Jump to content

nopeudet kuriin.


hese

Recommended Posts

Posted
ISA toisi jokaiseen autoon laitteen, joka välittää GPS-satelliitin kautta nopeusrajoituksen auton näyttöön. Komissio tahtoisi viedä suunnitelmansa niin pitkälle, että ISA jarruttaisi ylinopeutta kulkevan auton vauhtia automaattisesti. Järjestelmän luominen ei komission raportin mukaan olisi teknisesti vaikeaa.[

 

Mikäköhän olisi sitten teknisesti vaikeasti toteutettava vaihtoehto.

Posted

On tääkin kyllä taas ihan hölmöläisten hommaa. Kaikki tarvittava vero vaan polttoaineeseen, silloin se on just tasapuolinen ihan joka ikiselle sen mukaan minkä verran autoa käyttää, jonka pitäisi olla kaiken verotuksen lähtökohta joka tapauksessa. Toimeenpanokustannukset ehkä vain miljoonan joka menee 100% byrokratiaan.

 

Se että se syrjii sitten esim. raskasta liikennettä - tulisipahan niihinkin sitten tolkulliset hinnat kun nykyään rahtaaminen on verrattain halpaa.

 

Ja se että se olevinaan syrjii kauempana taajamista asuvia - pitäähän siitäkin olla valmis maksamaan ettei joudu asumaan kaupungissa?

 

Todennäköisestihän tämä syrjisi sitten myös puolustusvoimia, espoolaisia, laivaliikennettä, taksiautoilijoita, yksityisautoilijoita, joukkoliikennettä, sähköjunia, mikroautoja, ruohonleikkaajia ja puutarhajyrsimiä, kaljakellujia, sähköavuste-polkupyöräilijöitä ja hyppykepillä matkustavia.

Posted
On tääkin kyllä taas ihan hölmöläisten hommaa. Kaikki tarvittava vero vaan polttoaineeseen, silloin se on just tasapuolinen ihan joka ikiselle sen mukaan minkä verran autoa käyttää, jonka pitäisi olla kaiken verotuksen lähtökohta joka tapauksessa. Toimeenpanokustannukset ehkä vain miljoonan joka menee 100% byrokratiaan.

 

Se että se syrjii sitten esim. raskasta liikennettä - tulisipahan niihinkin sitten tolkulliset hinnat kun nykyään rahtaaminen on verrattain halpaa.

 

Ja se että se olevinaan syrjii kauempana taajamista asuvia - pitäähän siitäkin olla valmis maksamaan ettei joudu asumaan kaupungissa?

 

Todennäköisestihän tämä syrjisi sitten myös puolustusvoimia, espoolaisia, laivaliikennettä, taksiautoilijoita, yksityisautoilijoita, joukkoliikennettä, sähköjunia, mikroautoja, ruohonleikkaajia ja puutarhajyrsimiä, kaljakellujia, sähköavuste-polkupyöräilijöitä ja hyppykepillä matkustavia.

 

http://www.hs.fi/kotimaa/Verkkokartta+n ... -art-new-3

Posted
On tääkin kyllä taas ihan hölmöläisten hommaa. Kaikki tarvittava vero vaan polttoaineeseen, silloin se on just tasapuolinen ihan joka ikiselle sen mukaan minkä verran autoa käyttää, jonka pitäisi olla kaiken verotuksen lähtökohta joka tapauksessa. Toimeenpanokustannukset ehkä vain miljoonan joka menee 100% byrokratiaan.

 

Se että se syrjii sitten esim. raskasta liikennettä - tulisipahan niihinkin sitten tolkulliset hinnat kun nykyään rahtaaminen on verrattain halpaa.

 

Ja se että se olevinaan syrjii kauempana taajamista asuvia - pitäähän siitäkin olla valmis maksamaan ettei joudu asumaan kaupungissa?

 

Todennäköisestihän tämä syrjisi sitten myös puolustusvoimia, espoolaisia, laivaliikennettä, taksiautoilijoita, yksityisautoilijoita, joukkoliikennettä, sähköjunia, mikroautoja, ruohonleikkaajia ja puutarhajyrsimiä, kaljakellujia, sähköavuste-polkupyöräilijöitä ja hyppykepillä matkustavia.

 

http://www.hs.fi/kotimaa/Verkkokartta+n ... -art-new-3

 

Ok eli joku 6000 asukkaan kunta on jo sen verta iso että sitä ei lasketa haja-asutukseksi. Esim kangasniemi mikkelistä pohjoiseen.

 

Eli käytännössä tuo on ihan perseestä ja 20-30km kaupungista ei ole haja-asutusta.

