hyeena Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Äh, mitäs ny taas? ehkä pushrod tuubi? Kone käy kummallisesti, ravisuttaa, ei ota kunnolla kierroksia, veto poissa ja saundi miellyttävä pörinä. Quote Link to comment
SimpleMan Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Sylinterikannen ja pytyn välistä? Vai onko tuo selvästi ihan pelkkää öljyä? Quote Link to comment
hyeena Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Onko muita nesteitä, tietty öljysen konehuoneen likaama bensa? Quote Link to comment
hyeena Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 pakosarja vuotaa kyllä juuri tuolta puolen (katkennut pinnapultti). Voishan se tietty olla siis sitäkin. Kaasareita olin menossa irrottamaan korjaussarjan asentamista varten, kun huomasin lätäkön auton alla. Bensalle se on haissu aina. Quote Link to comment
NO H2O Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Eikös tuossa kuvassa yksi "push rod tube" ole märkä? Kannattanee pestä kliinerillä tuo, kuivata paineilmalla ja laittaa käymään, sekä kytätä kuin mykkä ***** että mistä vuotaa... Yhden koneen olen noilla Scatin jousikuormitteisilla putkilla tiivistänyt, eikä se kone enää ainakaan noista putkista vuoda... Quote Link to comment
hyeena Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Jotain hämärää tässä nyt on. Joo vuoto on luultavasti suojaputkesta, toivottavasti. Se ei vaan varmaan pitäis vaikuttaa käyntiin mitenkään? Jos tuolla ajelisi tai sitten vaihtais. Voisko öljy olla jo niin laihaa (lue bensaa mukana) että tulee tiivisteiden läpi? Vaihdoin varmuuden vuoksi PA-suodattimen ilman sen isompaa vaikutusta. Mutta jotenkin tuntuu että ei saa tarpeeksi ilmaa tai löpöä. Paikallaan kiertää mukavasti mutta sitten ajossa ei vedä kunnolla + tyhjäkäynnillä alkaa heiluttaan konetta reippaasti. Tulppia revein vuorotellen irti ja tuntuu että vain ykkösellä oli vaikutusta käyntiin :) Kakkosen tulpan avasin ja se ainakin oli märkä, kipinöi kyllä. -keula- 3 --- 1 4 --- 2 -perse- Quote Link to comment
MU Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Ota venttiilikopat auki ja tsekkaa välykset, tarkista että siellä puolella on muutenkin kaikki kunnossa. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Niin siis alotetaan nyt perusjutuista. -Kärjet jä välys koska katottu / vaihdettu -Venavälykset Koska katottu -Sytkä koska katottu kohdalleen. Muita veikkauksia jos kaikki noista on kunnossa. -Tulpanjohto poikki tai tulppa pimeenä. -Kaasarissa roskia -Kiihdytyspumpun kalvo paskana. -Kaasarin neulaventtiili tukossa Quote Link to comment
hyeena Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=UY9IcXsr5LU Quote Link to comment
hyeena Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Kaasareihin hankittu korjaussarja jo viime kesänä muttei ole ollut intoa repiä kaasareita pois ennenku muut vaiheet tsekattu. 1-pytyn pinnapultti on poikki joten säätöihin ei pääse ennenku pakoputki on timmisti kiinni. Paikka on ahdas. Sytkä on kärjetön 009, voihan sekin tehdä temppujaan, mutta ei ole tosiaan päässyt sinne asti. Quote Link to comment
Roope Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Katoppa tyhjäkäynti suuttimet kaasareista helpoiten saat selville kun käytät ja kokeilet kädellä putkesta mikä pytty on pois kun näyttää olevan käärmes sulla. Tolla tutinalla on enemmän kuin 1 suutin tukossa ainakin osittain. Quote Link to comment
NO H2O Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Arvaan että koneessa on "pielessä" hieman enemmänkin asioita, eikä öljyvuoto noista ole se pahin... 1. Säädä ventiilit ja tarkista venttiilikoneisto 2. Käy sytkä ajatuksella kokonaan läpi ja säädä 3. Tuki öljyvuoto vaikka noilla haitariputkilla ja uusilla venttiilikopan tiivisteillä 4. Pura ja putsaa kaasarit, sekä säädä ne balanssiin. Huom! Vivustossa ei saa olla klappia. Huom! Bensanpaine... 5. Aja jonkin aikaa ja tarkista sytkä, sekä öljyvuoto... 6. Mikäli kone ei enää vuoda vaihda vaikka öljyt ja suodatin, Valvoline tai Gulf 20w-50 ovat kummatkin hyviä vaihtoehtoja. 7. Aja, aja ja aja... Aja mielellään kaverin vastaavallakin niin saat käsityksen siitä millä lailla omasi kulkee. Jotakuinkin noin lähtisin itse tuota tohtoroimaan, ei tarvitse välttämättä ottaa konetta pois... Mutta jo näin pääsee aika pitkälle. Quote Link to comment
