Jump to content

mistä penkitys paikka?


Guest py_ry

Recommended Posts

Elikkäs kuplasta pitäis tehot saada ylös ja pitäis penkitys paikka löytää jostain Lapin tai Oulun alueelta?

 

moottori on alunperin 1600 rakennettu uusista osista

 

87männät, englen w100 nokka, dellorton 40 kaasari, kannesta kanavat avarrettu,ventiilit vakiot, peteonixin jakaja ja puola.

 

Tietäiskö kukaan minkä verran tehoja tuolla kokoelmalla saa koneesta irti? Ja mitä pitäis vielä tehä että saa kaikki tehot irti?

Link to comment
Guest py_ry

puristukset pitäis olla jotain 8.5 -9 välillä. käärmeenpesä on kans toki paikallaan. sehän on lähellä sitä mitä hain. saattaa olla että jotain säätämistäkin joutuu tekemään.. jos sen teholapun sais katsastukseen. eikä ole mikään kauhea kiire, mutta kesäksi ku sais leimaan :)

Link to comment
puristukset pitäis olla jotain 8.5 -9 välillä. käärmeenpesä on kans toki paikallaan. sehän on lähellä sitä mitä hain. saattaa olla että jotain säätämistäkin joutuu tekemään.. jos sen teholapun sais katsastukseen. eikä ole mikään kauhea kiire, mutta kesäksi ku sais leimaan :)

 

Tuohon moottoriin tuskin mitään teholappuja tarvitset katsastuksessa. Omassa kuplassa täysin sama setti ja muutaman minuutin tutkailulla meni nuo moottorihommat viime syksyllä. Nokka-akselien, kaasarien vaihtaminen ym. ei pitäisi vaikuttaa katsastukseen mitenkään.

Link to comment
Guest Type123

Hieman OT:

 

Pitääkö teholappu katsastukseen (mikäli sellaista siis tarvitaan etc.) olla jostain ko. toimintaa harjoittavasta yrityksestä? Onko tästä mitään säädöksiä?

Link to comment

Teholappu tarkoittaa nimenomaan tehon mittausta ja siitä tulostetta. Mikään käsin riipustettu paperi tuskin käy todisteeksi tehoista.

 

Mitä tulee sitten tuohon py_ryn kysymykseen tehoista, niin kun ei odota kovinkaan paljoa yli 60hv, niin ei tule sitten kovasti pettymyksiä... Saatavat tehot on melko suoraan verrannollisia käytettyyn euromäärään.

 

Speed costs money! How fast do you want to go? ;-DD

Link to comment
Mitä tulee sitten tuohon py_ryn kysymykseen tehoista, niin kun ei odota kovinkaan paljoa yli 60hv, niin ei tule sitten kovasti pettymyksiä...

Vanha totuus on, että pessimisti ei pety :)

 

62 hv lähti jo vakio 1600:sta jota oli maustettu nurkka brosoleilla ja pikkulaippasella kärmeksellä, joten kyllä itsekin tässä tapauksessa veikkaisin sinne 70+ hv tietämille.

Link to comment
Guest Type123
Teholappu tarkoittaa nimenomaan tehon mittausta ja siitä tulostetta. Mikään käsin riipustettu paperi tuskin käy todisteeksi tehoista.

 

Speed costs money! How fast do you want to go? ;-DD

 

Kyllä. Mutta kelpaako tuosta siis esim. kuvaruutukaappaus / printtaus tehomittauksesta joka on suoritettu vaikka jonkun DIY penkissä vai pitääkö mittaus olla suoritettu firmassa joka mittauksia tekee työkseen vai onko sillä väliä kunhan on tuloste olemassa? Tätä yritin epäselvästi kysellä.

Link to comment
Teholappu tarkoittaa nimenomaan tehon mittausta ja siitä tulostetta. Mikään käsin riipustettu paperi tuskin käy todisteeksi tehoista.

 

Speed costs money! How fast do you want to go? ;-DD

 

Kyllä. Mutta kelpaako tuosta siis esim. kuvaruutukaappaus / printtaus tehomittauksesta joka on suoritettu vaikka jonkun DIY penkissä vai pitääkö mittaus olla suoritettu firmassa joka mittauksia tekee työkseen vai onko sillä väliä kunhan on tuloste olemassa? Tätä yritin epäselvästi kysellä.

 

pitää olla toiminimi tai firma. meijän dynossa useampi osakas, serkku on myös osakas ja omistaa rengasliikeen. saahaan sen firman nimellä tehä katastukseen lappuja.

serkun pitää olla mittauksen aikana paikalla valvomassa ja tulostetaan lappu. leima ja nimmari alle ja on virallinen.

tämmöset ohjeet saatii ku kyseltii ja näin ollaan toimittu.

Link to comment
Kuinka pitkät jonot sulla on tonne penkkiin? Et tietäis ajoissa varailla aikaa....

 

ai mullako? meinaakko tampereelta asti ajella iihin? :D

tilan puuteen vuoksi mun penkki pitää välillä purkaa pois tallista ni en voi tehä kiireellisiä mittauksia.

pari viikkoa on nyt jonoa.

Link to comment

pitää olla toiminimi tai firma. meijän dynossa useampi osakas, serkku on myös osakas ja omistaa rengasliikeen. saahaan sen firman nimellä tehä katastukseen lappuja.

serkun pitää olla mittauksen aikana paikalla valvomassa ja tulostetaan lappu. leima ja nimmari alle ja on virallinen.

tämmöset ohjeet saatii ku kyseltii ja näin ollaan toimittu.

 

Tarviiko iissä olla penkistä mitään kalibrointi etc dokumenttia?

 

-Pete-

Link to comment

pitää olla toiminimi tai firma. meijän dynossa useampi osakas, serkku on myös osakas ja omistaa rengasliikeen. saahaan sen firman nimellä tehä katastukseen lappuja.

serkun pitää olla mittauksen aikana paikalla valvomassa ja tulostetaan lappu. leima ja nimmari alle ja on virallinen.

tämmöset ohjeet saatii ku kyseltii ja näin ollaan toimittu.

 

Tarviiko iissä olla penkistä mitään kalibrointi etc dokumenttia?

 

-Pete-

 

ei tartte. trafilta kyselin että mitä vaatiivat dynosta ja mittauksesta ni sanovat vain että vastuu henkilö jolla on toiminimi tai firma.

kaverin ladasta mitatii tehot ja serkku vetäsi nimmarit alle ja leiman. kävi samalla kysyy ku sen firman naapurissa katastuskonttori että kelpaako ni inssi sano että kelpaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...