinvaijerin suojaputken Ei ole varmaan niin väliä, tuleeko käksävaijeri ylä vai alapuolelta torsioputkea.. Pystyy vielä tarvittaessa vaihtaa reittiä. Quote
non-hippy Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 Ei ole varmaan niin väliä, tuleeko käksävaijeri ylä vai alapuolelta torsioputkea.. Pystyy vielä tarvittaessa vaihtaa reittiä. Mulla menee straight axle systeemin kanssa yläpuolelta. Tuo vaijeriputkikin tulee tuon sen yläpuolella olevan vaakapeltisauman päältä läpi. Kova metalliputki siis siihen asti. Quote
Guest Protege Posted February 21, 2013 Posted February 21, 2013 Nythän on niin, että budjetti on pysäyttänyt projektin tyystin, ehkä tässä lähitulevaisuudessa myös pääsee muuttamaan auton avarampiin tiloihin. Tässä on pari kuukautta hinkattu eräitä vanteita, joten rahallista arvoa tälläisillä ei enää oikeastaan ole, joten mielestäni sopisi hyvin tähän projektiin. Ja jakohan on tällänen legendaarinen Volvon 5X108, joihin ei tietenkään sovitteita ole olemassa. Jos ostaisi näitä ja porauttaisi uudet pultinpaikat: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... group=---- Quote
Guest Protege Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Myyntipuolella onkin jo ilmoitus, ja tarvittaisiin nuo välityksenalennusboksin sisemmät kuoret akseliputkineen, ja niitä saisikin tarjota sopuhintaan. Eriasia sitten että löytyykö niitä mistään. Entinen omistaja on hitsannut jousituksen latat suoraan bokseihin kiinni, kun katkaissut entiset kiinnityspultit. Porannut sisään jääneet kannat aivan vinoon. Tämän jälkeen venäläisellä pystykierteellä lyöty pultit paikoilleen ja hitsattu pultinkannat lattoihin kiinni. Kävin tuossa koneistamolla ja toisen vois saada vielä kuntoon, mutta kuulemma toinen sivuttainporattu on asiantuntijan mielestä ihan roskiskamaa. Quote
Guest Broadspeed Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 Hyvännäköistä rakentelua :) Tätäkin aihiota katsellessa tulee mieleen, että voi kun tämäkin (ja lukuisat muut vanhat menopelit) olisi tajuttu nostaa edes pöllien nokkaan tms liikennöinnin loputtua... Quote
Guest Protege Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 Oli paksut pöllit aikoinaan asennettu auton alle, niin pysyi metsästysmaja tukevasti paikoillaan. Tämä auto pelastettiin juuri "oikeaan aikaan" metsästä, puupökkelöt menivät potkimalla säleiksi, joten auto saatiin vaivattomasti renkailleen. Tämäkin projekti pääsee taas pian vauhtiin, osia on tilattu monta sylillistä ja Taneli pääsee luultavasti avarampiin tiloihin. Sanotaan että näillä näkymin toukokuun alussa oleva Lahden museoajoneuvomessut eivät ole aivan mahdoton päämäärä. Jotain pientä tekemistä tietysti vielä jäljellä. Ja aikaa abaut 2kk :D Quote
