Jump to content

VW Stroukkeri / katu / kisakone / laatikko / juttusia


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

11,999sek alitukseen Vaparilla.

 

82-84 kisahyvä vastapainokampiakseli, 200mm noin 5,5kg cromo vauhtis, + teräs hihnapyörä + Kenedy stage1 ja kaikki edellämainitut kunnolla tasapainotukseen ( paineasetelma erikseen jotta jos tarvii vaihtaa )+ mustamagia RLR kytkinlevy ohut malli. 5,5" H kiertokanget kisahyvät, hyvästä vakiolohkosta ja tai alulohkosta (wasser lohkosta), 94 laadukkaat sylinteriputket ja ohuilla renkailla kisamännät syvillä venakoloilla 94mm vaikka Wiseco, wösner, JE CB tms,,,. ( JPM 230 tai 250 ) Comppi eliminaattorit tai SF1 kannet 46-48 imuvenoilla pitkillä malleilla typ4, 37,5-38pakovenat pitkillä malleilla. Pitkillä venttiileilleä 117-120mm, pitkillä jousilla tupla tai tripla ( K800 ). Seetipaineet, aukeamispaineet, max paineet kisakireeseen kuosiin noin 16mm nostoon saakka. 30mm öljypumppu 10w40 + lisäaine öljyllä tai 26mm kisakiree öljypumppu 20w50 kisaöljyillä zinkkilisäyksin. Kevyet nostajat racehyvät, FK48 tai FK87 nokka ajoittaa kohdilleen mittakello ja astelevyä käyttäen säädettynä. 1,4 - 1,5 rullakeinuvivut kisakireet Pautterit ja tai? 13,5:1 puristus, RACEfuelia VP, IDA webrut 44mm sisäkurkuilla ( JPM sisäkurkkusetti ), laajat isot suppilot, imusarjat kannet viilattu kunnon race viilauksin. Iso syvä race lisäöljypohja noin 4litraa ( öljyn ilmakuplat ehtii poistua imettäessä öljyä kiertoon öljypohjan alaosasta ja tai alta ), kansista öljyletkut suoraa lisäöljypohjaan paluuna kansien venakoneiston alapuolelta. Huohotus venakoppien yläreunoista 2litran huohotinsäiliööin joka korkealla ja mopon ilmanputsarisuodatin päällä, vanhan bensapumpun laipasta huohotusletkuu, öljyntäyttö ( laturinjalka telineestä ) isoon huohotussäiliöön letkuu jne. Laadukas sytytsjärjestelmä vaikkapa Grane tai MSD tai suorasytty Megaruutta perämoottorin puolilla jne..1,7/8 merged kisakäärmeenpesä vaikka pinnoitettu ja stingeri pitkä laaja perään noin 65mm reijällä olevat laipat hyvin sovitettavissa kohdistettavissa. Kone laukkaa hyvinkin 8500rpm saakka ja tiedetään jotta 250hv sekä 270Nm saatu tuollaasilla

 

Vaihteisto kisakiree, 4,125 perävälityksellä riippuen rengashalkasiasta, kisavälitykset 1 vaihde 3,75, 2 vaihde 2,25, 3 vaihde 1,65 ja 4 vaihde 1,25  ja. Spooli kisakiree alumiininen jottei suttaa yhellä pyörällä, välitykset käydä läpi kisalaatikko meiningillä ja kaikki muutenki loodasta. Kisavetarit. noin 8,5 x 26" kisarenkaat Sliksit halkasialtaan. 8000rpm maaliin ja noin 190kmh maaliin.

 

Toinen kisavaihteistovälityksiltään 3,88 perä 3,75 ykkönen 2,25 kakkonen, 1,70 kolmonen ja 1,31 nelonen

 

Kuplan korilla hyvin säädettynä 11,999sek alittavia aikoja todistetusti menee.

 

Jos Kuplan korin tyhjentää kaikesta, kaventaa etupäätä 4" laittaa flippikeulan hyvin tehdyn kevyen ( Koilismaalla ainaki osaavat valmistaa ) lasikuitulokarit, suuri takaspoileri takalasin alareunasta taakseppäin, poistaa kaikki massan ja ylimääräisen painon vetäen uudet johdot vain tarpeen mukaan, nostaa vaihteistoo 50-75mm, kisakireet taka iskarit, typ2 pohjaanlyöntikumit ja tai QA1 coilover iskaritolpat taakse 2 suuntaan vaimennettavilla säätönupeilla, eteen 10/90 iskarit ja liinat jne jne voi saada kulkemaan 10 puolelle

 

94-97mm männillä 14-15:1 puristuksilla isovena ( 48-52 imuset 118-120mm pitkät 38 pakoset ) titaaniset Compit, AutoCraft, SF1, JPM 230 tai 250 kisakireillä kansilla viilattuna reilusti oikein jouhevaksi 51 IDA noin 45-46 sisäkurkuilla Race bensalla 8500-9000rpm maaliin ja kevennetyllä Kuplalla 10,999sek reiluja alituksia mahdollisuudet hyvällä kelillä helposti jopa alle10,499sek. 190-210kmh 10,5 x 27 takarenkaat

