Jarmo Lummi Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 Noista hyvii seetejä ja ohjureita huonojen uustuotantokansissa olevien tilalle. Osassa tietty hyviäkin kuten JPM MS kansissa jne Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 Katukausi täydessä menossa jo? BlackListRacing? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted May 16, 2016 Author Share Posted May 16, 2016 Oletteko tig hitsanneet puhaltimensiipiä ja tasapainottaneet siipiä? Quote Link to comment
peruskallio Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Hitsannut kyllä, tasapainottanut en. Miksi painottaa jos ei käytä lisäainelankaa? Pyörän laipan suoruuden, ettei heitä pituussuunnassa tarkastin silmämääräisesti ja vähän lämmöllä koetin oikoa. Ei siitä 100% heitoton tullut, mutta lähes kuitenkin. 1 Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted May 17, 2016 Author Share Posted May 17, 2016 Mielenkiintoista Z rod öljyt AMSoil https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/z-rod-10w-30-synthetic-motor-oil/ Quote Link to comment
hpa Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Yleensä muutkin SL öljyt sisältävät sinkkiä. Puolueetonta paineenkestotestausta ei liene tehty koko maailmassa. Ohessa jonkin verran suuntaa eri öljymerkkien välisiin eroihin. http://www.speedtalk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=31363 Muitakin löytyy jos haluaa etsiä. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted July 15, 2016 Author Share Posted July 15, 2016 (edited) alle 11,999sek kerhoon uus vaparihengitteinen VW kupla Räyskälässä. Hienoa hyvä hyvä hyvä Edited September 12, 2016 by Jarmo Lummi 1 Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted August 5, 2016 Author Share Posted August 5, 2016 (edited) 11,999sek alitukseen Vaparilla. 82-84 kisahyvä vastapainokampiakseli, 200mm noin 5,5kg cromo vauhtis, + teräs hihnapyörä + Kenedy stage1 ja kaikki edellämainitut kunnolla tasapainotukseen ( paineasetelma erikseen jotta jos tarvii vaihtaa )+ mustamagia RLR kytkinlevy ohut malli. 5,5" H kiertokanget kisahyvät, hyvästä vakiolohkosta ja tai alulohkosta (wasser lohkosta), 94 laadukkaat sylinteriputket ja ohuilla renkailla kisamännät syvillä venakoloilla 94mm vaikka Wiseco, wösner, JE CB tms,,,. ( JPM 230 tai 250 ) Comppi eliminaattorit tai SF1 kannet 46-48 imuvenoilla pitkillä malleilla typ4, 37,5-38pakovenat pitkillä malleilla. Pitkillä venttiileilleä 117-120mm, pitkillä jousilla tupla tai tripla ( K800 ). Seetipaineet, aukeamispaineet, max paineet kisakireeseen kuosiin noin 16mm nostoon saakka. 30mm öljypumppu 10w40 + lisäaine öljyllä tai 26mm kisakiree öljypumppu 20w50 kisaöljyillä zinkkilisäyksin. Kevyet nostajat racehyvät, FK48 tai FK87 nokka ajoittaa kohdilleen mittakello ja astelevyä käyttäen säädettynä. 1,4 - 1,5 rullakeinuvivut kisakireet Pautterit ja tai? 13,5:1 puristus, RACEfuelia VP, IDA webrut 44mm sisäkurkuilla ( JPM sisäkurkkusetti ), laajat isot suppilot, imusarjat kannet viilattu kunnon race viilauksin. Iso syvä race lisäöljypohja noin 4litraa ( öljyn ilmakuplat ehtii poistua imettäessä öljyä kiertoon öljypohjan alaosasta ja tai alta ), kansista öljyletkut suoraa lisäöljypohjaan paluuna kansien venakoneiston alapuolelta. Huohotus venakoppien yläreunoista 2litran huohotinsäiliööin joka korkealla ja mopon ilmanputsarisuodatin päällä, vanhan bensapumpun laipasta huohotusletkuu, öljyntäyttö ( laturinjalka telineestä ) isoon huohotussäiliöön letkuu jne. Laadukas sytytsjärjestelmä vaikkapa Grane tai MSD tai suorasytty Megaruutta perämoottorin