vwagen Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Kuvasta päätellen näyttäisi siltä että öljyvuoto on ylempänä kuin työntötangon suojaputket,jos vuoto on ylempänä niin todennäköinen syy on se että alempia kannen kiinnitysmuttereita ja prikkoja ei ole tiivistetty. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Tai on tiivistetty, mutta ovat löystyneet ja myös käyntihäikät johtuu niistä. Just tota aikasemmin mietin, ettei tekis pahaa kattoa niiden kireys Quote Link to comment
hyeena Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 momenttiavain haettava myös - no on jo aikakin. mihins kannet pitää kiristää? Quote Link to comment
Guest Pesone Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 momenttiavain haettava myös - no on jo aikakin. mihins kannet pitää kiristää? Sylinteri putkiin :P En muista nyt ulkoa mut korjaus oppaastahan tuokin asia selviää, ensimmäisellä kierroksella johkin noin 2 kiloon ja toisella johkin 3,5 kiloon, ei varmaan oo hirveesti pielessä nuo arvot, mutta niissähän on tietty järjestys miten ne pitäis kiristää, sitäkään en ulkoa muista kun sekin vaihtuu ekalla ja tokalla kerralla. Motonetistä ainakin tuota korjaus opasta on ollu saatavilla, suosittelen ja kirjastosta löytyy ihan lmaiseksi. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Enempää purkamatta kun et pääse kuitenkaan kaikkiin kanne pultteihin käsiks, niin ei paljoo kannata kiristellä. Kokeile vaan missä kohtaa avain naksahtaa ja missä kohtaa käy mutteri kääntymään, niin tiiät suurinpiirtein missä momentissa ne on. Jos tuntuu löysältä, niin sit jumppaamaan konetta pois ja jäähypeltejä pois Quote Link to comment
Guest Pesone Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Kyl on kertaallen tullu kansi vaihdettua koneen ollessa paikallaankin, ei mikään "ihan mahdoton" homma, hieman ahtaanpuoleistahan tuossa on imusarjaa irrotella ja senkun saa irti pystyy nostamaan suojapellin senverta ylös et pääsee kannen irrottamaan, tietty laturin panta pitä löysyttää myös että saa puhallin koppaakin nostettua toisesta kulmasta vähän ylöspäin; eli ei sitä konetta välttämättä tartte irrottaa jos käyntihäikkä tuolla pelkällä kiristämisellä hoituu, mitä kyllä hieman epäilen. nii juu ja pakoputketkin on tietty kätevä irrottaa myös ennenkuin rupee enempää repimään... ei tuossa kyl ihan hirveesti aikaa säästä verrattuna koko koneen pois ottamiseen, mutta kuitenkin. Quote Link to comment
hyeena Posted September 9, 2012 Author Share Posted September 9, 2012 Vika löyty. Yksi työntötanko oli pudonnut pelistä. En tiedä miks, liian kireellä ja kulunut? Onko tuolla akselin päässä jonkinlaiset ohjuri työntötangolle? Quote Link to comment
MU Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Onko keinuvivun sivuittaisliikkeen lukitus sokka paikoillaan? Toinen vaihtoehto että venttiilin ja seetin välissä jotain sinne kuulumatonta tai seeti irti. Tällöin työntötanko voi pudota paikoiltaan. Quote Link to comment
Simo Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Ota koko vivustopukki irti ja samalla tsekkaa sen kunto + muutkin tikut. Quote Link to comment
hyeena Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 Muut tikut oli ok, Vivustosta ei kokemusta, mutta näytti ihan ok:lta. Muut tikut tuntui kyllä menevän napakasti pohjaan, kun tämä yksi kärsinyt ikäänkuin löysemmin meni perille. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Muut tikut oli ok, Vivustosta ei kokemusta, mutta näytti ihan ok:lta. Muut tikut tuntui kyllä menevän napakasti pohjaan, kun tämä yksi kärsinyt ikäänkuin löysemmin meni perille. Otitko sen ulos ja kurkkasin että se on ehjä ja suora. Quote Link to comment
hyeena Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 Käytin tankoa ulkona, vaikutti suoralta. Quote Link to comment
x-pj Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Muut tikut oli ok, Vivustosta ei kokemusta, mutta näytti ihan ok:lta. Muut tikut tuntui kyllä menevän napakasti pohjaan, kun tämä yksi kärsinyt ikäänkuin löysemmin meni perille. Ei mitään kummaa. Muiden työntötankojen nostajat olleet valmiiksi kiinni nokassa ja tässä pieni väli, kun keinuvipu ei ollut tönäriä alas painamassa. Toinen vaihtoehto että venttiilin ja seetin välissä jotain sinne kuulumatonta tai seeti irti. Tällöin työntötanko voi pudota paikoiltaan. Tätä veikkaisin minäkin. Jos venttiili ei sulkeudu tai sulkeutuu liian hitaasti, niin työntötanko pääsee tippumaan. Quote Link to comment
vwagen Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Siis laitoitko saman käyttökelvottomaksi kuluneen tangon takaisin paikalleen? Quote Link to comment
hyeena Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 laitoin Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.