Art_Zi Posted May 3, 2013 Author Posted May 3, 2013 Eivät ehtineet vapuksi :) Vappuajot tuli ajeltua ilman isompia murheita, mutta juuri ennen vappua lataussäädin antautui ja uusi on matkalla kohti Kemiä. Viikonloppuna ois tarkoitus vaihtaa säädin (mikäli matkahuolto ehtii sen kiikuttaa perille) ja jos vielä jumppais vähän kaasuttimien kans. Myös pinkit lokasuojanauhat ois tarkoitus vaihtaa valkoisiin... Säädöt alkaa pikkuhiljaa olemaan kohdillaan, ja vääntöä tuntus olevan ihan kivasti noin niinku kruisailumoottoriks :) Penkissä ois tarkoitus käydä vielä ennen kesää. Tehotavoitteet eivät kovin korkealla ole, mutta vääntötulosta ootan innolla... Quote
Art_Zi Posted May 5, 2013 Author Posted May 5, 2013 En tiä saatana :) Sinne jäi auto tallille ja aurinko paistaa... Seokset aikalailla ok, sytkä ok ja muutenki rokkas. Sit yks kaks heitti toimimasta, alko rökeltää ja löi lieskaa putkesta. Oisko tulpat menny..keskiviikkona jos jaksais käydä katteleen tulpat läpi jne... Quote
Art_Zi Posted May 5, 2013 Author Posted May 5, 2013 Ei ole kärkiä :) kärjetön moduuli 009:ssä.. edit: Saatto se tosin tuo akkuki ottaa itteensä ku kävi vapun jälkeen ihan nollilla...sen jälkeen alkokin tuo pauke putkessa ku kaasun löysäs ja nyt heitti kokonaan käymästä.. Quote
mmm5mMattiH Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Sulla on se kärjetön moduuli paskana. Ite tappelin samojen oireiden kans viimekesänä. Quote
Art_Zi Posted May 6, 2013 Author Posted May 6, 2013 Tuli käytyä aamusella mittaan akku. 12,3 V näytti, eli ei ihan loppu...taitaa olla tuo moduuli rikki...taidan laittaa kärjet paikalleen, alkaa meneen luotto noihin kärjettömiin. Yks oli jo uutena rikki ja nyt paukahti toinen 2 viikon ajon jälkeen.... Quote
mmm5mMattiH Posted May 6, 2013 Posted May 6, 2013 Mulla kesti ensimmäinen moduuli 500km. Takuuseen sain uuden jolla ajeltiin n. 8000km ennen kun sekin kyrsi. Näissäkään ei vissiin saa halvalla hyvää. Quote
Kemin Karavaanari Posted May 6, 2013 Posted May 6, 2013 Kärjettömän moduulin saa pimeäksi jos pitää pitkään virtoja päällä starttaamatta. Quote
Art_Zi Posted May 6, 2013 Author Posted May 6, 2013 Juu tämä on tiedossa, mutta ei pitäis olla ollut virrat päällä :) Toki en tiä mitä sielä on sattunu ku tuo akkuki on menny tyhjiin, ku se säädin oli väärä. Nyt on kuiten uus (oikea) säädin käsissä ja keskiviikkona jatkuu ihmettely. Laittais nyt vaikka kärjet paikalleen ja kattelis kesällä sit käretöntä taas, jos sen saa nyt rokkaamaan ja kunnolla säätöihin... Quote
Art_Zi Posted May 6, 2013 Author Posted May 6, 2013 Työpäivä meni taas nettiä selaillessa (hymiö) ja näyttäs siltä, että se vääränmallin säädin on nyt päästäny B+:ssan maihin ja purkanu akun sitä kautta... Mietin vaa, että voisko se rikkoa samalla tuon kärettömän moduulin? (akun purkautuminen / lisävirralla käyntiin / vajaalla akulla ajo?) Quote
