kokki Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Kupla kokee renesanssia ja ajttelin ihan vaan huvin vuoksi ottaa savut ilman koria. Mitä siis pitää ottaa huomioon ja mitä pitää olla kytkettynä? Akku, jarrunesteelle säiliö ja jarrujen ilmaus, jotaki johtoja varmaan pitää olla kiinni ja rattikin olis kiva. Bensat kanisteriin ja penkki paikalleen. Muuten kaikki selvää paitti tuo johtopuoli, eli miten startata kun ei oo johtosarjaa ja kun saadaan käyntiin niin miten saadaan mylly seis. Quote Link to comment
eekoo Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 kuulostaa vaaralliselta jos ei ole homma hallussa .. en uskaltaisi neuvoa, jos jotain unohtuu niin jää kaivelemaan kun oot torsosi kans ulkona.. Quote Link to comment
kokki Posted February 18, 2014 Author Share Posted February 18, 2014 Niin, kelläpä tämä nyt täysin hallussa olisi. Omalta osaltani kaipaan vinkkiä sähköpuolelle. Ajatus ei ollu lähteä Mantorppiin vaan testata tuossa pihatiellä että homma skulaa Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 kepajake ainaki päästeli isolla strokerilla pari vuotta sitten ja pelkällä pohjalevyllä. Laita sille yv:tä tai soita jos profiilissa olis numero ku ei enää paljo täälä pyöriskele. -Mikko- Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 Eiks tossa riitä ihan sama ku pelkän koneen käynnistys koepenkillä? Akulta miinus koneen lohkoon. Plussa starttiin ja sieltä heräte puolaan. Sit vaan yhdistää plussalta solenoidiin jollain meisselillä käynnistykeen? Sit vaan plussa irti sammuttaessa? Quote Link to comment
kokki Posted February 18, 2014 Author Share Posted February 18, 2014 Eiks tossa riitä ihan sama ku pelkän koneen käynnistys koepenkillä? Akulta miinus koneen lohkoon. Plussa starttiin ja sieltä heräte puolaan. Sit vaan yhdistää plussalta solenoidiin jollain meisselillä käynnistykeen? Sit vaan plussa irti sammuttaessa? Eikö toi maadotus tule kuntoon jo siinä kun tällää akun paikoilleen ja miinuksen omalle paikalleen pohjaan?. Siis plussa vedetään suoraan starttiin kiinni ja samasta johto puolalle, mihin liittimeen? Solenoidihan on se mötikkä siinä startin kuljessä? Eli siitä starttaus johdonpätkällä siihe alukta tulevaan liittimeen. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 (edited) Mihis laitat rattiakselin kiinni? Edited February 18, 2014 by -tipi- Quote Link to comment
kokki Posted February 18, 2014 Author Share Posted February 18, 2014 Mihis laitat rattiakselin kiinni? Siihen paavinhattuun jollain lankku/purinsin patentilla. Taidampa puottaa kopan päälle suorilta, vaihteet ja kytkin tuntui toimivan, joten eikai tossa ihmeitä ole. Quote Link to comment
mikan Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 (edited) http://www.youtube.com/watch?v=IP2dax2HT5g http://www.youtube.com/watch?v=-hLOl9YqgC8 t. Mika Edited February 18, 2014 by mikan Quote Link to comment
Jiibee Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 Ja muistetaan sitten olla varovaisia... 2 Quote Link to comment
Guest Kalsuto Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 (edited) Tää on niitä asiota, jotka tuntuu hauskalta kunnes jotain sattuu. Toivottavasti ei satu ulkopuolisia. Edit: Toisaalta kyllä Jiibee:n laittama video nauratti. Edited February 18, 2014 by Kalsuto Quote Link to comment
kokki Posted February 18, 2014 Author Share Posted February 18, 2014 Setät tolskaa, molemmat kännisä tietenki Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Ikinä en ole nähnyt filmin pääosan esittäjiä humalassa! Ei missään nimessä kannata varoittaa toista moisista äkkikäännöksistä :) Quote Link to comment
kokki Posted February 19, 2014 Author Share Posted February 19, 2014 Ikinä en ole nähnyt filmin pääosan esittäjiä humalassa! Ei missään nimessä kannata varoittaa toista moisista äkkikäännöksistä :) No, ehkä tohon olis voinu hymiön laittaa vistiäni pehmentämään. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 (edited) No, ehkä tohon olis voinu hymiön laittaa vistiäni pehmentämään. Ei kannata, sen verran tuttuja miehiä että oma viestini oli lähinnä sarkastinen :) Edited February 19, 2014 by Kemin Karavaanari Quote Link to comment
spege Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Vuonna 1976 joki jääty vahvasti ja lunta tuli vaan muutama sentti. Ajettiin joen jäälllä tossa Kehä3 ja H:gin pitäjän kirkolla olevan kosken välillä prätkillä ja kuplan pohjalevyllä. Ratti oli vaan irrallaan kuskin näpeissä. Ihan helvetin lystiä. Tankki oli siinä kuskin penkin takana, akusta plussa startiin ja toinen puolalle siihen napaan johin plussa muutenkin tulee johtosarjasta eli virtalukolta. Meisselillä startin plussasta solenoidille, johan käy. Sammuu kytkimellä tai irrottamalla mikä vaan johdoista. Varo oikaria. Ihan helvetin lystiä. Kuski putos vaan kerran kyydistä, kartturi parikin. Ehjinä säilyttiin. Muutama ilta ihan helvetin lystiä, sitten suuret lumisateet lopetti leikin. Tänä talvena ei ole lunta mutta ei ole jäätäkään. Ja montakohan minuuttia nykyään vois ajella Helsingissä joen jäällä ennenku joku kateellinen soittais pasaset paikalle? Mutta oli se ihan helvetin lystiä. Quote Link to comment
pihlis Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 (edited) Naurettavan pikkiriikkiset testit ja koeajot ovat aina paikallaan... Miinuksena sivuttaistuen olemattomuus. Plussana helppo poistuttavuus. Yleisarvosanana 4.7 =) Edited February 24, 2014 by pihlis 3 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.