Jump to content

seosmittari


Guest veewee

Recommended Posts

Guest Mika Raussi
Posted

Kaveri pani escorttiinsa tommosen. Vaikka saatto olla kaasarissa ja koneessakin paljon vikaa, niin näytti ainakin mittari ihan päin vittua. Tai siis lähinnä kun kaikki paitti kaks lediä palaa, niin ota siintä sitten yhtään mitään selvää. Ton kuitenkin pitäs olla semmonen että vissiin vaan yks tai pari lediä pitäs palaa. Muutenkin näytti viskovan ihan laidasta laitaan.

 

Siin oli joku tarvike lambda kiinni. Varaosaliikkeen myyjän mukaan ainakin piti olla ihan sattuva anturi.

Posted

vähän epäilinkin, että halvalla ei saa hyvää. FMI taitaa olla järkevämpi ostos

Guest Mika Raussi
Posted

Saatto siinä autossakin olla vika, mutta ei voi silti suositella tuota mittaria.

Posted

Tällänen vaan lämmitettävällä anturilla ja näitä saa ihan kotipaikkakunnalta :) Säästää mielummin hetken rahaa kun ostaa ¤askaa halvalla ton kun voi siirtää sitte autosta autoon.

post-349-13888358097447_thumb.jpg

Posted

Just eilen säädin tuollaisen mittarin avuilla yhden ruisku-turpo-saparon. Ihan hyvä laite se on etenkin hintaansä nähden. Kyllä tuokin mittari vilkutti ledejä laidasta laitaan ja kaikki palo yhtä aikaa, mutta olipa sitten seoksetkin (ja sytkä) mitä sattu. Kun saatiin säädöt kohalleen, niin jökötti kuin tatti samassa kohtaa, paitsi tietysti kun seoskin oikeesti muuttui.

 

Jos haluua oikeesti enempi säädellä, niin laajakaista-lambda on kyllä ihan asiaa, mutta ompa hintakin ihan toinen.

Posted

Melkolailla turhaa syytellä mittaria, jos moottori ei ole säädöissä tai ei osata säätää kohdilleen. Kun säätöjä aletaan hakea uuteen moottoriin, niin valot heiluu edestakas ja välillä palaa kaikki ja välillä ei mikään. Siitä on sitten vain osattava lukea, että mitä tarvii tehdä. Erittäin tärkeää on että pakosarja on 100%:sen tiivis, muutoin arvot on mitä sattuu.

Posted
Erittäin tärkeää on että pakosarja on 100%:sen tiivis, muutoin arvot on mitä sattuu.

 

Ei meinattu saada pienillä kierroksilla seosta kohdalleen, niin syyksi paljastui justiinsa pakosarjan ja turbon välinen vuotava liitos. Korjattiin liitos, niin sitten saikin taas säätää kaiken uusiks :(

Guest Mika Raussi
Posted

Niinkun mie sain. Voi olla, että vika oli koneessa. Joko paskassa kaasarissa tai sit oli putkessa vuotoa tai jotain muuta vastaavaa. Ei ollu miun auto, niin en sitä sen enempää kattonu.

Posted

Tää taitaa olla kans vähän makuasia. Kysyt jenkkiautoharrastajilta niin autogauge ja autometer on ainoat mittarit maailmas ja vdo:t sakemanniharrastajien parissa. "tuunarit" sanoo, että trisco. rallimiehet

luottaa autometeriin ja fmi:n vehkeisiin. Kaikki taitaa olla paikassaan ihan ok

kun ajattelee käyttökohdetta ja tarvetta.

Jos vaan löytyis jostain semmonen seosmittari missä on viisarinäyttö eikä noita helvetin vilkkuvia ledejä.

Posted

Jenkkiautoharrastajien mielestä ei detroitin ulkopuolella tehdä autoja :)

 

Mun mielestä kyllä tuo ledinäyttö on hyvä kun siinä näkee vielä ajossa väreinä seoksen ja tietää kun vihreät palaa kiihdytyksessä jne. niin homma ok ja lisäksi 1.4 malli on sopivan kokoinen tarrakiinnityksellä laittaa tuhkakupin kanteen kuplassa. 1.2 malli on sitten jo kaksi kertaa isompi kaverilla on sellainen,ei kuplaan välttämättä kokonsa puolesta kovin istuva.

 

 

Mä en viisarinäyttöistä haluaisi,sellainen olisi hyvä jossa näkisi lamdan arvon digitaalisena. Mutta Fmi on kyllä ihan ok. Piuhat on vaan kuplaan aivan liian lyhyet. Pitäs kysyä valmistajalta saisko siihen erikoispitkän johdon,nyt ittelläkin on kauhea viritys piuhoissa...

 

 

Ja lisämittareista vielä sen verran,vanhoihin volkkareihinhan ei laiteta muuta kun VDO:ta...Seosmittarissa voi sen verran joustaa että se saa olla joku muu.