Art_Zi Posted May 9, 2013 Author Posted May 9, 2013 Noniin säädin vaihdettu ja nyt lataa niinkuin pitäänkin. Samalla tuli putsattua kaasuttimet ja vaihdettua 170 pääsuuttimet ja säädeltyä hieman taas.. Tyhjäkäyntisuuttimet on kokoa 60. Koneena pyörii siis 1835 yksreikäkansilla, Scatin 25:lla nokalla ja kaasuttimet on Brosolit 32 kurkuilla. Jakajana 009 kärjettömällä moduulilla.(ei ollut moduuli rikki) Muuten tuntuu pelaavan, mutta kaasulta nostettaessa paukkuu (johtunee stingeristä, joka ehkä hieman valskaa ja nauhoitetusta kärmeksestä). Lisäksi 1-vaihteella lähdettäessä "kyykähtää" juuri ennen liikkeelle lähtöä, eli pikkasen nykäsee kun lähtee liikkeelle. Mistä moinen vois johtua? Ennakkoa on 10 astetta ja maksimi 28... Quote
metake Posted May 9, 2013 Posted May 9, 2013 Ennakkoa on 10 astetta ja maksimi 28... Koitas pari astetta lisää perusennakkoa, että paraneeko.. Quote
Art_Zi Posted May 10, 2013 Author Posted May 10, 2013 Samaa mietin itekki, että kokeilla 11-12 perusennakkoa...koko päivän tullu vettä taivaan täydeltä, joten ei jaksanu lähtä pellin alle roplaan...huomenna sit... Quote
Art_Zi Posted May 11, 2013 Author Posted May 11, 2013 Dodii..nytton 11-12 perus ja maksimi 30. Tuntuu pelaavan paremmin...loppus tuo vesisaje ni pääsis pöristeleen.. Quote
Art_Zi Posted May 13, 2013 Author Posted May 13, 2013 Onko kuivan kelin renkaat alla? :smile: Semi-slicksit ;) Quote
metake Posted May 13, 2013 Posted May 13, 2013 Dodii..nytton 11-12 perus ja maksimi 30. Tuntuu pelaavan paremmin...loppus tuo vesisaje ni pääsis pöristeleen.. Vieläkin kuulostaa hieman vähäiseltä tuollaiselle koneelle. Itselläni on perusennakko 15 astetta ja kokonaisennakko 36 astetta. Melkain voisit kokeilla vieläkin lisätä ennakkoa, jos vaikka vielä toimisi mukavammin... Quote
Paksu-Tolppa Posted May 16, 2013 Posted May 16, 2013 Onko kuivan kelin renkaat alla? :smile: Semi-slicksit ;) Radarjemmari... Quote
Art_Zi Posted May 24, 2013 Author Posted May 24, 2013 Dodii..nytton 11-12 perus ja maksimi 30. Tuntuu pelaavan paremmin...loppus tuo vesisaje ni pääsis pöristeleen.. Vieläkin kuulostaa hieman vähäiseltä tuollaiselle koneelle. Itselläni on perusennakko 15 astetta ja kokonaisennakko 36 astetta. Melkain voisit kokeilla vieläkin lisätä ennakkoa, jos vaikka vielä toimisi mukavammin... Kokeilin tuota 15 asteen ennakkoa ja tuntu ainakin kaupunkikengityksessä kone lämpeävän aika lailla.(en huomannu hirveesti eroa käytöksessä) Puotin takas tuonne 11-12 tietämille ja laitoin lämpöanturin tilaukseen. Näkee vähän missä ne lämmöt huitelee.. Quote
Art_Zi Posted May 24, 2013 Author Posted May 24, 2013 Usko meinaa loppua, taijan alkaa harrastaan nuita japanialaisia tuuninkivehkeitä... Komiasti poksahti (omaa tyhmyttä toki) tuo kärjetön moduuli... Pakoputki vuotaa ja öljyä ruikkii sieltä sun täältä...tämän kaiken kruunaa vielä järjetön pauke putkessa kaasulta nostatettaessa... Aurinko paistaa, unohtais volokkarit hetkeks ja painuis vaikka mökille kalaan.. :) Quote
Paksu-Tolppa Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Usko meinaa loppua, taijan alkaa harrastaan nuita japanialaisia tuuninkivehkeitä... Miehen puhetta. Quote
