-ST- Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 (edited) Mulla on valkoiset ovipahvit ja valkoinen takapenkki ja mustat etupenkit. Eli etupenkit eivät kuulu autoon mutta ovat vaijeriavattavat. Siksi kysyn mitkä mahtaisivat olla oikeat. Onko sinun auto 66 kun näyttäisi olevan pigalle. Jep, 3.1.-66 otettu käyttöön. Mihis kohtaa ovea se vaijeriavaus pitäisi tulla ja eikös se mene jonkunsortin putkessa penkin alla se vaijeri. Lukitussalpa on muistaakseni selkänojan ja penkin välisen kiinnikeen takana. Pitäsi näkyä kun selkänojan kallistaa eteen. A-pilarin puolelle karmin alaosaan tulee pienehkö lukitus "vipu", joka vapauttaa vaijerin oven avattua. Edited December 10, 2014 by -ST- Quote Link to comment
Tanhis Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 (edited) Ei sinulla tai jollain muulla sattuisi olemaan kuvaa tästä a-pilarin alaosan vivusta. Ja se missä se avaus penkin alla on on tiedossa kun fästyyn tein joskus sellaisen pienen varren minkä kanssa sen penkin sai potkaistua jalalla auki. Näihin tässä autossa oleviin penkkeihin on tehty selkänojan rullan viereen puiset nupit joista penkin saa auki vaijeria vetämällä. Edited December 10, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
-ST- Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Rojektin alkuajoilta löytyi kuva, jossa avausvaijeri lojuu lattialla ja alanurkassa näkyy vapautus painike. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 Jaahaas pitääkin huomenna kurkata onko siellä jotain tuollaisia jäljellä. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 (edited) Tullista soitettiin ja kyseltiin puuttuvan ykkösosan perään ja vaihtoehtona oli kysellä sitä ruotsista tai sitten aloittaa rekisteröintikatsastus suomessa. No ajattelin kun jokatapauksessa se pitää ennen kesää katsastaa niin miksipä sitä ei tekisi nyt. Väsäsin vähän vajaan lisävalokytkennän toimivaksi yhdellä releellä, kiinnitin koneen päästä puuttuvat lämpöputket paikalleen, töötti toimivaksi ja konttorille siirtolapuilla. Matkalla tuli myös huomattua että lyhkäset ei oikein saa virtaa kun ovat ihan pirun himmeät pitää vähän mittailla että missä kohtaa sähkö jää matkalle. Ja ei siinä muuta voinut kun hyväksytyn lapun hakea muutamalla suullisella huomautuksella ja maksaa itsensä kipeeksi 193€ rekisteröintikatsastuksesta en mennyt halvimmalle konttorille koska tällä ymmärretään harrasteautojen päälle ja kaikki autot katsastan samalla konttorilla. Sumareita ja mahdollisesti myös radiota ja tupakansytkää varten vedin akulta orkkis johtosarjan vieressä lisäkaapelin ja päähän laitoin jostain purkuvehkeestä pelastetun vw jakoplokin. Muovireleen laitoin kojelaudan alle piiloon ja eberin releet pitäisi saada vielä siistittyä jossain vaiheessa kun on kiinnitetty vähän miten sattuu joskus aikoinaan. Edited December 12, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
Guest Type123 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 '67 on viimeinen vuosi tuolle avausvaijerille. Osanro on 311 881 919 ja alustanroon 317 500 000 asti. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 '67 on viimeinen vuosi tuolle avausvaijerille. Osanro on 311 881 919 ja alustanroon 317 500 000 asti. Kiitokset tämä oli tieto mitä etsin. Eli oliko kaikissa type kolmosissa tämä ominaisuus ennen mainitsemaasi alustanumeroa (paitsi T34) Lähinnä mietin kun muistaakseni mulla oli varastossa yhdet type3 penkit misssä ei ollut lainkaan selkänojan lukitusta. Tai sitten se on muokattu pois lukollisista penkeistä. Quote Link to comment
Guest Type123 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Tämä on ymmärrykseni mutten kuitenkaan mene asiasta 100% takuuseen. Tutkailen asiaa ja jos jotain löytyy jostain niin infoan... Quote Link to comment
-AP- Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Eli oliko kaikissa type kolmosissa tämä ominaisuus . Ainakaan 'Stanuissa' ei taida olla selkänojan lukitusta ollenkaan, kuten tallissani olevassa '66 1500A Variantissa. Quote Link to comment
