Jump to content

Sytytyksen rakentelu ongelma


Guest jaksu81

Recommended Posts

Guest jaksu81

Mitä vaihtoehtoja on rakentaa auton sytytysyksikkö, jos otetaan perinteinen virranjakaja pois niin onko ainut vaihtoehto muuttaa laittamalla Ecu + kaikki muut tarvittavat anturit?

post-2764-0-33911800-1417854802_thumb.jpg

post-2764-0-10594500-1417854878_thumb.jpg

Edited by jaksu81
Link to comment

Tiedä sitten onko toi helpoin tapa mutta mä tilasin Megan koska se oli asiallisen hintanen

ja tollasen halvan mekan kartta riittänee katuautoon ihan hyvin. Mulla siis hyvin miedosti piristetty yksilö.

Löytyyhän tuolta kyllä kalliimpiakin variaatioita missä laajemmat kartat sytkälle, että se on hyvin pitkälle tarpeesta kiinni.

http://www.protoparts.fi/catalog/index.php?cPath=13&language=fi

 

E: Taitaa toi mikan linkittämä olla edullisempi kun toi mun ehdotus.

Edited by Paadre
Link to comment

Onko oikeasti tarve ottaa virranjakaja pois siksi kun se on jonkin suunnitellun rakennemuutoksen edessä vai onko todellinen tarve päästä vaikuttamaan ainoastaan ennakkokäyrään?

 

Jos jälkimmäinen niin huomattavasti yksinkertaisempi ratkaisu on tässä. Huomaa myös että 009 tyyppiseen jakajaan on saatavilla myös kansi millä piuhat saadaan lähtemään kannesta 90-asteen kulmassa sivulle jos kyseessä tilanahtaus jakajan yläpuolella.

 

Jos ongelma on kuitenkin ensimmäisenä mainittu niin homma vaatii jonkin sortin ohjaimen (ecun) jolle tuodaan ulkoinen pulssi hal- tai vr-anturilla. Ecun kylkeen kytkettävistä sytkänohjauksista yksinkertaisin on EDIS4 hukkakipinä sen omalla VR-anturilla tai sitten sytkäpuolat sytkäkivineen joka pytylle erikseen joille pulssi otetaan hal-antur(e)illa. Tämä ratkaisu on mielestäni melko isotöinen verrattuna linkitettyyn 123 tune jakajaan joa kyseessä on pelkkä sytkän ohjaaminen eculla.

Link to comment
Guest jaksu81

Ongelmana ettei nykyinen jakaja oikein sovi olemaan nykyisellä paikallaan. Vaikuttaa tuohon takapenkkitilaan. Haluisin kuitenkin säilyttää kirpun 4-paikkasena. Lisäsin kuvia.

Link to comment

Jälkeenpäin lisätyt kuvat kieltämättä selventi tarvetta ettei kyse olekaan ilmajäähdytteisestä vw-padasta. Tämä keskusteluhan ei tälle palstalle enää kuulu mutta linkitetään vielä tämä millä ongelma ratkeaa vapaavalintaisen ecun / sytkäkamojen kera.

Edited by oldis
Link to comment

Niin ja tuossa mun linkissä olevassa purkissa on kaikki releet ja sulakkeet valmiina. Säästää aikaa johdotuksissa ja tilassa. Plus että Protopartsin taitaa joutua modit tekeen/tilaan ja ennen kaikkea mun linkissä oikea autoliitin, eikä printteriliitin. Myöskin prossu nopeampi, eikä MS1 ja kaikki modit valmiina ja jumppereilla valittavissa anturi tyyppi+ plus paljon muuta.

Tästä on tehty päivitetty uusi versio.

http://autotune.fi/tuote/511/atspark-ohjelmoitava-sytytyksenohjain

Edited by JaniM
Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest jaksu81

Löytyykö suomesta jostain paikkaa josta sais tuohon moottoriin sopivat vermeet eli tarvii sytytysjohdot, puolan, triggeri pyörän, kampiakselin anturin, ja ohjainlaitteen sekä virranjakajan tulppa?

Edited by jaksu81
Link to comment
  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...