Art_Zi Posted June 2, 2013 Author Posted June 2, 2013 Kyllä mie viskaan vesilintua nuila (kiinan poikien) kärjettömillä moduuleilla. Kokeilin 4 eri moduulia ja ykskään ei toiminu kunnolla. Paukku ja poksu aivan järjettömästi. Kärjet takas paikalleen ja pelaa ku unelma :) Öljytikku anturilla tuli perjantaina matkahuoltoon ja asentelin lauantaina öljynlämpömittarin paikalleen (ostettu kirppikseltä viime kesänä, joku vanha japanialainen mittari). Pikkasen ku kenkii niin nostaa lämmöt mittarin mukaan 120 asteeseen, eli aika poppaa on...tosin epäilen kyllä hieman tuota mittaria, kun hyppii välillä se mittari aika isojaki harppauksia..Pitänee kesän mittaan tilata VDO:n mittari... Ja sit joskus kun jaksas ryömiä auton alle ja asentaa sen lisälauhduttimen laatikon päälle ja vetää letkut paikalleen... Jotenki vaan tuntus, että kesällä pitäs ajella, eikä kokoajan olla roplaamasa :) Radarit saa kumet ensi viikolla, kun 3,5 viikon kesäloma starttaa keskiviikkona! :) Laitan kuvia sitten ens viikolla.. Quote
Art_Zi Posted June 2, 2013 Author Posted June 2, 2013 En tiiä sit mistä johtuu, mutta vaihdoin öljylämpömittarin Yazakista VDO:hon (kaverilla oli ylimääräsenä....niin ja anturikin on VDO:n) ja laitoin koneeseen X1R:rrää niin nyt mittari näytti 95-100 motarilla ja kaupungissa 100. (toki ilma hieman viilentyny päivästä). Quote
Guest Posted June 2, 2013 Posted June 2, 2013 Juuuhuu sain vihdoin ja viimein taas tunnukset tehtyä... 10 tuntia taas hallilla että sillee... Quote
Art_Zi Posted June 5, 2013 Author Posted June 5, 2013 Kaikkien kauan odottamat Radarit on nyt ruuvattu alle...Keskikupit ei menneet paikalleen...Ei oo todellisuudessa ihan nuin etupainonen, ku miltä kuvissa näyttää. Edessä 155/60 ja taakse päädyin laittamaan 185/65 donitsit (ei haluta tota perää laskee enää yhtään alemmas..). Sais olla 17 tuumaset ;) Kaasuttimet odottaa edelleen säätöä, mutta kyllä tuolla nyt ajelee...Hitusen liian rikkaalla käy, kokeilis seuraavaks 160 tai 165 pääsuuttimia. Viikonloppuna suuntana VW Kesä Törinät, Olhava ja Oulun rompetori. Nii ja tänään eka KESÄLOMAPÄIVÄ! Quote
Art_Zi Posted June 5, 2013 Author Posted June 5, 2013 Jeppis jepulis. Taakse sain keskikupit maalattua ja laitettua paikalleen, eteen eivät mahu, eikä kyllä välttis tarvikkaan... Kaasuttimia tuli myös roplattua, ku kiihytyspumpun paikkeilta tippas bensaa koneen päälle ja pääsuuttimet vaihdoin samalla 160:iin. Tuntuu rokkaavaan paljon paremmin entä noi 170. Penkkiin ja säätöihin menoa ootellessa....huomenna juhlitaan pyöreitä (mummunpunanen täyttää aikalailla näihin aikoihin 50 ja herra itse 30) ja perjantaina jos kävis vielä tsekkaan kärmeksen ja kannen väliset liitokset, ku tuntus vähän vuotavan... Quote