puolilla jne..1,7/8 merged kisakäärmeenpesä vaikka pinnoitettu ja stingeri pitkä laaja perään noin 65mm reijällä olevat laipat hyvin sovitettavissa kohdistettavissa. Kone laukkaa hyvinkin 8500rpm saakka ja tiedetään jotta 250hv sekä 270Nm saatu tuollaasilla Vaihteisto kisakiree, 4,125 perävälityksellä riippuen rengashalkasiasta, kisavälitykset 1 vaihde 3,75, 2 vaihde 2,25, 3 vaihde 1,65 ja 4 vaihde 1,25 ja. Spooli kisakiree alumiininen jottei suttaa yhellä pyörällä, välitykset käydä läpi kisalaatikko meiningillä ja kaikki muutenki loodasta. Kisavetarit. noin 8,5 x 26" kisarenkaat Sliksit halkasialtaan. 8000rpm maaliin ja noin 190kmh maaliin. Toinen kisavaihteistovälityksiltään 3,88 perä 3,75 ykkönen 2,25 kakkonen, 1,70 kolmonen ja 1,31 nelonen Kuplan korilla hyvin säädettynä 11,999sek alittavia aikoja todistetusti menee. Jos Kuplan korin tyhjentää kaikesta, kaventaa etupäätä 4" laittaa flippikeulan hyvin tehdyn kevyen ( Koilismaalla ainaki osaavat valmistaa ) lasikuitulokarit, suuri takaspoileri takalasin alareunasta taakseppäin, poistaa kaikki massan ja ylimääräisen painon vetäen uudet johdot vain tarpeen mukaan, nostaa vaihteistoo 50-75mm, kisakireet taka iskarit, typ2 pohjaanlyöntikumit ja tai QA1 coilover iskaritolpat taakse 2 suuntaan vaimennettavilla säätönupeilla, eteen 10/90 iskarit ja liinat jne jne voi saada kulkemaan 10 puolelle 94-97mm männillä 14-15:1 puristuksilla isovena ( 48-52 imuset 118-120mm pitkät 38 pakoset ) titaaniset Compit, AutoCraft, SF1, JPM 230 tai 250 kisakireillä kansilla viilattuna reilusti oikein jouhevaksi 51 IDA noin 45-46 sisäkurkuilla Race bensalla 8500-9000rpm maaliin ja kevennetyllä Kuplalla 10,999sek reiluja alituksia mahdollisuudet hyvällä kelillä helposti jopa alle10,499sek. 190-210kmh 10,5 x 27 takarenkaat Tietenkin iskunvaimennus, jousitus takapäässä jäykäksi poistaa kumipuslat vääntöjousirakenteista korvaten alumiinilätkällä liukulaakeroiden jne jne tai ladderssit kehittää taakse, alustansäädöt ja sen kehitys ratakohtaisesti tsekata. Turvakaaret, kisapenkki, kisavyöt, sammuttimet, akkukotelot kisakireesti kiinni apukuskin taakse jne jne Turvavarusteet kuskilla ja suljetut kisaradat katukisa, lentokenttä, kisa kisa radat. Tuollaisella tekniikalla nyt testattu matalaa 11sek aikakorttii ja reilun ++185kmh loppunopeuksia kiihytysradoilla. Edited August 6, 2017 by Jarmo Lummi Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 12, 2016 Author Share Posted September 12, 2016 (edited) 2017? Tuleekos uusia VW kiihyttelykuskeja kisoihin ja vai meneekös kaikki ajamaan Rataa? Ihan mielenkiinnosta harrastusta kohtaan. Edited September 15, 2016 by Jarmo Lummi Quote Link to comment
-Alex- Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 (edited) Millaisia aikoja kemoralla/alastarolla jne ja millä tekniikalla? :) Edited September 12, 2016 by -Alex- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 5, 2016 Author Share Posted October 5, 2016 Kannattaa rataketuilta kysellä millaisia aikoja eri harraste kisapeleillään ajavat noilla mutkaradoilla ja esimerkkinä tiedän jotta 2T 125cc 6 vaihteinen mikroauto sekä 2T 250 yksi pyttyinen ja tai 2 pyttyinen mikroauto menee yllättävän kovaa noilla radoilla ( Rataennätyksiä ) ai niin nykyään taitaa 400cc ( 450cc ) 4T laitteita olevan noissakin. SuperCart jyllää. Urtsi aikoja varmaan kannattaa kysellä myös rataketuilta ja harrasteluokkien ilmajäähyporukoiden aikoja. Katu ja kiihdytyskilpurit menestyy VW tekniikalla hyvillä aikakorteilla mukavasti sekä hienoja tapahtumia kiihdyttelyn ympärille luotu. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 23, 2016 Author Share Posted October 23, 2016 Tärkeää tietoa firittelyn venajousi asiasta http://garage.grumpysperformance.com/index.php?threads/sellecting-valve-springs-and-setting-up-the-valve-train.181/ Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted November 1, 2016 Author Share Posted November 1, 2016 https://www.facebook.com/649115831808535/photos/ms.c.eJw9zEEOACEMQtEbTQDbKve~;mHFM3b58IJUFwcG0ER8vMA4su0Ga4SG9IoGlyoGGmv8kqsH3g94IKRRM.bps.a.1125601997493247.1073741838.649115831808535/1125602094159904/?type=3&theater https://www.facebook.com/649115831808535/photos/ms.c.eJw9zEEOACEMQtEbTQDbKve~;mHFM3b58IJUFwcG0ER8vMA4su0Ga4SG9IoGlyoGGmv8kqsH3g94IKRRM.bps.a.1125601997493247.1073741838.649115831808535/1125602227493224/?type=3&theater https://fi-fi.facebook.com/Special-Motors-Engineering-649115831808535/ Quote Link to comment
Timo Varis Posted November 11, 2016 Share Posted November 11, 2016 Rallia,rallia 1 Quote Link to comment
PZQ Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Juttu siitä kuka voitti ensimmäisen katuauto kilpailun.. http://www.stadin-raggarit.com/v8magazine1981hangonkatuautokisa.htm -Pete- 3 Quote Link to comment
sinttis Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Tarkotuksena olis rakentaa 82x92 katukone. Osia on jo hyvin kasassa, mutta rupes askarruttamaan puristussuhteet. Kansien palotila n.45cc, vakio kiertokanget. Nokasta ei tietoa kun joku hieonut merkit pois, ainoat stanssatut merkit rungossa, cwc k2 c4 d4? Ollut 78x92 koneessa (ei minulla). Laskeskeskelin puristussuhteen ja sain 11,16 jos dekkinä olisi 1,3. Paljonko tämmösessä koneessa puristussuhde kuuluisi olla? Quote Link to comment
metake Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Paljonko tämmösessä koneessa puristussuhde kuuluisi olla? Riippuu suurimmaksi osaksi nokka-akselista. Quote Link to comment
sinttis Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Jep. Taidan pistää ostoslistalle sitten w-130 nokan. Näyttää ilmoittavan sille nokalle 9.5-10. Onko muita vaihtoehtoja laskea puristussuhdetta kuin kansien palotilaa isontamalla? Niin ja vakio keinuille ajattelin. Saa sitte joskus päivittää 1.25 keinuihin jos siltä tuntuu. Quote Link to comment
Meto Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 (edited) Dekkiä vähän lisää..? Ainakin helpoin keino. Ja palotiloja vähän isontaa Edited March 29, 2017 by Meto Quote Link to comment
sinttis Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Kuinka paljon sitä dekkiä uskaltas lisätä? 1.5? Quote Link to comment
sinttis Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Tai tarttee nyt kattoo mihin kohtaan dekki osuu kun saa lohkoon rojut sisään. Hirveesti ei viitti konetta levittää. Onko tietoa mihin kohtaan dekki sattuis osumaan 82iskulla ja pitkäiskusen putket (luultavasti. Kuinka korkea "b" mäntä on?). Lohkon pinnasta ei muistaakseni ole lastua otettu. Ja vakio kiertokanget. Quote Link to comment
Meto Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Mulla on millin korokerenkaat putkien alla alla, 94x82 5,4" kanget ja dekki noin 1,38. Lohkon pinnat tasoitettu suoraksi Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 "Tarkotuksena olis rakentaa 82x92 katukone. Osia on jo hyvin kasassa, mutta rupes askarruttamaan puristussuhteet. Kansien palotila n.45cc, vakio kiertokanget. Nokasta ei tietoa kun joku hieonut merkit pois, ainoat stanssatut merkit rungossa, cwc k2 c4 d4? Ollut 78x92 koneessa (ei minulla). Laskeskeskelin puristussuhteen ja sain 11,16 jos