Posted

Kannattaa varmistaa myös maadoitus, jos haluaa että mittari näyttää jotain järkevää. Mulla on Autometerin tuollainen mittari ja ainakin kahdessa turbovehkeessä se on näyttänyt hyvin.

 

t. Mika

Posted

FMI ja Autometer meikäläisellä olleet käytössä. FMI selvästi parempi lukea kovassa ajossa. Tyylikkäässä kapiinissa tietysti Autometer loikkaa vähemmän silmille, mutta jos vain säätötarpeeseen hankkii, niin kannattaa valita FMI.

Posted
Jenkkiautoharrastajien mielestä ei detroitin ulkopuolella tehdä autoja :)

 

Offtopic: no sitten niiden mielestä ei kohta tehdä autoja ollenkaan...

Guest veewee
Posted

Pitäiskö tuo FMI:n mittari olla kylmällä vai lämmitettävällä lambda-anturilla?

Posted
Pitäiskö tuo FMI:n mittari olla kylmällä vai lämmitettävällä lambda-anturilla?

 

Ostin oman FMI:in ilman anturia ja ohjeesta oli myyjän toimesta oikein ohjeesta alleviivattu kohta "lämmittävälle lamda-anturille". En kuitenkaan keksinyt mitään syytä miksi mittarille olisi pakko olla lämmittävä anturi. Ainut jippo oli piuhoituksissa, eli mittarille syötetään +12v ja mittari itse syöttää jännitteen anturillekkin omassa piuhasarjassaan, eli anturille ei tarvitse tuoda erikseen plussaa. Autossa missä minulla on FMI kiinni, on kuitenkin vakiona lämmitettävä anturi ja sen lämmitysvirran syöttö jätettiin alkuperäiseksi, eikä mittari siitä ollut moksiskaan.

Posted

Lämmitettävä ja kaikki hilut seuraa mittarin mukana. Näyttää lukemia muutaman sekunnin jälkeen startista ja ei tarvitse erillisiä maadoituksia pakosarjaan jne. Jokainenhan ostaa mitä haluaa mutta minä ostin ainakin lämmitettävän erään pitkänlinjan harrastajan suosituksesta enkä ole katunut!

Guest veewee
Posted

pistin fmi:lle sähköpostin, että saako mittarisarjoja pidemmällä piuhasetillä.

noista ledeistä kun en tykkää niin ton mittarinhan vois piilottaa hanska-

lokeroon kun ei sitä kuitenkaan tarvi jatkuvasti vahdata. taitaa vaan talvi

loppua ennenkuin saa kaiken tehtyä.

Posted

Laita hanskalokeroon. Ja mulle kans sellainen pitempi välijohto mittarin ja lambdan välille liittimestä liittimeen jos niitä saa ostaa Fmi:ltä!!! Mittarin malli on 1.4

 

Tulee se kesä seuraavanakin vuonna...

Guest veewee
Posted

Finnish Motor Instrument oy kirjoitti 02.01.2006 kello 09:57:

> Terve

>

> Ottaisitko lämmitettävällä anturilla? Olisi kyllä kuplaan ehdottomasti

> parempi vaihtoehto. Tarjouksena FMI-1.4l 200,- sis. jatkokaapelin.

>

> T.Mika Sarekivi

> FMI Oy

 

Saadaan tehtyä halutun pituisia, hinta.2m johdolle 15,-

Posted

Juu kuplaan tarvitsee lämmitettävän anturin. Pienillä kierroksilla ei kuumene tarpeeksi lämmittämätön malli, kun se kollektori on niin kaukana palotilasta ja kaasu kerkiää jäähtymään.

 

Jan

Posted

Tuo FMI:n on ihan asiallinen paketti. 1.4 sopii muuten suoraan juniksen tuhkikseen !

 

Mittarina käyttökokemuksia on FMI.n lisäksi jenkkipyöreästä, ja motecin muutaman ledin systeemistä sekä crt:n numeronäyttöisestä. Niin ja olihan yhdessä vielä viisarinäyttöinenkin. Omaan makuun parhaimmilta tuntui numeronäyttöinen ja FMI.

 

Anturina lämmin on varmin valinta. Itse en yleensä jaksa vetää niin paljon piuhoja ja laitan kiinni vain kylmän anturin. Kun ne periaatteessa on vain säätötyön aikana paikallaan. Kylmällä anturilla toisaan syytä varmistaa että putki on kunnolla maadotettu. Kylmä kestää hetken ennen kuin näyttää, mutta siis näyttää jo silloin kun kone on vielä aivan kylmä. Kiinteään asennukseen laittaisin lämpimän.

Guest veewee
Posted

Perhana! Mulla on tuollainen pukpäkin turbo ja ton laipan jälkeen on aika

vähän tilaa laittaa lambdaa siististi. Onko joku laittanut? Mihin kohtaan?