 

Tietenkin iskunvaimennus, jousitus takapäässä jäykäksi poistaa kumipuslat vääntöjousirakenteista korvaten alumiinilätkällä liukulaakeroiden jne jne tai ladderssit kehittää taakse, alustansäädöt ja sen kehitys ratakohtaisesti tsekata. Turvakaaret, kisapenkki, kisavyöt, sammuttimet, akkukotelot kisakireesti kiinni apukuskin taakse jne jne Turvavarusteet kuskilla ja suljetut kisaradat katukisa, lentokenttä, kisa kisa radat.

 

Tuollaisella tekniikalla nyt testattu matalaa 11sek aikakorttii ja reilun ++185kmh loppunopeuksia kiihytysradoilla.

Edited by Jarmo Lummi
Link to comment
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Kannattaa rataketuilta kysellä millaisia aikoja eri harraste kisapeleillään ajavat noilla mutkaradoilla ja esimerkkinä tiedän jotta 2T 125cc 6 vaihteinen mikroauto sekä 2T 250 yksi pyttyinen ja tai 2 pyttyinen mikroauto menee yllättävän kovaa noilla radoilla ( Rataennätyksiä ) ai niin nykyään taitaa 400cc ( 450cc ) 4T laitteita olevan noissakin. SuperCart jyllää. Urtsi aikoja varmaan kannattaa kysellä myös rataketuilta ja harrasteluokkien ilmajäähyporukoiden aikoja.

 

Katu ja kiihdytyskilpurit menestyy VW tekniikalla hyvillä aikakorteilla mukavasti sekä hienoja tapahtumia kiihdyttelyn ympärille luotu.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Tarkotuksena olis rakentaa 82x92 katukone. Osia on jo hyvin kasassa, mutta rupes askarruttamaan puristussuhteet. Kansien palotila n.45cc, vakio kiertokanget. Nokasta ei tietoa kun joku hieonut merkit pois, ainoat stanssatut merkit rungossa, cwc k2 c4 d4? Ollut 78x92 koneessa (ei minulla).

Laskeskeskelin puristussuhteen ja sain 11,16 jos dekkinä olisi 1,3. Paljonko tämmösessä koneessa puristussuhde kuuluisi olla?

Link to comment

Jep. Taidan pistää ostoslistalle sitten w-130 nokan. Näyttää ilmoittavan sille nokalle 9.5-10. Onko muita vaihtoehtoja laskea puristussuhdetta kuin kansien palotilaa isontamalla? Niin ja vakio keinuille ajattelin. Saa sitte joskus päivittää 1.25 keinuihin jos siltä tuntuu.

Link to comment

Tai tarttee nyt kattoo mihin kohtaan dekki osuu kun saa lohkoon rojut sisään. Hirveesti ei viitti konetta levittää. Onko tietoa mihin kohtaan dekki sattuis osumaan 82iskulla ja pitkäiskusen putket (luultavasti. Kuinka korkea "b" mäntä on?). Lohkon pinnasta ei muistaakseni ole lastua otettu. Ja vakio kiertokanget.

Link to comment

"Tarkotuksena olis rakentaa 82x92 katukone. Osia on jo hyvin kasassa, mutta rupes askarruttamaan puristussuhteet. Kansien palotila n.45cc, vakio kiertokanget. Nokasta ei tietoa kun joku hieonut merkit pois, ainoat stanssatut merkit rungossa, cwc k2 c4 d4? Ollut 78x92 koneessa (ei minulla).

Laskeskeskelin puristussuhteen ja sain 11,16 jos dekkinä olisi 1,3. Paljonko tämmösessä koneessa puristussuhde kuuluisi olla?"

 

 

Kannet ja niiden venttiilikoko, venttiilien pituudet, jousipaineet jne jne, kanavien muoto ja firitysaste, imusarjat, bensanroiskinta, pakolaulanta ..... alakerta ja sen tasapainoitusaste, jäähytys, öljytilavuus ja öljyn jäähytystapa  jne jne... sitten kovasti tarkennusta moottorin käyttötarkoitus ja siihen vielä vaihteiusto välityksineen jne jne .... sitten voisi ajatella nokan valintaa ja puristussuhteiden kaavoitusta kohilleen. Tai si arvalla sisään mikä oli helpoiten ajatuksissa. Tietoa paljon lisää tarvii

 

Kadulle kestävään ajelukäyttöön ( kansista ja venoista ja kanavista yms. yms. riippuen yms.. ) dekki varmalle pohjalle noin 1,5mm ja jos palotilat 45cc niin niiden suurentamista aatellen katukäyttöö puristus olis järkevä 9,5-10 riippuen taas monesta muusta asiats kuten jäähdytys osaset, öljytilavuus, .....