dekkinä olisi 1,3. Paljonko tämmösessä koneessa puristussuhde kuuluisi olla?" Kannet ja niiden venttiilikoko, venttiilien pituudet, jousipaineet jne jne, kanavien muoto ja firitysaste, imusarjat, bensanroiskinta, pakolaulanta ..... alakerta ja sen tasapainoitusaste, jäähytys, öljytilavuus ja öljyn jäähytystapa jne jne... sitten kovasti tarkennusta moottorin käyttötarkoitus ja siihen vielä vaihteiusto välityksineen jne jne .... sitten voisi ajatella nokan valintaa ja puristussuhteiden kaavoitusta kohilleen. Tai si arvalla sisään mikä oli helpoiten ajatuksissa. Tietoa paljon lisää tarvii Kadulle kestävään ajelukäyttöön ( kansista ja venoista ja kanavista yms. yms. riippuen yms.. ) dekki varmalle pohjalle noin 1,5mm ja jos palotilat 45cc niin niiden suurentamista aatellen katukäyttöö puristus olis järkevä 9,5-10 riippuen taas monesta muusta asiats kuten jäähdytys osaset, öljytilavuus, ..... No joku tietää kuitenki paljon paremmin joten kannattaa kirjoitella tietotaitoisesti... Quote Link to comment
sinttis Posted April 3, 2017 Share Posted April 3, 2017 Kannet 40 ja 35.5 venttiileillä. Kanavat työstetty, samoin palotila. Palotilat hyvät, että niistä ei tilaa enään saa, ellei siistimisellä saa edes vähää. Bensan saannista vastaa 45drla:t. Tarkotus ois full flow suodattimella ja erillinen öljynjäähdytin laipalla vakio jäähdyttäjän paikalta, ellei sitten laita suodattimen jälkeen jäähdytintä. Kansista löytyy kuva "Dekkikorkeusongelma/pohdinta" osiossa. Englen w130 nokkaa nyt olen ajatellut tuohon kokoonpanoon. Katu kuplaan olis tulossa, eli kestävä kone cruisailuun, ja eiköhän sitä vois käydä tapahtumissa kiihdyttelemässä. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted June 4, 2017 Author Share Posted June 4, 2017 (edited) Aihiota. Osaava fiilari tekee noista hyvät oikeilla osasilla ja erilaisiin käyttötarkoituksiin tietty erilaiset osaset. http://www.cbperformance.com/044-Cylinder-Heads-s/330.htm ( Sinttis jos mielipidettä kaipaat on kansien venakoko jotenkin ristiriidassa ajatusmaailmassa tuon nokan kanssa mutta sehän on vaan mun mielipide joten näillä mennään. 92 männille sopis 44 / 37,5 venoilla kannet hyvin viilattuina 13-13,5 max nostolle kanavat virtauksineen ja cruisailuun sellasella 9,5-10 puristuksella kestäis erittäin hyvin jollain tcs-20 tai W110 nokalla + 1,25 keinut. Suodattimen jälkeen öljynjäähytin jottei sakkaa mee jäähyttimeen. 1,5/8 merged pakosarjaa hengittävillä 2" putkistolla änkkäreillä vääntöö ajettavuutta mutta samalla tehoa jne jne ... Kaikki saa tehdä haluamallaan tavalla Pienille venoille pienille kanaville miedompi nokka jne) Edited June 4, 2017 by Jarmo Lummi Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 Komiaa https://www.facebook.com/Mexxspeed-Racing-300245116994521/?fref=ts Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted July 13, 2017 Author Share Posted July 13, 2017 Mielenkiintoista http://www.roadmachine.fi/tuote-osasto/aeroflow-liittimet/ Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted August 6, 2017 Author Share Posted August 6, 2017 Uutuuksia http://www.cbperformance.com/product-p/1423.htm Quote Link to comment