Tiedän, että pitäis olla race-putkisto mutta kaikkee ei pysty hommaamaan

tälle kesää ilman lottovoittoa.

post-339-13888358099155_thumb.jpg

Posted

Mun pommista saa kurkkia mallia kun haen säilöstä huhtikuussa :) Haet autotarvikeelta 2" irtomutkakäyrän ja ostat HC:ltä 2xisot laipat+tiivisteet,muutat käärmeenpesäsi isolle laipalle ja katkaiset tuon mehupillin turbo vaimentajan päästä ja hitsaat sen 2" käyrän siihen välille ja siihen lambda helppoa,halpaa ja yksinkertaista :) Näin mullakin oli hetken aikaa väliaikasesti.

 

Lambdan johdot laittaa sojottamaan auton moottoriin päin eli hitsaa sen lamdan paikan sinne "etupuolelle" sisämutkaan. Nämä on järkevintä suunnitella sitte kun kone on autossa kiinni.

 

KAIKKI pakosarjan laipat sitten viilaten viilapenkissä ennen asennusta!

ja hitsauksien jälkeen jotta saa 100% tiviin. Ja kollektorilaippaa asennustahnaa apunakäyttäen kiinni. Myös takaputkien ja käärmeenpesän väliin ehdottomasti laippaliitokset,HC:lta saa irtolaippoja oliko 10;- /4kpl

 

"Isoon" laippaan sopii sitten Audi A4/A6 katin ja pakoputken välinen metallitiiviste joita saa varaosakaupasta,huomattavasti parempia kuin vw osakauppojen "pahviset" maksoiko vitosen tms. ja voi käyttää uudelleen tahnan kanssa.

Guest veewee
Posted

Ite ajattelin tehdä vaan pienen jatkon tohon laipan ja änkkärin väliin ja lambda siihen. Jos ensi talvena kokeilis räpeltää tommosen 4-2-1 systeemin

tai ostaa valmis

Posted

Mulla on pikku fmi ja kylmä (motonetin halvin) anturi ja pari minuuttia menee kun alkaa näyttää arvoja.

 

Ei ton fmin johtosarja jatkaminen ole kovin kummonen operaatio. Siinä tulee mukana liittimet yms. jolla jatkojohdot voi jättää autoon kiinni jos mittarin siirtää toiseen autoon.

 

Mulla oli joskus lainassa mikan autometeri. Se oli ehkä pikkasen parempi lukea, mutta sen siirto on sitten hankalampi juttu. Kumpaakin mittaria voin kyllä suositella.

Posted

Ei ton 0-1V jännitteen lukemiseen mitään erikoista mittaria tarvita. Tuskin ne tota autogageakaan on voinu totaalisesti tyriä suunnittelu/toteutusvaiheessa. Itse en maksaisi FMI:n hintaa muutamasta ledistä kun tavallisen kapeakaista-lambdan arvot näyttää muutenkin vain sinnepäin eli onko rikkaalla vai laihalla.

 

-K-

Guest veewee
Posted

jos mä tommosen rakentaisin itte niin siitä seurais katastrofi. elektroniikkataidot rajoittuu akunkenkien ruuvaamiseen ja lampunvaihtoon.

tein itse ja säästin on yleensä nopea tie täystuhoon

Guest veewee
Posted

onko joku kehittänyt yleismittarilla toimivan kiekkamittarin ym. sais 9 eurolla

kaiken informaation koneesta ja vaikka bensatankista :)

Posted

Autokäyttöön tehdyissä yleismittareista saattaa löytyä valmiina mm. kierrosluku ja kosketuskulmamittaukset. Ei taida irrota 9 eurolla, mutta eipähän näissä ilmavehkeissä tarvi onneksi kovinkaan kummosia testereitä (vrt. läppäri+vag.com tms.).

Posted

http://www.mediaplazashop.com/

MASTECH MS6231 kone- ja moottorianalysaattori

Monipuolinen kone- ja moottorianalysaattori yleismittariominaisuuksilla.

Manuaalinen/automaattinen alueen valinta, näytön pito, maksimin pito, taustavalaistu 16mm.  1999 lukeman LCD-näyttö.

Tekniset tiedot:

Katkojan kosketuskulma: 4/6/8cyl ±3°

Kierrosluku: 4/6/8cyl ±3%

DC V: 200mV,2V,20V,200V ±0.7%,

          600V ±0.7%

AC V: 200mV,2V,20V,200V ±0.8%,

          600V ±1%

DC A: 2A,10A ±2.0%

AC A: 2A,10A ±3.0%

Virtapihdillä (lisävaruste):

         - DC A: 200A/2000A ±1.2%

         - AC A: 200A/2000A ±1.5%

Resistanssi: 200/2k/20k/200k/2M/20M ±1%

Lämpötila: -20°C...1000°C ±3.0%

Muut toiminnot: Johtavuussummeri, dioditestaus

Paristot: 3x 1.5V (AAA)

Mitat: 158 x 74 x 32 mm

Paino: n. 250g (paristolla)

Turvallisuus:IEC1010-1 Cat III 600V

2 vuoden takuu!

 

 

 

MS6231 MASTECH MS6231 kone-moottorianalysaattori

44,90 euro

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...