Guest vehkis1983 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Eli onko nuo uudet paineastelmat tosiaan niin vituralleen tasapainotettu tehtaalla, että kampiakselin+vauhtipyörän tasapainotuksessa pitää olla paineastelma mukana? Entäs pitääkö se nokanpyöritys ratas, jne olla kiinni kampurassa tasapainotuksesa? Kampiakseli onalkuperäinen käytetty, joten on luultavasti myös tasapainossa, mutta vauhtiksesta tuli siivu otettua pois, nin sen takia pitäisi paketti tasapainottaa.. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Kaikki kamat mukaan tasapainoitukseen hihnis mukaan lukien niin saat parhaan lopputuloksen. Ja tosiaan kun miltei kaikki tehdään kiinnassa halvalla niin mikä tahansa voi olla mahdollista. Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Siinähän se taikasana tais tullakkin: Kiinassa valmistettu.. Mut jos tässä nyt aletaan pilkkua nusaseen, niin eikö silloin aina kun uuden kytkinpaketin vaihtaa, niin pitäs käyttää se ensin tasapainotuksessa? Epäilen, että aika harva malttaa sitä uutta asetelmaa painottaa ennen asennusta. Missä päin turun seudulla porukka on käyttänyt kampuroita painotuksessa? Quote Link to comment
ARTO Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Tällä tasapainotusjutzkalla ei ole mitään tekmistä kiinalaadun kanssa. Jos haluaa hyvän ja tarkan lopputuloksen, näin toimitaan ja on toimittu ennen kiinaosiakin. Quote Link to comment
non-hippy Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Häh? Kai kampura tasapainotetaan erikseen ja siihen koneen ulkopuolella kiinnitettävät "kulutusosat" erikseen? Mitä sitten jos vauhtipyörästä hajoaa vaikka hammaskehä. Puretaanko koko kone uuteen tasapainotukseen? Quote Link to comment
ARTO Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Edullisemmin tasapainotetaan koko paska kerralla, jos haluaa tarkkaa ja varmaa tulosta, kampurat ja muut osat yksistään nollaan ja sitten pakettina. Quote Link to comment
metake Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Edullisemmin tasapainotetaan koko paska kerralla, jos haluaa tarkkaa ja varmaa tulosta, kampurat ja muut osat yksistään nollaan ja sitten pakettina. Jos kaikki on erikseen jo tasapainoitettu, niin miten ne voi yhdessä olla epätasapainossa? Ja jos olisivatkin niin mistä otetaan ainetta pois, eli mikä osa tehdään epätasapainoiseksi? Kennedyn asetelmat on tasapainoitettu valmiiksi, en tiedä kuinka hyvin, mutta normi katukoneissa on mulle riittänyt. Quote Link to comment
Guest htracing Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Mitä näitä volsun akseleita olen painotellut, niin kiinan akselit on aikas hyvin valmiiksi tasapainossa,samoten kennedyn asetelmat. Sitten on asia erikseen nämä nykyset saschit ynnämuut.. Paras tulee kun painottaa ensin akseli/hihnapyörä, siihen vp ja lopuksi asetelma kiinni. Jos sattuu joskus asetelma särkymään niin ei tarvii purkaa aina koko konetta. Monesti asetelman takia tulee heittoa senkin takia, kun ei ole sorvarilla sattunu asetelma keskiöön/väljä ohjaus. Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Okei. Eli kennedyn asetelma lähtee sit joskus tilaukseen, kun sen aika on. Aluksi ajattelin mennä tuollaisella vakio 200mm asetelmalla, mut varmaan parempi unohtaa sellainen.. Edit: Niin ei kukaan osaa sanoa, missä Turun alueella on tasapainotus mahdollisuudet? Tuossa Kaarinassa vissiin on jossain paikassa, mut onko muualla? Quote Link to comment
Dennis Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Itse olen aina vienyt tasapainoitukseen kaikki omat koneeni ja osat tasapainoitettu erikseen, myös viimeiseksi tehty -51 25hp kone tuohon omaan splittiprojektiin Muistaakseni Kennedy stage II asetelmaan tuohon 2110 koneeseen tuli pari reikää joten kaikki osat kannattaa kiikuttaa mukaan, myös hihnapyörä varsinkin jos on ns "damperi" hihnapyörä Dennis Quote Link to comment
mite^ Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Superkoneistus Raisio TD-Koneistus Turku Turun moottorihionta Turku (oriketo) Kannattaa soittaa ja kysyä onnistuuko. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 tasapainotus koneita on useanlaisia.. ,mutta kaikissa ei näe mahdollisia kampuran ristiheittoja, kuten oikeassa painotus koneessa.. jos jostain syystä, kampura, vauhtipyörä tai asetelma on sinistynyt painotuksen jälkeen käytössä, niin silloin ei jokin näistä ole enää painoissa.. 10 gramman heitto vp:n ulkokehällä esim. 7000 kierroksilla tekee jo melko tärinää.. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Mitenkäs tarpeellinen on kaulojen kiilloitus tasapainoituksen jälkeen, kun kahteen kaulaan minkä varassa akseli on pyörinyt on tullut hyvin snadit jäljet. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Mie oon kaikki kampuroiden kaulat killottanut himmentymien/hapettumien poistamiseksi ihan vaan junttaamalla kampuran viilapenkkiin ja puolimetrisellä kapealla rätillä ja autosolilla tms tahnalla meniskö max. vartti. En sitten tiedä meneekö liiankin kiiltäväksi öljykalvoa ajatellen mutta ainakin on kivan näköinen eikä ole kovassakaan ajossa leikannut. Jos naarmu tuntuu "ylöspäin" kynnellä niin se on varmasti hyvä tasoittaa, "sisäänpäin" olevat kosmeettiset naarmut tuskin haittavat mitään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.