Guest Protege Posted April 18, 2013 Posted April 18, 2013 Jatketaanpas. Aikataulu petti, mutta ei hätää, jospa ainakin Juhannukseen mennessä sais kilpiin. Tässä ajassa hankittu moottori, vaimennin ei taida noin mahtua, en ole kerinnyt tutkimaan. Osia noudettu ja tilattu Taka-akselin boksit saapuivat, ilmeisesti saman vuosimallin bokseissa on muutakin eroa, kuin pyörän puoleisen akselin kiinnityksessä. Pohjaanlyöntikumin pultin kierre on eri paikassa?? Ei tietysti ole vaikutusta tässä projektissa. Tilat vaihtuvat ja korin siirtämiseksi tein väliaikaisen taka-akselin, kiinnitys laatikonkannakkeen alle kierretangolla ja putkenkiristimien osilla. Be-kortti tuli samalla hankittua. Ennenkin vedetty traileria, mutta olisi harmittanut, mikäli kortti olisi viety hyllylle juuri tällä reissulla. Luulin, että kori painaisi enemmänkin, mutta ei. Tämähän liikkuu niin ylä- kuin alamäessäkin ihan työntämällä. Tossa tuli otettua kuva, ihan kiva se olis noin matalanakin. Ja matkaan, tietysti piti volkkarille näyttää tulevia katuja ja ajaa läpi Jyväskylän keskustan. Tuossa matkalla ehti ajatella, mitähän silminnäkijät mielessään miettivät, meneekö kyydissä kuumaa kamaa vai romumetallia :D Perillä tiistai-iltana Sitten tein hieman myös pientä tutkimustyötä näistä kattokoristeista, ennenkö näitä hioin pois. Olipas kovan työn takana, yhtä sivua selasin puolisen tuntia ja vihdoin löysin vastauksen. Tätä projektia varmaan nyt päivitellään useammin, autoa kun valmistellaan kokopäiväisesti. -Sami- Quote
eturauhanen Posted April 19, 2013 Posted April 19, 2013 Meinas mennä kahvit ruudulle...aivan helmi toi biologinen analyysi :D Viittikkö laittaa fotoa noista taka alakulmista. Mistä hommasit ja mimmoset pokkaukset niistä löytyy reunoista? Quote
Guest Protege Posted April 19, 2013 Posted April 19, 2013 Paruzziltahan niitä, säästi vähän aikaa kun osti valmiiksi taivutettuna. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... bgroup=13& Pokkaukset niistä puuttuu, muuten olivat ihan muodossaan. Riittivät korjauspaloiksi juuri ja juuri, olivat tuohon koriin just passelit. Ei tarvinnut leikellä pienemmiksi. Tuossa samassa paruzzin sivun alalaidassa on muutamia mallifotoja niiden vaihtamisesta. Quote
Guest Protege Posted April 21, 2013 Posted April 21, 2013 Tämähän oli paras ostos vähään aikaan, vieläpä mallia Biltema Rälläkkään saatava samanlainen tukkalailla kulahti kymmenessä minuutissa. Tätä laikkaa oli jäljellä kahden tunnin hionnan jälkeen vielä reilusti. Ja tämä jäi jäljelle. Päätä vaihtamatta taitaa pystyä poistamaan myös toisen kyljen maalista ja pakkelista. Quote
Guest Protege Posted April 23, 2013 Posted April 23, 2013 Apupoika Anteroita apua antamassa. Keula valmistunut suunnilleen muotoonsa neljän päivän ja 3kg pakkelin kulutuksen jälkeen. Vielä kun itse hitsaajana kerkeisi töiltään osallistumaan mukaan. Quote
Jaku82 Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Kyllä oli kiva käydä katsomassa tuolla sivulla nro 1. muistelin että oli surkiassa kunnossa..mutta en kyllä että noin surkiassa.. kyllä onnistuu hyvin!! ja hyvin edennytkin.. Quote
sponge Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Tää on mahtavaa luettavaa varsinkin kun itse pitäis nykyisen kupla rojektin jälkeen valmistautua tälläseen: :) :) Quote
