Guest jarza72 Posted April 8, 2013 Posted April 8, 2013 Miksi ei tulpat kestä??? Ensikesän bensarahasto kohta mennyt tuluppakauppaan.NGK:a menee melekeen pari kpl/käynnistys,eikä kestäny Boschin w7cc montaa tuntia tallisa käytellä kun kaksi settiä oli pimeänä.Pimenee aina sieltä täältä eli ei pimennä aina samaa pyttyä.puristussuhde vakio ja sytyn hoitaa 009 kärjetön ja boschin sininen. Quote
Guest DaFox Posted April 8, 2013 Posted April 8, 2013 Tulppa kostuu liiasta bensasta/öljystä - joka rikkoo tulpan? NGK:t kyllä kestäneet itsellä parhaiten näitä ns. kylpyjä. Quote
Paadre Posted April 8, 2013 Posted April 8, 2013 Kuinkas paksulla seoksella se on? Meinaan vaan että aikoinaan väärin säädetty lastu vei multa tulpat kolmessa ja puolessa minuutissa, auto oli toki vesivessa mut kaippa ne tulpat samalla tavalla rikki menee jos seos on liian rikas. Olkoon sitten ruutta tai kaasari. E: Hidas olin... Quote
metake Posted April 8, 2013 Posted April 8, 2013 Aika hatarat lähtötiedot arvailla... Kone ei ilmeisesti ole kuitenkaan vakio, kun kerran on pitkäkierteiset tulpat? Yleensä liian rikas seos pimentää tulpan, myös kylmä tulppa pimenee helpommin. Kokeiles Boschin 4-kärkistä, eli WR78, löytyy vaikka Motonetistä. Jos ei noilla tulpilla ongelma poistu, niin sitten siinä on jo ihan oikea vika :) Edit: tai jos kuitenkin pitäisi olla lyhytkierteinen tulppa, niin Bosch WR78G sitten. Quote
hpa Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 Hi. Mikä kaasutin käytössä? Jos vakio solex 34 pict-3, niin seosten säätö vaatii kaasuttimen korjaamista tai vakiojakajan palauttamista. Alkuperäisellä puola-jakaja-kaasutin yhdistelmällä toimii parhaiten. Samanlaista jumppaa menossa itsellä Ja niitä sinisiä puolia on niin monenlaisia. Quote
Guest jarza72 Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 Eli kaasarina IDF40 keskellä,Autolinean Pro Street kairatut kannet,Scat C-35 nokka,kärmes,kevennetty vauhtis,009 käretön,1.25 keinut,1580cc.Joojoo,tiedetään että tuo nokka on suunniteltu isompaan koneeseen ja yhdellä keskikaasarilla ei maailmaa valloiteta mut suunnitelmat muuttuu ja vara parantaa pitää aina jättää ;) Mut tommonen kombinaatio kuitenkin ja pitäis vielä saada pelittään.Eli minkä kokosilla suuttimilla lähetään kokeileen? Helevatan rikkaalla se nyt tosiaan käy. Quote
Tutkija Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 Ja puristussuhde on mikä? Ei meinaan toimi tuol nokalla pienil kierroksilla mitenkään jos puristusta ei ole riittävästi... Quote
Guest jarza72 Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 Eihän siinä paljoa ole. Dekki 1,4mm ja palotilan koko oli jotain 55-60mm muistaakseni ku ruiskulla nestettä niihin kiireellä ruiskutin :D Dementia vaivaa sen verran etten muista paljonko sain puristussuhteeksi. Quote
Tutkija Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 Eli puristussuhde sellainen ettei tarvi edes odottaa että toimisi,se on vakiotakin pienimpi koska vakiokannen palotila on 1600cc koneessa 50 millilitraa... Quote
mikko k Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 No nyt onkin sitten heti parantamisen paikka! Kannet käteen ja puristus min. 9:1. Samalla toinen IDF koneeseen. C35 toimii kyllä tuon kokoisessakin koneessa. Seoksen säätöön yhdellä keskikaasarilla vaikuttaa myös imusarja. Niitä kun on perusperiaatteeltaan kahta mallia. Sellaista joissa menee yx imuputki kurkusta per puoli ja toinen missä kaasarin alla X-imut, eli molemmat kurkut yhdistyy yhdeksi putkeksi. Elämä yhdellä tuplalla on pelkkää tuskaa... :-) Quote
Guest Pesone Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 NO nyt on puristukset 6.8-7.3 noilla tiedoilla laskettuna... joku 3 mm pitäis kantta laskee et tulis palotiloihin tilavuudeks noin 40cc mikä antais 9,25 puristuksia tolla kombolla... tai laita turbo nii ei tarvi kansia ottaa irti ;) Quote
HSuomi Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 Noita pimenneitä tulppia voi koittaa kaasupilleillä varovasti elvytellä. Itellä kanssa kun oli hiukan kone starttauksessa rikkaalla ni meni usein tulppia. Pillil nopeesti päästä vähän punaseksi ni saattaa vielä saada toimivan. Quote
