Guest Petri.Partiainen Posted October 9, 2013 Posted October 9, 2013 Ajattelin vaihtaa kuplan runkotunnelin polttaineputken nyt samalla, kun pohjalevy on irti. Meinasin kupariputkesta laittaa uuden. Onko muita vaihtoehtoja putken materiaaliksi vai onko tuo kupariputki ok? Quote
Guest Pesone Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 eiköhän se oo ihan ok... Miulla se on rosteria. 8mm reiällä ja millin seinämällä. Vakiohan on pienempi. Sehän voi olla vaikka bensankestävää muoviputkeakin, sellaisiakin on kuulemma laitettu. Quote
Ketsa Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Paineilmaletkua tullut käytettyä ja ajattelin seuraavaankin valmistuvaan laittaa. Quote
Guest Restoration Panels Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Löytyy varastosta 6x1 mm mustaa teräsputkea, tiedätkö tarvittavan pituuden? Quote
Tanhis Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Isot pojat on kertoneet että kupari halkeaa helposti tärinästä eli ehkäpä se ei ainakaan ole se fiksuin vaihtoehto. Quote
Anpu Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Hydrauliikkapajasta 8mm teräsputki, motonet ja biltema myy kuparia pa-putkeksi. Ilmeisesti nykybensa kovettaa kuparin josta voi aiheutua murtumia 10 vuoden päästä...ehkä. Kuitenkin laitoin teräsputken varmuuden vuoksi. Quote
jaketech Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Isot pojat on kertoneet että kupari halkeaa helposti tärinästä eli ehkäpä se ei ainakaan ole se fiksuin vaihtoehto. mulla ollut ralliautossa kupariputki vuodesta 1999 asti ja eikä oo haljennut. Quote
Tanhis Posted October 11, 2013 Posted October 11, 2013 Isot pojat on kertoneet että kupari halkeaa helposti tärinästä eli ehkäpä se ei ainakaan ole se fiksuin vaihtoehto. mulla ollut ralliautossa kupariputki vuodesta 1999 asti ja eikä oo haljennut. Ja niin on itselläkin kupariputki kun sellaisen vanha omistaja sinne oli ujuttanut. Ja sitä kupariakin on montaa eri laatua eli jotkut varmaankin menee helpommin paskaksi kuin toiset. Mutta jos nyt itse rupeaisin tekemään uusiksi niin en sinne kuparia laittaisi. Quote
Anssi Posted October 11, 2013 Posted October 11, 2013 Muoviputkissa kannattaa tarkistaa mikä muovi kyseessä, esim. noita paineilmaletkuja on nylonista ja pvc:sta. Jälkimmäinen ei käsittääkseni sovi polttoaineille. Quote
Oksa Posted October 11, 2013 Posted October 11, 2013 Itse vedin Eteran muovibensaputken kanssa omaan ruiskuprojektiin. Se on ainakin kestänyt hyvin. Janne. Quote
metake Posted October 12, 2013 Posted October 12, 2013 Muoviputkissa kannattaa tarkistaa mikä muovi kyseessä, esim. noita paineilmaletkuja on nylonista ja pvc:sta. Jälkimmäinen ei käsittääkseni sovi polttoaineille. PVC paineilmaletkuja en muista nähneeni, vaikka niitä olen joskus työkseni asentanut, mutta nylonin lisäksi on ainakin PUR letkua, eli tutummin uretaania. En kyllä tiedä sopiiko sekään bensalle. Mitäs materiaalia Ketsan letkun on olleet? Quote
Ketsa Posted October 12, 2013 Posted October 12, 2013 Keltaista :-) Pitää koitaa muistaa joskus katsoa mitä kiepissä lukee. Quote
Anssi Posted October 13, 2013 Posted October 13, 2013 Jaa, ehkä se vaihtoehto ei sitten ollutkaan pcv :) Poikkeuksellisesti Etran myyjä tiesi jotain tuotteista ja kehotti käyttämään sitä "toista" kun perus paineilmaletku ei sovellu... Quote
Guest Mika Raussi Posted October 17, 2013 Posted October 17, 2013 Sittenhän näitä pneumatiikkaletkuja on saatavana myös teflonisena. Luulis kestävän Quote
mikan Posted October 17, 2013 Posted October 17, 2013 Keltaista :-) Pitää koitaa muistaa joskus katsoa mitä kiepissä lukee. Omaani laitoin sinistä ja läpinäkyvää paineilmaputkea joskus reilu 10 vuotta sitten. Vieläkin toimii. t. Mika Quote
VW-63 Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 Googlesta hakusanalla "material chemical resistance" tai "material chemical compatibility" löytyy taulukoita, joista selviää mikä materiaali kestää mitäkin kemikaalia ja kuinka hyvin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.