Guest Type123 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Ainakaan 'Stanuissa' ei taida olla selkänojan lukitusta ollenkaan, kuten tallissani olevassa '66 1500A Variantissa. Joo tämä on muuten ihan totta. En taas typeryyksissäni tajunnut ettei omassa '67 1500N paneelissa ole tuollaista lainkaan...sama pää kesät etc. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 Okei eli tämä selittää sen penkkiparin mikä mulla on. Quote Link to comment
arkka Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 On se selkänojan lukitus vaan moneen malliin päässyt livahtamaan Typ3 selkänojan lukitus.pdf Quote Link to comment
arkka Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 (edited) On se selkänojan lukitus vaan moneen malliin päässyt livahtamaan . AP oikeessa, A:stä puuttuu. Typ3 selkänojan lukitus.pdf Edited December 13, 2014 by arkka Quote Link to comment
Tanhis Posted December 19, 2014 Author Share Posted December 19, 2014 Veropäätöskin oli tänään postilaatikossa 13,67€ joutuu tälläisestä autoveroa maksamaan eli just ja just harrastaja ystävällisten hintojen rajoissa ;) 5 Quote Link to comment
vilkku Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Veropäätöskin oli tänään postilaatikossa 13,67€ joutuu tälläisestä autoveroa maksamaan eli just ja just harrastaja ystävällisten hintojen rajoissa ;) Kai kuitenkin aijot valittaa päätöksestä ja olet lähettänyt kuvat jo facebookkiin ja iltalehteen, miten Suomessa suhtaudutaan harrasteautoilijoihin! 1 Quote Link to comment
Guest jasalm Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 (edited) Näitten verottaminen se vasta on valtiolle varsinainen bisnes. Eestaas postittelut jo syö tuoton ja mahtaa hommaan mennä vähän virkailijan aikaakin. Vain Byroslaviassa. (Ja tähän naamapalmuhymiö) Edited December 19, 2014 by jasalm Quote Link to comment
Tanhis Posted December 19, 2014 Author Share Posted December 19, 2014 Ja minä hölmönä en käynyt näyttämässä autoa paikanpäällä kun sisutan puuttuvista matoista ja kattoverhoilusta olisi tarvinnut saada arvonalennusta. Pitää nyt sanoa että näillä päätöksillä varmaankin sai kaksi verovirkailijaa maksettua palkkansa. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 10, 2015 Author Share Posted January 10, 2015 Variantin katossa on kaksi poikittaista tukipalkkia ne on kiinnitetty ruuveilla koriin. Jos twingon katon autoon asentaa täytyy molemmat poistaa orkkispaikoistaan. Näin oli menetelty tämänkin auton kanssa. Kun kävin autolla katsastuksessa ja näin kuinka paljon katto hölskyi iskaritestissä päätin että pakko sinne on tukipalkki asentaa. Ostin korvaavan palkin purkukatosta ja kävin mallailemassa paikalleen ja näyttäisi siltä että sen saa asennettua vaaditut viitisen senttiä taaksepäin ilman suurempia muokkauksia autoon kuin palkkiinkaan. Ainut ongelma on että se pitää varmaankin laittaa kiinni itseporautuvilla ja sitten täpätä migillä kiinni kun luonnolliseti orkkis vastakappale ei osu kohdalleen. Tämä siis lähinnä informatiivisenä tietona muille vastaavaa modausta suunnitteleville. 1 Quote Link to comment
XTeme Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 (edited) Ruotsissa herännyt epäilys, että tämä myytiin Venäjälle: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=31761 Edited January 26, 2015 by XTeme Quote Link to comment
Tanhis Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 Jaahas kävin vähän laittamassa kommenttiakin boxerikylään. No itse projektin kanssa ollut vähän hiljaista kun se on säilössä ja muut projektit vie kotitallin tilan. . No mutta tuli sentään jotain tehtyä eilen. Otin toimimattoman kellon irti autosta ja kotitalliin räpläilemään. Koneisto näytti vähän elon merkkejä kun kellon veti manuaalisesti mutta hiipui hyvin äkkiä. Sähköisen kelan lämpösulake oli palanut joka oli kohtuu helppo korjata juottamalla se takaisin jännitetyksi itse tein homman tavallisella lyijytinalla jonka sulamispiste on 183C myyjän mukaan ja kellon kyljessä lukee että se pitäisi juottaa 90C sulavalla erikoistinalla. Kysymykseksi vaan jää että mistäs moista erikoistinaa mahtaisi saada. Tai täytyykö väliin väsätä elektroniikka lämpösulake tai jättää sikseensä. Koneiston sain toimimaan elektroniikan putsaus sprayllä mutta se pitäisi nyt vielä öljytä uusiksi ennen varsinaista käyttöönottoa. Mietin että riittäisiköhän ihan wd-40 käsittely tai veisikö tuon tutulle kellosepälle öljyttäväksi. Quote Link to comment