Guest Protege Posted May 8, 2013 Posted May 8, 2013 Juu pohjatyöt edistyvät kyllä, kuvia pitänyt ottaa joka päivä, mutta aina vain unohtunut. Kävi mielessä, jos tuohon soveltaisi kumminkin samalla vauhdilla tuon takimmaisen sivulasin tilalle samankokoisia kuin etummaiset. Muiden kuvista ei selviä ja mittaamalla tulee sen verran mittavirhettä, että on kysyttävä neuvoa. Etummaiset sopivat hyvin koripalkkien / vahvikkeiden väliin, joten leveysmitta on kohdillaan. Onko takimmaisten ikkunoiden karmiväli pienempi kuin etummaisten, vai onko sivulasien leveyksissä eroja??? Tuolla etummaisten ikkunoiden jaolla takimmainen lasi menisi reilusti yli takimmaisen kyljessä olevan pystypokkauksen, eli sen joka on moottorin ilmavaihtoritilän takana. Quote
Guest Protege Posted May 14, 2013 Posted May 14, 2013 Pakkelihommia, ja tähänhän ilmestyi Spede. Takasisälokasuojat hitsattu kylkipelteihin kiinni niin saanut kylkiä tasoitella. Kiva istuksella pyöräkotelossa lattialla tulisuihkun alla. Keulan alakulmat saaneet viimeiset korjauspalat ja muodot. Takakulmat pohjustettu Hanskahylly Edamia, tuttu näky varmaan bussijoukkioissa. Laitetaan siihen lasikuitukittiä, rattiakselin kannakkeen kiinnityskohtia voisi ehkä vahvistella tässä vaiheessa, ettei nopeassa väistötilanteessa jää akseli käsiin. Pakkelitöistä ja vanhan maalin poistoista krediitit Kimmolle ja Kimmolle tässä vaiheessa. Ilman heitä olisi projekti valmiina ensikesän keskiviikkona. Seuraavaksi hitsaushommina viimeiset, eli lattiapeltejä pikkuhiljaa paikoilleen. Quote
Guest Protege Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Neljä korjauspalaa ja kahdeksan tuntia Sitten vielä heppaillen paikoilleen taakse ja eteen paksumpaa sinkittyä, kun ei kanttikonetta ollut niin menkööt suoralla. Ei viitsinyt näitä sen enempää vielä saumailla, hankkii ensin imuriin pitkän letkun, jotta saa käryt ulos, ettei tule sinkkikuumetta. Quote
Guest Protege Posted May 24, 2013 Posted May 24, 2013 Tämä vetää kyllä hiljaiseksi Yksi tyhjä purkki ei päässyt kuvaan. Takaosa hitsattu, etulattiaa aloiteltu. oikeanpuolen korjauspala siellä paikoillaan. Ei kuvaa.. Quote
Guest Protege Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 Moottoriluukkuun kolme palaa. Toiseen etuovista ainakin seitsemän korjauspalaa.. Etulattiaan palojen sommittelua Pohjaan pensselillä punaista, vaikka piti olla ruskeaa ruostesuojaa. Onneksi julkisivuista on pohjatöiden osalta jäljellä vain oikea puoli sekä luukut, nekin viimeisiä tasotteita vailla, taitaa pärjätä yhdellä kahden kilon purkilla. Tänään saatiin vihdoin ja viimein kuskin puolesta täydellinen. Olis melkein kakkukahvit olleet paikallaan. Keulamerkkikin se siellä seinällä jo kovasti odottelee keulaan tarraamista.. Quote
Guest Protege Posted June 1, 2013 Posted June 1, 2013 Ja etulattiakin valmis. Muutama oleellinen läpivienti vielä kairattava. Peltiä vaihdettu vain aivan sen verran mitä tarvis.. Etuakseli odottelee säätöpaloja, maalailee sen jälkeen lisää. Taka-akselistoa alan kasata heti kun uudet laatikon kannakekumit saapuvat. Jospa tämä tonttulakki olisi sitten se viimeinen hitsaus?? Täyttöputken vanha suojapelti oli moukaroitu oikaisukelvottomaksi sängyn runkoa varten aikoinaan. Quote