Art_Zi Posted June 17, 2013 Author Posted June 17, 2013 Loma kuluu ja volkkariin tipahtelee kilometrejä. Tui käytyä Seljänperällä KesäTörinöissä ja samalla reissulla Oulun Rompetorilla. Matka meni ilman isompia ongelmia, mitä nyt vähnä ruutas liikoja öljyjä pihalle hihnapyörän takaa. Lämmöt huiteli 100-119 asteen välillä, kelistä riippuen. Takaluukun alareunaa kun laitto hieman raolleen, niin öljynlämmöt tipahti 10 astetta. Rompetorilta tarttui mukaan vanha krominen Buickin käsityövalo (tupakansytyttimestä saa virran) sekä kiviritilät lisävaloille. Eilen tuli haettua Karilta "hideout"-vaimennin, joka pitäis roplata paikalleen tuossa jussin jälkeen. Sit venojen säätö, keula ylös ja leimaa kokeileen :) Tänään oli hieman äksöniä kalalupien hakureissulla, kun yhtäkkiä kaasu "hirtti kiinni" ja kaasupoljin meni aivan hervottomaks.. Auto sammuksiin ja tiensivuun. Yks palautinjousista oli irronnut vivustosta. Jousi paikalleen ja kovaa ajoa. Mummunpunasen ja omistajan pyöreitä juhlittiin viikko takaperin ja vaimoke tekas kaakunki ;) 1 Quote
Art_Zi Posted June 27, 2013 Author Posted June 27, 2013 Leima menee vanhaks ens viikolla ja lomaki loppuu, joten huomenna pitää käydä kokeileen saako leiman. Tänään tuli vaihdettua vaimennin ja on muuten hilijanen ku vertaa tuohon stingeriin :) Myös keulaa tuli nostettua ylöspäin ja revittyä noi lisävalot kuikkaan, ku ei niitä saa kuulemma olla, jos eivät toimi... Jotenki sellanen kutina, ettei tule leimaa vaan jotaki löytävät kuitennii, vaikka kaikki pitäs pelittää :) Quote
Art_Zi Posted June 28, 2013 Author Posted June 28, 2013 Leima läpsähti laakista! :) Eniten pelkäämäni takajarrut ja käsijarru saivat jopa kehuja :) Nyt ei muuta ku kovvoo ajua... Quote
Art_Zi Posted July 19, 2013 Author Posted July 19, 2013 Haaparannalla tuli käytyä viime perjantaina Classic Motormeetissä, jonne Kemin Karavaanari toi kuplaan keulaan "lahjan"...on se mukava ku on tuollasia mukavia kanssaihmisiä :) Tänään ois tarkoitus käydä hallilla vaihtamassa kärmeksen mutterit, kun tuntuu falskaavan kannen ja kärmeksen välistä. Huomenna vaimokkeen kans Ouluun peräkonttikrippikselle ja paluumatkalla käydä piipahtaan Kuivaniemen pitäjämarkkinoilla. Haaparannalla nous kuume saada hakuvalo Mummunpunaseen. En muista hirveästi nähneeni niitä kuplissa ja hieman itteäkin mietittää ku pitäs a-pilari rei-ittää... Jos jollain on/on ollu tämän tyylistä hakuvaloa kuplassa, niin laittakaas kuvaa. Niin ja jos jollain on ylimääräisenä toimiva tuollainen, niin aina voi yrittää kaupata ;) Quote
Tanhis Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Voithan tietty aina laittaa peilihakuvalon siihen niin ei tarvitse mitään reijittää muutakuin vetää johto siihen valoon jotain kautta. Quote
SePi Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 [attachment=1]lahaja.jpg[/attachment]Haaparannalla tuli käytyä viime perjantaina Classic Motormeetissä, jonne Kemin Karavaanari toi kuplaan keulaan "lahjan"...on se mukava ku on tuollasia mukavia kanssaihmisiä :) Tänään ois tarkoitus käydä hallilla vaihtamassa kärmeksen mutterit, kun tuntuu falskaavan kannen ja kärmeksen välistä. Huomenna vaimokkeen kans Ouluun peräkonttikrippikselle ja