Kurre Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Itse en käyttäisi WD40 paksuista öljyä kelloon Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2015 Author Share Posted February 27, 2015 Joo vieläkin odottelee hyllyssä motivaatiota pitää varmaan vain kärrätä tuonne kellosepälle öljyttäväksi. Quote Link to comment
Guest a-p Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Itse, jos öljyäisin kelloa laittaisin ompelukone öljyä. Ei ole kokemusta, mutta on ohutta ja ei kerää likaa. Quote Link to comment
rambler Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Pitää katsoa, ettei ole parafiinipohjaista ompelukoneöljyä. Voi pakkassäässä käydä käynti huonoksi... Quote Link to comment
Tanhis Posted March 13, 2015 Author Share Posted March 13, 2015 Jaahas kesä rupeaa lähestymään uhkaavasti (ainakin kelien puolesta). Eilen vääntelin kilville kiinnikkeet ja jos tänään on aikaa niin pitäää tänään käydä ruuvaamassa ne kiinni. Myös uusi 6V redtop pitäisi käydä hakemassa ja motonetistä black gold butyylimatto paketti. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 14, 2015 Author Share Posted March 14, 2015 Red toppi tuli haettua ja autokin kotipihaan varastosta. Kellon koneiston öljysin brakcleen putsauksen jälkeen ja vein autoon koekäyttöön nähdäkseni kuin paljon se jätättää yön aikana. Kävin myös ostamassa 4m keinonahkaa verhoiluja varten 37€ paikallisesta kangaskaupasta. Tilasin myös 4x6v relettä peräkärrysähköjä varten varaosaliikkeestä. Eberiinkin laitoin sulakkeen paikalle ja koetin että ainakin puhallin toimii mutta bensapumppu ja hehku oli irti niin systtymisestä ei ollut vaaraa. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 16, 2015 Author Share Posted March 16, 2015 Eilen tuli vähän putsattua vanhoja liimajäämiä ja pintaruostetta tavaratilasta että saisi aloitettua butyylimaton liimaamisen jota tuli 9 neliötä haettua motonetistä. Eiköhän tästä ala siisti auto muodostumaan kunhan löytää kaikemaailman puuttuvia osia. Tällä viikolla pitäisi käydä pisteosa retkellä yhdessä mestassa missä kuulemma olisi kolme tai neljä purkuvarianttia. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 (edited) Eilen tuli vähän putsattua vanhoja liimajäämiä ja pintaruostetta tavaratilasta että saisi aloitettua butyylimaton liimaamisen jota tuli 9 neliötä haettua motonetistä. Eiköhän tästä ala siisti auto muodostumaan kunhan löytää kaikemaailman puuttuvia osia. Tällä viikolla pitäisi käydä pisteosa retkellä yhdessä mestassa missä kuulemma olisi kolme tai neljä purkuvarianttia. Hei viitsitkö ilmoittaa kun olet purkuvariantteja käyny kattomassa, mitä niistä olis muillekin tarjolla. Tarvis itsekin joitain osia eritoten verhoiluun. Kyynärnojia, lasinpyyhkijän kytkin, takatilan kumimatto, takaluukun saranoiden ehjät suojamuovit, helmalistoja, roiskeläppiä, puskureita, ehkäpä myös kokonainen pyörivä moottori 2 reikäkansin. Etulokasuojat yms pikku osat Edited March 16, 2015 by lasse haukkavuori Quote Link to comment