Guest Protege Posted June 1, 2013 Posted June 1, 2013 Tutkiskelin vielä näitä vanhoja kuvia, ja jos sattuisi huono onni ja Jesse taikoisi auton tähän kuntoon takaisin, voisin ehkä toisen kerran miettiä mitä alkaisi tekemään. Quote
vilkku Posted June 1, 2013 Posted June 1, 2013 Tutkiskelin vielä näitä vanhoja kuvia, ja jos sattuisi huono onnija Jesse taikoisi auton tähän kuntoon takaisin, voisin ehkä toisen kerran miettiä mitä alkaisi tekemään. Ei kait niin huonoa tuuria vois olla? Mutta ison työn olet todella tehnyt, jos vielä auto kulkee suoraakin! Mukavahan edistymistä on nopeasti kuvista katsella! Luonnossa se ei vaan tahdo onnistua niinkuin Strömsössä =) Mulla olis pari projektia odottamassa, joissa pääsee paljon paljon vähemmällä (jos aika meinaa tulla pitkäksi =) ) Quote
Lmm Posted June 1, 2013 Posted June 1, 2013 Jesss!! Mä löysin jonku joka tekee ja autoa ehjän kuraläpän ympärille! Katselin vähän samaa kun nämä ensimmäiset kuvat näin. On kyllä tullut seurattua tämän projektin edistymistä alusta asti. Aika hyvältä alkaa näyttää jo. Quote
Guest Protege Posted June 2, 2013 Posted June 2, 2013 Arpa-akseliston kasausta, tämä sitä hitaahkoa hommaa olikin. Vauhtikselle tilan kairaus kävi nopeaan, mutta kaiken lopun rakentaminen varsinkin kun ei tällästä ennen ole kasaillut. Olihan tuo mukavaa tehdä uusilla laakereilla, tiivisteillä ja jarruosilla Toivottavasti tuli tiivisteet oikeisiin väleihin, jospa sattuis pitämään öljyt sisällään. Myykää mulle takanavan mutterit. Sokka pitää rumpua sen verran ettei tipahda varpaille. Niin no, kyllä tuli jarrut kehittyäkin jo, niin eihän näiden pitäis enään niin vain tipahtaa. Quote
Tanhis Posted June 3, 2013 Posted June 3, 2013 Shimmasitko vetarin suojaputket sopivaksi tiivisteiden määrää lisäämällä. Quote
Guest Protege Posted June 3, 2013 Posted June 3, 2013 Mistä päästä niitä pitäis säätää. Kasasin vaan kuvien mukaan. Tietysti laatikon puoleiset laipat on vielä löysäiltävä tiivisteiden laittoa varten. Ei ollut tiivistepahvia eikä silikonia mukana, niin laitoin vaan parilla mutterilla kiinni, jotta sai kasata homman muuten pakettiin. Tankki ei ollutkaan niin huonossa kunnossa kuin luulin. Anturi irtosi mukavasti, sitä joutui ehjäämään sen verran, että oli koho juuttunut ala-asentoonsa keskitapin pään ollessa pintaruosteessa. Ehkä sitruunahapolla käsittelis ainakin tuon pohjan. Oli siellä kuvassa näkyvät kaksi keppiä, kourallinen irtoruostetta ja yksi hiiren poikanen. Joku on varmaan ainakin ruostesälät ja kepit lisännyt tankkiin ajojen loputtua, tankkiin rei'istä kurkkiessa totesin, etteivät ne ainakaan sisäpinnoista ole irronneet. Tai onhan näissä metsäautoissa kasvanut luultavasti vaikka mitä, mutta että oksaa ihan haaran kanssa, sekä valmista puupaneelin siivua :D Etujousilatat ovat siinä kunnossa, että ehkä yhdistämällä voisi saada yhden käyttökelpoisen. En tiedä mihin tästä toisesta setistä on hävinnyt keskeltä siivu. Toisen setin paksummat olivat aika toivottomat. Ajattelin alkuunsa, jos olis yhdestä pienemmästä latasta ollut vaan pää poikki, olis sen voinut vielä hitsata, mutta ei toimi jousitus kuin yhden montusta ajon jos nämä kaikki "korjais" Joten, onko kellään varastossa näitä??? Sitten hieman etunapojen nypläystä. Rasvanipat olleet aktiivisessa käytössä, neulalaakerit ja tapit olivat kaikki kiiltäviä, muutama "liukuprikka" päässyt hieman kuivahtamaan. Vanhat jarruosat kaikki keräykseen ja uutta osaa kiinni. Quote