Posted

Jumankauta, tää olikin päivän paras uutinen. Kartan mukaan mä en asukaan haja-asutusalueella, vaan kaupunkimaisessa ympäristössä. Parasta tässä on tietysti se, että silloin tämä typeristä typerin haja-asutusalueiden jätevesidirektiivi ei koske mua, koska en kerran asu haja-asutusalueella :)

Posted

Jumankauta, tää olikin päivän paras uutinen. Kartan mukaan mä en asukaan haja-asutusalueella, vaan kaupunkimaisessa ympäristössä. Parasta tässä on tietysti se, että silloin tämä typeristä typerin haja-asutusalueiden jätevesidirektiivi ei koske mua, koska en kerran asu haja-asutusalueella :)

 

Niin ja bussit ja ratikatkin rupevat varmaan huristelemaan 5min kävelymatkan päästä puolentunnin välein ohi :)

Posted

Menisikö tuo maksu auton kotipaikan mukaan vai aina kun vyöhyke vaihtuu?

Jos menisi kotipaikan mukaan niin faija sais just kolme autoa lisää nimiinsä.

Posted

Onko tarkempaa tietoa, koskisiko tämä vain uusia autoja vai kaikkia? Miten mopoautot ja moottoripyörät?

Kuinkahan paljon työsuhdeautojen verotusarvo muuttuu tämän jälkeen?

 

t. Mika

Posted

Jumankauta, tää olikin päivän paras uutinen. Kartan mukaan mä en asukaan haja-asutusalueella, vaan kaupunkimaisessa ympäristössä. Parasta tässä on tietysti se, että silloin tämä typeristä typerin haja-asutusalueiden jätevesidirektiivi ei koske mua, koska en kerran asu haja-asutusalueella :)

 

 

Se että näivettyvä ja nippanappa hengissä pysyvä kainuukin on kajaanin/sotkamo/vuokattialueelta merkattu kalliimmaksi alueeksi on kyllä jo aika huono vitsi ja kertoo ettei Olliloilla ja kumppaneilla ole mitään todellisuuden tajua/ymmärrystä.

 

En kyllä ymmärrä yhtään tälläisiä satelliittisuunnitelmia kun autoveron korvaavaan tuottoon pääsee muutaman sentin/L polttoaineen lisäyksellä.

Posted

Tässä käsittääkseni puhutaan systeemistä joka voisi tulla tyyliin 10 vuoden päästä käyttöön. Siinä vaiheessa Ollilan tilalle on varmasti palkattu joku pätevämpi (ei pitäisi olla kovin vaikeata löytää).

 

Ihan mahdollista että tällaisesta GPS-systeemistä voisi tulla hyvä. Tiemaksuista voisi tehdä ajan ja paikan suhteen vaihtelevat. Maksut olisivat yleisesti tiedossa ja lisäksi ne voisivat näkyä tämän helvetinkoneen näytöllä.

Jossain Suomussalmella maksu voisi olla vaikka 1 sentti kilometriltä, Helsingin niemellä ruuhka-aikaan vaikkapa 50 senttiä/km. Tulisi keskustojen autoille mukavasti tilaa kun osa autoilijoista siirtyisi julkisiin kulkuneuvoihin.

Maaseudulla on paljon p-aukista porukkaa joille autonrottelo on ainut kulkupeli. Sen takia ei polttoaineveron korotuskaan ole oikein hyvän tuntuinen ratkaisu.

Verot on ikävä juttu, voidaan valita vain erilaisista epämiellyttävistä vaihtoehdoista.

Posted

En ymmärrä miksi uusia maksuja pitää koko ajan keksiä ja vanhoja korottaa. Autoilun veroeuroja mitä valtiolle tulee, syydetään aivan muuhun kuin mistä ne tulee ja teiden ym annetaan rappeutua ja silti keksitään uusia maksuja. Vedetään vaan veroja ja veroja entisten päälle ja rakkaat edustajamme ihmettelevät kun talous voi huonosti ja ihmiset ei kuluta ja talous ei elvy.

 

Ihmettelen miksi kaikken vaikein ja kallein pitää rakentaa kun pelkkä litrahinnnan korotus tuo helposti käytön mukaisen tuoton.

 

Eikä minua paremmin innosta ajatus että virkamies Kolehmainen voi ruudultaan seurailla missä Herra Tolonen on edellisen viikon aikana cruisaillut ja millä nopeudella, perkele.

Posted
Autoilun veroeuroja mitä valtiolle tulee, syydetään aivan muuhun kuin mistä ne tulee

 

Semmoista se verottaminen on: ei alv:täkään palauteta kuluttajalle, eikä tuloveroa saa jouluna takaisin. Niitä siis ei ole koskaan luvattukaan palautetavaksi lähteeseen, ihan hölmöähän moinen lainaaminen olisikin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...