metake Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 Kannet käteen ja puristus min. 9:1. Samalla toinen IDF koneeseen. C35 toimii kyllä tuon kokoisessakin koneessa. Mulla on useamman kesän ollut ajossa 1835 kone juuri tuolla C35:lla ja tuplilla. Alkuun oli vakiokansista tehdyt kannet joilla puristukset n. 8.5, nyt toisilla kansilla puristukset 9.25. Molemmilla toiminut ihan moitteetta. Quote
Tutkija Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 Jos haluu ihan välttämättä leikkiä noin huonolla puristuksella niin sitten ainakin on siirryttävä lämpöisempiin tulppiin,muuten on aina vaan odotettavissa pimenneitä sytytystulppia. Ja noin matalalla puristuksella on pakko jättää seos keskikaasarilla rikkaalle pienillä kierroksilla jos haluaa sen käyvän edes jotenkin,kumminkin se olisi yritettävä saada niin laihalle kun mahdollista et tulpat kestäisi edes jotenkin.. eli vakiokoneen lämpöarvoinen sytytystulpa ellei jopa pykälää lämpöisempi. Voi vaan olla hankala löytää kun ei niin lämpöisiä tarvitse nykymoottoreissa joissa on puristusta riittävästi,valmistaja suosittelee tuolle nokkalle vähintään 8,2 puristusta. Ja toinen ominaisuus mikä tulee tuon huonon puristuksen myötä mitä vielä keskikaasari pahentaa on tehottomuus pikkukierroksilla,eli oikein huono yhdistelmä. Quote
Guest jarza72 Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 Siis ei puristukset tarkotuksella noin alhaalla ole mutta kun tuli suunnitelmia ja suunnitelmien muutoksia ni tuli sitte kasattua tommosena josko sillä ois muutaman mutkan ajellu kesän kynnyksellä,mut eikai se vissiin auta ku kiikuttaa kannet koneistamolle kun ei tälläkään kertaa ollut oikotietä onneen :D Quote
Guest jarza72 Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 Do dii,kannet on irti.Oisko se 9,25 puristussuhde nyt sitte tolle nokalle ihanteellisin? Ja saiskos sen sitte toimimaan tolla kokoonpanolla niin että viittis ens kesän ajella,tarkotus on konekokoa isontaa muttei tälle kesälle. Quote
mikko k Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 No kansien irroitus kävi nopeesti! Ideaalipuristusta tuskin tietää kukaan. Sen kun riippuu kansista, kaasarista, imusarjasta, pakosarjasta, sytkästä, jne... Mutta kun tuolle 9 paikkeille saat puritukset, niin eiköhän tuokin ala pelata paremmin. Edelleen kannattais toiseen kaasariin fyffeä sijoittaa. Helpottaa paljon elämää. Varsinkin jos aiot konetta vielä kasvattaa. Quote
Guest jarza72 Posted April 12, 2013 Posted April 12, 2013 Suunnitelmia suunnitelmia :D Tulipahan sitten mieleen jotta kun kone nyt on tallin pöydällä ilman kansia ni oiskohan tuo nyt sama purkaa loputkin ja kairauttaa alakerta ja kannet suoraan 94 pytyille? laskeskelin sitte puristussuhteeksi 10,25 luokkaa.Alkaako olla jo liikaa? Quote
Guest Pesone Posted April 13, 2013 Posted April 13, 2013 jos laitat 94 pytyt niin miun laskujen mukaan tulee 55-60 palotilojen koolla 7.9 - 8.4 puristukset. pitäis saada 82 iskunpituutta etää 94 männällä jo noilla muilla spekseillä ois puristukset 9.8. Palotilaa pitäis 94 männälläkin pienentää noin 45-50cc asti että ois puristukset noin 9-9.75 Mutta kannaattahan se samantien kairauttaa isommille pytyille jos siitä ei vaivaa ole, silloin myös kannattaa varmaan siirtyä suoraan nurkkakaasari suunnitelmiin. Helpoimmalla pääset kun käytät ne kannet vaan koneistamolla, kyllä sen yhdelläkin kaasarilla toimimaan saa kun puristukset on kunnossa. Quote
Guest jarza72 Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 Kannet lähdössä koneistamolle,mutta palataanpas siihen suuttimien valintaan eli minkälaisella kombolla lähdetään kokeilemaan? Quote
Guest Pesone Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 Tuossa oli keskustelua samantyylisen koneen suutimista http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/14924-paukkuu-putkessa-miksi/ Quote
Guest jarza72 Posted April 16, 2013 Posted April 16, 2013 Jep jep,kunhan saan mosan takaisin paikoilleen niin pitää sitten ihmetellä lisää :D Quote
Guest jarza72 Posted April 28, 2013 Posted April 28, 2013 Joo ei!!!! kannet laskettu sen verran että palotilan koko nyt 40 ml.Mitään muita muutoksia ei ole tehty kuin kaasariin uusia tiivisteitä ja keinut vaihettu vakioiksi kun ei ollut lyhyempiä tönäreitä että olis saanu välykset säädettyä ja geometrian sopivaksi.Mutta nyt ei meinaa saada käyntiin sitten kirveelläkään,sitten kun apuvirralla lähtee viimein niin käy ihan kohtuudella ja kiertää ihan mukavasti.Piruko siinä nyt maksaa??? Quote