paluumatkalla käydä piipahtaan Kuivaniemen pitäjämarkkinoilla. Haaparannalla nous kuume saada hakuvalo Mummunpunaseen. En muista hirveästi nähneeni niitä kuplissa ja hieman itteäkin mietittää ku pitäs a-pilari rei-ittää... Jos jollain on/on ollu tämän tyylistä hakuvaloa kuplassa, niin laittakaas kuvaa. Niin ja jos jollain on ylimääräisenä toimiva tuollainen, niin aina voi yrittää kaupata ;) On se hyvä että ton hakulampun kuvaajalla oli sentään kalsarit jalassa... Aikoinaan tällä pinstraippaaja Mannermaalla oli sinertävä zwitteri jossa oli tollainen valo kaikkien muiden härpäkkeiden lisäksi. Ruotsissahan noita laitettiin 50 - 60 luvulla jokaisen ralliauton kattoon (miksi?), jos sieltä niitä löytyis Quote
Art_Zi Posted July 19, 2013 Author Posted July 19, 2013 On se hyvä että ton hakulampun kuvaajalla oli sentään kalsarit jalassa... Aikoinaan tällä pinstraippaaja Mannermaalla oli sinertävä zwitteri jossa oli tollainen valo kaikkien muiden härpäkkeiden lisäksi. Ruotsissahan noita laitettiin 50 - 60 luvulla jokaisen ralliauton kattoon (miksi?), jos sieltä niitä löytyis Joo ei oo siis mun oma kuva, ihan netistä pengoin ;) Empä kyllä edes huomannut tuota, ennenku sanoit :)))) Pitääpä penkoa Ruåttin palstoja.. Quote
SePi Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Ja jos saat ton valon hankittua ja päätät laittaa sen siihen kuskin puolen etutolppaan, niin muista ennen kuin alat poraamaan, että siellä kulkee monta tärkeää sähköjohtoa Quote
Tanhis Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Tainnut noita hakuvaloja suomessakin olla muutamassa veneessä. Quote
Art_Zi Posted July 19, 2013 Author Posted July 19, 2013 Ja jos saat ton valon hankittua ja päätät laittaa sen siihen kuskin puolen etutolppaan, niin muista ennen kuin alat poraamaan, että siellä kulkee monta tärkeää sähköjohtoa Juu niinhän ne kulkee. Palstalaisilla ei vissiin hirveästi ole näitä ollut..taitavat olla enemmän jenkkiporukoiden juttuja :) Quote
Essi Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Mulla oli joskus juuri samanlainen hakuvalo -66 Kuplassa. En ainakaan silloin keksinyt keinoa, miten olisin saanut sen riittävän helposti ja nopeasti A-tolppaan kiinnitettyä, joten päätin kairata sen oveen. Muistaakseni oli ihan ok asennus, paitsi että kiinnitys oli sen verran liikaa edessä, että hakuvalon säätönupuli nappas kiinni kojetaulun listaan ja siihen piti höylätä kolo... Quote
Art_Zi Posted July 19, 2013 Author Posted July 19, 2013 Mulla oli joskus juuri samanlainen hakuvalo -66 Kuplassa. En ainakaan silloin keksinyt keinoa, miten olisin saanut sen riittävän helposti ja nopeasti A-tolppaan kiinnitettyä, joten päätin kairata sen oveen. Muistaakseni oli ihan ok asennus, paitsi että kiinnitys oli sen verran liikaa edessä, että hakuvalon säätönupuli nappas kiinni kojetaulun listaan ja siihen piti höylätä kolo... Komian värinen pirssi ;) Ei sulla ois jääny nurkkiin pyörimään tuota valoa :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.