Tanhis Posted June 4, 2013 Posted June 4, 2013 Mistä päästä niitä pitäis säätää. Kasasin vaan kuvien mukaan. Tietysti laatikon puoleiset laipat on vielä löysäiltävä tiivisteiden laittoa varten. Ei ollut tiivistepahvia eikä silikonia mukana, niin laitoin vaan parilla mutterilla kiinni, jotta sai kasata homman muuten pakettiin. Juurikin niiden laippojen ulkonema pitää säättää tiivisteiden määrää ja paksuutta muuttamalla. Kuplassa ohje on niin että kun vetari ja suojaputki tulee omalla painollaan hiljaa alas niin on hyvä. Mutta kun juniksessa tuo alennusvaihde painaa niin pirusti että ei voi samaa menetelmää soveltaa niin säätää sellaiseksi että just ja just vähän tahmaa kun liikuttelee. Eli käytännössä tarvitset vaihteiston tiiviste sarjan että niitä tiivisteitä saat sopivan määrän (sarjassa siis kymmenkunta tiivistettä tuohon väliin). Tai tietty voit sinä niitä arkki tiivisteestäkin naputella mutta itse en jaksaisi nähdä sellaista vaivaa. Quote
Guest Protege Posted June 5, 2013 Posted June 5, 2013 Tätähän ei madalletakaan niinkuin pallista näillä osilla, joka oli kyllä tiedossa. Tässä tälläinen kokeilu vaan. Lepoasennossa mahtuis pohjaanlyöntikumi just väliin, makais sitä vasten. Sitten kun tähän vielä lisätään moottori, sisusta ja seitsemän henkilöä, niin tilanne on aika toivoton. Parasta varmaan tyytyä vakioasetuksiin. Itseä se ei niin haittaa mutta kun kaveriosakas haluais sen mahdollisimman matalaksi. Olisi pitänyt ehkä alunperinkin ottaa tuohon kuplan akselit. Mutta postauksen tärkein kysymys on edelleen, onko jollain myydä noita etuakselin vääntölattoja, joista on jo ostoilmo oikealla osastolla ja pitääkö niiden olla juuri juniksen akselista, vai voisiko niitä soveltaa jostain muusta? Palliksen akselin avasin aikoinaan, ja näytti hyvin samalta. Tietysti näkömuisti ei ole aivan millintarkka. Vai onko nämä osat yhtä harvinaisia kuin edulliset juniksen orkkisratit? Viimeinen vaihtoehto on ostaa heritagelta uusi 280 euron sarja. Quote
Tanhis Posted June 6, 2013 Posted June 6, 2013 Tätähän ei madalletakaan niinkuin pallista näillä osilla, joka oli kyllä tiedossa. Tässä tälläinen kokeilu vaan. Lepoasennossa mahtuis pohjaanlyöntikumi just väliin, makais sitä vasten. Sitten kun tähän vielä lisätään moottori, sisusta ja seitsemän henkilöä, niin tilanne on aika toivoton. Parasta varmaan tyytyä vakioasetuksiin. Itseä se ei niin haittaa mutta kun kaveriosakas haluais sen mahdollisimman matalaksi. Olisi pitänyt ehkä alunperinkin ottaa tuohon kuplan akselit. Mutta postauksen tärkein kysymys on edelleen, onko jollain myydä noita etuakselin vääntölattoja, joista on jo ostoilmo oikealla osastolla ja pitääkö niiden olla juuri juniksen akselista, vai voisiko niitä soveltaa jostain muusta? Palliksen akselin avasin aikoinaan, ja näytti hyvin samalta. Tietysti näkömuisti ei ole aivan millintarkka. Vai onko