Tanhis Posted March 17, 2015 Author Share Posted March 17, 2015 Stp black gold tuli vedettyä takakontin lattialle ja takasivujen pahvit sahasin uudet kovalevystä. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Nonni muutama tunti tuli kolpattua kaikenmaailman puuttuvaa tai rikkinäistä pisteosaa ja nyt alkaa näyttämään aika hyvältä. Matkaan tarttui myös käyttökelpoinen etupuskuri käpyineen kun paikalla oleva on paremmat päivänsä jo nähnyt. Myös puuttuva takasaranan liitostanko löytyi. Puskurin pintaan on ilmeisesti joskus ruiskutettu öljyä tms kun on sen verta paksu tatina pinnassa mutta eiköhän rättilaikalla ja autosolilla saa taas ihmeitä aikaseksi. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 Uusi saranan yhdystanko tuli asennettua ja se kävi kohtuu helposti vw erikoistyökalulla joka on suunniteltu kyseistä hommaa varten. Sitten kastelin purkuautosta malliksi löytyneen takaluukun pahvin ja laitoin painojen alle kuivumaan että saisin siittä mallin että voisin sahata uuden kovalevystä. Myös takaluukku sai kerroksen vaimennusmattoa sisäpintaansa. Takaluukun jo olemassa oleva saranan yhdystanko tarvitsee ottaa jossain vaiheessa irti ja puslittaa kun oli aika kulunut. Tai vaihtoehtoisesti käydä hakemassa romikselta toinenkin yhdystanko. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 27, 2015 Author Share Posted March 27, 2015 (edited) Tälläistä saatu aikaiseksi. Jos huomenna rupeisi liimailemaan mattoja. Aika hidasta hommaa tuo butyylimaton laittaminen likaiselle pinnalle kun ensin pitää putsata pinta kaikemaailman pölystä yms liimajäämistä mitä lattiamattojen alta löytyy sitten putsata ja maalata mahdolliset pintaruosteet pois ja muotoilla matto ja ja....... Edited March 27, 2015 by Tanhis 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Pe-la tuli liimattua matot sitten paikalleen. Liimasin niin että isot lattiamatot on vain tunnelista kiinni ja potkupelleissä edessä. Ideana se että liimaan reunalle velcro nauhat että matot saa nostettua ylös kuivumaan jos tarvetta. Myös puskuri tuli vaihdettua parempaan mutta vähän joutui soveltamaan kun puskurinraudat ja puskuri eivät olleet pareja. Nyt siis hakusessa oikeanlaiset raudat vaikka kait se noinkin siellä paikallaan pysyy. Sit löysin takapuskurin reikään sopivan valonkin sähköjä en kylläkään vielä kerennyt vetämään. Takakontin verhoilupaneelien verhoilukin tuli aloitettua jos vaikka huomenna saisi ekan paneelin paikalleen. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Ja muutama foto vielä Quote Link to comment
Tanhis Posted April 3, 2015 Author Share Posted April 3, 2015 Sinne se jäi möllöttämään. 4 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 2, 2015 Author Share Posted May 2, 2015 Koneluukkukin sai tänään uutta maalia pintaansa että voi änneneristysmaton laittaa siihenkin paikalleen. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 2, 2015 Author Share Posted May 2, 2015 Oho tuli tajuttua että tänne jääny vaikka mitä päivittämättä. Eli eristykset lattian osalta tuli saatua valmiiksi. Vielä on vaikka mitä pikku juttua tehtävänä kuten vöiden osto ja asennus mutta pääasiallisesti homma on lattian osalta valmis. Eristysten jälkeen tuli tixolla liimailuta lattiamattoja kiinni ja ideana oli laittaa reunoille velcro nauhat niin että haluttaessa lattiamaton saa nostettua puolittain ylös jos pääsee vetta lattialle jostain syystä. Sitten on myös tullut selviteltyä himmeiden valojen syytä ja mittaillessa suurimmaksi syylliseksi paljastui valojenvaihtorele ja hapettuneet sulakekontaktit. Releen avasin ja putsasin kärjet ja johan alkoi valoistakin löytymään kirkkautta. Ja tykään niin hitosti näistä vanhoista vehkeistä kun lähestulkoon kaiken pystyy purkamaan ja korjaamaan jos vain jaksaa nähdä vaivaa. Ja varsinkin kun jälkituotanto-osien laatu tuppaa olemaan mitä sattuu. 4 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Hyvän näköstä tuo äänieriste! tuntuu taittuvan vaikka mihin kulmaan. Quote Link to comment
Roope Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Mitenkä tuo äänieriste kestää lämpöä? valahtaako pitemmällä ajalla, kun itsellä on yhdessä autossa tuon näköstä ainetta ja kaikki pysty pinnat on alkanut valumaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 3, 2015 Author Share Posted May 3, 2015 En uskoisi että rupeisi valumaan tai luulisin että joku olisi siittä kirjoitellut jos ongelmaa olisi ollut. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.