wp Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Joo ei!!!! kannet laskettu sen verran että palotilan koko nyt 40 ml.Mitään muita muutoksia ei ole tehty kuin kaasariin uusia tiivisteitä ja keinut vaihettu vakioiksi kun ei ollut lyhyempiä tönäreitä että olis saanu välykset säädettyä ja geometrian sopivaksi.Mutta nyt ei meinaa saada käyntiin sitten kirveelläkään,sitten kun apuvirralla lähtee viimein niin käy ihan kohtuudella ja kiertää ihan mukavasti.Piruko siinä nyt maksaa??? ...ja siivua lähti tiivistepinnasta sen verran että putki kantaa yläpään olakkeesta eikä tiivisty kunnolla kantta vasten. Kannen rivoista on poistettava materiaalia jos reilumman lastun ottaa, veljen OEM kansi + Cofap- putki alkoi kantaa 3.5mm laskulla. Quote
Guest jarza72 Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Sylinterit on sorvattu yläpäästä eli ei ole siinä vika. Quote
Guest Pesone Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Kokeile kylmällä koneella ennen starttia 10 kertaa käytät kaasun pohjassa, eli kunnon bensa annos koneelle, ja sitten kaasu pohjassa tai puoliksi auki starttaus, pitäisi lähteä noin kuin palmun alta... Jos ei, niin vanha startti ei jaksa pyörittää tarpeeksi nopeasti kun nyt on puristukset nousseet huomattavasti... Tai venat kantaa tai kuu on väärässä asennossa venuksen nähden tai jne..... Quote
Guest jarza72 Posted May 3, 2013 Posted May 3, 2013 Do dii,venttiilithän ne kantoi vaikka kasatessa säädin venttiilit.Piruko siinä maksaa että nyt ne kantoi ja kun edellisen kerran kasasin mosan ja säädin samallai niin muutaman käynnistyksen jälkeen välys oli suurentunu niinmaan pirusti? nythän tuo käynnistyi ja tuntui kiertävän ihan kivasti.Ajettu ei nyt ole metriäkään niin siitä ei ole tietoa että miten tosissaan toimii.Oli päässyt öljyn sekaan runsaasti bensaa niin koeajolle pääsee vasta kun puhtaat öljyt saan koneeseen.Mielenkiinnolla oottelen sitten mikä on seuraava ongelma :D Quote
DWL_Puavo Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 Koska on epätodennäköistä että mikään venakoneiston komponentti olisi pidentynyt (työntötanko - nokan perusympyrä tms), niin jäljelle jää seetin uppoaminen kanteen ja sylinteriputken uppoaminen lohkoon tai kanteen. Koska seetit tuskin joka venttiilistä uppoaisi, miun veikkaus on että sylinteriputket ovat asettuneet, ja tarkempi veikkaus on WP:n kommenttia mukaillen että sylinteriputket ovat kuitenkin jostain ihan pikkuriikkisen kantaneet, esim. putken yläpään koneistuksen vieressä olevasta pienestä pyöristyksestä. Tälläisen liikehdinnän oheistuotteena on myös kannenpulttien momentin pieneneminen -> kannattanee uudelleenkiristää. Vähän ärsyttävä homma kun pata on autossa kiinni, mutta paikallaan pystynee ainakin testaamaan jollain kannen muttereista? Quote
Guest jarza72 Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Tämmöstä teoriaa itekkin mielessäni puntaroin.Ja helpompi se on käyttää pannu irti ja tsekata kannen kireys ku ruveta taisteleen ahtaudessa. Quote
Guest jarza72 Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Dodii!!! Pienen hiljaiselon ja hermojen lepuutuksen vuoksi on ollut hiljaista.Jälleen sitten mielenkiinto kasvoi ja ei muutaku talliin,ensikäynnistyksellä pamahti käyntiin ja kävikin muutaman minuutin kunnes Yllättäen tipahti 2 pytty pois pelistä :D ja YLLÄTTÄEN tulppa pimiä.Ei muutaku kovalla kaasulla biltemaan hakemaan tulppia,ostin jotku ihme tulpat kun ei ollu oikein kunnollista vertailutaulukkoa mihin verrata et ois ollu arvot edes sinneppäin.Noh mosahan pamahti käymään kaikilla ja kävikin muutamia minuutteja ihan ok,rikkaalle pistää vieläkin,meinaa tyhjäkäynnillä tukehtua mut anyway,pääsin pikkulenkinheittään ja jotenki tuntu tarvivan kierroksia kovasti et vetoja riittää,nokkaa epäilen.Kyssäri siksi,mikä se ois tohon kompleksiin hyvä nokka ajatellen katukäyttöön??? Quote
Guest Pesone Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Nokka on ihan jees(ellei ajoitus pielessä), seokset kun saat kohdilleen niin alkaa vetojakin löytyä, eri ennakoita kannattaa myös kokeilla. Quote
Simo Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Laajakaistalambda on ainakin mulla ollu ihan hintansa väärti :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.