 

No joku tietää kuitenki paljon paremmin joten kannattaa kirjoitella tietotaitoisesti...

Link to comment

Kannet 40 ja 35.5 venttiileillä. Kanavat työstetty, samoin palotila. Palotilat hyvät, että niistä ei tilaa enään saa, ellei siistimisellä saa edes vähää. Bensan saannista vastaa 45drla:t. Tarkotus ois full flow suodattimella ja erillinen öljynjäähdytin laipalla vakio jäähdyttäjän paikalta, ellei sitten laita suodattimen jälkeen jäähdytintä. Kansista löytyy kuva "Dekkikorkeusongelma/pohdinta" osiossa.

Englen w130 nokkaa nyt olen ajatellut tuohon kokoonpanoon.

Katu kuplaan olis tulossa, eli kestävä kone cruisailuun, ja eiköhän sitä vois käydä tapahtumissa kiihdyttelemässä.  

Link to comment
  • 2 months later...

Aihiota. Osaava fiilari tekee noista hyvät oikeilla osasilla ja erilaisiin käyttötarkoituksiin tietty erilaiset osaset.

 

http://www.cbperformance.com/044-Cylinder-Heads-s/330.htm

 

 

( Sinttis jos mielipidettä kaipaat on kansien venakoko jotenkin ristiriidassa ajatusmaailmassa tuon nokan kanssa mutta sehän on vaan mun mielipide joten näillä mennään. 92 männille sopis 44 / 37,5 venoilla kannet hyvin viilattuina 13-13,5 max nostolle kanavat virtauksineen ja cruisailuun sellasella 9,5-10 puristuksella kestäis erittäin hyvin jollain tcs-20 tai W110 nokalla + 1,25 keinut. Suodattimen jälkeen öljynjäähytin jottei sakkaa mee jäähyttimeen. 1,5/8 merged pakosarjaa hengittävillä 2" putkistolla änkkäreillä vääntöö ajettavuutta mutta samalla tehoa jne jne ... Kaikki saa tehdä haluamallaan tavalla  Pienille venoille pienille kanaville miedompi nokka jne)

Edited by Jarmo Lummi
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

AMW Dyno Service Ay

23 t ·

Amsoilin öljyjä on testailtu eri moottoreissa kesän aikana ja on tehty seuraavia havaintoja. Öljy ei sotkeudu veteen ja vesi erottuu hyvin huohotus/kerääjäsäiliöön. Mitään "räkää" ei muodostu. Voidaan siirtyä 10w-60 öljystä 0-5w-40 öljyyn ilman että öljypaineet laskevat käyttöalueella. Öljyn lämpötila laskee jopa yli 10 astetta! Öljy paineet eivät muutu kovassakaan käytössä ikääntymisen myötä! Koska viskositeetti saavutetaan korkealuokkaisen PAO raakaineen takia, ei tarvita sakeuttumia viskositeetin saavuttamiseksi. Korkeat käyttölämpötilat eivät leikkaa öljyä ja öljyllä voidaan ajaa pitempään. Lajeissa jotka ovat lyhytkestoisia kuten kiihdytys , lentokenttä ajot ja kadulla satunnaiset "räppäilyt" voidaan käyttää ohuita öljyjä. Myös voimansiirron öljyt. Esim Hondan MTF3 luokituksen omaavaa öljyä. Peräöljyt ja rasvat.

 

VW ilmajäähy käytössä varmaan 20W50 öljystä voi siirtyy 5 tai 10w-40 tms?

Link to comment

Kisamoottoriprojekti jälleen 86 isku, 5,6 KK, cromo vauhtis 5,5kg, teräs hihnis, Kenedy 2, RLR ohut mustamagia + simmaus, wisecot, kaikki samanpainoisiksi ja kisa tasapainoituksella, 30melling öljypumppu 10w40 kisaöljyt, 4quartin lisäöljypohja, 13-15 ruttu, Racefuel VP?, 48/38 venat, SF1/Comp tyyliset kannet kisaviilattuna viilarivelhon special, 1,7/8 merged pakosarja, CB2300 nokka, 1,5 pauter keikut, pensanroiskinta? IDA tai ruuisku 50 läppärungoilla, hukkakipinä / suora sytty ? jne jne

 

Vaihteisto VW / Rino kuoret 4,125perä, alu spooli, 3,75 ykkönen 2,25 kakkonen, 1,65 kolmonen, 1,25 nelonen, kisavetarit lyhemmät tubbaus 7-8 vanteet 8,5-9/26/R15 sliksit

vaihtoehto 2 VW/Rino kuoret 3,88 perämurikka 3,75ykkönen 2,25 kakkonen, 1,7 kolmonen, 1,3 nelonen .........( 6 - 7") , 8-9 x 26/R15 sliksit

 

10,999sek tavote ja yli 190kmh

 

olisko 3 kertoluvulle jne ... 8000-8500rpm maaliin tms

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...