Guest jaksu81 Posted December 5, 2014 Posted December 5, 2014 (edited) Mitä vaihtoehtoja on rakentaa auton sytytysyksikkö, jos otetaan perinteinen virranjakaja pois niin onko ainut vaihtoehto muuttaa laittamalla Ecu + kaikki muut tarvittavat anturit? Edited December 6, 2014 by jaksu81 Quote
mikan Posted December 5, 2014 Posted December 5, 2014 Megaspark Jos jakajaa ei ole, niin pakko se sytytyksen ajoitus on saada jollain konstilla selville ja siihen triggeri + HAL lienee lähes pakollinen vaihtoehto. t. Mika Quote
Guest jaksu81 Posted December 5, 2014 Posted December 5, 2014 Sen tiesinki et pitää laittaa kampiakselin asentotunnistin ja trikkeri pyörä mut mikä on helpoin tapa ohjata niitä kun käytössä on tuplakaasarit? Quote
Paadre Posted December 5, 2014 Posted December 5, 2014 (edited) Tiedä sitten onko toi helpoin tapa mutta mä tilasin Megan koska se oli asiallisen hintanen ja tollasen halvan mekan kartta riittänee katuautoon ihan hyvin. Mulla siis hyvin miedosti piristetty yksilö. Löytyyhän tuolta kyllä kalliimpiakin variaatioita missä laajemmat kartat sytkälle, että se on hyvin pitkälle tarpeesta kiinni. http://www.protoparts.fi/catalog/index.php?cPath=13&language=fi E: Taitaa toi mikan linkittämä olla edullisempi kun toi mun ehdotus. Edited December 5, 2014 by Paadre Quote
oldis Posted December 5, 2014 Posted December 5, 2014 Onko oikeasti tarve ottaa virranjakaja pois siksi kun se on jonkin suunnitellun rakennemuutoksen edessä vai onko todellinen tarve päästä vaikuttamaan ainoastaan ennakkokäyrään? Jos jälkimmäinen niin huomattavasti yksinkertaisempi ratkaisu on tässä. Huomaa myös että 009 tyyppiseen jakajaan on saatavilla myös kansi millä piuhat saadaan lähtemään kannesta 90-asteen kulmassa sivulle jos kyseessä tilanahtaus jakajan yläpuolella. Jos ongelma on kuitenkin ensimmäisenä mainittu niin homma vaatii jonkin sortin ohjaimen (ecun) jolle tuodaan ulkoinen pulssi hal- tai vr-anturilla. Ecun kylkeen kytkettävistä sytkänohjauksista yksinkertaisin on EDIS4 hukkakipinä sen omalla VR-anturilla tai sitten sytkäpuolat sytkäkivineen joka pytylle erikseen joille pulssi otetaan hal-antur(e)illa. Tämä ratkaisu on mielestäni melko isotöinen verrattuna linkitettyyn 123 tune jakajaan joa kyseessä on pelkkä sytkän ohjaaminen eculla. Quote
Guest jaksu81 Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Ongelmana ettei nykyinen jakaja oikein sovi olemaan nykyisellä paikallaan. Vaikuttaa tuohon takapenkkitilaan. Haluisin kuitenkin säilyttää kirpun 4-paikkasena. Lisäsin kuvia. Quote
Tanhis Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Ekasta kuvasta katoin että nyt on kyllä boxeri jännässä asennossa kirpun perässa. Ja mikä kone mahtaa olla kyseessä. Quote
mikko k Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Taitaa kone olla VAG konsernin 16V tuote. Voi olla katsastusongelmiakin tiedossa... Quote
Tanhis Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Eikös sytkää kannattaisi ruveta katsomaan vastaavasta uudemmasta. Quote
oldis Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 (edited) Jälkeenpäin lisätyt kuvat kieltämättä selventi tarvetta ettei kyse olekaan ilmajäähdytteisestä vw-padasta. Tämä keskusteluhan ei tälle palstalle enää kuulu mutta linkitetään vielä tämä millä ongelma ratkeaa vapaavalintaisen ecun / sytkäkamojen kera. Edited December 6, 2014 by oldis Quote
JaniM Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Mikan lähettämää Sparkkia ei ole enään saatavilla. Edullisin ratkaisu sytkään on tuo: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/20722-nyt-rajoitettu-er%C3%A4-moottoriohjaimia-240e-ennakkotilaajalle/ Quote
Paadre Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_18&products_id=74 Mitä eroa tossa JaniM tarjoamassa on tähän? Paitsi että Protopartsin on jo kympin lähtöjään halvempi. Quote
x-pj Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_18&products_id=74 Mitä eroa tossa JaniM tarjoamassa on tähän? Paitsi että Protopartsin on jo kympin lähtöjään halvempi. En näe tuossa propartsin kuvassa autoon sopivia liittimiä. Quote
JaniM Posted December 8, 2014 Posted December 8, 2014 (edited) Niin ja tuossa mun linkissä olevassa purkissa on kaikki releet ja sulakkeet valmiina. Säästää aikaa johdotuksissa ja tilassa. Plus että Protopartsin taitaa joutua modit tekeen/tilaan ja ennen kaikkea mun linkissä oikea autoliitin, eikä printteriliitin. Myöskin prossu nopeampi, eikä MS1 ja kaikki modit valmiina ja jumppereilla valittavissa anturi tyyppi+ plus paljon muuta. Tästä on tehty päivitetty uusi versio. http://autotune.fi/tuote/511/atspark-ohjelmoitava-sytytyksenohjain Edited December 8, 2014 by JaniM Quote
Guest jaksu81 Posted December 16, 2014 Posted December 16, 2014 (edited) Löytyykö suomesta jostain paikkaa josta sais tuohon moottoriin sopivat vermeet eli tarvii sytytysjohdot, puolan, triggeri pyörän, kampiakselin anturin, ja ohjainlaitteen sekä virranjakajan tulppa? Edited December 16, 2014 by jaksu81 Quote
mite^ Posted July 7, 2023 Posted July 7, 2023 Millä ohjelmalla tällästä AT-Sparkkia kuuluu roplata? Quote
mikan Posted July 7, 2023 Posted July 7, 2023 Voin olla väärässä, mutta eikös tuo AT-Spark ollut megasquirt-pohjainen? https://www.tunerstudio.com/index.php Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.