Jump to content

Kampiakselin tasapainotuksesta


Guest vehkis1983

Recommended Posts

Guest vehkis1983
Posted

Eli onko nuo uudet paineastelmat tosiaan niin vituralleen tasapainotettu tehtaalla, että kampiakselin+vauhtipyörän tasapainotuksessa pitää olla paineastelma mukana? Entäs pitääkö se nokanpyöritys ratas, jne olla kiinni kampurassa tasapainotuksesa?

 

Kampiakseli onalkuperäinen käytetty, joten on luultavasti myös tasapainossa, mutta vauhtiksesta tuli siivu otettua pois, nin sen takia pitäisi paketti tasapainottaa..

Posted

Kaikki kamat mukaan tasapainoitukseen hihnis mukaan lukien niin saat parhaan lopputuloksen.

 

Ja tosiaan kun miltei kaikki tehdään kiinnassa halvalla niin mikä tahansa voi olla mahdollista.

Guest vehkis1983
Posted

Siinähän se taikasana tais tullakkin: Kiinassa valmistettu..

 

Mut jos tässä nyt aletaan pilkkua nusaseen, niin eikö silloin aina kun uuden kytkinpaketin vaihtaa, niin pitäs käyttää se ensin tasapainotuksessa? Epäilen, että aika harva malttaa sitä uutta asetelmaa painottaa ennen asennusta.

 

Missä päin turun seudulla porukka on käyttänyt kampuroita painotuksessa?

Posted

Tällä tasapainotusjutzkalla ei ole mitään tekmistä kiinalaadun kanssa. Jos haluaa hyvän ja tarkan lopputuloksen, näin toimitaan ja on toimittu ennen kiinaosiakin.

Posted

Häh?

 

Kai kampura tasapainotetaan erikseen ja siihen koneen ulkopuolella kiinnitettävät "kulutusosat" erikseen?

 

Mitä sitten jos vauhtipyörästä hajoaa vaikka hammaskehä. Puretaanko koko kone uuteen tasapainotukseen?

Posted

Edullisemmin tasapainotetaan koko paska kerralla, jos haluaa tarkkaa ja varmaa tulosta, kampurat ja muut osat yksistään nollaan ja sitten pakettina.

Posted
Edullisemmin tasapainotetaan koko paska kerralla, jos haluaa tarkkaa ja varmaa tulosta, kampurat ja muut osat yksistään nollaan ja sitten pakettina.

Jos kaikki on erikseen jo tasapainoitettu, niin miten ne voi yhdessä olla epätasapainossa? Ja jos olisivatkin niin mistä otetaan ainetta pois, eli mikä osa tehdään epätasapainoiseksi?

 

Kennedyn asetelmat on tasapainoitettu valmiiksi, en tiedä kuinka hyvin, mutta normi katukoneissa on mulle riittänyt.

Guest htracing
Posted

Mitä näitä volsun akseleita olen painotellut, niin kiinan akselit on aikas hyvin valmiiksi tasapainossa,samoten kennedyn asetelmat. Sitten on asia erikseen nämä nykyset saschit ynnämuut.. Paras tulee kun painottaa ensin akseli/hihnapyörä, siihen vp ja lopuksi asetelma kiinni. Jos sattuu joskus asetelma särkymään niin ei tarvii purkaa aina koko konetta. Monesti asetelman takia tulee heittoa senkin takia, kun ei ole sorvarilla sattunu asetelma keskiöön/väljä ohjaus.

Guest vehkis1983
Posted

Okei. Eli kennedyn asetelma lähtee sit joskus tilaukseen, kun sen aika on. Aluksi ajattelin mennä tuollaisella vakio 200mm asetelmalla, mut varmaan parempi unohtaa sellainen..

 

Edit: Niin ei kukaan osaa sanoa, missä Turun alueella on tasapainotus mahdollisuudet? Tuossa Kaarinassa vissiin on jossain paikassa, mut onko muualla?

Posted

Itse olen aina vienyt tasapainoitukseen kaikki omat koneeni ja osat tasapainoitettu erikseen, myös viimeiseksi tehty -51 25hp kone tuohon omaan splittiprojektiin

 

Muistaakseni Kennedy stage II asetelmaan tuohon 2110 koneeseen tuli pari reikää joten kaikki osat kannattaa kiikuttaa mukaan, myös hihnapyörä varsinkin jos on ns "damperi" hihnapyörä

 

Dennis

Posted

tasapainotus koneita on useanlaisia.. ,mutta kaikissa ei näe mahdollisia kampuran ristiheittoja, kuten oikeassa painotus koneessa.. jos jostain syystä, kampura, vauhtipyörä tai asetelma on sinistynyt painotuksen jälkeen käytössä, niin silloin ei jokin näistä ole enää painoissa.. 10 gramman heitto vp:n ulkokehällä esim. 7000 kierroksilla tekee jo melko tärinää..

  • 6 months later...
Posted

Mitenkäs tarpeellinen on kaulojen kiilloitus tasapainoituksen jälkeen, kun kahteen kaulaan minkä varassa akseli on pyörinyt on tullut hyvin snadit jäljet.

Posted

Mie oon kaikki kampuroiden kaulat killottanut himmentymien/hapettumien poistamiseksi ihan vaan junttaamalla kampuran viilapenkkiin ja puolimetrisellä kapealla rätillä ja autosolilla tms tahnalla meniskö max. vartti. En sitten tiedä meneekö liiankin kiiltäväksi öljykalvoa ajatellen mutta ainakin on kivan näköinen eikä ole kovassakaan ajossa leikannut.

 

Jos naarmu tuntuu "ylöspäin" kynnellä niin se on varmasti hyvä tasoittaa, "sisäänpäin" olevat kosmeettiset naarmut tuskin haittavat mitään.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...