nämä osat yhtä harvinaisia kuin edulliset juniksen orkkisratit? Viimeinen vaihtoehto on ostaa heritagelta uusi 280 euron sarja. [attachment=0]WP_20130605_002.jpg[/attachment] Niin ja kannattaa myös ottaa huomioon että kun juniksessa on jousitus alhaalla takana renkaan joutuu ottamaan pois joko kampeamalla lattaa jotenkin alaspäin tai irroittamalla alennusvaihteen latasta. Ottaa näet pyöränkaaren kiinni. Säätölatat kylläkin avittaa tilannetta aikapaljon. Niin ja jos matalaksi haluaa niin voihan nuo alennusvaihteet flipata. Muutama stefa kylläkin pitää asentaa ettei öljyt karkaa. Ja voihan tuohon väliin lykätä pienen kumipalasen tai trimmatun orkkiksen pohjaanlyöntikumiksi. Ja mitä lattoihin tulee niin tilaa vain uudet ovat sen verta vittumaisia purkaa ja putsata jos akselia on ahkerasti rasvattu. Eli se että jollain olisi puhtaat ehjät latat hyllyssä myyntiä varten on aika harvinainen tilanne. Ja kun kumminkin on aika yleistä että nuo ovat paskana. Toinen vaihtoehto onkin se että ostat juniksen akselin jostain minkä itse purat ja toivot että siellä on sen verta ehjiä lattoja sisällä että niistä saisi yhden kokonaisen setin. Quote
Guest Protege Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Tankin ehjäystyökalu Bensaa tankkiin ja anturin reijästä putsailee. Huuhteluiden jälkeen väriä pintaan. Sitten tuli tarjous -68 pallokeulan etuakselista. En sen enempää miettinyt, vaan lähdin istumaan autoon seitsemäksi tunniksi ja noutamaan sitä etelästä. Menomatkalla vasta selvisi, että kyseessä on pallonivelellinen akseli. Heti ennakkoluulot kasvoivat osien sopimattomuudesta. Heritagen sivuillakin mainostetaan jousilehtiä käypäiseksi vain -67 asti. Kuvittelin myös että palliksen akseli voisi olla leveämpi. Illalla takaisin päästyä olihan se akseli vielä räjäytettävä palasiksi. Putsailua puolisen tuntia, reilusti puhdasta kangasta ja yllätyshän oli ihan kiva. Kummankin setin latat olivat ehjiä. Sen lisäksi ovat yhtä pitkiä ja leveitä kuin juniksenkin akselissa. Kiitos etuakselin myynnistä nimimerkille Raihna, vaikka menomatkalla kävi sellainenkin ajatus mielessä, ettei akselissa olisi välttämättä yhtäkään yhteenkäypää osaa junisakselin kanssa, ja pitäisiköhän vaan kääntyä takaisin. Sitten päätin, että haetaan nyt kun ollaan jo menossa, vaikka palasina sitten myyntiin. Vielä varmistamalla olka-akseliin. Pitäisikö tässä lattojen näköesteenä olla jotkut kupposet tai korkit. Ei ollut missään näistä neljästä alunperinkään. Jos pitäisi olla suojat, niin voisi olla, että on vaikuttanut jonkin verran entisten lattojen rikkoontumiseen. Quote
Tanhis Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 EI pidä olla mitään kuppeja vaan pitäisi olla niin hyvin rasvattuja ettei kuppeja tarvita. Quote
Lasse Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Kuvan mukaan tuohon sopii metallikansi päälle kuten kuplassakin. Quote
Guest Saleksi Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Mistä hommasit nuo etulattiapellit? Jos alakais tuota omaa junista parsimaan läjään 7-8vuoden tauon jälkeen :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.