-Alex- Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Aeroflowin teflonletkulle ja liittimille toinenkin vaihtoehto, Goodridgen G sarja, nämä ovat helpompia kasata ja ei ole helmeä välissä. Mielenkiintoista http://www.roadmachine.fi/tuote-osasto/aeroflow-liittimet/ Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 9, 2017 Author Share Posted September 9, 2017 AMW Dyno Service Ay 23 t · Amsoilin öljyjä on testailtu eri moottoreissa kesän aikana ja on tehty seuraavia havaintoja. Öljy ei sotkeudu veteen ja vesi erottuu hyvin huohotus/kerääjäsäiliöön. Mitään "räkää" ei muodostu. Voidaan siirtyä 10w-60 öljystä 0-5w-40 öljyyn ilman että öljypaineet laskevat käyttöalueella. Öljyn lämpötila laskee jopa yli 10 astetta! Öljy paineet eivät muutu kovassakaan käytössä ikääntymisen myötä! Koska viskositeetti saavutetaan korkealuokkaisen PAO raakaineen takia, ei tarvita sakeuttumia viskositeetin saavuttamiseksi. Korkeat käyttölämpötilat eivät leikkaa öljyä ja öljyllä voidaan ajaa pitempään. Lajeissa jotka ovat lyhytkestoisia kuten kiihdytys , lentokenttä ajot ja kadulla satunnaiset "räppäilyt" voidaan käyttää ohuita öljyjä. Myös voimansiirron öljyt. Esim Hondan MTF3 luokituksen omaavaa öljyä. Peräöljyt ja rasvat. VW ilmajäähy käytössä varmaan 20W50 öljystä voi siirtyy 5 tai 10w-40 tms? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 16, 2017 Author Share Posted September 16, 2017 Kisamoottoriprojekti jälleen 86 isku, 5,6 KK, cromo vauhtis 5,5kg, teräs hihnis, Kenedy 2, RLR ohut mustamagia + simmaus, wisecot, kaikki samanpainoisiksi ja kisa tasapainoituksella, 30melling öljypumppu 10w40 kisaöljyt, 4quartin lisäöljypohja, 13-15 ruttu, Racefuel VP?, 48/38 venat, SF1/Comp tyyliset kannet kisaviilattuna viilarivelhon special, 1,7/8 merged pakosarja, CB2300 nokka, 1,5 pauter keikut, pensanroiskinta? IDA tai ruuisku 50 läppärungoilla, hukkakipinä / suora sytty ? jne jne Vaihteisto VW / Rino kuoret 4,125perä, alu spooli, 3,75 ykkönen 2,25 kakkonen, 1,65 kolmonen, 1,25 nelonen, kisavetarit lyhemmät tubbaus 7-8 vanteet 8,5-9/26/R15 sliksit vaihtoehto 2 VW/Rino kuoret 3,88 perämurikka 3,75ykkönen 2,25 kakkonen, 1,7 kolmonen, 1,3 nelonen .........( 6 - 7") , 8-9 x 26/R15 sliksit 10,999sek tavote ja yli 190kmh olisko 3 kertoluvulle jne ... 8000-8500rpm maaliin tms Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 30, 2017 Author Share Posted September 30, 2017 http://www.cbperformance.com/product-p/1417.htm http://www.cbperformance.com/product-p/1549.htm http://www.cbperformance.com/product-p/2300.htm Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 26, 2017 Author Share Posted October 26, 2017 http://www.cbperformance.com/product-p/1425.htm Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted March 2, 2018 Author Share Posted March 2, 2018 Mielenkiintoisia uudistuksia monessakin tallissa talven aikana tuloillaan valmiiksi erilaisiin käyttötarkoituksiin. Dynotkin rupeaa piakkoin tuottamaan dataa Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted May 25, 2018 Author Share Posted May 25, 2018 pari trikee tuli säädeltyy kesän rientoihin ja toivottavasti tapahtumiin ajelevat Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted May 27, 2018 Author Share Posted May 27, 2018 Hyvällä kehityksellä menee hienosti 10sek aikoihin kun tekee oikeen ja kehittää oikeen. Onnittelut uudelle 10 aikakortin VW ilmajäähyllä ajaneelle. Samantyyppistä tekniikkaa on tässäkin viestiketjussa jo alussa tehty muutoksin ja parannuksin 1 Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted July 24, 2018 Author Share Posted July 24, 2018 (edited) Ehdolla maailman parhaiksi kiihyttelykansiksi VW ilmajäähyyn. Hienoja imusarjoja sekä läppärunkojakin. Sylinteriryhmiä jne jne. http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=20436.0 http://mexxspeed.blogspot.com/ https://public.fotki.com/tomtoxic/mexxspeed-racing/ Edited July 24, 2018 by Jarmo Lummi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.